Börjar gå en på nerverna. Skall byta HDMI ingång på TVn, testa annan kabel. Men annat än det vet jag inte, nån som är duktig på sånna här saker. Tacksam för tips o ideér!
LCDTV tappar signal från PS3an
Startad av
Unregisterede3ba728d
, Dec 22 2008 01:32
3 svar till detta ämne
Postad 22 December 2008 - 01:32
Hejsan. Äger en FullHD 47" lcdtv (LG) och har en PS3 kopplad via HDMI. Nu är problemet att ibland när man skall starta antingen en film eller ett spel...så blir bilden svart och det står "ingen signal" på tvn...jag har kommit på att det är bara att stänga av tvn och sätta på den igen...då kommer bilden. Får en känsla av att detta händer när PS3an ändrar upplösningsläge. Inga andra HDMI enheter i min tvbänk har detta problemet?
Börjar gå en på nerverna. Skall byta HDMI ingång på TVn, testa annan kabel. Men annat än det vet jag inte, nån som är duktig på sånna här saker. Tacksam för tips o ideér!
Postad 23 December 2008 - 07:39
Om du anar att det beror på att PS3an byter upplösning kanske man skall gå in och ställa in PS3an att alltid visa 720p till exempel?
Det finns en meny där man kan välja vilka upplösningar ens TV klarar av, ända från 526 (lr vad det är) till 1080p.
Ett annat alternativ kan vara att det är 1080p 24bilder/sekund inställningen som spökar kanske? Testa isf att stänga av den. Den ligger under "Videoinställningar" om jag inte minns fel..
Det finns en meny där man kan välja vilka upplösningar ens TV klarar av, ända från 526 (lr vad det är) till 1080p.
Ett annat alternativ kan vara att det är 1080p 24bilder/sekund inställningen som spökar kanske? Testa isf att stänga av den. Den ligger under "Videoinställningar" om jag inte minns fel..
Postad 23 December 2008 - 15:03
Det är HDMi handskakningen mellan TV och PS3 som klöddar tror jag. Försöka ställa in att tvn bara stödjer en upplösning så bör det fixa sig.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
15 bilder
17 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?