Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny Center

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 January 2009 - 14:46

ingels
  • ingels
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Hejsan !!

Funderar på en smärra uppgradering, speciellt då ny centerhögtalare.

Kör idag med JVC SX-E3BK som är model vanliga högtalare (ej små surround), står 70W/90W/140W Music & 4ohm på baksidan, de har bra med bas och allting så de är jag nöjda med (lyssnar på rätt mycket musik, därför jag vill ha lite större fronthögtalare). Surround och Centerhögtalare är modell mindre och kommer ifrån ett äldre JVC hemmabiopaket, centern är en JVC SP-XCA9 (30W).

Kollade på prisjakt över de centerhögtalarna som finns och de är ju alla bra mycket rejälare än den jag har idag, även om den fungerar vill jag ha mer kräm i den viktigaste av surroundhögtalarna.

Funderar även på att byta förstärkaren, om ni kollar i min profil ser ni vad som finns idag, den jag klurar på att skaffa är Onkyo's 606

Tack på förhand

Postad 15 January 2009 - 15:30

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Vet inte din prisklass, men utgick från 3-vägs högtalare och fann de Här 5 alternativen

Postad 15 January 2009 - 15:45

ingels
  • ingels
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
De har en Infinity Center (Primus II C25) vilket väl är en 3-vägs högtalare även den (tror jag) hos DustinHome för under tusenlappen (De har även Onkyo receivern till bästa pris i Sverige).

Prismässigt så är det väl runt tusenlappen eller max 1500:- som jag tänkt lägga mig för centernhögtalaren, viktigt är dock att den matchar de andra två front högtalarna jag har, de flesta centerhögtalarna jag kollat på ser ju rätt rejäla ut jämfört med de små surroundhögtalarna (Centern är samma modell) man sitter med idag

Googlat runt och letat efter lite info om center & surroundhögtalarna men hittade bara manual ifrån JVC, dock använda bara bak & centern, frontarna är ju av större modell

Postad 15 February 2009 - 14:28

ingels
  • ingels
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Det bidde Dynavoice C-4 (och nya surroundhögtalare där bak, Dynavoice S-4), folk verkar nöjda med sina Dynavoice högtalare och de håller ju vettigt pris

Tråden kan låsas, tack för hjälpen

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.