Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung usel support ?

17 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 April 2009 - 14:53

BortCom
  • BortCom
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hej!

Vet inte om det här är rätt del av forumet men hittade ingen bättre kategori.

Jag är nyfiken på vad ni har för erfaranheter av Samsungs support eftersom jag själv nu väntat 3 månader(!!!) på att få en disk utbyttt på garantin, vilket jag inte anser är ok. Disken var ju tyvärr inköpt på kursade datorbutiken.com så dit kunde jag ju inte vända mig.

Vid kontakt med Samsungs support fick jag beskedet att det kunde ta någon vecka och att jag skulle få en ny disk utskickad så fort dom fick in dom i lager samat att jag skulle skicka tillbaks min trasiga disk när jag fått den nya.

Efter 2 månaders väntan och ett antal samtal har man helt plötsligt ändrat sig och nu måste jag skicka in den trasiga disken först mha utskickad garanti sedel vilket tog yttligare en vecka att få hem.

Nu har det gått yttligare 2 veckor sen jag skickade tillbaks min trasiga disk ( trots att dom lovade mig en ny först) och vid ny kontakt med supporten så vet dom inte när min disk kan tänkas komma för att "det är
inte vi som skickar diskarna överhuvud taget utan nån verksta eller nåt
liknande i stockholm som gör det"

Vad kan man som liten kund göra ?
Är det fle som drabbats av samsungs "Limitedless Support" eller har ni goda erfarneheter av Samsung ?

Man blir ju inte sugen på att köpa några fler saker från Samsung när det funkar så här illa.

Mvh
BortCom

Postad 30 April 2009 - 09:36

BortCom
  • BortCom
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Har idag åter igen ringt Samsung support och dom kan inte ens ge mig ett leverans besked trots att dom i mitten av mars sa sig ha diskar i lager.

VARNING TILL NI SOM KÖPT EN HÅRDISK AV MÄRKET SAMSUNG!
RÄKNA INTE MED ATT SAMSUNG HÅLLER SINA GARANTI ÅTAGANDEN !

Redigerat av BortCom, 30 April 2009 - 11:50.

Postad 30 April 2009 - 14:14

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

Har idag åter igen ringt Samsung support och dom kan inte ens ge mig ett leverans besked trots att dom i mitten av mars sa sig ha diskar i lager.

VARNING TILL NI SOM KÖPT EN HÅRDISK AV MÄRKET SAMSUNG!
RÄKNA INTE MED ATT SAMSUNG HÅLLER SINA GARANTI ÅTAGANDEN !

Har under 3 år köpt tre TV-apparater från Samsung och har överhuvudtaget inte haft några problem med återlämnande av dem (2 passade mig inte och 1 gick sönder). Undrar om inte ditt fall beror på den konkursade datorbutiken? I vilket fall som helst är det inte acceptabelt att du skall få olika besked på det sätt du beskriver - dags att gå till KO!?

Postad 30 April 2009 - 14:16

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0
det gäller nog alla samsungs produkter

Postad 30 April 2009 - 14:54

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Problemet här är väl att butiken du köpt den hos har gått i konken.
Många av leverantörerna säljer inte direkt till kund utan går via just butiker.
När en butik går i konken så går det utanför rutinerna som antagligen Samsung har.
Då blir det alltid strul oavsett vilken tillverkare du pratar om, särskilt om det är en större tillverkare.

Sen är det ju tragiskt att det ska ta sååå j-vla långt tid men detta är inget som är specifikt för Samsung.
Har själv aldrig haft något strul med Samsung och nej jag är inte på något sätt associerad med Samsung.

Postad 30 April 2009 - 15:03

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

det gäller nog alla samsungs produkter

Vad menar du med vad som "gäller alla Samsungs produkter"?

Eller vill du bara slänga in lite provocerande ord som vanligt?

Kan ju bara nämna att jag sista veckan upptäckt att jag fått lite röda pixelfält på min 50" plasma från Samsung. Ringde Samsung samma dag och fick reda på att jag hade på platsen premium-support där en tekniker kommer att komma ut till mig inom något dygn. Han ringde idag och frågade om mina symptom och sa på stående fot att han skulle beställa en helt ny panel från Holand och komma över så fort han fått den och byter ut den.

Det kallar jag BRA service!

Så att Samsung skulle ha usel support har jag svårt att hålla med om.

Redigerat av masse70, 30 April 2009 - 15:07.

Postad 30 April 2009 - 15:42

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Vad menar du med vad som "gäller alla Samsungs produkter"?

Eller vill du bara slänga in lite provocerande ord som vanligt?

Kan ju bara nämna att jag sista veckan upptäckt att jag fått lite röda pixelfält på min 50" plasma från Samsung. Ringde Samsung samma dag och fick reda på att jag hade på platsen premium-support där en tekniker kommer att komma ut till mig inom något dygn. Han ringde idag och frågade om mina symptom och sa på stående fot att han skulle beställa en helt ny panel från Holand och komma över så fort han fått den och byter ut den.

Det kallar jag BRA service!

Så att Samsung skulle ha usel support har jag svårt att hålla med om.

och som vanligt så bor du på rätt plats för det men bor du ute i av krokarna så skall vi se hur deras support funkar det är bara att se på telefonerna

Postad 30 April 2009 - 16:27

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

och som vanligt så bor du på rätt plats för det men bor du ute i av krokarna så skall vi se hur deras support funkar det är bara att se på telefonerna

Och som vanligt är du lika negativ och nedlåtande.

Ska jag ha dåligt samvete för att jag råkar bo i "rätt" område?

Sluta vara så bitter och gläds åt de som kan få deras bra service istället.

Bara för att du råkar ha "fel" telefonnummer så behöver du inte såga hela Samsungs koncern och support för det.

Äger du ens en Samsung-produkt undrar jag lite nyfiket?

Redigerat av masse70, 30 April 2009 - 16:31.

Postad 30 April 2009 - 16:38

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Och som vanligt är du lika negativ och nedlåtande.

Ska jag ha dåligt samvete för att jag råkar bo i "rätt" område?

Sluta vara så bitter och gläds åt de som kan få deras bra service istället.

Bara för att du råkar ha "fel" telefonnummer så behöver du inte såga hela Samsungs koncern och support för det.

Äger du ens en Samsung-produkt undrar jag lite nyfiket?

jo då 2 pissiga telefoner med gammla valuta omvandlare som dom inte tänker göra något åt som vem behöver drachmer dmark franc och den ena telefonen får vem som helst att gå i taket på dåliga menyer
och sedan masse70 så lever vi i en demokrati där det skrivna ordet är fritt

Postad 30 April 2009 - 19:36

par-joha
  • par-joha
  • Forumräv

• 780 inlägg
  • 0
Ok, jag har dolt inlägg som inte har med ämnet att göra. Låt oss hålla diskussionen konstruktig och till ämnet.

/ Pär

Postad 01 May 2009 - 14:58

Balambar
  • Balambar
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Precis som Bortcom har hänt mig har gått över 3 månader har ännu inte fått min hdd.

Började med att jag kontaktade samsung kom överens om att jag skulle få en ny hdd först och sen skulle jag skicka in min trasiga hdd. Dem hade inte hdd inne så jag fick vänta 1 månad utan att nåt hände.

Efter 1 månad ringde dem mig och sade dem nya hårddiskarna har kommit till deras lager. Men nu helt plötsligt var jag tvungen o skicka in min hdd först innan dem kunde skicka ut en ny hdd till mig.

Alltså dem ska ha hdd i lagret. Jag skickade in min hdd den 09-03-17. Idag 09-05-01 fortfarande ingen hdd kommit ringer supporten och dem vet inte när jag kan få den. Alltså ljög personen på samsung till mig att hdd har kommit till deras lagret för jag vet ingen leverans som tar 2 månader att komma fram. Mitt råd köp kvalite betala lite extra
för andra märke Samsung kommer jag aldrig mer spendera en spänn på.

Postad 01 May 2009 - 22:03

cYBeraX
  • cYBeraX
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hej
Jag kontrollerade mina fyra Samsung diskar nu med Crystal Disk Info, finns gratis att ladda ned på:
http://crystalmark.i...fo/index-e.html

Bifogar bild ... Den ena 500Gigarn visar felinfo, och jag upplever att den "somnar" ibland, är det vanligt?
Och borde jag reklamera den?, den har ju som sagt bara gått 336h.

Se bilden
Postad bild

Postad 02 May 2009 - 09:11

BortCom
  • BortCom
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
cYBeraX du har nog större chans att få svar om du frågar under forumet för "allmänna datorfrågor".

Jag påstår inte på nått sätt att Samsungs prylar har sämre kvalite än något annat märke , jag har själv råkat ut för trasiga hårdiskar från såväl ibm , seagate , wd , maxtor och nu Samsung men i inget av dom övriga fallen så har det tagit mer än 1-3 veckor att få en ny disk.

Balambar , ditt fall är ju onekligen snarlik mitt då även du först blev erbjuden att få en ny disk hemskickad detta stödjer ju mitt påstående att Samsung har stora problem att leva upp till sina garanti åtaganden när man dessutom backar på ingångna löften om att först skicka ut en ny disk.

Vore trevligt ifall någon från Samsung kunde ställa upp här på forumet och förklara vad den verkliga orsaken är till att man inte klarar av att leverara.

Postad 02 May 2009 - 22:31

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Kanske kan ha något med krisen att göra? Att deras underleverantörer inte kan levererar? Men jag håller med att det är fult om de nu ljuger till sina kunder.

Postad 24 May 2009 - 09:24

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Hur gick det sen? Har själv en trasig Samsungdisk som det är garanti på. Funderar på att skicka den till dustin istället för att hålla på o jiddra med samsungsupporten.

Postad 29 May 2009 - 08:38

BortCom
  • BortCom
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
:)

Har fortfarande inte sett röken av nån disk och får inga svar från supporten om varför , vet inte vad jag ska göra.

Postad 29 May 2009 - 19:40

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
har märkt att mina visar fel på sector reallocation också, så jag tror inte disken är trasig som sådan - ställ om smartvärdena när den skall gå ner i speed istället.

Synd att konsumenter hamnar på snedden när företag går i kk... vart skickade du disken? Till samsung i Stockholm?

Postad 30 May 2009 - 12:57

BortCom
  • BortCom
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
När man talar om trollen ...

Igår när jag kom hem så låg det en paket avi från Samsung i lådan.

Har dock fårtfarande inte fått någon förklaring hur det kan komma sig att det tagot nästan ½ år för dom att ordna fram den , paketet innehöll inget som helst papper.

Hoppas balambar också fått sin disk nu .

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• XBox Halo Edition
    lod
    2026-07-29 08:14:23
  • VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.