Är dom inte spec. bra? Jag kan inte påstå att jag är jätteimpad över mina 807'or.. just nu i alla fall... dock så har jag akustikproblem!
/Christian
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Varför sådan säljmani på Focal Chorus 826/836?
Startad av
Unregistered1331
, Apr 16 2009 00:43
11 svar till detta ämne
Postad 16 April 2009 - 00:43
Ja, varför? Det har dykt upp en hel del annonser här på slutet med dessa godbitar.. vet ni varför? Det har varit lite väl många..
Är dom inte spec. bra? Jag kan inte påstå att jag är jätteimpad över mina 807'or.. just nu i alla fall... dock så har jag akustikproblem! /Christian Postad 24 April 2009 - 16:19
Tror dem flesta fastnar för den fräcka designen, men får inte högtalarna att passa ihop rent estetiskt hemma. Säkert många fruntimmer som ligger bakom denna säljmani
Redigerat av Unregistered0bc72c04, 24 April 2009 - 16:20. Postad 24 April 2009 - 20:53
Focal= vass diskant?
Har inte ägt några, men många skriver så. Samt att man glömmer lyssna på dåliga inspelningar i affären, utan tar referensinspelningar bara.... Postad 24 April 2009 - 22:36
Jag säljer mina pga uppgradering! Men som sagt Focal har ju ökat lite i pris, men de är forfarade prisvärda! Tyvärr verkar intresset för annonser ganska så sval just nu. Kan inte riktigt svara på värför folk säljer dessa nu? En sak som är säker de är inte dåliga iallafall! Snarare i topp i sin prisklass. Den nya Chorus serien har ej vass diskant!!
Postad 25 April 2009 - 01:01
Tror det är lite kombinationen med dessa högtalare i ljusa miljöer (som är poppis idag) personligen tycker jag inte dom passar i rum med mycket ljusa färger utan dom passar bäst i lite mörkare "mysigare" miljöer, Jag ägde ett par 826'or för ett tag sedan som jag sålde pga uppgradering, fanns inget att klaga på hos focalerna förutom att dom går inte jättedjupt som mina RC-L, och ska man få vass diskant ur dom så får man ha en väldigt rutten (=klen) förstärkare
Postad 25 April 2009 - 10:16
jag har ett par focal profile 908, om dessa matchas med väldigt ljus elektronik så blir diskanten vass, som med så många högtalare måste matchningen vara bra för att högtalarna ska leva ut på riktigt, jag matchar mina profile med nads elektronik, vad har ni andra för ngn elektronik till era focals?
Postad 25 April 2009 - 12:31
Arcam avr350. Diskanten är framträdande men absolut inte vass, tycker det fungerar bra genom hela registret! Redigerat av Unregistered7790dfc3, 25 April 2009 - 12:32. Postad 26 April 2009 - 10:02
Tjena igen,
Næsta vecka så har jag planerat att låna hem ett par Focal Chorus 836V och testa køra dom med lite Rotel-elktronik. Det som jag har hemma ær: Rotel Rb 1080 Rotel Rc 1082 Återkommer med intryck. /Krister Ær i Oslo och jobbar, dærav dom norska bokstæverna. Postad 26 April 2009 - 23:34
Hej Christian, Krille0923 och alla andra,
Var hittar ni dessa annonser. Har varit ute efter ett beg par Focal836 till våran personal förening sen julas,men hittar max 2 annonser. mvh Björn Postad 28 April 2009 - 06:23
Jag har hittat de flesta annonserna på blocket. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |