Kommentarer till Högtalarbygge 5.1 av pgg
Startad av
pgg
, Mar 28 2009 22:27
13 svar till detta ämne
Postad 28 March 2009 - 22:27
Schysst idé! skall det bli stativ till dem också? Om du har möjlighet tycker jag du skall fixa dem själv... Vore (enligt mig) snyggt om du gjorde fyrkants profiler i stål och lackade dem mattsvarta för att skilja från de högblanka högtalarna...
Postad 29 March 2009 - 20:22
Jodå, har faktiskt tänkt lite på stativ, men har inte bestämt mig om jag ska bygga eller köpa. Men skulle jag bygga egna så hade jag nog tänkt göra något som ser ut som den nya bilden.
Postad 07 April 2009 - 16:23
Man får tacka för tipsen om såga rakt delen. Ett riktigt bra sätt att såga rakt på och det blir exakt på millimetern och sånt gillar man:)
Riktigt snyggt verkar det bli iaf. Fortsätt gör lika snygga eller snyggare högtalare än du gjort tidigare så får du en definitiv 10:a
Riktigt snyggt verkar det bli iaf. Fortsätt gör lika snygga eller snyggare högtalare än du gjort tidigare så får du en definitiv 10:a
Postad 07 April 2009 - 18:14
Ser ut att kunna bli riktigt fina högtalare, dom påminner inte så lite om mina B&W som jag har här på datorbordet, det saknas tyvärr uppmärkning i bak så kan inte se vad modellen heter, men det är dom med "prismor" i
Postad 08 April 2009 - 16:10
Ser bra ut.
Men kolla att skivan verkligen är 16mm,jag har köpt på Byggmax och Cheapy och deras skivor var bara 15mm.Surt om man har räknat och kapat efter 15mm.
Men kolla att skivan verkligen är 16mm,jag har köpt på Byggmax och Cheapy och deras skivor var bara 15mm.Surt om man har räknat och kapat efter 15mm.
Postad 08 April 2009 - 22:21
15mm... Hmm.. fan det låter ju inte bra :/ Måste jag mäta nästa gång! Blir förhoppningsvis i morrn om det blir hyffsat väder..
Köpte iofs skivorna på Coop Bygg. Får väll hoppas att deras mått stämmer..
Köpte iofs skivorna på Coop Bygg. Får väll hoppas att deras mått stämmer..
Redigerat av pgg, 08 April 2009 - 22:25.
Postad 13 April 2009 - 18:43
äsch vadå precis på millimetern
ska du skryta med hur duktig du är får det väl ändå va på 1000 delen
snyggt blir det iaf konstigt nog
Postad 13 April 2009 - 20:27
Hehe.. "precis på millimetern".. upptäckte idag att jag mätt fel på en underöversida, och istället för 25.2mm, så hade jag mätt 25.7mm på ena sidan, så att den blev sned! och eftersom jag såga den snett, så blev de följande 4 sidorna romber! LOL.. så jvla typiskt mig
Så det blev lite att såga om idag
Redigerat av pgg, 13 April 2009 - 20:40.
Postad 15 April 2009 - 16:13
Alla som har kunskapen och verktygen till att skapa egna högtalare verkar verkligen ha brist på fantasi iaf, alla DIY högtalare ser mer eller mindre ut som vilket fabrikat som helst.
Postad 23 April 2009 - 16:22
Om nån undrar vad som händer, så har det varit skitkallt att vara utomhus i nån vecka vilket ledde till att jag tappade orken lite att göra något. Sedan visade det sig att delningsfiltrena inte passar i lådorna! Har dock kommit på en lösning, och kommer förmodligen skruva in delningsfiltrena nån gång i helgen.. Sedan blir det spackling, slipning och målning...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
86 bilder
70 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?