Köpa spelkonsol -> PS3?
20 svar till detta ämne
Postad 19 March 2009 - 02:18
Unregistered45e7a0dc
-
Unregistered45e7a0dc
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Jag funderar på att köpa en spelkonsol och har lite funderingar på vad det finns, och vad det kommer för "bra" spel till ps3.an?
Hittills på köplistan finns, Uncharted, Orange Box, Killzone 2 och Resident Evil 5.
Förutom Cod/GTA IV/MGS 4/LBP -finns det några andra "topp" spel? som finns redan nu eller är påväg?
Postad 19 March 2009 - 02:30
diddi_e
-
diddi_e
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Uncharted 2 är ju redan utannonserat, har för mig att det ska komma i år. Sen har du ju God of War 3 som du bara inte kan missa, verkar bli minst lika bra som de 2 tidigare delarna...
Tendensen är ju annars att det blir färre o färre konsolexklusiva spel nu för tiden så du kan nog köpa en ps3a med gott samvete. Själv har jag både en ps3a o en 360
MVH/Patrik
Postad 19 March 2009 - 02:48
erkalinen
-
erkalinen
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Finns ju inte så många exklusiva spel. Är dom du nämnde typ, KZ, LPB, MGS4 etc etc. Uncharted 2 komemr ju somsagt snart.
Det är ju dock inte bara spelen som gör att du väljer ps3 framför xbox. Du har framtiden säkrad med Blu-ray, ps3 är tyst som en mus jämfört med "kraftverket". Du kör gratis online, även om xbox live är bättre atm pga de har en hel del år på nacken men ps3 kommer ifatt. Fantastiskt bra multimediamaskin, du kan streama de flesta format via datorn eller så slänger du in grejerna på en extern HDD och kopplar in via USB. Du får dock trixa lite om du ska kolla mkv men inget att gnälla över. Jag stog också i valet mellan ps3 o 360 och jag har inte ångrat en sekund att jag tog spelstationen.
Postad 19 March 2009 - 13:01
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
köp PS3an du. Mer framtidssäker, bättre grafik på de exklusiva spelen och det blir bara bättre o bättre i grafikväg, sen kan du surfa på internet, spela blu-ray filmer och mycket annat. Xbox 360 hade varit det självklara valet för 2 år sedan. Men nu ser man att PS3 tar över kakan mer och mer. Vill du dock ha en billig spelmaskin och bäst online med ett stort spelbibliotek redan idag så ska du välja Xbox 360, men annars så är det PS3an som är det bättre valet som sagt.
Postad 19 March 2009 - 13:11
Unregistered45e7a0dc
-
Unregistered45e7a0dc
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Finns ju inte så många exklusiva spel. Är dom du nämnde typ, KZ, LPB, MGS4 etc etc. Uncharted 2 komemr ju somsagt snart.
Det är ju dock inte bara spelen som gör att du väljer ps3 framför xbox. Du har framtiden säkrad med Blu-ray, ps3 är tyst som en mus jämfört med "kraftverket". Du kör gratis online, även om xbox live är bättre atm pga de har en hel del år på nacken men ps3 kommer ifatt. Fantastiskt bra multimediamaskin, du kan streama de flesta format via datorn eller så slänger du in grejerna på en extern HDD och kopplar in via USB. Du får dock trixa lite om du ska kolla mkv men inget att gnälla över. Jag stog också i valet mellan ps3 o 360 och jag har inte ångrat en sekund att jag tog spelstationen.
Just att ha ps3.an som mediamaskin utöver blu-ray är inget jag behöver då jag redan har en mac mini som hanterar det utmärkt, men just blu-ray är ju plus om man jämför mot 360.n och även just att den inte är så högljudd. Men frågan är om den är värd att köpa för "bara" 5+ spel och blu-ray.
Postad 19 March 2009 - 13:20
Fluffcarl
-
Fluffcarl
-
Användare
-
-
239 inlägg
de e vÄrt det, och de finns många bra spel. glöm inte recistance 1 & 2, Ratchet & Clank ToD + ett nytt R&C spel som kommer i höst, asassins creed, valkyria chronicles,2 st final fantasy kommer nästa år, eternal sonata, bioshock1 & 2, last remnant. nu kommer jag inte på fler på rak arm men där har du 12 spel till iaf de borde kunna hålla dig sysselsatt tills det kommer fler grymma spel.
Postad 19 March 2009 - 13:25
Unregistered8b1dd9ee
-
Unregistered8b1dd9ee
-
Forumräv
-
-
791 inlägg
Oj ytterligare en ****** tråd, pajkastning är att vänta.
jag tycker som följer.
PS3
+wifi
+ Blu-ray
+ Enstaka fantastiska exklusiva spel(killzone 2dock värdelös kontroll)
+Allt i ett
- Påtvingade lååånga installationer innan man kan börja spela mgs4 är skräckexemplet nr 1 installeras efter varje kapitel och det är inga korta installationer heller
- Finns risk att du får en som låter mycket
- kontrollen är sladdrig, och har en ergonomi som var bra -94 men inte lika bra 15år senare
- Design, ser ut som en köksapparat och finns bara en färg änsålänge.
- chatfunktionen, varför måste man gå in i ett chatrum för att snacka med någon? varför inte bara kunna prata med vem man vill närman vill som på xboxen.
- läsaren håller för många inte längre än max ett år
Xbox 360
+kontrollen
+spelutbudet
+valfrihet
+chatfunktionen
+online
+snabbheten vid installation av spel
- ingen blu-ray(jag vet, inget rättvist minus men men)
-oljudet(dock valfritt iomed installation
- rrod? jag har aldrig råkat ut för det trots att jag ägt många boxar men jag vet att det varit ett problem, dock lär det vara så gott som borta med dom senaste versionerna.
Jag har gjort mitt val iallafall, sålde min andra ps3:a och köpte en ny röd elite mumma
Detta är vad jag tycker ni får gärna fylla på respektive + och -
Postad 19 March 2009 - 13:31
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 March 2009 - 14:26.
Postad 19 March 2009 - 13:38
Unregistered45e7a0dc
-
Unregistered45e7a0dc
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Jag har gjort mitt val iallafall, sålde min andra ps3:a och köpte en ny röd elite mumma Detta är vad jag tycker ni får gärna fylla på respektive + och -
Har dock redan spelat de flesta "exklusiva" spel till 360.n, så för min del är det lika få spel där.
Postad 19 March 2009 - 13:45
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Det finns bara ett svar och det är att köpa både PS3 och 360. Båda konsolerna har spel man måste ha. T.o.m. Wii har fått ett spel som gör det värt att köpa konsolen nu (Madworld), men den skulle jag vänta med tills efter inköpet av PS3 och 360.
Postad 19 March 2009 - 14:09
Unregisteredcc128e50
-
Unregisteredcc128e50
-
Veteran
-
-
1671 inlägg
Själv är jag inne på racingspel för närvarande och tycker att Midnight Club Los Angeles är sjukt roligt
För mig var valet ganska lätt; fick för mig att PS3 är mer högupplöst än 360 och när jag testade den hos en polare blev jag övertygad..
EDIT: stavar som en kråka..
Redigerat av Unregisteredcc128e50, 19 March 2009 - 14:20.
Postad 19 March 2009 - 14:11
bazookajoe_83
-
bazookajoe_83
-
Beroende
-
-
1130 inlägg
Beror lite på vad du prioriterar, jag personligen föredrar ps3, äger dock båda konsolerna. Men mina plus och minus ser ut så här.
PS3
+Kontrollen, tål inte d-paden på 360.
+wifi
+gratis online
+psn spelen
+trophy systemet
+web browser
+blu-ray
+utbytbar hdd
+flest first och second party developer
+designen
+Många bra spel på ingång
+dedikerad servrar på vissa spel
+gratis themes
+tystgående
-lite dyr
-installationer
-Man måste köpa till mick
-Ingen ingame soundtrack (eller vad man ska kalla det)
360
+billig enhet
+bra online funktioner
+stort utbud
+ingame soundtrack
+medföljande mick
+man kan installera spel, men man måste ha skivan i
+tidigare multiplat spel ser bättre ut på 360
-Online kostar
-wifi kostar
-vanliga batterier till kontrollen (man måste köpa till recharge pack)
-d-paden till kontrollen är riktigt dålig
-inte så många exclusiva spel på ingående
-man måste betala för themes
-den lever om
-riktigt dyra hårddiskar
Har säkert glömt en del på båda konsollerna, men det var det där som kom upp. personligen skulle jag inte klara mig utan någon av dom.
Edit: Du kan ju dock säkert hitta ganska många billiga begagnade spel till 360 då den funnits längre.
Redigerat av bazookajoe_83, 19 March 2009 - 14:15.
Postad 19 March 2009 - 14:15
Yoshimitsun
-
Yoshimitsun
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Jag valde PS3 just därför att den har en god framtid samt att Xbox inte hade några exklusiva titlar som tilltala mig.
Dead rising, mass effect, halo 3, viva pinata och Gears of war faller mig inte i smaken. Rymd rymd, zombie, rymd och så barn.
Varför valde jag PS3 då?
Jo, framförallt för GTA IV släpptes men även MGS4 och Skate. Två är multiformat jag vet men MGS 4 svek mig inte en sekund. Sen när man såg på framtiden från förra sommaren så vattnades det i munnen.
Little Big Planet
Resistance 2 (Tråkig miljö men oerhört beroende framkallande)
Killzone 2
Uncharted 2
M.A.G
Socom(som lär floppa i dagsläget)
Buzz: Quiz TV
God Of War 3
Gran Turismo 5
Heavy Rain
InFamous
Motorstorm Pacific rift
Postad 19 March 2009 - 14:25
bazookajoe_83
-
bazookajoe_83
-
Beroende
-
-
1130 inlägg
Jag funderar på att köpa en spelkonsol och har lite funderingar på vad det finns, och vad det kommer för "bra" spel till ps3.an?
Hittills på köplistan finns, Uncharted, Orange Box, Killzone 2 och Resident Evil 5. Förutom Cod/GTA IV/MGS 4/LBP -finns det några andra "topp" spel? som finns redan nu eller är påväg?
Kommande spel till ps3 Infamous God of war 3 Heavy rain Gran turismo 5 Final fantasy versus Yakuza 3 White knight chronicles Ninja Gaiden 2 sigma Uncharted 2 Quantum theory Twisted metal Demon souls New ratchet and clank Det är dom jag kommer på till ps3an. Nu är jag inte så jätte insatt i vad som kommer till 360, någon annan kan säkert hjälpa dig med en sån lista. Edit: Orange box är dock bättre på 360 då ps3 versionen var en dålig port.
Redigerat av bazookajoe_83, 19 March 2009 - 14:26.
Postad 19 March 2009 - 14:25
Unregistered45e7a0dc
-
Unregistered45e7a0dc
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
ok ok, tack för tipsen  , får nog bli en PS3, verkar finnas en hel del roliga "småspel" på PSN dessutom, har inte tänkt att spela jättemycket så därför är en konsol mer än nog till mig
Såå beställd
Redigerat av Unregistered45e7a0dc, 19 March 2009 - 14:32.
Postad 19 March 2009 - 14:33
nattochdag
-
nattochdag
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag tycker inte att svaret är så självklart så att man bara kan säga PS3 rakt av.
Vad ska du ha den till?
Är det för att kunna spela de bästa titlarna så är 360:n given, PS3 har max en handful spel som är värda att nämna.
Jag körde 360:n innan, ångrar att jag inte höll i den lite till bara för att få lira "fable 2", numera med expantion.
Ska du ha den till lite av varje så känns som sagt PS3 mer "framtidssäker", att kunna kolla på blue-ray film är som en guda-gåva....
Sen finns de att par spel som är överkommliga.
Ska du bara spela gryma titlar? köp 360:n och spara ett par hundralappar. anledning är att utbudet är på tok för tunt gällande PS3.
-Minus på 360:n är kvaliteten dock så är det god service och hyfsad garanti på grejerna, vilket är tur för den har nog de flesta utnyttjat.
Postad 19 March 2009 - 14:48
Unregisteredca15b0a9
-
Unregisteredca15b0a9
-
Forumräv
-
-
703 inlägg
Finns hundratals svar på jämförelser mellan dem olika konsollerna i Spelkonsoler & PC-spel > snälla kolla där för allas skull  . Men visst kan detta vara en tråd om vilka spel som finns för just ps3 en plzzz skippa jämförelserna och såkallad pajkastning...
Postad 19 March 2009 - 14:49
bazookajoe_83
-
bazookajoe_83
-
Beroende
-
-
1130 inlägg
Jag tycker inte att svaret är så självklart så att man bara kan säga PS3 rakt av. Vad ska du ha den till? Är det för att kunna spela de bästa titlarna så är 360:n given, PS3 har max en handful spel som är värda att nämna. Jag körde 360:n innan, ångrar att jag inte höll i den lite till bara för att få lira "fable 2", numera med expantion.
Ska du ha den till lite av varje så känns som sagt PS3 mer "framtidssäker", att kunna kolla på blue-ray film är som en guda-gåva.... Sen finns de att par spel som är överkommliga.
Ska du bara spela gryma titlar? köp 360:n och spara ett par hundralappar. anledning är att utbudet är på tok för tunt gällande PS3. -Minus på 360:n är kvaliteten dock så är det god service och hyfsad garanti på grejerna, vilket är tur för den har nog de flesta utnyttjat.
Jag tycker du har helt rätt. Men sen är ju dom "bästa" titlarna en smaksak, Jag tycker till exempel inte att fable 2 var så jättebra. Helt ok, men för mig är det inte ett av dom bästa titlarna till 360.
Postad 19 March 2009 - 17:12
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Han har redan beställt så det spelar ingen roll vad ni säger nu
Postad 19 March 2009 - 19:50
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Själv är jag inne på racingspel för närvarande och tycker att Midnight Club Los Angeles är sjukt roligt
För mig var valet ganska lätt; fick för mig att PS3 är mer högupplöst än 360 och när jag testade den hos en polare blev jag övertygad.
"Fick för mig", var rätt ord, för det är totalfel. Det finns redan sjuttielva såna här trådar, varför skapa en till? Och vilket svar tror man att man får när man lägger en sån här tråd i något av delforumen (360 eller PS3)?
Postad 20 March 2009 - 16:17
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Det finns redan sjuttielva såna här trådar, varför skapa en till? Och vilket svar tror man att man får när man lägger en sån här tråd i något av delforumen (360 eller PS3)?
Om man läser OP så vill han ha svar på följande; "vad det kommer för "bra" spel till ps3.an?" och "finns det några andra "topp" spel? som finns redan nu eller är påväg? " Tycker det verkar vara en bra avdelning att lägga tråden i.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 20 March 2009 - 16:29.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|