Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony ericsson C901 *

200 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson C901 (Mobiltelefoner) 4 8.906248 (31) Inga priser
Sony Ericsson C901 GreenHeart (Mobiltelefoner) 5 8.374998 (7) Inga priser

Postad 21 January 2009 - 19:32

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Nu blev den officiell.
Gick under kodnamnet Filippa.
Bifogad fil  c901_s.jpg   70.49K   0 Antal nerladdningar

- Cyber-shot UI 2.0
- 2.2″ QVGA display
- 5-Mp camera with AF
- Smile Shutter™
- Active lens cover
- 140 Mb in-built memory + M2 card slot
- Xenon flash and video light
- Illuminated imaging shortcuts
- Face detection, BestPic™, Photo fix

Taget från http://forums.se-nse.net/

http://www.mobil.se/...164553-417.html

Redigerat av Unregistered0354d681, 21 January 2009 - 19:34.

Postad 21 January 2009 - 20:21

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Nu blev den officiell.
Gick under kodnamnet Filippa.
Bifogad fil  c901_s.jpg   70.49K   0 Antal nerladdningar

- Cyber-shot UI 2.0
- 2.2″ QVGA display
- 5-Mp camera with AF
- Smile Shutter™
- Active lens cover
- 140 Mb in-built memory + M2 card slot
- Xenon flash and video light
- Illuminated imaging shortcuts
- Face detection, BestPic™, Photo fix

Taget från http://forums.se-nse.net/

http://www.mobil.se/...164553-417.html

Ja det är väll inget speciellt med den men jag tror att den kommer att sälja en heldel. Faktum är att folk oftast efterfrågar sånna telefoner, enkelhet är oftast det som lyckas!
Men vi får väl se hur det blir!

Postad 21 January 2009 - 20:51

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Ja det är väll inget speciellt med den men jag tror att den kommer att sälja en heldel. Faktum är att folk oftast efterfrågar sånna telefoner, enkelhet är oftast det som lyckas!
Men vi får väl se hur det blir!

Smile shutter och xenonblixt med videolampa till en något billigare modell är nytt.
Bara c905 som har xenonblixt och lampa (förutom k800 också då.)

Hoppas också att det är nya OSE i denna.

Postad 21 January 2009 - 23:35

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Ser trevlig ut. Jag gillar candybars mer än c905 som jag har idag men saknade en kraftig blixt i c902:an

Så detta kan bli en kandidat för min del om man kan vänja sig av med GPS, w-lan m.m. En c902 med riktig blixt kan man säga :)

Postad 22 January 2009 - 00:15

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Ser trevlig ut. Jag gillar candybars mer än c905 som jag har idag men saknade en kraftig blixt i c902:an

Så detta kan bli en kandidat för min del om man kan vänja sig av med GPS, w-lan m.m. En c902 med riktig blixt kan man säga :)

Kom nästan och tänka på dig iom att du saknade en kraftigare ljuskälla.

Kommer en annan model som har 2,4" och gps 5mp men bara fotolampa så det är kompromiss man får göra helt enkelt.
Tror nästan denna ska ha w-lan.Är inte säker ännu.
Detta enda som fattas är vgainspelning.

Postad 23 March 2009 - 18:38

MR-F
  • MR-F
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Har den här (C901) GPS? Det står på vissa sidor att den har och på andra inget om den saken.
Är isåfall GPSen som på Nokia´s modeller att efter en testperiod funkar den inte om man inte köper en licens eller går det att navigera med hela tiden?

Postad 23 March 2009 - 20:35

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Har den här (C901) GPS? Det står på vissa sidor att den har och på andra inget om den saken.
Är isåfall GPSen som på Nokia´s modeller att efter en testperiod funkar den inte om man inte köper en licens eller går det att navigera med hela tiden?

Den här har ingen riktig gps utan den använder mobilnätet till att hitta en "hygglig" position vid t.ex geotaggning när du tar bilder.
C903 har Gps men om du hade tänkt använda den som en riktig så bör du leta på annat håll. Javalurar är inga bra gps:er.

