Fått bra betyg på många sidor bland annat på GameTrailers och Gamespot.
Trailer: http://www.gametrail...an-arkham/54822
Review: http://www.gametrail...an-arkham/54785
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 25 August 2009 - 20:38
Va tror ni om detta spelet? Jag har aldrig varit så förtjust i denna typen av spel, men denna har helt klart fångat min uppmärksamhet. Miljöerna är skitsnygga och coola, röstskådespelet bakom är klockrent, karaktärerna är många och välgjorda och uppdragen är kluriga.
Fått bra betyg på många sidor bland annat på GameTrailers och Gamespot. Trailer: http://www.gametrail...an-arkham/54822 Review: http://www.gametrail...an-arkham/54785 Postad 25 August 2009 - 20:48
Har beställt det, gillade demot och recensionerna ser juh mycket bra ut.
Postad 25 August 2009 - 21:30
Har inte bestämmt om det ska bli ett köp till fullpris eller om jag ska vänta lite, men köp kommer det definitivt att bli förr eller senare
Betygen har ju varit väldigt höga över lag och det lilla jag spelat av demot var lovande. Postad 26 August 2009 - 07:45
Ska ta och ladda ner demot idag! Hoppas verkligen att man inte blir besviken.
Postad 26 August 2009 - 08:01
Demot var väldigt bra! Har en del spel som jag ännu inte har lirat igenom så ett köp får vänta. Och det är ju inte direkt ett spel man behöver köpa på releasen, som tex MW2
Postad 26 August 2009 - 12:26
Gillade demot jag också. Får dock en liten känning av att det kan bli lite för mycket av detsamma. Men det blir nog ett köp iaf. Såpass bra va det iaf
Postad 26 August 2009 - 16:28
Recension av spelet finns på Loading.
Demot var riktigt roligt, varit tveksam om jag ska köpa spelet direkt, men inom en snar framtid i vilket fall. Redigerat av Ghorun, 26 August 2009 - 16:29. Postad 28 August 2009 - 14:17
Nice, 12/10 till 13/10 av de flesta siter med andra ord. Verkar dock som 360-versionen är klart bäst
Postad 04 September 2009 - 05:00
Jag provade demot och gillade verkligen upplägget och spelet i övrigt, teknisk brillians både grafik och kontrollmässigt.
Tyvärr kommer jag inte hinna få det innan helgen, men jag är ledig mån-ons så det är ok. Men jag tycker fortf att det var lite tråkig att de inte kopierade de nya filmerna lite mer, även om AD:n från serietidningarna är mer äkta så föredrar jag ändå om man håller tillbaka lite på överdrifterna, men det är ett litet "klagomål" för min del. Postad 04 September 2009 - 07:22
Väntar på att det ska levereras från Englandet, verkar gå lite långsamt för dem så blir väl nästa vecka för mig också.
Postad 04 September 2009 - 07:38
Om du beställt från play.com kan du få vänta ett tag, det tog mig 2 veckor att få min prince of persiabox därifrån...
Postad 04 September 2009 - 09:18
Inte Play faktiskt utan The Hut, brukar ta en vecka från dem. Problemet i det här fallet var att de tog 3 arbetsdagar på sig att ens skicka spelet.
Postad 07 September 2009 - 22:53
Yay! Platinum!
Angående spelet så är det ett av dom bästa singelplayer spelen till PS3'an som jag spelat, samma klass som Uncharted, Infamous & liknande. Det är en blandad kompott av fighting, stealth & pussel lösande som gör att man aldrig tycker det blir repititivt. Grafiken är också bra och hela spelet flyter på utan några framedrops. Så rekommenderas varmt för er som inte redan skaffat det. Postad 07 September 2009 - 23:12
Klarade storymode igår! Samlade alla saker utan vissa hoppande tänder
Har också bara positiva saker att säga om spelet! Köp! Postad 08 September 2009 - 15:14
Kan man plocka upp dom hoppande tänderna? har missat detta
Kan inte annat än hålla med, håller i klass med Metal Gear faktiskt. Joker ser lagom kaxig ut när han går när man spelar honom alltså Postad 08 September 2009 - 15:22
Jag gillar spelet skarpt, det enda som stör mig är att cutscenes-en är alldeles för hårt komprimerat, de är väl komprimerade med bra detaljnivå, men bitraten är alldeles för låg
Spoiler
, ser inte bra ut.
Postad 08 September 2009 - 15:34
Får skylla på 360'n för det Postad 08 September 2009 - 15:36
Det verkar nästan så, men då undrar man varför man inte kan komprimera dem annorlunda för ps3an...
Postad 08 September 2009 - 16:23
Körde demot, måste hålla med majoriteten att den verkar vara riktigt bra! Sen att man känner till batman och skurkarna sedan tidigare och speciellt efter den senaste filmen ger det bara en bättre känsla
Men även att pc versionen kostar 300kr, provade demot.. funkar fint på datorn med, men jag gillar inte spela på datorn Vad är egenltigen anledningen till att priset skiljer sig så mycket mellan konsol och pc.. det är ju trots allt exakt samma spel? går de återstående 300kr till Sony respektive microsoft lr? Eller säljer man spelet till ett lågt pris för att minska på nerladdningen? ps. om det sista är off-topic nvm Postad 08 September 2009 - 16:53
Du kan juh alltid köpa det från utlandet, t.ex: http://www.simplygam...-Arkham-Asylum-
Då kommer du undan med ca 400:-. Postad 08 September 2009 - 17:11
det blir ju drygt 450-460kr.. med frakt? eller har jag missat något...
Postad 08 September 2009 - 18:54
Sådär! Nu är tänderna klara också
Postad 09 September 2009 - 06:55
Fattar inte hur man får ?-tecknen som ofta ligger bakom "elektrifierade" dörrar. Kan man avaktivera dessa på något sätt eller måste man alltid hitta alternativa rutter till dessa?
Postad 09 September 2009 - 07:18
Det finns ju alltid ngn väg till dem, du kan ju även
Spoiler
.Nu har även jag klarat spelet, på min egen rekordtid 2.5 dygn, har aldrig klarat ett spel så snabbt. Postad 09 September 2009 - 07:25
Och jag väntar ännu på leverans.
Låter som det inte var en miss att köpa spelet dock att döma av alla positiva kommentarer. Redigerat av Ghorun, 09 September 2009 - 07:25. Postad 09 September 2009 - 10:18
Laddade ner från playstationstore den dära Joker tillägget. Men får det inte att funka! någon mer som testat?
Postad 09 September 2009 - 11:02 Laddade ner det och det funkade perfekt. Kommer inte ihåg om man skulle installera det på något sätt, typ som när man laddar ner demos. Testa ladda ner det igen annars, kanske blivit något korrupt på gamla nerladdningen. Postad 09 September 2009 - 11:22 Om du har en amerikansk version av spelet måste du ladda hem tillägg från amerikanska PS store. Postad 09 September 2009 - 16:47
smart Postad 09 September 2009 - 20:48
vill bara tipsa om att thehut.com säljer spelet för 360kr (inklusive frakt)
Postad 09 September 2009 - 21:28
Shit! Efter att jag beställde spelet från mymemory.co.uk så har jag hittat två butiker som säljer spelet billigare. Snart är det väl någon som delar ut spelet gratis
Postad 10 September 2009 - 16:29
Postad 10 September 2009 - 18:02
Fått hem spelet och hann spela lite igår, riktigt trevligt. Blir att köra ordentligt till helgen.
Postad 10 September 2009 - 18:36
Väntar på att min kommer hem snart
De borde ju göra ett spel med smallville snart Postad 13 September 2009 - 13:33
Gahh...Har helt missat detta spel men nu när jag läst tråden och kollat in video recensionen på gametrailers å läst en hel del börjar jag vara grymt sugen att köpa det ..
Hur är hållbarheten ? tål de att spelas om ? Postad 13 September 2009 - 14:38
Man vill spela mera av det, men inte göra om det man gjort. Iaf är det så för mig. Postad 21 September 2009 - 11:31
Köpte det igår och han spela ett tag och än så länge verkar de va riktigt skoj :-)
Bra stämmning/musik å design Postad 21 September 2009 - 12:55
Ja lite för kort kändes det tyvärr. Riktigt bra spel iaf och jag har gjort och hittat allt i spelet förutom challenges.
Postad 28 September 2009 - 06:53
När man spelat igenom hela spelet får man chans att efter det gå omkring och hitta alla secrets?
Postad 01 October 2009 - 12:12
Klarade spelet igår, tyckte att det ev. var lite för kort och en aning för enkelt, körde dock med "Normal" svårighet bara. Dock
Spoiler
Nu skall jag bara hitta alla riddlergrejer också samt spela igenom alla challenges, eller vad dom heter, tråkigt att det inte finns några gubbar att slåss mot, det är helt tomt på banan, frånsett några galningar som jag missat. Ger trots detta spelet en klar 9:a och kan lätt rekommendera spelet till alla. Postad 01 October 2009 - 19:11
Förstår inte hur man kan säga att ett spel är för enkelt när man inte spelar på den svåraste svårighetsgraden, men det vekar du ju inse själv oxå
Har kommit någon % in i spelet själv och tycker att det är en skön stämmning, ser fram emot resten. Postad 01 October 2009 - 22:02
Lite både och där... Nu har jag inte spelat batman, men vad jag överlag tycker är trist är att "svårhetsgrad"==antal fiender och/eller damage.. Själv skulle jag vilja se att spelen totalt ändrade karaktär och introducerade andra "sorters" problem baserat på svårhetsgrad.... Skulle bli mycket roligare och bättre replay-värde Men antar det är för mkt jobb med det.. Postad 02 October 2009 - 22:17
Precis, skall köra ett varv med svåraste och se om det ger lite mer motstånd, dock var det ju inte FÖR enkelt på Normal (finns Easy, Normal och Hard), tyckte man ibland fick lite väl mycket "hints" vid bossar. Det kan ju bli jobbigt om man kör ett spel och fienderna praktiskt taget lägger sig ner när dom ser en, hehe, nä skämt åsido. Sitter nu och spelar "challenges" dom ger mostånd kan jag säga, har problem med vissa av dom. Fattar inte hur vissa får så mycket poäng ibland, man tycker man spelar en mycket bra omgång och får hyffsat bra med poäng, då hamnar man på 72000-plats hur kul känns det <offtopic>Lite som på Stardust HD, körde en bana och allt flöt perfekt, fick typ 9 miljoner poäng, hamnade på 36000-plats eller så, nr1 hade 80miljoner..whaaaat!, man har inte en chans om man inte sitter 8h om dagen i flera veckor känns det som. </offtopic> Ser framemot uppföljaren! om det nu kommer någon. Postad 02 October 2009 - 22:51
Jag tog platinum på batman igår och är man ute efter en utmaning är batman inte rätt spel. Men som beat-them-upp med grym story o grafik är det klockrent. Hard är inte speciellt svårt om man spelat igenom på normal innan och vet hur fightingen funkar. Tog mig ca 6h att spela igenom på hard efter att jag klarat de på normal. Challenge modes är det ända som kan vara lite klurigt men gick ganska lätt när man väll lärt sig hur man bygger en hög combo. När man har 30-40 i combo tickar poängen in ganska snabbt speciellt om man får in ett par ground takedowns utan att bryta combon. Som i de flesta spel med globala topplistor måste man sälja sin själ till djävulen för att ha en chans att komma med där. Finns alltid en arme snoriga 10-åringar som e bättre. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |