Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Qpad lanserar gamingheadset QH-1339

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
QPAD QH-1339 Over-ear (Hörlurar) 6 8,27 (14) Inga priser

Postad 27 december 2008 - 17:14

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 28 december 2008 - 22:00

kaka
  • kaka
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Trevligt men synd att de inte tagit hänsyn till datorspelarnas budget som ligger under 1000kr.

Ingen storsäljare i den prisklassen.

Postad 29 december 2008 - 09:59

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0

Trevligt men synd att de inte tagit hänsyn till datorspelarnas budget som ligger under 1000kr.

Ingen storsäljare i den prisklassen.

Verkar vara ett headset för sponsrade gamers

Redigerat av Unregistered2e3b64ba, 29 december 2008 - 10:00.

Postad 29 december 2008 - 11:41

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

• 1 832 inlägg
  • 0
Har spelat in mitt nu :D

Min erfarenhet är att hörlurar måste spelas in och huvudet och lurarna måste matchas ett par dagar innan allt blir bra (mina hd650 krävde 3dagars huvudvärk av tryck och vasst ljud innan de lät bra)

Jämför vi med mitt headset (Sennheiser PC350) så spöar qpad den verkligen skiten ur dem :)
Qpaden har en förmåga att återge sjunkbombs djup bas på ett sätt som jag inte har hört innan med ett par hörlurar, upplösningen är också ett par steg bättre!

Tillsammans med min Benchmark DAC1 så låter de bra men är klart sämre än ett par HD650, men 650:orna har ingen mic. Jag skall bara testa mic:en ordentligt sen återkommer jag med ett omdöme!

//Jonas

Postad 29 december 2008 - 16:12

ikercasillas
  • ikercasillas
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Verkar saftigt! :blink:

Postad 29 december 2008 - 16:42

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0
Ärligt lite pinsamt att headset'et heter 1339= 2steps ahead.
Dom borde ju hetat 1337.

Eller är inte headset'et det bästa för gamers??

Postad 29 december 2008 - 18:02

Unregisteredd05ae688
  • Unregisteredd05ae688
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Ser bra ut disse. Synes de ligner på Beyerdynamic DT770. Bruker selv DT770. :blink:

Beyerdynamic DT770 PRO

Postad 29 december 2008 - 18:46

partajare
  • partajare
  • Mästare

• 3 282 inlägg
  • 0
Vad synd att mina lurar nyss gick sönder :blink:

kanske man skall satsa på dessa de ligger iofs lite över tänkt lurbudget på 1000:- men det kan det nog vara värt.
Får vänta ett tag och höra vad folk säger online.

Postad 29 december 2008 - 19:04

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10 338 inlägg
  • 0
jag kör med bästa alternativet, lös mick på sladden till riktiga fin lurar, bättre ljud får man inte och man kan använda micken också :blink:
ingen vits att köpa skräpiga headset, köp bra lurar och en lös mick till !

Postad 30 december 2008 - 02:07

Unregisterede591a873
  • Unregisterede591a873
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

jag kör med bästa alternativet, lös mick på sladden till riktiga fin lurar, bättre ljud får man inte och man kan använda micken också :)
ingen vits att köpa skräpiga headset, köp bra lurar och en lös mick till !

Har tänkt lite i samma banor men köpte en Zalman Microphone MIC 1 och det var ingen bra mick det inte. Kan du rekomendera någon bra mick som är lös?

Postad 30 december 2008 - 23:04

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10 338 inlägg
  • 0
Jag kör med den Zalman micken, köpte den för att det va ett bra skal att bygga vidare på :P
Jag ska byta själva micken i den till en riktigt grym och bra kvalitets mick från Panasonic, det är en mick som lämpar sig för mätningar och är därmed också löjligt linjär och har även ett bra ljud, klarar även att återge basområdet på ett övertygade sätt :D

då har man en mick som inte går av för hackor och ett ljud i lurarna som inga köpa hedset kommer i närheten av ;)
Nu är det också ytterligare en ny hörlurstärkare på G och kanske en Dac också och då blir det änu mera mumma..! ;)

Postad 02 januari 2009 - 15:48

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Betala 2900spänn för ett headset!! Aldrig i livet :) Det får man ju ett nytt graffekort för!

Mvh D

Postad 02 januari 2009 - 16:59

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0

Jag kör med den Zalman micken, köpte den för att det va ett bra skal att bygga vidare på :)
Jag ska byta själva micken i den till en riktigt grym och bra kvalitets mick från Panasonic, det är en mick som lämpar sig för mätningar och är därmed också löjligt linjär och har även ett bra ljud, klarar även att återge basområdet på ett övertygade sätt :(

då har man en mick som inte går av för hackor och ett ljud i lurarna som inga köpa hedset kommer i närheten av ;)
Nu är det också ytterligare en ny hörlurstärkare på G och kanske en Dac också och då blir det änu mera mumma..! ;)

Skulle inte Sennheiser Pc350 va en bra början?
Den har fin mic(ja det är inte en mic som man mäter månens ljudfrekvens med, men den måste ju va en bra mic för att bara ha att tjöta i mic i)
och det är ju element ifrån HD650.
så det lär ju inte va något dåligt ljud(för det priset)
Jag tror att Sennheiser Pc350 kommer klara att klubba ner QH-1339 ganska lätt..eller?

