Panasonic visar upp blu-ray-spelarna för 2009
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 12 januari 2009 - 08:33

Postad 12 januari 2009 - 08:52
Sjukt coolt med VHS/BD Combo!
Perfekt "morsan och farsan"
apparat . . .

Postad 12 januari 2009 - 10:50
Postad 12 januari 2009 - 10:53
Finns väl redan i Japan?När ska det komma en BD spelare med hårddisk och digital inspelning... eller finns det?
Postad 12 januari 2009 - 11:45
När ska det komma en BD spelare med hårddisk och digital inspelning... eller finns det?
Panasonic släpper i Frankrike först,sedan England något år senare. Vi får nog vänta några år till.
Postad 12 januari 2009 - 12:32
Förstår inte varför det ska ta sådan tid för tillverkarna att få ut inspelningsbara BD-spelare med hårddisk. Marknaden för sådana är nog rätt stor och inspelningsbara DVD-spelare har ju funnits rätt länge, så det kan ju inte vara en teknisk fråga det handlar om.Panasonic släpper i Frankrike först,sedan England något år senare. Vi får nog vänta några år till.
Jaja, får väl nöja mig med PS3:an så länge...
Postad 12 januari 2009 - 20:49
Förstår inte varför det ska ta sådan tid för tillverkarna att få ut inspelningsbara BD-spelare med hårddisk. Marknaden för sådana är nog rätt stor och inspelningsbara DVD-spelare har ju funnits rätt länge, så det kan ju inte vara en teknisk fråga det handlar om.
Jaja, får väl nöja mig med PS3:an så länge...
Är väl inte så svårt att förstå! Det handlar om att tjäna pengar på den eller de "häftiga" spelarna som finns ut men som kanske inte har de funktionerna som de borde ha!
Mvh
Postad 12 januari 2009 - 21:32
Postad 12 januari 2009 - 22:15
Postad 13 januari 2009 - 07:32
Du menar väl komposit. Svideo ser ut så här: http://www.coloredho.../s-video_PC.JPG En sådan inspelare med vhs och blu-ray kommer nog att sälja bra. Tänk på alla som bara har en video dom kommer nog skaffa en när det är dags att uppgradera.Men det är väl såna här företag som ser till att det faktiskt finns Svideo ingångar på dagens moderna receivers också, det är faktiskt för mig obegripligt att någon vill koppla in den gula fula kabeln än idag.
Redigerat av jan_bananberg, 13 januari 2009 - 07:34.
Postad 13 januari 2009 - 08:20
Postad 13 januari 2009 - 10:34
Instämmer. VHS/BD-combo???! VHS är ju mer eller mindre stendött idag. Och vem vill se en sliten VHS-film på sin nya Full-HD display efter man sett en blu-rayfilm på den samma? Jag finner det mycket märkligt att Panasonic satsar på en sådan här produkt.Stod och kikade på den där vhs-spelaren. Vet inte ens om jag tog något kort på den, känns som en produkt som var out of date långt innan den släpptes...
Postad 13 januari 2009 - 12:14

Postad 13 januari 2009 - 17:23

Mycket möjligt att jag har den då också, håller på och tömmer kameran nu... 45 minuter tar det att tömma den, många kort alltså

Redigerat av Martin, 14 januari 2009 - 01:02.
Postad 14 januari 2009 - 10:00
Jag gillar, säkert många andra ocksåSer att Dreadlock har med besten på kort
Mycket möjligt att jag har den då också, håller på och tömmer kameran nu... 45 minuter tar det att tömma den, många kort alltså

Postad 15 januari 2009 - 20:47
Postad 29 januari 2009 - 22:44
Postad 15 februari 2009 - 10:58
Sen kanske man bara vill ha en spelare och inte en DVD, Bluray och en VHS....
/ Joakim
Postad 15 februari 2009 - 16:56
Redigerat av jonasprivate, 15 februari 2009 - 16:56.
Postad 21 februari 2009 - 22:23
Dem gör en bluray och VHS kombo spelare.. men fortfarande ingen bluray spelare med hårddisk!
Snart gör dem väl en bluray spelare med inbyggd kaffemaskin.
Liksom hur jäkla svårt kan det vara att klistra fast en hårddisk på en bluray spelare??
Har suttit och väntat på en bluray spelare med hårddisk i evigheter.
Postad 22 februari 2009 - 01:42
Det är ju som det är ... bara filmbolagen hör blu-ray och hårddisk i samma mening blir det brunt i byxorna på dom.Men för fasen..
Dem gör en bluray och VHS kombo spelare.. men fortfarande ingen bluray spelare med hårddisk!
Snart gör dem väl en bluray spelare med inbyggd kaffemaskin.
Liksom hur jäkla svårt kan det vara att klistra fast en hårddisk på en bluray spelare??
Har suttit och väntat på en bluray spelare med hårddisk i evigheter.
Vad kunderna vill ha verkar ju inte vara intressant tyvärr.
Själv skulle jag gärna se en blu-rayspelare med ethernetport, sen med ett knapptryck läser man in skivan och sparar den på anvisad plats i nätverket, det vore smidigt

Postad 20 november 2009 - 07:33
Testade spelaren litegrann igår (med tonvikt på litegrann), vad som förvånade mig var att jag kunde spela upp DVD-audio och SACD-skivor. Jag har kopplat analogt och får ut ljudet, sen är jag inte 100% säker på att det är samma kvalitet som i min gamla dvdspelare Pioneer DV575a, men jag trodde inte ens den skulle kunna spela upp de två nämnda formaten.
Provade även en dvd +rw skiva med ett avsnitt av Lost (s04e06), men det funkade inte, hann dock inte kolla över det så mycket........
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar