Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

www.dagspris.se - erfarenheter av denna butik?

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 25 August 2009 - 12:52

Pelas
  • Pelas
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Satt och letade runt lite på prisjakt på lite olika produkter. Hittade då www.dagspris.se, men när man läser recensionerna på prisjakt, så verkar det ju inte vara någon som direkt handlat där. De flesta har klagat på deras småorderavgift samt höga fraktkostnad.

Men deras priser är ju fantastiskt (ja, egentligen löjligt) låga. Tittade tex på en compactstereo med inbyggd dvd, de skulle ha ca 250kr/st för dem, pris hos "annan" är nästan 2000kr. Jag behöver 2st (2 barn), det blir då hos dagspris.se 800kr för bägge 2, ink alla avgifter. dvs drygt 3000kr mindre än i "handeln".

Frågan är bara, kan man handla av dem, någon som gjort det? Hittar ingen info på nätet direkt om dem, mer än de recensioner som fanns på prisjakt. Provar man beställa kan man till slut fått betala 4800kr för de 2 apparaterna, om man har lite otur.


Stort tack på förhand för alla synpunkter // Peter

Redigerat av Pelas, 25 August 2009 - 13:54.


#2

Postad 25 August 2009 - 16:25

Unregistered1593
  • Unregistered1593
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
Har inte handlat där, men "alla produkter levereras direkt från distributörernas lager" så räkna inte med snabb leverans. Inte alltid som sådana lagersaldon stämmer om man läser runt lite på forumet om butiker som använder liknande system.

Hade!

#3

Postad 25 August 2009 - 16:38

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8528 inlägg
  • 0
Jag skulle rent spontant och av erfarenhet hålla mig så långt borta från den sidan som möjligt.

Alla sidor och priser som verkar för bra för att vara sanna är just inte sanna.

Men tyvärr lyckas dom oftast lura nån lättlurad stackare.

En annan sak som får en att bli misstänksam är att de enbart tar emot direktbetalning via bank eller med kreditkort. Alltså inte postförskott såvitt jag kan se.

Det brukar alltid ringa en extra varningsklocka då även om det kanske inte stämmer i detta fall.

Redigerat av masse70, 25 August 2009 - 16:46.


#4

Postad 26 August 2009 - 07:27

Pelas
  • Pelas
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Jo, tack för era svar. Är inne på samma linje... Så jag avstår från att chansa helt enkelt. Försökte också hitta postförskottsbetalning, men gick bet.

Det får bli någon annanstans.

#5

Postad 18 September 2010 - 13:00

kundtjanst
  • kundtjanst
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Svar från Dagspris.se :

Kommentar Pelas: Dom negativa recensionerna på prisjakt är borttagna eftersom dom inte var trovärdiga

Kommentar Kryssprodukt: Alla produkter levereras INTE direkt från Distributörernas/Tillverkarnas lager. Vi har ett eget lager också eftersom vi även har en butik i centrala Örebro sedan 17 år tillbaka. Vi har överlevt tack vare att vi haft en god service samt snabba leveranser. Däremot kan i princip vemsomhelst starta en webbutik i lägenheten och skicka varor direkt från tillverkare , men det kräver att du har goda kreditvillkor hos distributören vilket inte är lätt med nystartade företag. Många klagar på långa leveranstider och det beror på att webbutiken/företaget måste få in pengar av kunden och sedan betala distributören ( vid import) och sedan få leverans. Vill påängtera att detta inte gäller i vårt fall. Kolla alltid upp företagets orgnummer innan du handlar.

Kommentar masse 70 : Du fårgärna kontakta oss om du undrar något angående vår webbutik. Som jag sagt tidigare så avgör inte själva sighten om en webbshop är bra eller inte utan det är företaget som står bakom det samt företagets förmåga att teckna avtal med alla leverantörer så att slutkunden får det bästa möjliga pris. . Dom små webbshoppar som ligger i topp har i princip bara någon procents margina eller ibland ingen alls för att dom vill få in likvida medel när kund betalar med tex kreditkort. Egentligen är det omöjligt för ett företag att överleva med dessa marginaler på sikt. En enkel kalkyl : Med låt oss säga en 3-5% marginal så måste ett företag med 2 anställda sälja för ca: 2 miljoner sek i månaden för att kunna gå runt.

Kommentar Pelas: Vi kommer inte att ha postförskott som ett betalalternativ för att med våra små marginaler så blir det för dyrt att sköta denna logistik med ej utlösta paket,frakter är tyvärr dyrt då vi måste försäkra alla våra produkter. Vi kan inte bara skicka ett brev med tex ett minne i eftersom vi inte vet om kunden mottagit produkten. reklamationer med mera blir rent ut sagt skitkrångligt.

MVH
Kundtjänst
Dagspris.se

#6

Postad 18 September 2010 - 13:29

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14172 inlägg
  • 0
Jag rekommenderar användaren "kundtjänst" att kontakta prisjakt och se till att bli uppmärkt som företag samt klart och tydligt klargöra om det är så att man representerar företaget dagspris.se

#7

Postad 18 September 2010 - 16:03

Unregistered1593
  • Unregistered1593
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
Jag citerade direkt från er hemsida.

"Självbetjäning med leverans direkt från distributör

Vårt koncept är enkelt. Dagspris.se är ett webb baserat e-handelssystem
direkt kopplat till 25st ledande svenska distributörerna för IT och hemelektronik.

Alla produkter levereras direkt från distributörernas lager till dig som kund.
I dagsläget består sortimentet av c:a 180 000 produkter från 300 ledande
varumärken inom EU."

http://www.dagspris....nfoCompany.aspx

Stämmer inte det som står på er hemsida?

Redigerat av Unregistered1593, 18 September 2010 - 16:04.


#8

Postad 18 September 2010 - 18:13

kundtjanst
  • kundtjanst
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Det stämmer att denna text finns första sidan på www.dagspris.se. Vi kommer att ta bort den snarast möjligt så att det inte blir några missförstånd i framtiden hur vi levererar våra produkter till slutkund. Det är ju egentligen inte intressant för slutkunden hur produkterna levereras . Det viktiga, hoppas jag är att man får leverans efter utlovad tid samt att vi levererar våra produkter så miljömässigt som möjligt.

Vi skall alltid lyssna på eventuella klagomål och åtgärda dessa snarast.

Tackar för synpunkten.

Kundtjanst
Dagspris.se

#9

Postad 19 September 2010 - 14:26

Unregistered1593
  • Unregistered1593
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
Håller med om att det viktiga är att man får leveransen i tid. Det är därför jag tycker att det är intressant hur produkterna levereras. Företag som Sekvencia levererar sina produkter direkt från sina distributörer och det kan ta väldigt lång tid innan kunden får varorna eller orden makuleras, läs sekvencia-tråden så förstår du nog. Jag beställer iallafall inga produkter från företag som kör det konceptet, verkar oseriöst.

#10

Postad 18 October 2012 - 14:05

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Kort version: VARNING: Undvik att handla på Dagspris.se – det är inte ett seriöst företag!!!

Lång version: Nedan har jag samlat den kommunikation som skett mellan mig och dagspris.se, jag har inte gjort några förändringar i kommunikationen (förutom att jag tagit bort personnamn).

Normalt sett är det svårt att avgöra om en butik är seriös eller inte utan att testa hur de hanterar nyttjande av ångerrätt eller trasiga produkter… Att skicka en produkt i enlighet med en lagd beställning är det få som misslyckas med…. Dagspris.se är dock en av dessa få…

22/8: Jag beställer en fjärrkontroll som enligt uppgift skall finnas på deras lager (och kunna skickas omgående). Samtidigt som jag lägger ordern reflekterar jag över deras höga fraktkostnad (minst 149:-) samt ”småorderavgift” (49:-) på alla beställningar under 2000:-… i mitt fall ökar dessa kostnader totalpriset med nästan 50%. Så, i all välmening, skriver jag följande i kommentarsfältet på min order: ”Dyr frakt och "småorderavgift"... avskräcker tyvärr från att handla hos er igen!”

28/8: Status på min order är efter 6 dagar fortfarande ”Väntar på behandling” så jag skickar ett mail till dagspris.se:
Hej. Jag beställde en fjärrkontroll för snart en vecka sedan (order: XXXXX) - det stod att fjärrkontrollen fanns på lager men när jag tittar på ordern så är status fortfarande "Väntar på behandling". När kan jag förvänta mig att få fjärrkontrollen hem till mig? Mvh Gelmax

Samma dag får jag följande svar (som jag dock inte riktigt förstår… de hade den ju på lager… och hemma hos mig är den i alla fall inte):
Hej den finns hemma nu. Med Vänliga Hälsningar/ Best Regards Dagspris.se

29/8: Jag loggar in för att se om status ändrats… och ja det har den… till ”Makulerad”????. Jag skickar ett mail samma dag:
Hej. Jag ser att min order nu har blivit makulerad - varför det? Med vänlig hälsning, Gelmax

Inget svar…

31/8: Jag har inte fått något svar (trots att de anger att de alltid svarar inom 24 timmar) och skickar en ny förfrågan:
Hej. För ca 10 dagar sedan beställde jag en fjärrkontroll (order XXXXX) och efter att ordern under 6 dagar haft status "Väntar på behandling" ändrades status i förrgår till "Makulerad". Jag skickade er ett mail om detta i förrgår men har inte fått något svar. Vänligen återkom om varför ordern är makulerad (jag ser att ni fortfarande har produkten i lager). Mvh /Gelmax

Denna gång får jag svar ganska snabbt (samma dag):
Hej. Vi har uppfattat er kommentar att ni inte är nöjda med vårt företags priser vad gäller frakter etc och INTE vill handla, därför har ordern makulerats. Med Vänliga Hälsningar/ Best Regards. Dagspris.se

OK… nu börjar det vara läge att stanna upp och ta ett par djupa andetag… vissa personer hade kunnat ta min kommentar vid beställningen som ett tecken på att det kanske är läge att justera sin prissättning för att få/behålla kunder – andra personer surnar till, sätter sig i sandlådan och börjar kasta skit…. Jag börjar ana vad personen/personerna på dagspris.se är för sort. Nåväl, försöker behålla lugnet och svarar direkt:

Hej igen. Om jag inte velat handla så hade jag inte heller beställt produkten. I det här fallet så har jag dessutom redan betalat. Vänligen skicka fjärrkontrollen så snart som möjligt.
Påpekandet om er prissättning vad gäller frakt etc. var enbart för att upplysa om att det sticker ut rejält jämfört med andra och att det avskräcker att beställa - om ni t.ex sålt denna fjärrkontroll för ca 100:- mer och tagit 100:- mindre i frakt etc så hade det (även om det varit exakt samma slutsumma) känts mer rättvisande för mig som kund.
Mvh /Gelmax

Jag får snabbt ett svar:
Hej. Er order är makulerad och kan inte levereras. Ni måste således göra en ny beställning. Angående betalning så har aldrig pengarna dragits från ert kredit/kontokort utan bara reserverats. Reservationen släpptes i samma stund som ordern makulerades. Med Vänliga Hälsningar/ Best Regards Dagspris.se

Ok, så jag måste lägga en ny order vilket jag också gör (jag vill gärna ha just denna fjärrkontroll och hittar ingen annan som har den – annars hade jag självklart inte beställt igen)

10/9: Nu har det gått 10 dagar och det har inte hänt något sedan jag la min senaste beställning så jag skickar en ny förfrågan: Hej. 31/8 beställde jag en fjärrkontroll (order YYYYY) och jag har sett att ordern under ca en vecka haft status "Behandlad". Jag undrar när ni tror att ni kommer skicka fjärrkontrollen till mig och när jag således kan räkna med att den kommer hem till mig.

Inget svar… igen…

12/9: Inte heller denna gång lyckas man leva upp till sitt löfte om svar inom 24 timmar så jag skickar ett nytt mail: Hej. Jag skickade er ett mail i förrgår men har tyvärr inte fått något svar. Jag skulle gärna vilja veta när ni räknar med att skicka fjärrkontrollen som jag beställde 31/8. Ordernummret är YYYYY. Mvh /Gelmax

Denna gång kommer det ett snabbt svar: Hej. Idag... Med Vänliga Hälsningar/ Best Regards Dagspris.se

13/9: Trots att de enligt utsago skulle skickat fjärrkontrollen föregående dag har det inte hänt något – status på ordern är fortfarande ”Behandlad” (dvs. inte ”Levererad”).

14/9: fjärrkontrollen anländer… hurra (jag hade faktiskt gett upp hoppet) – endast TRE VECKORS leveranstid på en produkt som de ”har i lager” – aldrig mer Dagspris för min del!



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.