* Officiell Tråd - HTC Touch Pro2 *
959 svar till detta ämne
Postad 16 februari 2009 - 12:10
Unregistered9ea0ded7
-
Unregistered9ea0ded7
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
HTC Touch Pro2      Processor Qualcomm® MSM7200A™, 528 MHz Operating System Windows Mobile® 6.1 Professional Memory ROM: 512 MB RAM: 288 MB Dimensions 116 X 59.2 X 17.25 mm (4.57 X 2.33 X 0.68 inches) Weight 175 grams (6.17 ounces) with battery Display 3.6-inch TFT-LCD touch-sensitive screen with 480 X 800 WVGA resolution Adjustable tilt screen Network HSDPA/WCDMA: Europe/Asia: 900/2100 MHz Up to 2 Mbps up-link and 7.2 Mbps down-link speeds Quad-band GSM/GPRS/EDGE: Europe/Asia: 850/900/1800/1900 MHz (Band frequency, HSUPA availability, and data speed are operator dependent.) Device Control TouchFLO™ 3D Zoom bar Keyboard Slide-out 5-row QWERTY keyboar GPS Internal GPS antenna Connectivity Bluetooth® 2.0 with Enhanced Data Rate and A2DP for wireless stereo headsets Wi-Fi®: IEEE 802.11 b/g HTC ExtUSB™ (11-pin mini-USB 2.0, audio jack, and TV Out* in one) Camera Main camera: 3.2 megapixel color camera with auto focus Second camera: VGA CMOS color camera Audio supported formats AAC, AAC+, eAAC+, AMR-NB, AMR-WB, QCP, MP3, WMA, WAV, MIDI, M4A Video supported formats WMV, ASF, MP4, 3GP, 3G2, M4V, AVI Battery Rechargeable Lithium-ion battery Capacity: 1500 mAh Talk time: Up to 270 minutes for WCDMA Up to 419 minutes for GSM Standby time: Up to 454 hours for WCDMA Up to 348 hours for GSM Video call time: Up to 150 minutes (The above are subject to network and phone usage.) Expansion Slot microSD™ memory card (SD 2.0 compatible) AC Adapter Voltage range/frequency: 100 ~ 240V AC, 50/60 Hz DC output: 5V and 1A Special Features FM Radio, G-Sensor
Redigerat av Unregistered9ea0ded7, 16 februari 2009 - 12:26.
Postad 16 februari 2009 - 12:21
SoundsLikeNoise
-
SoundsLikeNoise
-
Forumräv
-
-
557 inlägg
Kommer alla telefoner som är lite äldre bli mycket billigare än de telefoner som släpps nu. Om jag tänker på t.ex. Touch Pro, kommer den att ha ett lägre pris nu när det har kommit en ny version av den?
Postad 16 februari 2009 - 12:48
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Ser riktigt fin ut
Dock ser den fet ut.
Sen tycker jag det är synd att det verkar vara en trend att ha så lite fysiska knappar som möjligt.
En Dpad hade inte varit dumt ..
Ahh Tilt skärm igen..Härligt ..å 3,6 tums skärm..
Annars verkar det inte vara så mycket nytt ..
Väntar nog själv på 1 gigz cpu..Wifi N standard ...
Postad 16 februari 2009 - 22:04
Triton242
-
Triton242
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Har en Qtek 9100 som varit min trotjänar i över 2 år. Tänkte förra veckan byta ut den mot en SE X1 men knapparna är inte så bra genomtänkta så på X1an samt ja gillade inte hur den ligger i handen vilket gör att 9100an får hänga med ett tag till. Denna ser dock mycket trevlig ut, att win 6,5 också kommer bli grattis till den gör det ju inte sämre. Är den sedan lika stryktålig som min 9100 är så kommer vi leva lyckliga i många dar.
Postad 17 februari 2009 - 10:01
Samuelelel
-
Samuelelel
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Ser riktigt nice ut.
Blir nog att byta ut X1'an och TyTN2'an mot denna när den dyker upp
Postad 24 februari 2009 - 01:03
Soyish
-
Soyish
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Undra om den kommer att ha knappar för öäå oxå? Förövrigt verkar det bli en toppen mobil.
Postad 24 februari 2009 - 01:14
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Undra om den kommer att ha knappar för öäå oxå? Förövrigt verkar det bli en toppen mobil.
Troligtvis inte men går fort nog ändå. Edit* Förtydligar lite vad jag menar. Separata knappar finns inte men åäö finns självklart genom att trycka in Fn innan.
Redigerat av Unregistered0354d681, 24 februari 2009 - 12:31.
Postad 24 februari 2009 - 02:50
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
kommer den garantrat att ha.de blir väl som på alla andra htc..man trycker först på knappen Fn och sen på åäö....går grymt snabbt...
Postad 24 februari 2009 - 12:11
Soyish
-
Soyish
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Jo iofs, jag har ju en p990i så jag får ändå trycka flera gånger på a eller o för att få fram öäå. Nu har jag beställt en Xperia dock, men jag kommer nog köpa en tp 2 sen när den kommer ut
Redigerat av Soyish, 24 februari 2009 - 12:11.
Postad 09 mars 2009 - 10:34
deadmeat
-
deadmeat
-
Rookie
-
6 inlägg
Någon som vet något om releasedatum och dyligt?
Postad 09 mars 2009 - 21:30
Triton242
-
Triton242
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Hoppas inte priset blir över 6kk för de priser de "visar" nu är ju lite skandalösa
Postad 09 mars 2009 - 21:36
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Sen tycker jag det är synd att det verkar vara en trend att ha så lite fysiska knappar som möjligt. En Dpad hade inte varit dumt ..
Och varför alla nya smartphones vara så jäkla klumpiga.? 150-200g och helt omöjliga att ha i byxfickan. Blir ju att man måste ha 2 lurar, en i väskan och en liten i fickan.
Postad 09 mars 2009 - 21:43
adamwasta
-
adamwasta
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Kommer alla telefoner som är lite äldre bli mycket billigare än de telefoner som släpps nu. Om jag tänker på t.ex. Touch Pro, kommer den att ha ett lägre pris nu när det har kommit en ny version av den?
Troligen inte, med tanke på den den senaste tiden försvagning av kronan.
Postad 09 mars 2009 - 21:46
Triton242
-
Triton242
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Och varför alla nya smartphones vara så jäkla klumpiga.? 150-200g och helt omöjliga att ha i byxfickan. Blir ju att man måste ha 2 lurar, en i väskan och en liten i fickan.
De får gärna väga lite mer för mig om det blir enklare/snabbare att skriva på. Pekpinne varianten duger inte om man skall uppnå någon slags hastighet värd namnet.
Postad 09 mars 2009 - 22:12
deadmeat
-
deadmeat
-
Rookie
-
6 inlägg
Hoppas inte priset blir över 6kk för de priser de "visar" nu är ju lite skandalösa
hehe jo mellan 10 och 12 tüsen är liite i överkant
Postad 09 mars 2009 - 23:18
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Det är ju därför du har telefonen i en egen liten väska i bältet
Postad 09 mars 2009 - 23:35
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Det är ju därför du har telefonen i en egen liten väska i bältet 
Är inte riktig så nördig än
Postad 11 juni 2009 - 14:49
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Finns att köpa NU på www.expansys.se för 6669 spänn..
Dock EU ..Engelsk qwerty..
Frågan är ju hur den funkar med å ä ö ?
Postad 22 juni 2009 - 06:36
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
25/6 kommer den va? Någon som vill ta en romdump och dela med sig sen?
Postad 25 juni 2009 - 14:10
peep
-
peep
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Börjar bli trött på att vänta  Ha haft telefonen beställd från Dustin nu i snart 2 månader och datumet har bara skuffats fram. Just nu är uppskattade leveransdatumet imorrn fredag, men sidan säger fortfarande att den inte finns på lager.. Vet inte var flaskhalsen ligger, om HTC har svårt att hänga med i produktionen, har ju varit så med nån tidigare modell också från HTC. Telefonen dök ju upp på engelska online shoppar redan i slutet på maj.
Kom igen nu HTC, give me my new toy!
Postad 26 juni 2009 - 15:07
Unregistered10c9659c
-
Unregistered10c9659c
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Nu har äntligen ersättaren till min gamla Tytn kommit - en läcker Touch Pro2 ligger på laddning. Den ser grymt snygg ut. Ska bli spännande att se vad den här nya luren kan prestera.
Postad 27 juni 2009 - 13:50
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
väntar med spänning på att läsa vad du tycker...så skriv allt du orkar..den här var tänkt bli min nästa mobil men Tre verkar inte ta in den :-( testat se film på den?
Postad 27 juni 2009 - 21:24
Unregistered10c9659c
-
Unregistered10c9659c
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hej,
Jo jag ska försöka skriva en bedömning från min sida. Det blir nog både ris och ros, det är lite svårare än vad jag hade trott att komma underfund med det "nya" gränssnittet. Min gamla Tytn har jag haft sedan den var ny.
Har lite svårt med att dra med fingrarna över skärmen.
Nej någon film har jag ännu inte sett, om inte youtoube räknas. Vet inte vilket video format jag kan använda för Touch Pro2:an.
Mobilen är i alla fall coolt snygg och känns skön att hålla i, det låter bra om telefonen men täckningen kan jag testa nästa vecka när jag jobbar. Har några ställen där Tytn inte alls fungerade, ska bli kul att se om Touch Pro är bättre.
Postad 28 juni 2009 - 12:56
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Ok....Du får ge det lite tid eller så installera nå spb program..
Testa att föra över en xvid film å starta...Gissar att du kanske måste ha tex Coreplayer...
Eller så testar du en mpeg4 film....Mest nyfiken om det funkar utan att konvertera först.
Rätt less att alltid måsta göra det på min TyTn2
Postad 30 juni 2009 - 08:41
chrome5
-
chrome5
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Ok....Du får ge det lite tid eller så installera nå spb program..
Testa att föra över en xvid film å starta...Gissar att du kanske måste ha tex Coreplayer...
Eller så testar du en mpeg4 film....Mest nyfiken om det funkar utan att konvertera först.
Rätt less att alltid måsta göra det på min TyTn2
Vilka format och vilken upplösning är bäst, om det inte går att se film i mpeg4 format?
Postad 09 juli 2009 - 12:10
Fiddis
-
Fiddis
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hej!
Går det bra att koppla ihop TP2 med en Laptop och använda mobiltelefonen som modem?
Mvh Fredrik
Postad 09 juli 2009 - 12:22
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Hej!
Går det bra att koppla ihop TP2 med en Laptop och använda mobiltelefonen som modem?
Mvh Fredrik
Det fungerar. Du har ett program i din telefon som heter Internetdelning.
Postad 19 juli 2009 - 22:49
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Hej, Jo jag ska försöka skriva en bedömning från min sida. Det blir nog både ris och ros, det är lite svårare än vad jag hade trott att komma underfund med det "nya" gränssnittet. Min gamla Tytn har jag haft sedan den var ny. Har lite svårt med att dra med fingrarna över skärmen.
Nej någon film har jag ännu inte sett, om inte youtoube räknas. Vet inte vilket video format jag kan använda för Touch Pro2:an.
Mobilen är i alla fall coolt snygg och känns skön att hålla i, det låter bra om telefonen men täckningen kan jag testa nästa vecka när jag jobbar. Har några ställen där Tytn inte alls fungerade, ska bli kul att se om Touch Pro är bättre.
Hej, har du lust att göra en romdump på din nya leksak?  Tänkte koka ihop en egen till min HD nämligen. Skulle uppskattas.
Postad 06 augusti 2009 - 01:33
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Hur tycker ni att Touch Pro 2 står sig mot Xperia X1an? Något som jag retar mig på hos X1an (förutom en del brister hos WM) är att skärmen relativt sett är rätt liten, och att det därför är svårt att träffa vissa ikoner utan att använda pennan (t.ex. windowsmenyn och "X" för att stänga program, är detta bättre på denna telefon? Har tidigare haft en Touch HD som var mkt enklare att navigera, men retade mig på att den inte hade några knappar eller tangentbord, så det är ju naturligt att tänka tanken att Touch Pro 2 kanske är det bästa från båda telefonerna kombinerat?
Postad 06 augusti 2009 - 12:29
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Hur tycker ni att Touch Pro 2 står sig mot Xperia X1an? Något som jag retar mig på hos X1an (förutom en del brister hos WM) är att skärmen relativt sett är rätt liten, och att det därför är svårt att träffa vissa ikoner utan att använda pennan (t.ex. windowsmenyn och "X" för att stänga program, är detta bättre på denna telefon? Har tidigare haft en Touch HD som var mkt enklare att navigera, men retade mig på att den inte hade några knappar eller tangentbord, så det är ju naturligt att tänka tanken att Touch Pro 2 kanske är det bästa från båda telefonerna kombinerat?
Har provat en TP2 och som jag skrev i X1-tråden: byte från X1 till TP2 är att sidsteppa. Kort sagt: invänta HTC Firestorm på 1 GHz m.m (det går även rykten om en HTC Touch Pro HD). Att köpa om samma hårdvara (mjukvaran är identisk - Rhodiumspecifika saker är numera även standard hos X1 i.o.m custom ROM) bara för att få en större skärm är inget att rekommendera. TP2 är mycket trevlig som nyköp och uppgradering från gamla modeller (med gamla syftar jag då på t.ex första Touch Diamond utan minneskortplats - däremot inte Touch Pro, TyTN o.dyl) - bra kvalitetskänsla, suverän skärm, utmärkt tangentbord - men har man redan en HTC med 528 Mhz-processor och WVGA-skärm är det bättre att hoppa över TP2 och köpa höstens modeller istället.
Postad 09 augusti 2009 - 14:12
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Har provat en TP2 och som jag skrev i X1-tråden: byte från X1 till TP2 är att sidsteppa. Kort sagt: invänta HTC Firestorm på 1 GHz m.m (det går även rykten om en HTC Touch Pro HD). Att köpa om samma hårdvara (mjukvaran är identisk - Rhodiumspecifika saker är numera även standard hos X1 i.o.m custom ROM) bara för att få en större skärm är inget att rekommendera.
TP2 är mycket trevlig som nyköp och uppgradering från gamla modeller (med gamla syftar jag då på t.ex första Touch Diamond utan minneskortplats - däremot inte Touch Pro, TyTN o.dyl) - bra kvalitetskänsla, suverän skärm, utmärkt tangentbord - men har man redan en HTC med 528 Mhz-processor och WVGA-skärm är det bättre att hoppa över TP2 och köpa höstens modeller istället.
Om du nu varken hade en X1a eller en Touch Pro 2, vad skulle du då köpa om du köpte en idag? Det jag tycker lockar med TP2 är den något större skärmen (mer lättklickade ikoner, knappar osv) samt att skärmen inte är nedsänkt, vilket jag irriterar mig mer nåt oerhört på när det gäller X1an. Vet du någonting om när dessa "höstmodeller" ska lanseras föresten? Någon som vet vart i stockholm man kan klämma och känna på en Touch Pro 2 "live"? är det som vanligt att svenska tecken är att glömma på tangentborden, dvs egna knappar för dem?
Postad 09 augusti 2009 - 18:20
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Om jag inte hade en mobil idag (2009-08-09) och stod inför ett inköpsbeslut skulle jag inte springa till affären just nu utan låta HTC släppa sin Firestone med 1 Ghz CPU och mycket annat godis.
Höstens lanseringar brukar ske i augusti/september, ev någon i oktober. Rykten och spionbilder läcker alltid ut före.
Tvingades jag välja en mobil av det som finns just idag hade det blivit en ny X1. Varför? Den kostar 5000 kronor, en TP2 kostar 6500 kronor eller i vissa fall mer. Jag ser ingen anledning att betala 1500 kronor mer för ungefär samma telefon.
För att inte gå helt OT: TP2 är en mycket bra modell - men jag anser att den ligger väl högt i pris med tanke på hårdvaran kontra likvärdiga modeller med samma CPU m.m - samt att HTC är på G med rejält uppdaterade saker - från 528 Mhz till 1 Ghz m.m.
Om TP2 kostade samma som en X1 hade valet varit svårt, troligen en TP2 p.g.a större skärm och laptopläge (tilten). Men jag värderar inte större WVGA-skärm kontra mindre WVGA-skärm eller laptopläget till 1500 kronor extra, dessvärre.
Postad 09 augusti 2009 - 18:32
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Något som lockar mig hos TP2an är att den sägs ha bättre funktioner för telefonmöten och annat, dvs bättre högtalare, extern mikrofon osv, är det något du hade möjlighet att testa? Visst är det så annars att den inte har något 3.5 mm jack väl? Läste nämligen en recenssion som påstod att den hade det vilket gjorde mig fundersam...
Blir dock lite undrande, TP2 är väl en tämligen ny telefon och den lär ju bli svårsåld om det kommer en ny som är väsentligt mkt bättre direkt...
Postad 09 augusti 2009 - 19:20
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag hade ingen möjlighet att testa telefondelen. Däremot finns dialern i diverse ROM till bl.a X1.
När det gäller nyare modeller med 1 Ghz Snapdragon är det inte så märkligt egentligen. TP2 är en maxad trimning av 528 Mhz-baserade modeller (Touch Pro/Xperia X1) - sedan kommer nästa steg. Firestone lär först komma som "Diamond 3", en "Touch Pro HD/3" lär dyka upp senare. Dock känns det inte som allt för stort spann dit.
Jämfört med de modeller som finns ute - som TP2 är broder till - ligger priserna helt enkelt för högt.
Det jag kunde konstatera är att TP2an är en utmärkt modell sedd isolerat men jämfört med sina bröder har den ett prisproblem. Rakt av jämfört med X1 (som enligt Prisjakt är nere i 4800 kronor) skulle jag värdera den större skärmen, tangentbordet och TF3D2 som standard och officiell WM 6.5-uppgradering till max 700 kronor, således 5500 kronor ut till kund och därmed en 1000-lapp lägre än dagens pris.
Sedan arbetar HTC med en modell kallad Toth, en qwerty-tabletmobil som skall ersätta Athena X7510. Toth skall enligt uppgift få en 4,3-tumsskärm, 1 Ghz CPU och annat godis - en modell som jag är attraherad av.
En Toth kan mycket väl bli min nästa mobil/PDA. Dock är Toth större i formatet än TP2 - exakta mått vet jag ej men större skärm tyder på det. Tangentbordet förefaller vara löstagbart av de bilder jag sett.
Edit: Enligt vad jag sett har T-Mobile 3,5-mmkontakt på sina TP2. Hur det är med HTCs egen version undersökte jag ej.
Redigerat av Unregistered43b822d3, 09 augusti 2009 - 19:22.
Postad 10 augusti 2009 - 15:07
Steinitz
-
Steinitz
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag var på väg att skicka en beställning på en TP2, som ersättare för Tytn2, för en stund sedan när jag hittade den här tråden. Min gamla Tytn2 är inte i något vidare skick så jag måste byta inom kort.
Finns det någon kvalificerad gissning när TP2´s ersättare dyker upp på scenen?
Postad 10 augusti 2009 - 15:12
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Sedan arbetar HTC med en modell kallad Toth, en qwerty-tabletmobil som skall ersätta Athena X7510. Toth skall enligt uppgift få en 4,3-tumsskärm, 1 Ghz CPU och annat godis - en modell som jag är attraherad av.
