Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Ericsson AINO

83 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson Aino (Mobiltelefoner) 5 6.136362 (65) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 28 May 2009 - 21:02

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Aino
Postad bild

London, UK - May 28, 2009 - Sony Ericsson today showcases Aino. Get the best of two worlds with the keypad combined with an intuitive touch UI in media mode. An intuitive media browser gives users a clear overview and one touch direct access to their content

Control your PLAYSTATION®3 and access its media content on your Aino anywhere, anytime using Remote Play with PLAYSTATION®3. Remote Play with PLAYSTATION®3, initially developed for PSP, enables users to control and access media content on PLAYSTATION®3 from their phone. This can be done via a local network between PLAYSTATION®3 and Aino in your home or via the internet from anywhere in the world. For TV lovers in Italy, France, Spain, Germany and in the UK users can also enjoy the PlayTV™ service on PLAYSTATION®3 via the Aino. Watch, pause and record live TV from a huge range of free channels via Aino on the go.

Aino also introduces Media Home, an application that pulls media content from Media Go™ on your PC over Wi-Fi™ to your phone automatically. Users just insert their Aino into its charging stand and it automatically synchronizes with all the latest media content on their PC. You are always ready to go with the latest content on your phone.

"Sony Ericsson has established itself as THE Communication Entertainment brand and Aino highlights our commitment to bringing the latest communication technology to the market in fun and innovative ways for consumers to enjoy," said Alexandre Cardon, Market Business Manager at Sony Ericsson. "Media Home and Remote Play with PLAYSTATION®3 are key steps in broadening the entertainment experiences users can enjoy on their Sony Ericsson phone and gives a taste of our vision of the future."

Watch movies on the crystal clear 3 inch screen and listen to music in superb quality and with increased freedom - thanks to the stylish Wireless Stereo Headphone MH100 and matching Charging Stand EC100 included with Aino. This powerful phone offers a full range of exciting features to support the entertainment experiences on the phones such as; an 8.1 megapixel camera, Photo flash and Clear audio experience.

Aino Sound and vision set free

* The best of both worlds: traditional keypad and touch UI in media mode * Media Home and Media Go™ - simple to take your content with you * Remote Play with PLAYSTATION®3 - control and access your PLAYSTATION®3 media content from your mobile phone * 3 inch 16 million colour screen - surf the web in widescreen * Clear audio experience - listen to music in superb quality * Design matched Wireless Stereo Headphone MH100 and Charging Stand EC100

Aino supports GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900 and UMTS/HSPA 850/1900/2100. Aino will be available in selected markets from early Q4 in the colours Obsidian Black and Luminous White.

Postad bild
Postad bild

http://www.sonyerics..._final-20090528

Postad 28 May 2009 - 21:12

FireTraXX
  • FireTraXX
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Inget släppdatum?
Är galet trött på min HTC och denna hade ju varit spot on. :)

Postad 28 May 2009 - 21:14

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Available in selected markets from early Q4 2009.

Q4 2009, vilket borde i sann SE-anda innebära slutet av nästa år då. :)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 28 May 2009 - 21:14.

Postad 28 May 2009 - 22:22

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0
Då är frågan om man ska satsa på denna eller psp go :)

Postad 29 May 2009 - 01:12

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Den här ska jag lätt köpa!!
Tänkte att jag skulle prova att köpa en riktigt digitalkamera istället för att använda telefonen. Men icke, har nog använt kameran typ 5ggr på 1,5år. Nu har jag en HTC Touch HD och en W715.
Men saknar faktiskt en bra kameratelefon, hade N95 förut.

Så, som sagt var; den här ska jag köpa!

Thanks Mor'!

Postad 29 May 2009 - 02:15

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Läcker mobil och häftigt med PS3-funktioner, men jag är nog mer inne på SE:s värstingnalle Satio (Idou). Hatar dock att de alltid ska presentera mobilerna så tidigt. Nu måste man ju vänta hela sommaren innan det är dags för release.

