Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

I stort behov av hjälp då jag ska köpa ny TV

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 January 2009 - 23:14

Mikeyland
  • Mikeyland
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Ska köpa en 32-40 tum LCD-skärm och behöver råd och hjälp! Jag kommer spela spel (Xbox360), titta en del på TV (Har dock endast GRATIS kanaler via kabel-tv (ingen boxer alltså) men bor dock i ett comhem hus.
Kommer koppla Tvn till datorn och titta på filmer diverse olika mestadels antar jag att det blir DVD-R filmer dvs inte så mycket HD-material just nu dock mkt surfande sittande vid datorn osv.

Kan man även tex använda TVn som datorskärm då man har FULL HDTV?

Jag har alltså ingen större "koll" på vad som är bra och dåligt och frågar därför er här på minhembio.se
Detta är en djungel för mig och skall åka till expert imorgon och kika lite och tänkte höra mig om tips innan.

Min budget är upp till 6000-6500kr kan tänkas gå lite över det om det ej finns annat att göra - Vet att det inte är en jätte budget och frågar därför här om jag verkligen ska satsa på FULL HD TV eller köpa denna tv begagnad som endast är HD READY?

Skulle detta vara värt 4800kr
En 40" platt samsung tv, modell LE40s8
Hd-ready med 1080i ,PIP," hdmi,pc-ut m.m.
plats för ci-modul av både boxer och com hem. - BEGAGNAD...
Är detta samma TV som ovan ? - http://www.webhallen...12&ref=Prisjakt

Kommer HD-READY tv apparater vara ute om något år eller så? Isåfall måste det ju vara värt att köpa FULL HDTV!

/Mikael

Redigerat av Mikeyland, 05 January 2009 - 23:24.

Postad 06 January 2009 - 00:41

w0mbat84
  • w0mbat84
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Kommer HD-READY tv apparater vara ute om något år eller så? Isåfall måste det ju vara värt att köpa FULL HDTV!
/Mikael

Well snart kommer HD-ready paneler inte tillverkas längre, men inte så att du inte kan använda en hd-ready tv för att se full hd. Det som händer är isf att den skalar ner bilden till 1080i eller 720p. Och med din budget tror jag det är svårt att hitta en full hd som inte är rent skräp. Förvisso tycker jag nog det är svårt att hitta någon vettig 40" tv alls i den prisklassen!

Postad 06 January 2009 - 14:56

Mikeyland
  • Mikeyland
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Well snart kommer HD-ready paneler inte tillverkas längre, men inte så att du inte kan använda en hd-ready tv för att se full hd. Det som händer är isf att den skalar ner bilden till 1080i eller 720p. Och med din budget tror jag det är svårt att hitta en full hd som inte är rent skräp. Förvisso tycker jag nog det är svårt att hitta någon vettig 40" tv alls i den prisklassen!

Ok tack, jo jag var och köpte en 32LG3000 och hoppas jag blir nöjd med den!
Någon som är duktig på att ställa in "ljus" osv om det nu behövs vid denna nya TV..Tacksam för svar å hjälp.

Redigerat av Mikeyland, 06 January 2009 - 14:58.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.