Har haft en Philips 32PFL5403D i en ungefär en vecka och är fortfarande nöjd. Vet inte vad du menar med "vanlig TV", men genom den inbyggda dvbt-tunern så är bilden helt ok. Fast den är rätt gnällig vad gäller källmaterialet. SVT och BBC-dokumentär=bra bild, TV6 och nån sitcom=grynigt och pixligt.
Om du planerar att kolla på film från en dator så skulle jag rekommendera philipsen framför LGn. När jag köpte TVn så hade jag en polare och hans laptop med mig. Vi testade att koppla in både philipsen och LGn genom DVI->HDMI, och det var bara philipsen som klarade av att matas med 24Hz.
En sak som kan vara irriterande på philipsen om man sitter nära (ca 190cm eller närmre). Är att den har någon konstig kantutjämning som inte verkar gå att stänga av. Sitter man nära och kollar på HD så syns det som att kanter inte är helt raka. Blir typ som på bilden nedan.
edge.gif 503bytes
0 Antal nerladdningarEn uppdateringBytte TVn idag pga att foten gjorde att hela TVn lutade bakåt. När jag satte på det nya exemplaret så upptäckte jag att effekten som jag beskriver ovan var borta. Så det känns som att det var något konstigt med mitt första ex. Däremot så fick jag två döda pixlar istället...
Redigerat av mentalswe, 27 januari 2009 - 21:52.