Postad 29 May 2009 - 07:39

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Lutar mot Satio för mig också. Men får se - tycker det är konstigt om inte Satio har PS3-funktioner då den ingår i SE's nya Entertainment Unlimited serie.

Edit: ett bra SE forum : http://forums.se-nse...ex.php?act=home

Redigerat av andersos, 29 May 2009 - 07:55.

Postad 29 May 2009 - 08:42

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
Detta får man ju hålla ögonen på, kan ju bli en klockren produkt! Om nu bara SE kunde hålla sina releaseplaner så har man fått en ny kund till hösten :)

Postad 29 May 2009 - 08:52

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Demonstrationsvideo.

http://www.youtube.c...h?v=kK5Qblgb7Gc

Postad 29 May 2009 - 10:12

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Ser intressant ut.

Det står bara att det är ett trådlöst headset. Det borde väl vara ett BT-headset? Ser ut som att man kan byta ut lurarna också. Fast denna ser dyr ut tyvärr...

Hittade denna länk nyss:

AINO-första intrycken

och denna:

AINO presentation
Tolkar det som att headsetet är BT. Då ska jag nog inte köpa något separat BT-stereoheadset. Men MicroSD...

Redigerat av klarinettmeister, 29 May 2009 - 10:22.

Postad 29 May 2009 - 11:28

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Åh vill ha denna, men varför presenterar dom mobilerna så tidigt så dom känns gammla när dom väl kommer :)

Postad 29 May 2009 - 12:26

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Åh vill ha denna, men varför presenterar dom mobilerna så tidigt så dom känns gammla när dom väl kommer :)

För mig var det bra. Hindrar mig från att köpa in nya saker. Var nästan på väg att köpa ett BT-stereoheadset fastän jag inte har råd. Då kan jag likväl vänta och köpa en alltiallo-enhet. Om kameran är lika bra som min DSC-T20 eller bättre hade det varit grymt bra.

Postad 29 May 2009 - 12:29

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0
Jäkligt snygg, bara att hoppas det blir ett smidigt gränssnitt också.

bazookajoe_83: PSP Go! kommer väl inte gå att ringa med vad jag hört?

Postad 30 May 2009 - 21:08

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
Läcker, MEN törs man hoppas på hörlurskontakt istället för världens sämsta adapterkontakt....?

Postad 31 May 2009 - 08:38

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0

Läcker, MEN törs man hoppas på hörlurskontakt istället för världens sämsta adapterkontakt....?

nix ingen hörlurs kontakt :)

har den kamera för videotelefoni ??

Postad 31 May 2009 - 22:37

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

nix ingen hörlurs kontakt :)

har den kamera för videotelefoni ??

Enligt Sony Ericssons hemsida har den inte stöd för videosamtal. Men den har stöd för videosamtal via huvudkameran. Jag tolkar det som att man måste vända telefonen hela tiden om man har videosamtal.

Redigerat av klarinettmeister, 31 May 2009 - 22:39.

Postad 01 June 2009 - 07:35

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Videosamtal? Vem fan använder det förutom möjligen på fyllan? Hahaha! Ok, teckenspråk såklart.
Men annars? Nej, videosamtal är grymt överreklamerat.

Postad 01 June 2009 - 08:14

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Tycker det är kul å använda ibland när jag är på jobbet å frugan å dottern myser hemma, blir ju inte mindre sugen på att åka hem men ändå :)

Postad 01 June 2009 - 21:59

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Läcker mobil och häftigt med PS3-funktioner, men jag är nog mer inne på SE:s värstingnalle Satio (Idou). Hatar dock att de alltid ska presentera mobilerna så tidigt. Nu måste man ju vänta hela sommaren innan det är dags för release.

Lutar mot Satio för mig också. Men får se - tycker det är konstigt om inte Satio har PS3-funktioner då den ingår i SE's nya Entertainment Unlimited serie.

Edit: ett bra SE forum : http://forums.se-nse...ex.php?act=home

Den väckte lite "vill ha-känsla" hos mig med och då har mina senaste mobiler varit Nokia =)
Undra vad priset kommer att landa på? Brukar ju vara dyra som ******** just när dom kommer ut om det är någon telefon som har lite roliga features.

