Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sonus Faberproblematik, hjälp tack

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 January 2009 - 11:54

Unregistered2182acd8
  • Unregistered2182acd8
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Hej,

vet att det finns en del SF-skadade personer här inne på forumet och jag tänkte väl sälla mig till den skaran vad det lider :)

Mitt problem då: jag har lyssnat på SF Grand P Domus med en Bladelius Tyr och det låter riktigt, riktigt bra! Men hifihandlaren som jag diskuterat med säger att uppsättning SF Concerto med Gravis subben troligen blir minst lika bra om inte bättre!

Den senare kombinationen kan jag inte provlyssna (enkelt) inom flera månader, och vill därför få synpunkter från andra som har upplevt den här kombinationen (helst jämfört med SF Grand P).

Frontarna skall vara dels steroe (matad via Tyr) och dels frontar i 5.1 uppställning (Tyr bir slutsteg, hemmabioförstärkaren agerar försteg).

Supertack för all hjäp ni kan bidra med!

Redigerat av Unregistered2182acd8, 17 January 2009 - 11:55.

Postad 18 January 2009 - 15:52

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Välkommen till klubben! SF är underbara högtalare. Tyvärr har jag inte lyssnat på kombinationen concerto+gravis. Jag har dock positiva erfarenheter av sub. Mina SF GP Domus behöver dock ingen sub och grannarna tycker säkert att de går alldeles för djup. Jag tror emellertid att din handlare sagt fel. Concerto+Gravis är mycket dyrare än ett par GP. Kan det inte varit ett par Concertino tillsammans med Gravis han menade? Eller varför inte ett par begagnade Cremona (Auditor)?

Postad 19 January 2009 - 12:56

Unregistered2182acd8
  • Unregistered2182acd8
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Jag dubbelkollade faktiskt med handlaren, han menade Concerto och inte stativarna...

Anywho, det vore skönt att klara sig utan sub (tillsvidare).

Postad 30 January 2009 - 16:01

Bergen
  • Bergen
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
Vet du, att jag tänkte precis på samma sak , innan jag bestämde mig.. Men nu så här i efterhand så är jag glad att jag valde Domus Grand Pianona, jag menar man kan ju komplettera med en sub i framtiden om man vill.

Det räcker dock mycket gott med basen som den är redan nu tycker jag.

Vad kul med lite forumtrådar om Sonus Faber, det har varit lite tunt på sista tiden tycker jag. Trådarna som fanns började bli lite gamla om man säger så.

Postad 27 January 2010 - 04:01

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har en Bladelius Tyr och vill också eventuellt köra med Sonus Faber
men jag är mer inne på Liuto men har inte hört den än men när jag
pratade med Ludwig på Audio Nord så sa han att det skulle fungera.
Vi får väl hoppas på det :D Liuto har ju just kommit i vanligt trä också
med samma pris :) Tyvärr så kom den inte i highgloss körsbär som jag
önskade men man kan ju inte få allt, om jag inte gillar den när jag har
sett den så får det bli Cremona M istället :)

Mvh Perra

Postad 27 January 2010 - 17:35

Unregistered1084
  • Unregistered1084
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Grattis till dina SF och välkommen in i klubben :D
Varför byta i sidled s.a.s?Finns ingen anledning.Behåll du dina fina golvare.Om du sedan vill komplettera med subb,gör så.

Highend-Perra=Finns Cremona M i highgloss körsbär?Är det inte "bara" den vanliga mattlackade lönn o grafit finishen som man kan få dessa i.Eller har jag fel?

När jag skaffade mina Cremonor så var jag inne på att skaffa Bladelius Thor,men så blev det inte.Jag föredrog andra förstärkar alternativ.Men det är ju jag det.Smaken är som,ja ni vet.

/n.o

Postad 27 January 2010 - 23:07

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Cremona M finns i bara i lönn och grafit, men jag skrev aldrig något om att Cremona
skull finnas i highgloss. Jag skrev att det var synd att inte Liuto kom i highgloss
för den kom endast i trä fanér, jag tror att du läste lite för snabbt :D

Mvh Per

Grattis till dina SF och välkommen in i klubben :P
Varför byta i sidled s.a.s?Finns ingen anledning.Behåll du dina fina golvare.Om du sedan vill komplettera med subb,gör så.

Highend-Perra=Finns Cremona M i highgloss körsbär?Är det inte "bara" den vanliga mattlackade lönn o grafit finishen som man kan få dessa i.Eller har jag fel?

När jag skaffade mina Cremonor så var jag inne på att skaffa Bladelius Thor,men så blev det inte.Jag föredrog andra förstärkar alternativ.Men det är ju jag det.Smaken är som,ja ni vet.

/n.o

Postad 28 January 2010 - 17:01

Unregistered1084
  • Unregistered1084
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Ooops.Såg det nu. :P

Liuto såg sober ut i svart.Hade nog varit mitt val.Även om den träfärgade såg fin ut på bild på audionords hemsida.

Mvh Jörgen

Cremona M finns i bara i lönn och grafit, men jag skrev aldrig något om att Cremona
skull finnas i highgloss. Jag skrev att det var synd att inte Liuto kom i highgloss
för den kom endast i trä fanér, jag tror att du läste lite för snabbt B)

Mvh Per

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.