Postad 03 januari 2009 - 04:37

Nightportier
  • Nightportier
  • Forumräv

• 696 inlägg
  • 0
Har haft dessa ett tag nu och hunnit lyssna in mig.

Först o främst kan jag upplysa om att dessa lurar i grund och botten är ett par Beyerdynamic MMX 300 så om man vill ha kolfiberlook och klarar sig utan Qpad loggan så kan man köpa dem lika gärna. Har dock inte kollat priset så jag vet inte om det skiljer sig något.

Denna mini-recension kommer bara ta upp mina intryck från musik/film/spel, via Datorn. Ljudkortet jag använder är ett Asus Xonar DX och det medföljande externa USB-kortet. Jag jämför med mina gamla Sennheiser PC 151, ett av de bästa headseten i sin prisklass imo.

Vi börjar med musik;

Jag har spelat både mp3, flac och från skiva och så länge mp3 håller hög bit-rate (192 och uppåt) så låter det mycket bra. Kristallklar diskant, ett mjukt och klart mellanregister och en fin bas.
Jag upplever en helt ny dynamik i ljudbilden som jag faktiskt aldrig hört förut.

Film;

I stort sett samma intryck som från musik. Allt är bättre än förr och ljudbilden är mer öppen och känns större än tidigare. Det är svårt att sätta fingret på exakt vad som skiljer sig men det känns om man är mer "inne" i filmen.

Spel;

Här måste jag säga att jag blev imponerad. Det är framförallt två spel jag spelat mycket på sista tiden som jag provade lurarna med, Call of Duty:W@W och WoW.

I WoW så kanske ljudet inte är så viktigt när man står framför slutbossen i Naxxramas, dina addons smäller och en galen raid-ledare skriker på ventrilo men jösses amalia när du farmar Sholazar Basin eller jagar drakar i Dun Niffelem, DÅ är det så det går rysningar nedför ryggraden. Sondtracket går nu loopat för jämnan och jag kan säga att aldrig förr har min dvärgs fotsteg genom snön låtit så äkta. Personligen tycker jag att spel ska vara en upplevelse och efter att spelat WoW i över 3 år så är den nu i mitt tycke total.

I Call of duty så har även där allt blivit bättre. Tyvärr tycker jag och flera andra att Treyarch som utvecklade spelet har misslyckats lite med just ljudet. Positioneringen är inte den bästa och de flesta vapen låter som knallpulver-pistoler. Men som sagt, det blev bättre. Vapnen låter fortfarande tamt, explosioner lät däremot bättre och positionering, alltså hur och var du hör dina motståndare, blev mycket bättre.

Internt vs Externt ljudkort;

Här beror det ju givetvis mycket på vilket ljudkort man har i datorn. Själv så väljer jag utan tvekan att använda mitt interna. Det låter bra från båda men jag har mycket mer alternativ att välja mellan om jag använder mitt interna.

Totalt intryck och betyg;

Nu ska jag försöka sammanfatta allt lite mer generellt och kortfattat.

För det första så tycker jag inte att de är lika sköna att ha på sig som mina Sennheiser. Istället för utanpåliggande, fjäderlätta som knappt märktes så är Qpad's lurar tunga, helomslutande och trycker lätt runt öronen och på toppen av knoppen. Nu vill jag inte dissa dem helt och det kan vara jag som är ovan med denna typen av lurar men jag hoppas att de "ger med sig" lite när jag använt dem ett tag.

Är det nåt som är sämre än väntat med detta headset då? Ja faktiskt. Ljudnivån lämnar lite att önska. Även när jag har på absolut full volym så skulle jag vilja att det lät högre ibland. Basen är bra men saknar det sista "trycket". Jag har tittat runt lite på forum och förstått att det finns något som heter hörlursförstärkare som kan hjälpa mig med detta. Dock får man då vara beredd att lägga ut ytterligare pengar då dessa inte är gratis. Har hittat såna från ca 1000:- och uppåt, för mig blir det troligtvis en Firestone Audio Cute Beyond för ca 1700:- .

(Edit.. en av nyckelfigurerna inom Firestone Audio har startat eget och säljer nu hans egna, Travagan. Blir en beställning på Travagan's Red i mitten på månaden.. kommer förhoppningsvis hem i slutet på januari.)

Mitt omdöme om denna produkt är lite splittrat. Om man har lite pengar över och vill ha bra ljud så visst, då kan man köpa dessa. Det är otroligt fint ljud i dem, men var beredd på att ni kanske vill ha lite extra kräm i form av en förstärkare.
Tvekar man pga priset och absolut inte vill lägga ner mer pengar än vad lurarna kostar, köp ett par andra. Själv kan jag isf rekommendera Sennheiser som sagt. Otroligt prisvärda och du får suberbt ljud.

Totalbetyg till QPAD QH1339: 7.5/10

Redigerat av Nightportier, 03 januari 2009 - 04:39.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.