Postad 20 June 2009 - 12:48

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
när ska denna lanseras ?

Postad 20 June 2009 - 20:11

bobby tex
  • bobby tex
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
varför skulle man vilja styra sin PS3 med en mobiltelefon?? :D mkt märklig och bisarr produkt som vad jag förstår kommer att kosta mer än en ps3 dessutom

Postad 20 June 2009 - 21:23

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0
Därför att en del tycker det är ganska puckat att behöva starta projektorn baar för att man skall lyssna på musik.

Sedan är det väl ballt att titta på de filmer man har i PS3 när man är på jobbet :D

Postad 22 June 2009 - 20:58

Unregisteredd1dc0e14
  • Unregisteredd1dc0e14
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Aino kommer att kosta mellan 5000 och 6000 när den släpps, svårt att vara mer exakt då ekonomin är sviktande. Den kommer också att komma med en grymt stark processor!

http://mazze994.blogspot.com/

Postad 23 June 2009 - 15:36

erlander
  • erlander
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Synd att det inte finns styraps3funktioner på riktiga mobiler som iphone eller någon android-mobil

Postad 24 June 2009 - 10:49

Unregisteredd1dc0e14
  • Unregisteredd1dc0e14
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Synd att det inte finns styraps3funktioner på riktiga mobiler som iphone eller någon android-mobil

Troligen kommer det aldrig bli så på andra än Sony modeller. Och iPhone skulle jag skulle jag knappast kalla en riktig mobil då den mer är en mediaspelare med inbyggd telefon än en mobil med inbyggd mediaspelare.

Postad 25 June 2009 - 14:52

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0

Troligen kommer det aldrig bli så på andra än Sony modeller. Och iPhone skulle jag skulle jag knappast kalla en riktig mobil då den mer är en mediaspelare med inbyggd telefon än en mobil med inbyggd mediaspelare.

Var snäll och definiera vad en riktig mobil är, kan ju vara intressant för en amatör som jag. Vilka funktioner på telefonisidan menar du att iPhone saknar jämfört med andra "riktiga" telefoner. Dessutom, om jag inte är helt ute och cyklar så handlar tråden om S-E Aino vilken ju också är en multimedia-telefon varvid en jämförelse med iPhone är högst naturlig.

Lasse

Postad 25 June 2009 - 15:47

Unregisteredd1dc0e14
  • Unregisteredd1dc0e14
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Var snäll och definiera vad en riktig mobil är, kan ju vara intressant för en amatör som jag. Vilka funktioner på telefonisidan menar du att iPhone saknar jämfört med andra "riktiga" telefoner. Dessutom, om jag inte är helt ute och cyklar så handlar tråden om S-E Aino vilken ju också är en multimedia-telefon varvid en jämförelse med iPhone är högst naturlig.

Lasse

Visst, det finns ingen "riktig mobil" men iPhone är mycket mer inriktad på spel och skojj och är mer en leksak. Man kan till exempel inte köra mer än ett program samtidigt. Aino är också inriktad på spel och skoj men har också en riktigt bra kamera, och riktig knappsats. Jag anser en riktig mobil är en mobil som ska vara mångsidig och inte sakna saker, och den ska ha knappsats. IPhone har ju inte ens mms och saknar RIKTIG bluetooth...

Postad 25 June 2009 - 16:23

Unregistereda1381774
  • Unregistereda1381774
  • Forumräv

• 759 inlägg
  • 0

IPhone har ju inte ens mms och saknar RIKTIG bluetooth...

Fel. Den hade inte "ens" MMS och riktig bluetooth.
Eftersom MMS knappt finns i USA (som den är utvecklad för) och att vi svennar är så pantade att vi går på operatörernas fint om MMS är ju en annan sak.
Om vi alla hade vant oss till med att använda mail istället hade vi sparat några spänn.

Redigerat av Unregistereda1381774, 25 June 2009 - 16:33.

Postad 25 June 2009 - 16:23

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0

Visst, det finns ingen "riktig mobil" men iPhone är mycket mer inriktad på spel och skojj och är mer en leksak. Man kan till exempel inte köra mer än ett program samtidigt. Aino är också inriktad på spel och skoj men har också en riktigt bra kamera, och riktig knappsats. Jag anser en riktig mobil är en mobil som ska vara mångsidig och inte sakna saker, och den ska ha knappsats. IPhone har ju inte ens mms och saknar RIKTIG bluetooth...

Tänker inte starta ngt flamewar off topic men du ska nog ta och uppdatera dig lite kring vad en iPhone kan och inte kan. :)

lägger ner nu,

Lasse

Postad 27 June 2009 - 12:16

TheSaurus
  • TheSaurus
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0
Någon som känner sig sugen på en AINO?
Den kan redan förbokas verkar det som
https://www.prisjakt...kt.php?p=444821

För det subtila priset utav 3 ps3or/ en 42" full hd plasma eller ett [Insert name here]system med en Onky SR607.

Postad 11 August 2009 - 00:59

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
HIttade en videorecension.

http://www.youtube.c...h?v=yD8bJmvEOgw

Postad 11 August 2009 - 12:25

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Grym mobil, lär säkert bli dyr som fan i början.

Postad 19 August 2009 - 21:43

ekotempl1
  • ekotempl1
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Var är radion???
Hade nästan bestämt mig för denna men nu hittar jag inte någonstans på Sony Ericssons hemsida om att Aino har ngn fm-radio???
Se t ex jämförelser m andra SE-telefoner:
http://www.sonyerics...;cmp_id1=595336
Om detta inte stämmer, vilket jag innerligt hoppas, är det väl dags för marknadsavdelningen på SE att se över sina uppdateringsrutiner på hemsidan.
Men om det stämmer att Aino INTE ska levereras med fm-radio så är det ju helt sjukt korkat av SE att lansera en så, i övrigt, bra lur men inte med en så självklar funktion. Är det så blir det en Nokia i stället. I ren protest.

Någon som vet mer?

Redigerat av ekotempl1, 19 August 2009 - 21:45.

Postad 19 August 2009 - 22:03

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Var är radion???
Hade nästan bestämt mig för denna men nu hittar jag inte någonstans på Sony Ericssons hemsida om att Aino har ngn fm-radio???
Se t ex jämförelser m andra SE-telefoner:
http://www.sonyerics...;cmp_id1=595336
Om detta inte stämmer, vilket jag innerligt hoppas, är det väl dags för marknadsavdelningen på SE att se över sina uppdateringsrutiner på hemsidan.
Men om det stämmer att Aino INTE ska levereras med fm-radio så är det ju helt sjukt korkat av SE att lansera en så, i övrigt, bra lur men inte med en så självklar funktion. Är det så blir det en Nokia i stället. I ren protest.

Någon som vet mer?

Om du tittar på videorecensionen som Roca tipsade om så får du veta, ja den har radio , syns i menyn iallafall när snubben visar på videon.

Postad 20 August 2009 - 05:29

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Japp den har radio, sicken miss av SE att inte skriva det ;)

men jag saknar fortfarande kamera på fronten :P

Postad 28 August 2009 - 12:06

MAcZoneX
  • MAcZoneX
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Verkar som att priset blir kring 4300:-. Helt ok enligt mig. Blir förmodligen denna som får efterträda min k800.

Postad 28 August 2009 - 12:13

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Nu står det oxå att den har radio, men det är iofs inte första gången det är konstiga uppgifter på SEs hemsida.

Postad 28 August 2009 - 14:07

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Nu står det oxå att den har radio, men det är iofs inte första gången det är konstiga uppgifter på SEs hemsida.

