Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Top Gear snart i hd

37 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 september 2009 - 18:33

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 22 september 2009 - 19:26

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0
Lysande ett steg i rätt riktning , motor tok som man är så skulle jag köpa serien på blu ray om det kommer!

Postad 22 september 2009 - 19:28

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
"The Stig" rules...! Men det är en ny Stig nu väl..? Eftersom nån hade lyckats få reda på hans identitet har jag för mig att jag läst nånstans...

Postad 22 september 2009 - 19:48

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
Gott att man kan ladda hem programmen via BBC hemsida, dom har ju sin fina Iplayer.

Postad 22 september 2009 - 20:07

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Gott att man kan ladda hem programmen via BBC hemsida, dom har ju sin fina Iplayer.

Hur får man det att funka? För mig står det bara "Currently BBC iPlayer TV programmes are available to play in the UK only"

Lysande ett steg i rätt riktning , motor tok som man är så skulle jag köpa serien på blu ray om det kommer!

+1
Har försökt att hitta alla gamla säsonger på DVD utan framgång :)

Redigerat av -Palle-, 22 september 2009 - 20:09.

Postad 22 september 2009 - 20:31

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0

Hur får man det att funka? För mig står det bara "Currently BBC iPlayer TV programmes are available to play in the UK only"

+1
Har försökt att hitta alla gamla säsonger på DVD utan framgång :)

Man köper en VPN server med engelskt IP nr, då funkar det.

Postad 22 september 2009 - 20:50

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Man köper en VPN server med engelskt IP nr, då funkar det.

Kostnad?

Postad 22 september 2009 - 21:02

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0

"The Stig" rules...! Men det är en ny Stig nu väl..? Eftersom nån hade lyckats få reda på hans identitet har jag för mig att jag läst nånstans...

Det snackas väl om att det inte bara är en stig, utan en hel hög med stig som har kört bilarna.

Postad 22 september 2009 - 21:05

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
ca 200 i månaden.

Postad 22 september 2009 - 23:11

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Går det att ladda ner från BBC:s hemsida ? Hur ?

T.ex. det är inga problem att ladda ner videoklipp från Youtube.
Firefox + Real Player och "ladda ner" knappen dyker upp i webbläsaren av sig själv...

Men hur gör man med BBC:s hemsida ?

Postad 23 september 2009 - 00:00

sinome
  • sinome
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
vet att man har kunnat använda sig av en proxy för att se program på tex hulu.com med detta programet http://hotspotshield.com/ (gratis) o dölja sitt IP. Kanske borde funka på BBC Player med ?

Postad 23 september 2009 - 06:14

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0

Det snackas väl om att det inte bara är en stig, utan en hel hög med stig som har kört bilarna.

Det ska väl tydligen vara så att Stig får behålla jobbet så länge som ingen vet vem han är... och de engelska tabloiderna gör väl i vanlig ordning vad dom kan för att ta reda på vem det är.. så visst är det ett gäng som har iklätt sig rollen som The Stig...

Postad 23 september 2009 - 07:06

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Schumacher kom in som The Stig i första programmet i säsong 13 och tog av sig hjälmen, men i eftertexterna ser man att programmets gäst som kör "the reasonable priced car" är Michael Schumacher, så det var givetvis för att jäklas med folk och media. Jag tror aldrig de kommer att självmant avslöja vem/vilka The Stig är.

Postad 23 september 2009 - 07:40

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Går ju även att ladda ner programmet ca 1 minut efter avslutad sändning via någon välkänd torrent site.

Postad 23 september 2009 - 08:22

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0
BBC HD blev ju en besvikelse eftersom många BBC-producerade program inte får sändas av BBC i Norden, pga att de köpts upp av andra kanaler.
Och återigen vill jag påpeka: Kanal 1-9 MÅSTE konverteras till HD om det någonsin ska slå på bredden med HDTV.

Postad 23 september 2009 - 09:25

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Har försökt att hitta alla gamla säsonger på DVD utan framgång :rolleyes:

Det jag kommit över är cirka 7-10 år gamla avsnitt i dvd box men i 4:3 och dåligt ljud... men som sagt kommer det på blu ray så skulle jag betala för det lätt.

Postad 23 september 2009 - 10:20

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

• 730 inlägg
  • 0
Vadå inte i sverige!?!?!?! BBC HD finns ju att tillgå i Canal Digitals HD tv utbud..... jag har den i allafall hemma:D tittad senast på en serie igår.

http://www.canaldigi...nal-Plus-Total/

Det är kanalen tredje från vänster på raden högst upp :rolleyes:

//Peter

Redigerat av pewi78, 23 september 2009 - 10:23.

Postad 23 september 2009 - 10:48

Unregistered4fd559c9
  • Unregistered4fd559c9
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Trevligt, helt underbart program! :rolleyes:
Kan passa på att tipsa om FinalGear.com, sidan skriver mycket om bl a Top Gear. Och angående säsonger på DVD, så har jag för mig att jag läst att BBCs avtal om musiken som används i programmen endast tillåter att den används i sitt vanliga 1 timmesformat på TV i England. Och när programmet sänds på andra kanaler utanför England så brukar de ofta kortas ner till runt 45-50 minuter, och det är väl de avsnitten som är aktuella för DVD-release.
Är dock inte 100% säker på detta, men jag vill få för mig att jag läst det någonstans.

Postad 23 september 2009 - 10:51

dp79.com
  • dp79.com
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0

Vadå inte i sverige!?!?!?! BBC HD finns ju att tillgå i Canal Digitals HD tv utbud..... jag har den i allafall hemma:D tittad senast på en serie igår.

http://www.canaldigi...nal-Plus-Total/

Det är kanalen tredje från vänster på raden högst upp :rolleyes:

//Peter

Hmm, det hade jag helt glömt bort. Skrev ju själv nyheten angående Canal+ och BBC HD tidigare i år men det tänkte jag inte alls på. Har uppdaterat nyheten med informationen.

Länk till BBC HD-nyheten tidigare i år: https://www.minhembio.com/nyheter/1686

/Daniel

Postad 23 september 2009 - 11:53

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hmm, det hade jag helt glömt bort. Skrev ju själv nyheten angående Canal+ och BBC HD tidigare i år men det tänkte jag inte alls på. Har uppdaterat nyheten med informationen.

Länk till BBC HD-nyheten tidigare i år: https://www.minhembio.com/nyheter/1686

/Daniel

Det innebär ändå inte att programmet kommer att visas i Sverige! BBC HD är INTE samma kanal i UK resp Norden! Har någon annan kanal köpt rättigheterna så får det inte visas på BBC HD i Norden. Det är därför som jag tycker att BBC HD blev en stor besvikelse.

Postad 23 september 2009 - 11:59

dp79.com
  • dp79.com
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0

Det innebär ändå inte att programmet kommer att visas i Sverige! BBC HD är INTE samma kanal i UK resp Norden! Har någon annan kanal köpt rättigheterna så får det inte visas på BBC HD i Norden. Det är därför som jag tycker att BBC HD blev en stor besvikelse.

Läser du nyheten på förstasidan igen så ser du att jagtagit med det, så tack för informationen. Jag har även en fråga utestående till de som ligger bakom BBC HD i Norden angående hur det blir med Top Gear och så fort jag får svar så läggs det in här (och i nyheten).

Men jag tror precis som du, att t ex Kanal 5/Kanal 9 redan har rättigheterna till Top Gear och de då inte får sändas i någon annan kanal, men vi kan alltid hoppas till vi fått definitiva besked :-)

Postad 23 september 2009 - 14:10

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

• 730 inlägg
  • 0

Jag har för mig att jag har sett reklam för Top Gear på den kanalen.... kan dock ha fel ,men man kan ju hoppas;)

//Peter

Postad 23 september 2009 - 19:01

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0

Går det att ladda ner från BBC:s hemsida ? Hur ?

T.ex. det är inga problem att ladda ner videoklipp från Youtube.
Firefox + Real Player och "ladda ner" knappen dyker upp i webbläsaren av sig själv...

Men hur gör man med BBC:s hemsida ?

Man köper sig ett engelskt ip nr via en proxy site, jag har från dessa: Uk proxy server.
Funkar klockrent med allt som visas på tv där över, BBC, Channel 4, Itv, etc..
Kostar ca 200 kr i mån.

Postad 23 september 2009 - 21:23

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0
Äntligen! Det var ju inte en dag för tidigt. Ska bli superhärligt att kunna se sitt favoritprogram i HD. :P

Angående The Stig så är de inne på den andra Stig nu. Som har tagits upp tidigare i tråden så står det i Stigs kontrakt att han blir avskedad om hans identitet läcker ut. Den första Stig (svart dräkt) fick kicken efter säsong 2 pga. att han avslöjade sig själv i sin självbiografi. Det var den engelska F1 föraren Perry McCarthy. Sedan dess har de lyckats bevara Stigs identitet och han har därför fortfarande sitt jobb i Top Gear studion.

Postad 24 september 2009 - 07:32

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jag har för mig att jag har sett reklam för Top Gear på den kanalen.... kan dock ha fel ,men man kan ju hoppas;)

//Peter

Listan över pågående program på BBC HD Norden:
http://scandinavia.b...rammesatoz.html
Jag hittar dock inget om kommande program, men håll koll på denna sidan.

Postad 24 september 2009 - 12:46

mstrand
  • mstrand
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Om jag flyttar till hus eller bostadsrätt där det är tillåtet med egen parabol tänker jag börja köra freesat

Varför betala massor pengar, när man kan få något bättre gratis. Top Gear, F1 med riktiga kommentatorer mm

Postad 24 september 2009 - 16:18

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 487 inlägg
  • 0

Om jag flyttar till hus eller bostadsrätt där det är tillåtet med egen parabol tänker jag börja köra freesat

Varför betala massor pengar, när man kan få något bättre gratis. Top Gear, F1 med riktiga kommentatorer mm

Det finns trots allt några "men" och det är att man inte kan se kanalerna på Astra 2D där de bästa kanalerna huserar (BBC 1-4 samt ITV 1-4) och en del av filmkanalerna i delar av Sverige på grund av att satelliten är riktad mot Storbritannien och därmed inte skall nå Sverige. Har man tur så kan man få in Astra 2D på några ställen i Sverige. I Stockholm kan man få in BBC 1-4, ITV 1 samt ITV 2+1 och en del av filmkanalerna med en parabol på 120-130cm. Men den räcker inte till att se BBC HD och de övriga ITV kanalerna om inte vädret är extremt gynsamt.

Postad 24 september 2009 - 20:17

anmg
  • anmg
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Äntligen! Det var ju inte en dag för tidigt. Ska bli superhärligt att kunna se sitt favoritprogram i HD. ;)

Angående The Stig så är de inne på den andra Stig nu. Som har tagits upp tidigare i tråden så står det i Stigs kontrakt att han blir avskedad om hans identitet läcker ut. Den första Stig (svart dräkt) fick kicken efter säsong 2 pga. att han avslöjade sig själv i sin självbiografi. Det var den engelska F1 föraren Perry McCarthy. Sedan dess har de lyckats bevara Stigs identitet och han har därför fortfarande sitt jobb i Top Gear studion.

Avsnittet när dom är i lillehammer och har sin egen variant av vinter-os, så är det ju en svensk som är the stig. Han som kör snöskoter utför hoppbacken. :blush:
Så är ju ett gäng olika. Gick det inte något rykte om att när dom fick dit ferrari FXX bilen eller vad den heter, att det skulle vara ferraris testförare eller något sådan. På grund av att ferrari inte ville låta vem som hellst köra bilen? Lite osäker och minns inte så mycket om det just nu :P

Postad 25 september 2009 - 07:47

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0

Avsnittet när dom är i lillehammer och har sin egen variant av vinter-os, så är det ju en svensk som är the stig. Han som kör snöskoter utför hoppbacken. :angry:
Så är ju ett gäng olika. Gick det inte något rykte om att när dom fick dit ferrari FXX bilen eller vad den heter, att det skulle vara ferraris testförare eller något sådan. På grund av att ferrari inte ville låta vem som hellst köra bilen? Lite osäker och minns inte så mycket om det just nu :)

Stig är bara en person men de har haft flera av hans "kusiner" med i programmet. När de gjorde roadtrip i USA så hade de "Stigs american cousin", när de var i Afrika var "Stigs African cousin" med. De kör inte som the Stig utan är enbart "släkt" med honom.

Angående FXX:an så har du helt rätt. Den riktige Stig fick inte köra den på order av Ferarri (idioti btw). Därför var det Schumacher (som bekant jobbar för Ferrari även efter F1) som körde som the Stig (vilket de sedan avslöjade i programmet). Gästspelande Stigs blir avslöjade men den riktige Stig förblir hemlig.

Postad 25 september 2009 - 07:57

mstrand
  • mstrand
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Ferarri kanske blev lite nervösa efter Stigs krash med Koenigseggen?

Postad 25 september 2009 - 13:29

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0
Kan vara så men det händer ju även de bästa. Stig är ju inte direkt känd för att vara en dålig förare.. Sen är Ferarri FXX mer byggd för bana än vad Koenigseggen är. Den borde alltså sitta bättre i svängarna. Tror inte Stig hade haft några problem att ta sig runt banan med den utan att åka av.

Postad 25 september 2009 - 16:58

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2 834 inlägg
  • 0
Helt underbart! HD :rolleyes: Sitter inte helt fel med deras dåliga film redigering :)

Jag försöker att kolla igenom de avsnitt man har missat med åren. Fast det finns fanimig igen bra "Video Streaming" sidan för Top Gear ;)

Postad 26 september 2009 - 16:04

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0
Ganska pinsamt att dom inte spelat in tidigare avsnitt i HD. Digital HD inspelnings kameror har ju funnits i nästan 10år nu.. specielt illa är att ett land som Storbritanien inte ska ha haft den utvecklingen. Som referens sändes första HD sändningen i USA på The Tonight Show redan 1999.

Redigerat av dealerovski, 26 september 2009 - 17:38.

Postad 27 september 2009 - 17:22

Tille
  • Tille
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
BBC HD levereras även av denna pigga lilla aktör som vi har i vår vägg:

Svesat Choice

Postad 27 september 2009 - 18:22

Forsyth88
  • Forsyth88
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Yes! Äntligen! Gillar verkligen deras kamera-arbete och nu kan man äntligen få se det i tillräcklig upplösning.

Postad 29 september 2009 - 14:46

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

BBC HD levereras även av denna pigga lilla aktör som vi har i vår vägg:

Svesat Choice

Står inget om det på deras hemsida! Lustig aktör, för övrigt. "Välj hemstad: Östergötland", Jo det är ju EN stad, eller? Mycket specifikt...inte.

Postad 05 oktober 2009 - 15:44

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Det är lite synd att programledarna är så töntiga bara.

Postad 15 oktober 2009 - 14:49

Wompa
  • Wompa
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Så perfekt!!! Perfekt tajming när jag har skaffat WD TV HD och hemmabiosystem! Så nice!
Blir att titta i 1080p, för här duger inte 720p :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.