Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Krav på signalkvalité skiljer sig mellan tv/projektor/bildskärm?

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 September 2009 - 13:33

Xorlon
  • Xorlon
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Som bakgrund till det hela så kör jag nu HDMI från en dator till TV med 10M kabel. Detta fungerar fint i 1080P och 720P.
När jag köper projektor kommer jag behöva 15 meter till, så jag har därför köpt en repeater och 10+15 meter kabel.

När jag kopplar in 10->15m (25M tot) så får jag bild på min datorskärm med HDMI ingång, men på tvn blir det out of sync och bilden hoppar och flimmrar när den väl visas.

Jag har alltid tyckt att just TVn har varit väldigt känslig, då det aldrig krånglat med HDMI-kabel i de längderna till datorskärmen.

Är det stor skillnad mellan _mottagar_kretsarna i apparaterna? Har en projektor lika känslig ingång som den TVn jag har tex, att det kanske är så att datorskärmar har högre tolerans? Eller är det såpass individuell skillnad mellan olika maskiner att det inte finns något annat svar att det är att köpa och testa?

//edit

Efter att ha testa på två likadana TV apparater så var det givet att det skiljer såpass mycket mellan enheter (även av samma modell och tillverkare) att det inte går att veta om en kabel kommer fungera i längre längder innan man testat.

Redigerat av Xorlon, 17 September 2009 - 17:41.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.