Postad 24 March 2009 - 21:01

svalan73
  • svalan73
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Är de någon som vet vilken vecka c901 börjar säljas?

Postad 26 March 2009 - 22:29

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Är de någon som vet vilken vecka c901 börjar säljas?

Är jag också väldigt nyfiken på!

Postad 12 April 2009 - 19:32

Majk_
  • Majk_
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Nån som har hört nåt om release?

Postad 13 April 2009 - 11:11

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
C901 verkar vara den ultimata efterföljaren till K800i/K810i. Det finns nog många fler än jag med dessa telefoner som är helnöjda, speciellt med bildkvaliteten, och som behöver byta ut dessa p.g.a åldersslitage. Jag hoppas de ordnat så man kan tvinga på blixten på C901, t.ex vid foto i motljus eller mot ljus bakgrund. Det är det enda som jag saknar på min gamla K800i.

Postad 13 April 2009 - 11:22

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Man kan iaf förboka denna på katshing http://www.katshing....d.asp?aid=18929

Men tycker det verkar vara lite för dyrt alltså. Hade hoppats på runt 4000 iaf. Har förbokat "idou" för 6500 typ där och denna verkar vara lite för dyr om man jämför mot den. Är egentligen ingen touch mobil kille så denna e mer intressant och den är ju oxå bara 13 mm tjock, väldigt viktigt då jag just nu kör en w880i som är skönt tunn ;)

Postad 13 April 2009 - 16:51

Majk_
  • Majk_
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Man kan iaf förboka denna på katshing http://www.katshing....d.asp?aid=18929

Men tycker det verkar vara lite för dyrt alltså. Hade hoppats på runt 4000 iaf. Har förbokat "idou" för 6500 typ där och denna verkar vara lite för dyr om man jämför mot den. Är egentligen ingen touch mobil kille så denna e mer intressant och den är ju oxå bara 13 mm tjock, väldigt viktigt då jag just nu kör en w880i som är skönt tunn ;)

Priset lär hamna runt 3500:- när den väl släpps... Men annars kan man ju skaffa den med ett abbonemang annars :rolleyes:

Är det absolut ingen som sitter inne på lite info om release? måste köpa mej en ny mobil och det är mellan C901 och C905i det står mellan men 901an tilltalar mej mer

Postad 20 April 2009 - 09:59

svalan73
  • svalan73
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Äntligen 28/5 släpps den!! :)

Postad 20 April 2009 - 18:36

Majk_
  • Majk_
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Äntligen 28/5 släpps den!! ;)

Fyfan.. Alldeles för ###### sent! :)

får klara mej utan mobil fram tills dess dåra :'(

Postad 22 April 2009 - 15:20

Unregisteredc258db68
  • Unregisteredc258db68
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Det står 5/5 på kompletts hemsida

Postad 28 April 2009 - 22:18

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Det står 5/5 på kompletts hemsida

Mmm, också sett det, men det datumet verkar mer än lovligt skumt. OM den skulle vara på gång så snart, så skulle förstås fler butiker ha uppdaterade datum och mobilen "gulmarkerad". Litar inte för ett ögonblick på det datumet. Webhallen anger 31/5, det framstår som tusenfalt sannolikare. Tyvärr.

Postad 29 April 2009 - 19:52

Majk_
  • Majk_
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Mmm, också sett det, men det datumet verkar mer än lovligt skumt. OM den skulle vara på gång så snart, så skulle förstås fler butiker ha uppdaterade datum och mobilen "gulmarkerad". Litar inte för ett ögonblick på det datumet. Webhallen anger 31/5, det framstår som tusenfalt sannolikare. Tyvärr.

Mailade SE och fick till svar att den skulle släppas på den svenska marknaden v.22 :)

Postad 30 April 2009 - 08:53

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Mailade SE och fick till svar att den skulle släppas på den svenska marknaden v.22 :blink:

Ok, fast det tycker jag låter positivt. Jag hade befarat ännu senare (och även om SE nu säger v. 22 så kan det förstås visa sig bli senare i alla fall), men om de nu med bara några veckor kvar till v. 22 säger det, så borde den ju komma inom åtminstone en dryg månad. Det känns helt ok.