En Toth kan mycket väl bli min nästa mobil/PDA. Dock är Toth större i formatet än TP2 - exakta mått vet jag ej men större skärm tyder på det. Tangentbordet förefaller vara löstagbart av de bilder jag sett.
Här känns det dock som man passerat storleksgränsen för vad åtminstone jag är beredd att släpa med mig jämt och ständigt, känns mer som en liten netbook än en telefon. Åtminstone antar jag det om dom inte lyckats göra den magiskt uppblåsbar eller nåt sånt
Postad 10 augusti 2009 - 15:16
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag var på väg att skicka en beställning på en TP2, som ersättare för Tytn2, för en stund sedan när jag hittade den här tråden. Min gamla Tytn2 är inte i något vidare skick så jag måste byta inom kort.
Finns det någon kvalificerad gissning när TP2´s ersättare dyker upp på scenen?
Är din TyTN i så dåligt skick att den håller på att rasa är det nog säkrast att köpa omgående. En ersättare till TP2 (eller kanske rättare sagt TP, alltså sliding qwerty utan tilt) skulle jag gissa kommer inom de närmaste månaderna, säg september-oktober senast. Min gissning är en HTC Firestone med qwerty.
Postad 12 augusti 2009 - 06:00
kenwin67
-
kenwin67
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Hej Sitter med en splitterny HTC Touch Pro 2 inköpt igår på Tele2 i Kista for 6995:- (ouch) Som tung affärsanvändare av föregångaren HTC Touch Pro (1) så har det redan kommit upp frågor. Har tittat på XDA-developers sidor på "Rhodium" (=HTC Touch Pro 2) men inte fått napp 100% hittills: Blåtand stereo (A2DP): På föregångaren kunde man med Advanced Config Tool justera upp bitrate etc så att det riktigt dåliga stereoljudet i BT stereoheadsetet blev superbra. Men HTC har tydligen bytt (ner!) BT hårdvaran till Widcomm så den fixen går inte längre. Dock har någon kommit på en möjlig lösning http://forum.xda-dev...ad.php?t=524655Har testat och det blir bättre men tydligen ska det påverka CPU belastningen och kan få bieffekter som "hackande" om man t.ex. kör Wi-Fi samtidigt. Dessutom kan du inte justera BT headsetets volymen med vänstra sidoknapparna på luren (ingen lösning än). Riktigt surt! Andra som har erfarenheter på dessa 2 "problemområden"? Röstuppringning:HTC Touch Pro (1) har röstuppringning. Kan inte hitta det på 2:an! Missat nåt eller besparing eller har man tänkt sälja funktionen separat???  Annars så är det ett rejält lyft (hittills). KW
Postad 12 augusti 2009 - 09:09
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Jag gissar att du säkert innan köpet funderade på och jämförde med en Xperia X1, i så fall, dela gärna med dig av dina funderingar och vad som gjorde att du kom fram till att Touch Pro 2 var ett bättre köp.
Postad 12 augusti 2009 - 10:15
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
En fråga angående det rejäla lyftet mot Touch Pro (1):
*Körde du custom ROM på TP (1) eller ej?
För med stock ROM kan jag hålla med om att det är skillnad eftersom TP2 kör nya TF3D2 m.m som standard. Dock är det nya mjukvarumässiga tillgängligt till flera olika HTC-modeller genom custom ROMs.
Sedan en reflektion angående priset: 6995 kronor (X1 4800 kronor enligt Prisjakt). Vad exakt betalar man för?
Rhodium är en utmärkt modell - det är inte tal om annat men priset känns inte rätt - jag kommer inte på riktigt vad man exakt får för pengarna mer än större skärm, officiell 6.5-uppgradering (inte släppt än), bra tangentbord (men ingen fysisk styrplatta) och laptopläge (som är mycket bra).
Hade den haft vassare hårdvara såsom 1 Ghz CPU m.m - hade jag förstått priset på ett helt annat sätt.
Borträknat priset är TP2 annars en kanonprodukt, hög kvalitetskänsla, bra skärm, bra tangentbord, bra OS och funktioner etc.
Postad 12 augusti 2009 - 10:47
kenwin67
-
kenwin67
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Hej
Då jag undviker tweakande (utöver visst kladdande i reg editor) så har jag inte velat leka med ROM:ar då jag använder telefonen intensivt både privat och på jobbet, dvs luren får inte strula (>2 timmar = KÖRT!).
Därför är det stock ROM:ar som gäller.
Det svarar på varför X1 är helt borta för mig. Därför valde jag Touch Pro (1) för ett år sedan.
Kan förstå att många inte tycker det är värt med +2000 jämfört med t.ex. X1 men för mig så är updateringarna värda vartenda öre i vardagen.
Det enda som retar mig är att jag samma dag som jag köper den upptäcker försämringar och "missar" på en uppgraderad lur! Kan bara hoppas att det löser sig snart med hotfix etc men jag är t.ex. rädd för att bytet till Widcomm BT är ett rejält nedbyte.
KW
Postad 12 augusti 2009 - 11:01
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Bra med klarläggande. Håller helt med om att X1 med stock ROM faller bort och hade själv köpt TP2 om jag inte planerat uppgraderingar. Dock kan jag rekommendera HTCs kommande officiella WM 6.5-uppgradering som är utlovad.
Utan tvivel är stock-ROM-upplevelsen helt överlägsen X1 hos en TP2/Rhodium.
Till Improwise2 säger jag däremot: kör man redan med custom ROM är det klart bättre att vänta på vassare hårdvara. TP2 är helt enkelt alldeles för snarlik X1 hårdvarumässigt.
Postad 12 augusti 2009 - 12:29
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Till Improwise2 säger jag däremot: kör man redan med custom ROM är det klart bättre att vänta på vassare hårdvara. TP2 är helt enkelt alldeles för snarlik X1 hårdvarumässigt.
Vänta är dock inte så lätt alltid  Speciellt inte när man inte riktigt vet när det kan komma en ersättare, för så här långt är det väl mest gissningar om hur om när en ny version ska komma, vilket väl gör att det kan dröja ett tag innan den faktiskt finns i handeln och går att köpa?
Postad 12 augusti 2009 - 12:46
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Hur är det mest storleken på telefonen kontra, t.ex. en X1a, är skillnaden något man märker tänker på i praktiken? Hur är det med tangentbordet som saknar svenska tecken, men som har andra fördelar, är det totalt sett bättre eller sämre för bruk i sverige?
Postad 12 augusti 2009 - 13:04
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Vänta är dock inte så lätt alltid Speciellt inte när man inte riktigt vet när det kan komma en ersättare, för så här långt är det väl mest gissningar om hur om när en ny version ska komma, vilket väl gör att det kan dröja ett tag innan den faktiskt finns i handeln och går att köpa? HTC Leo - nya bilder och bekräftade specar inkl 1 GhzOm jag säger såhär, TP2 har en trevlig formfaktor och tangentbordet har bra anslagskänsla vilket gör det bekvämt att använda. Vad som dock är en nackdel är avsaknaden av styrkors med optisk pad. Det gör i.a.f för mig att scrollning blir okomfortabelt jämfört med en modell som har det. Hade TP2 haft en jog dial skulle det kompenserats mer än väl. Som sagt, byta från en X1 (HTC Kovsky) till TP2 (HTC Rhodium) kan inte rekommenderas - än mindre om man har HardSPL i sin X1 och kör custom ROM. Det beror inte på att TP2 är en dålig produkt utan på att den är alldeles för besläktad med X1 och inte erbjuder nyare hårdvara. Handlar det om nyköp utan ägande av t.ex X1 är läget annat, dock är priset en nackdel där inte TP2s goda egenskaper riktigt uppväger. Som mest sträcker jag mig till 1000 kronor mer än X1 - idag är den dessvärre allt för dyr i förhållande till en X1. Enda anledningen att byta är om man kör stock-ROM på X1 och inte vill använda custom ROM. Då har TP2 fördel i klart bättre stock-ROM och WM 6.5-uppgradering bekräftad. Äger man redan en X1 - ta 1 Ghz som nästa steg.
Postad 12 augusti 2009 - 13:24
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
HTC Leo - nya bilder och bekräftade specar inkl 1 Ghz
Kanke jag är blind men jag ser eg bara en rätt otydlig bild på något utan direkta specar, och utan någon info om releasetid osv? Inte heller kan jag se något om att den skulle ha ett QWERTY tangentbord? Jag kanske missade någon länk eller så. Om vi snackar en 4,3" skärm så är det ju nästan gränsfall på en netbook, känns inte direkt som något man har i fickar...känner nog att X1, N97 och TP2 (som jag som sagt aldrig haft) känns i största laget.
Redigerat av Unregistered1413, 12 augusti 2009 - 13:27.
Postad 12 augusti 2009 - 13:54
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Just den modellen saknar tangentbord, men det är en enkel gissning att HTC Leo kommer att följas av en Leo Pro med tangentbord på samma vis som Diamond/Touch Pro.
I vilket fall som helst gör 1 Ghz processor och annat godis att det är värt att vänta med köp istället för att gå från 528 Mhz HTC WVGA sliding qwerty till 528 Mhz HTC WVGA sliding/tilting qwerty.
Specarna nedan är ju en stor uppgradering från idag.
Snapdragon MSM 8250 1Ghz
Display 4,3″ 480*800 capacitance touch-screen
512 ROM and 320 RAM
Camera 8mp with autofocus
Wi-Fi, A-GPS Bluetooth 2.1 + EDR, support GSM/EDGE, HSDPA
3,5mm Jack
MicroSD Slot
G-Sensor, motion sensor and light sensor.
Postad 12 augusti 2009 - 14:16
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Jag brukar normalt ha ganska hög omsättningshastighet på mina telefoner, iaf gällande inköp, så om det är mer än 3 månader bort innan den kommer och jag köpte en TP2 idag så....
Ingen som kan kommentera hur ni upplever storleken på TP2 mot t.ex. en X1a, är väl eg främst ute efter att försöka bilda mig en uppfattning om vart smärtgränsen går gällande storlek och vikt för det som kan kallas telefon och som är något man bär med sig HELA TIDEN. T.ex. 4.3" skärm känner jag personligen är ett klart gränsfall för egen del att ersätta "mobiltelefonen med", isf snarare som ett komplement till laptopen (dvs olika användningsområden).
Postad 13 augusti 2009 - 00:17
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
USB portens placering på denna telefon får mig att hoppfult undra om det kanske innebär att man kan köpa till en "dockningsstation" till den, eller att det kanske tom följer med i paketet? Det är något jag verkligen saknar på X1an (m.fl), att bara kunna ställa ner telefonen i en docka för laddning osv, på samma sätt som man gör med vanliga trådlösa telefoner.
Postad 13 augusti 2009 - 12:05
Unregisteredfec72d49
-
Unregisteredfec72d49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
hur är tp2 jämfört med nokia n97 ?
jag ska få en ny jobbmobil och får välja vilken jag vill men max 10.000 kr. hade tidigare en htc p3600 som jag hatade pga svårt att ringa med en hand. n97 har ju bättre kamera, tycker att kameran i tp2 verkar lite klen, 3,2 mp och ingen blixt. däremot ett 5 raders qwerty där n97 bara har 3 rader. musikdelen och film å dyl är inget jag använder men kameran är hyfsat viktig, bra gps och enkel att ringa på med en hand, helst vill jag ha en telefon med bra kamera, gps, slide med "vanliga" telefon knappar och touch skärm med inbyggt qwerty men hittar ingen. beslutsångest...
Redigerat av Unregisteredfec72d49, 13 augusti 2009 - 12:25.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|