Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia mobiler (E71, mfl): "Aktiv vidarekoppling" bug!

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 juni 2009 - 15:54

newgentech
  • newgentech
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej!

Liksom uppmärksammats i flera trådar har många Nokia modeller numera ett av Nokia känd och bekräftat problem (dock skyller de på operatörerna) som gör att mobilen visar en skylt "Obs! Aktiv vidarekoppling" när man ringer någon. Den piper också när detta visas.

Se t ex:

https://www.minhembi...s...t&p=2045748

Detta döljer information och försämrar på så sätt, som flera uppmärksammat. Dessutom är pipet irriterande.

Jag har en E71 som jag annars är mycket, mycket nöjd med - men detta är irriterande.

Problemet fanns inte när jag fick mobilen, utan kom efter att jag hade uppdaterat den via Nokia Software Updater.

Har ni detta problem - ring Nokia och prata med dem för att se om det har kommit någon ny info. Nokia support har telefon: 077 - 6622222

Vad är andras erfarenheter?

Mvh!

Postad 18 juni 2009 - 08:24

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Bra att du startade en tåd om detta helt otroligt att de inte kunnat lösa det ännu. Jag har den senaste Os romversionen kanske några veckor gammal bara. Men samm problem uppstår, men jag har vant mig tänker inte på det längre.

Om det nu är operatörerna fel varför har jag inte det i min HTC då ?

Postad 18 juni 2009 - 08:34

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Min E71 med senaste FW har inte problemet (Tele2 ), N85 har det (Halebop). Om jag byter simkort mellan mobilerna byter problemet mobil. Så skulle nog säga att problemet sitter hos operatörerna

Redigerat av NisseGurra, 18 juni 2009 - 08:34.

Postad 18 juni 2009 - 12:21

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Min E71 med senaste FW har inte problemet (Tele2 ), N85 har det (Halebop). Om jag byter simkort mellan mobilerna byter problemet mobil. Så skulle nog säga att problemet sitter hos operatörerna

Intressant jag har senaste os som sagt. med tele 2 kan det vara så att det beror på lite vilken serie det är månne
Jag har en annan grej so iriterar mig mer. Jag hade nokia 2760 på den kom det på min skärm via pc suite när det ringde. jag kunnde välja om jag ville svara med sms. ( om jag var kopplad i blåtand )detta fungerar inte i e71 an enligt Nokia suporten däremot fick jag upp det efter ett jäkla meckande någon gång men så försvann det!!!

Någon som fått dett att fungera eller ?

Fårlåt om jag bytte samtals ämmne i forumet

Postad 18 juni 2009 - 12:44

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0
Har också samma problem med min nokia 5800. Använder mig av Parlino.

Postad 18 juni 2009 - 18:18

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Som jag skrev här:
https://www.minhembi...s...t&p=2470592

Postad 26 oktober 2009 - 11:37

brevtillmartin
  • brevtillmartin
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Problem : Telefonen vägrar ringa röstsamtal. Vid samtalsuppkoppling kommer en ruta med texten "OBS! Aktiv vidarekoppling!" upp, sen händer inget. Telefonen blir med andra ord helt värdelös, det går att smsa och ta emot samtal, men inte att ringa.

Diagnos : Telefonen (Nokia n82) verkar vara programmerad för att registrera "aktiv vidarekoppling"-inställningar innan den kopplar upp ett samtal. (Mystiskt med tanke på att aktiv vidarekoppling har att göra med att emot samtal, inte att ringa samtal). När telefonen inte hittar ett nummer att vidarekoppla till så hänger sig mjukvaran som ska ringa samtalet.. I mitt fall så hade jag inte aktiv vidarekoppling aktiverad, och telefonen hittade sålunda inget nummer att vidarekoppla sig till.. och hängde sig varje gång jag försökte ringa.

Lösning : Aktivera vidarekoppling och skriv in ett korrekt nummer (röstbrevlådan känns som ett bra val, hemtelefonnummer går väl också ann).

Inställningarna görs i [ Inställningar ] -> [ Telefon ] -> [ Vidarekoppling ]

Bökigt, men nu fungerar telefonen att ringa med igen.. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.