Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Är detta fynd eller "onödigt"

15 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 February 2009 - 00:54

zetec
  • zetec
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Hejsan!
Jag har ett tag letat hemmabiopaket.
Besök gärna denan tråd för mina önskemål/behov/användningsområde
-Och i helgen var jag i Örebro och gick in och pratade med dom på BRL, där det visade sig att de hade rea.
Försäljaren rekomenderade då detta till mig, efter mina önskemål och behov:
Tyvärr lyckas jag inte länka direkt till BRL´s sidor men gå in på www.brl.se och sök på art:nr för att lättast och snabbast hitta rätt
Yamaha RXV463B - art nr: 159RXV463B
System One VH3+VH3SCB - art nr: 815VH3BPKT

Sen hade han ett till högtalarpaket för ungefär det dubbla priset, har för mig det var 4999:-
-Dock hittar jag inte det nu när jag kommit hem och kollar på nätet. Det jag hörde skillnad när vi provspelade i butiken var att det blev lite mer tryck i det dyrare, då gämfördes alltså de båda helt utan sub-bas.

Vad säger ni? Ska jag slå till? -utefter mina önskemål/behov/användningsområde.

Mvh Sebastian

Postad 07 February 2009 - 08:41

Unregistered99c59bc0
  • Unregistered99c59bc0
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
får nog fortfarande slå ett slag för det beggade system jag tipsat om förut, mer ljud för pengarna!

Postad 07 February 2009 - 10:59

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0
Av det jag har sett så är väll inte system one något att hänga i granen. Inte direkt det märket man pratar om när man snackar välljud.

Köp begagnat eller gå till ett ställe som kan något om högtalare.

Postad 07 February 2009 - 17:04

zetec
  • zetec
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Man är ju som man är när det gäller begagnat. Jag förstår er men...
Sen när man som jag är nybörjare så vet jag ju inte om jag gör en bra eller dålig affär.
Jag gick till BRL för jag trodde de kunden sina saker. Verkade så på honom men...
Som sagt så är jag nybörjare.
Vart ska jag gå för att prata med ett proffs då? Gärna i någorlunda närheten av Skaraborg.

Postad 17 February 2009 - 04:48

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Hifiklubben!
Dom kan verkligen sina saker :blink:
Och du behöver inte vara med i någon klubb för att handla där ;)

MVH:HighEnd-Perra

Postad 17 February 2009 - 14:07

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0

Hifiklubben!
Dom kan verkligen sina saker :rolleyes:
Och du behöver inte vara med i någon klubb för att handla där :P

tycker inte har nått intressant i lägre prisklasser. Argon högtalarna är rätt trevliga faktiskt men tycker det finns andra (i mina öron bättre) alternativ.

Jag gick till BRL för jag trodde de kunden sina saker. Verkade så på honom men...

alla försäljare vill övertyga kunden om att du får bäst grejer hos just denna butikskedja. Så är det överallt. Gilla du vad du hörde och dom uppfyller dina önskningar så är det bara att slå till :) annars rekommenderar jag varmt Dynavoice, ett svenskt märke som säljs på fynda.se

Postad 17 February 2009 - 14:28

The Man
  • The Man
  • Beroende

• 1049 inlägg
  • 0

Hifiklubben!
Dom kan verkligen sina saker :)
Och du behöver inte vara med i någon klubb för att handla där :rolleyes:

Jo, Hi-fi klubben kan verkligen sina saker när det gäller att ta bra betalt;) Visst, högre upp i prisklasser har de bra grejer men i de lägre (är det också bra) men det är mycket som är onödigt dyrt, dvs de på BRL kan säkert sina saker när det handlar om attfå ett vettigt system för relativt lite pengar. då bör du inte gå till H-K i första hand.

Postad 17 February 2009 - 19:56

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Jo, Hi-fi klubben kan verkligen sina saker när det gäller att ta bra betalt;) Visst, högre upp i prisklasser har de bra grejer men i de lägre (är det också bra) men det är mycket som är onödigt dyrt, dvs de på BRL kan säkert sina saker när det handlar om attfå ett vettigt system för relativt lite pengar. då bör du inte gå till H-K i första hand.

Kan inte annat än hålla med.

Och som någon skrev ovan, Fynda.se är toppen för alla nybörjare. Där går det inte att göra ett dåligt köp!

/Christian

Postad 17 February 2009 - 23:34

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Jo hifiklubben är ju något dyra särskilt nu när dom höjde priserna.
Men som jag ser det så går jag hellre till Hifiklubben för att jag litar på dom helt enkelt och på vad dom säger.
Inte alla gånger man blir nöjd när man handlar i dom stora varuhusen,
det brukar man märka direkt när man tex besöker någon av dessa butiker,
att personalen brukar veta mycket lite om hifi, det kanske beror på att dom satsar mer på dammsugare än hifi.
När jag går till hifiklubben vet jag vad jag betalar för och i det ingår bra service och hifiklubbens garantier
och det betalar jag gärna lite extra för.
Då kan man ju vara ganska säker på att man blir nöjd i längden med sitt köp,
än med många andra ställen man kan "fynda" billigt på.
Priserna är ju lite dyrare men i längden är det nog oftare vettigare att välja Hifiklubben,
än att behöva gissa sig till allt och kanske inte bli nöjd med sitt köp.
Dessutom tycker jag att man skall gynna dom mindre butikerna medans dom finns kvar.

Postad 17 February 2009 - 23:42

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
^^ Fynda är ju faktiskt också en renodlad hifi/hembio-butik. De vet också sina saker och har dessutom mycket seriös service.

Jag hade ju satsat på Dynavoice alla dar i veckan med den budgeten (eller ev begagnat om nåt intressant dyker upp). Du kan ju köpa receivern på BRC om du vill, om det nu är rea där.

Postad 17 February 2009 - 23:53

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Ursäkta, tog för givet att det var en av de där stora butikskedjorna som tex "onoff" som jag inte litar ett dugg på.
Men det får ju var och en avgöra själva var någonstans man vill handla, det kan ju inte jag bestämma :P
Man får ju känna av lite själv vilken butik man kan lita på för ärligt talat så är inte alla butiker att lita på idag.

Postad 18 February 2009 - 00:18

EmotioN
  • EmotioN
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Jag var och lyssnade på BRL´s egna högtalare system one för ett tag sedan, innan jag valde att köpa QLN Artech.. och jag måste säga att av alla olika system jag lyssnade på var system one de som lät sämst. I mina öron var det verkligen inget att ha alls! Då kostade de ändå ett par tusen mer än vad Artech gjorde..

*EDIT*

ps. om du är i örebro igen, ta dig in på hifi-huset, där har de en hel del smaskigt. Vänlig person dessutom! ds.

Redigerat av EmotioN, 18 February 2009 - 00:19.

Postad 18 February 2009 - 00:20

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Qln är väl prisvärt, dessutom är det ju svenskt vilket är ännu bättre :P

Postad 18 February 2009 - 00:24

TijY
  • TijY
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0

^^ Fynda är ju faktiskt också en renodlad hifi/hembio-butik. De vet också sina saker och har dessutom mycket seriös service.

Jag hade ju satsat på Dynavoice alla dar i veckan med den budgeten (eller ev begagnat om nåt intressant dyker upp). Du kan ju köpa receivern på BRC om du vill, om det nu är rea där.

Fynda har väl möbelbutik och lampbutik och massa annat vad jag kommer ihåg, rätta mig om jag har fel.

Qln är väl prisvärt, dessutom är det ju svenskt vilket är ännu bättre :P

Fast Dynavoice och Proson är ju också svenska.... Jag rekomenderar dok. begagnat till trådskaparen

Redigerat av TijY, 18 February 2009 - 00:24.

Postad 18 February 2009 - 00:27

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Men Cerwin Vega hade jag satsat på :P
Men det är ju bara vad jag tycker :P

Postad 18 February 2009 - 00:30

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Basen går ju oftast att vrida ner och om man någon gång behöver bas så finns den ju,
man saknar ju ingen bas om man skulle ändra sig :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.