... Komplett och inWarehouse, som ju var de som hade den tidigare - helt orealistiska tiden - anger ju nu 2009-06-09, så hugget i sten tar jag inte v. 22 som.

Får se. Står mellan denna och C903:an.

Postad 22 May 2009 - 09:00

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Intressant. I onsdags morse fick jag ett mail från Sony Ericsson, eftersom jag anmält på deras sida att jag vill ha besked om när C901:an släppts (och C903 - men den har jag inte fått mail om än). Rubriken på mailet:

"C901 är här!"

Följt av:

"Sent to: [email protected]
Regarding: Sony Ericsson

This e-mail has been prepared for viewing in HTML mode.
To see the message, please, open a browser with:
http://www.sonyerics...eV0LFhfxbQWhhhN

Regards,
Sony Ericsson"

Nice, tänkte jag, och följde länken. Den visar vilka återförsäljare som lagerför telefonen. Listas, och länkas till, gör NetOnNet och Dustin, men bägge anger den fortfarande som osläppt. Dustin anger 27/5 som släppdatum, och NetOnNet anger 2/6.

Och ingen återförsäljare listad av Prisjakt anger den heller som inkommen. Lite irriterande att de skickar ut att den ska finnas tillgänglig innan så är fallet, även om det bara verkar handla om någon vecka.

Jag har även skickat ett mail till SE, och fått svar på det. Berör både den här och C903:an. Citerar utvalda delar:

"Vad gäller mineralglas har vi tyvärr inga exakta specifikationer på vare sig C901
eller C903 för närvarande. Vi bör dock få närmare uppgifter ju närmare release vi
kommer.

Smile shutter, som du säger, anges endast för C903 på vår hemsidas jämförelse av
C903 och C901. Dock anger produktsidan för C901 att Smile Shutter skall finnas
tillgängligt, och en tidig version av telefonen vi har på kontoret har Smile
Shutter. Observera dock att detta tyvärr inte är en garanti att telefonen i sin
slutgiltiga form kommer släppas med Smile Shutter, så om funktionen är viktig för
dig bör du dubbelkolla med oss eller återförsäljare efter att produkten släppts på
marknaden.

Enligt vår hemsida har C903 en A-GPS, vilket är en vanlig, riktig GPS som även har
möjlighet att använda "Assisterad Start"-tjänster via internet för att snabbare få
positionslåsning än om man bara anänder GPS-funktionen. Om man inte vill använda
datatrafik som kan kosta pengar kan man stänga av den assisterade funktionen och
endast använda själva GPS-funktionen."

Postad 25 May 2009 - 23:08

engjim
  • engjim
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Nu har ett par butiker fått in denna i lager, i alla fall om man ska lita på deras rapportering till prisjakt. Jag väntar i alla fall spänt på de första kundrecensionerna.

Postad 26 May 2009 - 22:44

myrstack
  • myrstack
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag väntar också spänt. Har haft ögonen på denna mobil i ett par månader nu, och hoppas att det ska bli en bra ersättare till min trotjänare k800i.
Jag har sett och hört väldigt lite om denna mobilen. Är det någon som har sett/provat den och har någon kommentar de vill dela med sig av?

Postad 27 May 2009 - 05:56

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Själv brottas jag med frågan om jag ska välja denna eller C903:an. Den här träffar nog lite mer mina behov/krav - särskilt knappsatsen, som ser förjäkla nice ut - men samtidigt ser C903:an mer spännande ut, och har GPS som ju kan vara småkul även om det inte är något jätteviktigt för mig. C901:an ser egentligen rätt trist ut. Så nu är frågan vilka kvaliteter jag ska låta fälla avgörandet. :D

Postad 27 May 2009 - 14:44

_Philip_
  • _Philip_
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har en C901 som jag haft i lite drygt en vecka. Mobilen är verkligen grymt schysst. snabb och responsiv, bra knappar, roliga spel och en grym kamera. Plåtade i ett becksvart rum men tack vare blixten fick jag riktigt fina bilder ändå. Den är dessutom riktigt liten och passar bra i jeansfickan utan att göra för stort avtryck.

Som ni förstår så är jag väldigt nöjd med den. C901ans största nackdel är at den saknar GPS men med positionering med hjälp av mobilmaster funkerar det skapligt i alla fall och jag anser det inte vara en för stor förlust.

Postad 27 May 2009 - 15:52

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Jag har en C901 som jag haft i lite drygt en vecka. Mobilen är verkligen grymt schysst. snabb och responsiv, bra knappar, roliga spel och en grym kamera. Plåtade i ett becksvart rum men tack vare blixten fick jag riktigt fina bilder ändå. Den är dessutom riktigt liten och passar bra i jeansfickan utan att göra för stort avtryck.

Som ni förstår så är jag väldigt nöjd med den. C901ans största nackdel är at den saknar GPS men med positionering med hjälp av mobilmaster funkerar det skapligt i alla fall och jag anser det inte vara en för stor förlust.

Haft den en dryg vecka!?!? Inte dåligt tidigt!

Nice! En fråga som kanske inte är så lätt att besvara utifrån vad man ser med blotta ögat, men som intresserar mig - och som SE själva inte klarat att svara på, vilket får sägas vara rätt uppseendeväckande - är huruvida den har repfritt mineralglas eller inte. Kan du skingra den dimman?

Det som talar för 901:an för mig:
* Ser ut att ha grym knappsats - extremt viktigt för mig
* Ser smidig ut

Det som talar för 903:an för mig:
* Snyggare, ja t.o.m. KLART snyggare. Lite roligt om telefonen inte ser för trist ut.
* Lite större skärm än 901:an
* GPS

På minussidan för 903:an finns knappsatsen, som ser ok ut, men inte faktastisk. Hade den haft en knappsats av liknande snitt som 901:an så hade jag lätt valt 903:an, men nu vet i tusan.

Postad 28 May 2009 - 08:27

_Philip_
  • _Philip_
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
C901 har repfritt mineralglas :) En annan sak som är grym är integrationen med Facebook som jag upptäckte igår. går grymt smidigt att FB:a.

Postad 30 May 2009 - 00:20

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

C901 har repfritt mineralglas :) En annan sak som är grym är integrationen med Facebook som jag upptäckte igår. går grymt smidigt att FB:a.

Nice med glasinformationen!! FB-funktionen är ju trevlig, men inget som påverkar mitt intresse.

Däremot en annan fråga, av liknande karaktär. Hur är den att surfa med? Inser ju att det aldrig kan komma i närheten av storskärmare som iPhone och liknande, eller mer datorliknande som diverse HTC-telefoner, eller så, men om surfandet inte är den viktigaste funktionen på telefonen men ändå något man vill ska funka hyggligt, är den då ett alternativ?

Som jämförelse kan tas K810i, som jag har i dag, och som det suger att surfa på. Är C901:an bättre på det än K810i?

Postad 31 May 2009 - 11:26

svalan73
  • svalan73
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Kan verkligen rekomendera denna telefon, var ner i veckan o köpte en o ångrar mig inte en sekund, super bra bilder, även om man tar på långt håll så går de o zooma in bilderna efteråt o de blir super skärpa.

Postad 31 May 2009 - 12:51

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

C901 har repfritt mineralglas

Kanske en dum fråga men frågar ändå hehe. Vad menas med repfritt mineralglas?

Ni som har köpt, vilken färg har ni tagit?

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 31 May 2009 - 12:52.

Postad 31 May 2009 - 13:24

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Kanske en dum fråga men frågar ändå hehe. Vad menas med repfritt mineralglas?

Ni som har köpt, vilken färg har ni tagit?

Repfritt mineralglas betyder ungefär som det låter, att skärmen tål mycket mer och är svårare att repa. Telefoner med utåt exponerade skärmar (i dag så gott som alla då viktelefoner närmast dött ut) måste ju utstå en hel del. De ligger i fickor/väskor bland nycklar och allt möjligt. Min K810i är inte jätterepig, men extremt mycket mer repig än min S700i (tidernas bästa telefon) var (den blev inte repig, helt enkelt), trots att jag använde S700i-luren extremt mycket mer och längre än jag använt min K810i. I jobbet har jag en basic K320i, och den skärmen tål INGENTING. Den blev nästan omgående hysteriskt repig (dessutom är skärmen rent tekniskt usel, men det hör inte hit). Min upplevelse är att man i dag många gånger använder sämre plast/glas, trots att dagens telefoner ofta designas så att skärmarna får utstå mer yttre påverkan. För mig är det en mycket viktig faktor ifall en telefon jag är spekulant på har eller inte har en reptålig skärm.

Mycket tyder på att jag kommer köpa en C901, men jag vill först kunna testa en C903, som jag inte kan släppa helt i matchen.

Fast skulle jag få skissa på en "drömtelefon" så skulle det vara en lur som kombinerar stor skärm OCH numerisk knappsats. Man skulle kunna säga en iPhone där man kan skjuta upp skärmen och blotta en vanlig knappsats. De kan hålla på med sitt lullull, touch, fulltangentbord och så vidare. Det går fetbort. Jag kräver numerisk knappsats. Inget slår det (tillsammans med T9) om man ska skriva lätt, snabbt och mycket.

Postad 31 May 2009 - 18:18

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Tack för det :) är rätt sugen på denna telefon faktiskt så måste åka till en butik och spana in den snarast.

Postad 31 May 2009 - 20:19

myrstack
  • myrstack
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Var inne på elgiganten i veckan och fick prova en sprillans ny från förpackningen. Tyckte att menyerna var väldigt snabba och bra (det kanske alla mobiler är nya från förpackningen?)
Tyckte dessutom den var mkt snyggare än jag trodde och passade fint i handen.
Menygränssnittet var också fint, i samma klass som andra nyare SE-modeller. Ska köpa så fort alla butiker får in den, så att priset konkurreras ner lite :-)

Postad 01 June 2009 - 20:39

sara_t
  • sara_t
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Köpte denna i torsdags och blev tyvärr inte alls nöjd med bildkvalitén. har haft K800i innan. Jämförde med en kollegas W890 (som ju inte borde ta bättre bilder) och alla bilder som togs med den på samma objekt blev bättre än med min 901. Bilderna blir suddiga och utfrätta... Jag lyckades inte få en enda skarp bild med den.

Jag gick tillbaka med den idag (webhallen) och killen i butiken sa att det var inget fel på den här kameran... fast jag visade flera jämförelser med W890 och det var löjligt stor skillnad på bilderna. Efter många övertalningsförsök så skickades den till deras "testservice" som ska testa den och säga om det är fel på den eller inte.

När jag läser vad ni andra tycker som köpt den så verkar ju ni nöjda så då hoppas jag att det är fabriksfel på min. Men hur ska jag gå vidare om denna "testservice" anser att kameran är som den ska? Och hur kan han i butiken säga att den är ok? Kändes nästan som ett hån...

Nu har jag bilderna jag tagit på min jobbdator men jag skulle kunna ladda upp ett exempel här imorgon så kan ni se. Ngn som vill ladda upp en bild ni tagit så kan vi jämföra?

Postad 01 June 2009 - 21:22

svalan73
  • svalan73
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag kan nästan med 99 % säkerhet säga att den du fick var de nå fel på kameran, hade oxå en w890 innan jag köpte denna (c901) o de är en radkikal skillnad på kamera bilderna... har inget sudd på bilderna glas klar skärpa.

Har tagit bilder på barnen från långt avstånd o sen zooma upp de efteråt o inte ens då är de suddiga,
ska försöka mig på o få upp en bild i morgon efter jobbet.

Postad 01 June 2009 - 21:26

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Kan inte ni som köpt mobilen lägga upp bilder på själva fånen :) skulle va nice att se och vilken färg ni har valt.

