Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

2ohms 6.5" Sökes

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 April 2009 - 15:23

Unregistered8e2ab484
  • Unregistered8e2ab484
  • Forumräv

• 589 inlägg
  • 0
Jag har en 9-5a 00 med as2 stereon och har nu tänkt fräscha upp den lite, känner inget behov av att bygga ut den med fler delar utan har helt enkelt tänkt nöja mig med lite elementbyten och att löda in en mp3spelaringång.
Jag har redan dragit i ett par infinity koaxialer i instrumentbrädan, det lyftet var ju som natt och dag...
Nu har jag siktet inställt på "subelementen" men det går inge vidare för mig att hitta ersättare, 2ohms 6.5" är ju inget standardelement precis och det närmsta jag kommer är element som ingår i kitsystem/koaxialer (infinity och jbl) har även kikat på hifikit utan resultat, finns det verkligen inga lämliga element att få tag på då jag misstänker att dom som sitter där är relativt slutkörda efter snart 10år i en bil...
Kan ett par element typ dessa vara ett alternativ även om det känns lite sunkigt att bara utnyttja bas/mid arna och inte resten... Infinity kappa

MVH Jimmy

Redigerat av Unregistered8e2ab484, 19 April 2009 - 15:26.

Postad 19 April 2009 - 18:26

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0

Jag har en 9-5a 00 med as2 stereon och har nu tänkt fräscha upp den lite, känner inget behov av att bygga ut den med fler delar utan har helt enkelt tänkt nöja mig med lite elementbyten och att löda in en mp3spelaringång.
Jag har redan dragit i ett par infinity koaxialer i instrumentbrädan, det lyftet var ju som natt och dag...
Nu har jag siktet inställt på "subelementen" men det går inge vidare för mig att hitta ersättare, 2ohms 6.5" är ju inget standardelement precis och det närmsta jag kommer är element som ingår i kitsystem/koaxialer (infinity och jbl) har även kikat på hifikit utan resultat, finns det verkligen inga lämliga element att få tag på då jag misstänker att dom som sitter där är relativt slutkörda efter snart 10år i en bil...
Kan ett par element typ dessa vara ett alternativ även om det känns lite sunkigt att bara utnyttja bas/mid arna och inte resten... Infinity kappa

MVH Jimmy

Borde du tänkt på innan du köpte bara diskanter :) Nej nu skall jag inte vara sådan.

Polarn har den sista 4-ohms-serien av den högtalaren och den låter iaf riktigt trevligt.
Bra upplösning..kanske lite fattiga i botten...

Postad 19 April 2009 - 18:29

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
Du kan ju sätta i ett par koaxialer där nere också? Inifinty har ju några sådana som sagt..

Postad 19 April 2009 - 20:28

Unregistered8e2ab484
  • Unregistered8e2ab484
  • Forumräv

• 589 inlägg
  • 0
jo det lutar väl åt att jag får göra så, det dumma är ju att det är rena subelement eftersom dom får filtrerad signal, och jag undrar hur ett par infinity 6.5or presterar neråt

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.