Kommer lätt köpa den här eller Satio! Måste ju stödja "svenska" företag och dessutom tycker jag SE genrellt sett har dom absolut bästa mobilkamerorna.
Bara att hoppas att Spotify finns för Symbian när dom släpps...
Just nu har jag en HTC Touch HD och är nöjd med den men när Spotify kommer till iPhone vilken dag som helst så är jag grymt sugen på att köpa en...trots att jag tillhör "vågra vägra iPhone"-gruppen. :D

Postad 28 August 2009 - 22:31

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Har aldrig fattat iphone hypen... bllir troligtvis denna nästa gång trotts avsaknad av front kamera, videosamtal funkar ju ändå, får va snabb som faan å vända på telefon bara :)

Postad 28 August 2009 - 22:35

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Har aldrig fattat iphone hypen... bllir troligtvis denna nästa gång trotts avsaknad av front kamera, videosamtal funkar ju ändå, får va snabb som faan å vända på telefon bara :)

Videosamtal...who cares?!? Kul ibland och på fyllan...tha's it.
Eller inte ens då är det kul/bra...nej, fy fan.

Postad 28 August 2009 - 23:03

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Som jag svarade förra gången :)

Tycker det är kul å använda ibland när jag är på jobbet å frugan å dottern myser hemma, blir ju inte mindre sugen på att åka hem men ändå

Fast med tillägget att nu är det TVÅ döttrar ;) herregud, 3 flickor... hur ska detta gå :)

Postad 02 September 2009 - 06:15

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Någon som hört något datum på denna? Tidigt Q4 har jag läst men någon här kanske är en bättre detektiv :D

Postad 02 September 2009 - 07:14

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Någon som hört något datum på denna? Tidigt Q4 har jag läst men någon här kanske är en bättre detektiv :D

Nej, men jag tror iallafall att AINO kommer före SATIO.
På SE's hemsida står det under AINO: "kommer snart".
På SE's hemsida står det under SATIO: "finns att tillgå inom 3 månader"

Eller är det jag som tolkar fel?

EDIT:

When will Aino be released?
This is dependent on local market timings. The first Aino will be released early October in the UK, with the rest of Europe to follow.

http://blog.eu.plays...th-remote-play/

Redigerat av BrittBastard, 02 September 2009 - 07:37.

Postad 02 September 2009 - 08:12

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Ok då kanske vi får vänta lite då, trist att dom inte kan släppa saker överallt sammtidigt :D

Postad 12 September 2009 - 22:14

MAcZoneX
  • MAcZoneX
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Förstår inte att det ska vara så förbaskat svårt att släppa ett officiellt datum när de släpper sina kommande telefoner. Längtar efter Aino. Min k800 känns tråkig och jag vill byta!

Postad 14 September 2009 - 11:36

mp5sd
  • mp5sd
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Då går man och väntar då. Undrar när den kommer? ;)

Postad 15 September 2009 - 10:35

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Komplett: 1 Oktober
Webhallen: 5 Oktober
Dustin: 12 Oktober
Noyes: 16 Oktober

Så verkar komma i Oktober iaf, ska det vara så svårt att sätta ett exakt datum när det är en månad kvar till släpp?

Edit: Datum

Redigerat av jimel, 17 September 2009 - 06:25.

Postad 15 September 2009 - 16:07

MAcZoneX
  • MAcZoneX
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Min gissning är att de har problem med telefonerna (Aino, Satio och Yari) eftersom inte SE kan sätta något exakt. Men det är ju samtidigt lite lustigt att tre så pass stora butiker har olika datum. Gissar dom bara? Mycket lustigt. Får väl gå till någon lokal butik och fråga om de har hört något. Vill ju gärna hålla en i handen innan man bestämmer sig också.

Postad 21 September 2009 - 17:25

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Jag har hört att Aino och Satio släpps 7 Oktober. Även en del sidor på nätet bekräftar detta datum. Bara vänta och se.

Saxat från mobiltestsida:

"The Sony Ericsson Satio has been rumoured with an October release for some time now, but an invite to a ‘Save the Date’ press launch suggests that we should be able to expect the release of the new Satio handset, along with the Aino, on the 7th October."

Postad 22 September 2009 - 03:40

Echonator
  • Echonator
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
7e Oktober är det spikade datumet för global lansering

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.