Postad 01 June 2009 - 21:39

lan-kan
  • lan-kan
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Det tråkiga är att det bara går att köpa noble black och precious peach...alltså inte sincere silver. Det suger :). Men vore kanon om folk kunde lägga upp ett gäng bilder som de tagit så får man se. I originalstorlek givetvis. Du också som hade en trasig så får vi se. Godnatt

Postad 01 June 2009 - 22:33

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Köpte denna i torsdags och blev tyvärr inte alls nöjd med bildkvalitén. har haft K800i innan. Jämförde med en kollegas W890 (som ju inte borde ta bättre bilder) och alla bilder som togs med den på samma objekt blev bättre än med min 901. Bilderna blir suddiga och utfrätta... Jag lyckades inte få en enda skarp bild med den.

Jag gick tillbaka med den idag (webhallen) och killen i butiken sa att det var inget fel på den här kameran... fast jag visade flera jämförelser med W890 och det var löjligt stor skillnad på bilderna. Efter många övertalningsförsök så skickades den till deras "testservice" som ska testa den och säga om det är fel på den eller inte.

När jag läser vad ni andra tycker som köpt den så verkar ju ni nöjda så då hoppas jag att det är fabriksfel på min. Men hur ska jag gå vidare om denna "testservice" anser att kameran är som den ska? Och hur kan han i butiken säga att den är ok? Kändes nästan som ett hån...

Nu har jag bilderna jag tagit på min jobbdator men jag skulle kunna ladda upp ett exempel här imorgon så kan ni se. Ngn som vill ladda upp en bild ni tagit så kan vi jämföra?

Jobbigt och trist. Sån där skit slukar en massa energi och glädje. Jag har inget jättebra att jämföra med, men tog några provbilder både hos Elgiganten och Media Markt, och tyckte kvaliteten var extremt hög för att vara en mobiltelefon. Att jämföra med bilder tagna med min K810i går bara inte. C901 krossade den, totalt.

Postad 02 June 2009 - 07:45

sara_t
  • sara_t
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Skönt att höra att ni andra är nöjda, då borde de ju komma fram till att det är ngt fel med min. Om man nu kan lita på det där testföretaget... Någon som har någon erfarenhet av sånt?

Här kommer ett par av mina bilder, har inte gjort ngt alls med dem.

Utomhusbilderna är tyvärr bara på mina kollegor och jag vet inte om de vill att jag lägger upp dem här för granskning.. men bilderna utomhus blev såklart bättre än dessa, men väldigt "utfrätta" i kanterna.

Jag hade auto på allting.

Bifogad fil(er)

Redigerat av sara_t, 02 June 2009 - 07:49.

Postad 02 June 2009 - 12:22

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Skönt att höra att ni andra är nöjda, då borde de ju komma fram till att det är ngt fel med min. Om man nu kan lita på det där testföretaget... Någon som har någon erfarenhet av sånt?

Här kommer ett par av mina bilder, har inte gjort ngt alls med dem.

Utomhusbilderna är tyvärr bara på mina kollegor och jag vet inte om de vill att jag lägger upp dem här för granskning.. men bilderna utomhus blev såklart bättre än dessa, men väldigt "utfrätta" i kanterna.

Jag hade auto på allting.

De där bilderna är ju tagna i förhållanden väldigt lika de då jag testade telefonen hos Elgiganten och Media Markt, och bilderna jag tog blev KLASSER bättre än dina. Det bara måste vara något fel på din telefon.

Postad 02 June 2009 - 15:18

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Det tråkiga är att det bara går att köpa noble black och precious peach...alltså inte sincere silver.

Hmm det är ju silver jag vill ha. nån som vet när den kommer ut i butikerna?

Edit, ett litet snabbt första intryck http://www.mobil.se/...141514-799.html

där säger dom ju även att kvalitén på bilderna kan variera stort, så kanske inget fel på din mobil sara.

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 02 June 2009 - 15:49.

Postad 02 June 2009 - 16:23

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Måste vara något fel på din kamera. Bilderna blir brusiga och väldigt suddiga.

Testade en själv idag på Mediamarkt och jäklar vad snabb den var i menyerna!
Blev en liten köplust faktiskt.

Postad 02 June 2009 - 20:21

sara_t
  • sara_t
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Robbazz - Hmm skulle kunna vara så förstås. Men jag lyckades inte få ngn bild att bli ens halvbra. Tog flera både ute och inne och ingen bild blev skarp. Inte för att jag räknat med att det skulle bli superbra bilder men bättre än W890 borde det ju bli. Det var ju det jag betalade lite extra för...

Postad 02 June 2009 - 20:45

myrstack
  • myrstack
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
ojdå, Verkar som att inte heller denna mobilen från SE är felfri från början. Har haft stort hopp på denna mobilen, med ffa en bra kamera med riktig blixt, men det verkar ju inte stämma riktigt.
Någon som vet om blixten är lika skarp som den i k800i?

Postad 02 June 2009 - 21:05

lan-kan
  • lan-kan
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Var inne och testa den på media markt. Dem bilder jag tog med den var faktiskt ganska bra. Så jag undrar liksom om det är några måndagsexemplar eller att dem som byggt dessa har haft firmafest ;).
Men mina plus och minus är.

+ Designen
+ Kamerans snabbhet
+ Menyerna
+ Helheten. Riktigt bra.

- Är väl att kameran då kan vara dålig i vissa telefoner.

Detta skrämmer mig lite :) Tråkigt. Så ni som har köpt luren skriv en rad om allt ni upplevt med den. Måndagsexemplar eller inte. HJÄLP :) annars godnatt

Postad 02 June 2009 - 21:08

myrstack
  • myrstack
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Här finns en annan länk, där man kan hitta fler bilder tagna med denna mobil.

http://blogg.gp.se/teknik/tag/c901/

Bra sida där man dessutom kan jämföra direkt med andra mobiler. Tycker att kameran klarar sig hyfsat iaf.

Postad 03 June 2009 - 07:15

sara_t
  • sara_t
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Myrstack - de bilder var ju helt klart bättre än mina!

Pratade med webhallen igår och de sa att jag skulle kunna få svar inom en vecka om det är fel på kameran eller ej. Telefonen befinner sig nu på Sonys testcenter...

Hade bara hunnit ha telefonen ett par dagar innan jag lämnade in den. Men förutom att kameran var dålig fick jag ett bra intryck. Det var bra knappar, lite större och lättare att komma åt än ex W890. Kanske att menyknapparna satt lite tätt, men för att skriva tex sms så var knapparna perfekta. Den var snabb i menyerna och kändes ganska liten. Bra kameraskydd och bra display.

Ska fundera om jag kan komma på ngt mer...

Postad 03 June 2009 - 11:41

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Ja de bilderna verkar vara lite väl brusiga Sara_t och bilden på kaffekoppen är ju ur fokus.

Tror det är något mekaniskt fel med din lur så de fixar nog till den. Är ju alltid lite lotteri med nya modeller idag tyvärr.

Silver finns förresten hos Telenor för jag beställde precis en, väldigt sugen på den här luren och tror att det kan vara en bra ersättare till c902. Riktig blixt och större skärm m.m

Postad 03 June 2009 - 12:08

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Silver finns förresten hos Telenor för jag beställde precis en, väldigt sugen på den här luren och tror att det kan vara en bra ersättare till c902. Riktig blixt och större skärm m.m

Kunde förstå det innan att ha läst ditt inlägg!
Du får göra en djupare analys som du brukar göra ;)

Postad 03 June 2009 - 15:25

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Hmm tror ni det kommer att vara så då att man inte kommer att kunna köpa silver om man inte vill skaffa Telenor??
Isf blir jag inte glad ;)

Postad 03 June 2009 - 16:28

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Luren var enligt Telenors kundtjänst inte operatörslåst så vem som helst kan ju köpa en silvrig där och använda med vilket abb dom vill.

Tycker den silvriga ser finast ut på de få bilder jag sett så därför jag ville ha den.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.