Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG HB954PB - Fundering om HDMI anslutningarna

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 September 2009 - 06:58

Lemmy85
  • Lemmy85
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Någon som känner till hur HDMI anslutningarna fungerar på LG HB954PB?
Det jag funderar på är hur jag ska koppla digitalboxen (Telia). Min intention är ju att använda så lite kablar som möjligt, därför är min tanke att koppla digitalboxens HDMI till LG'ns HDMI in, och sen självklart LG'ns HDMI ut till TV'n. Men, man kanske inte alltid vill ha LG'n igång, hur funkar det med ljud och bild i så fall? Släpper LG'n igenom signalen till TV'n även när den är avstängd, eller måste jag alltid ha den påslagen?
I så fall är ju alternativet att koppla boxens HDMI direkt till TV'n o sen koppla en optisk kabel från boxen till LG'n för ljudet.
Tänker mest på när dottern kanske tittar på barnprogram eller så, vet också att min sambo skulle nog föredra att kunna kolla på TV utan att köra via LG'n.

Postad 23 September 2009 - 13:20

sven höök
  • sven höök
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Kanske en hdmi-switch löser dina problem...?

Postad 23 September 2009 - 14:24

Lemmy85
  • Lemmy85
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej och tack för ditt svar. Nja, en HDMI switch känns som lite overkill eftersom det ändå bara är ljudet jag behöver ha in till förstärkaren så då kan jag lika gärna köra ljudet genom en optisk kabel.
Frågan är ju som sagt om förstärkaren släpper igenom HDMI signalerna om den är avstängd.
Så det är ju inget problem, hade blivit en kabel mindre om den gör det :rolleyes:

Postad 25 September 2009 - 07:57

Lemmy85
  • Lemmy85
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Har nu testat detta, och hdmi signalen släpps inte igenom om förstärkaren är avstängd.
Så jag löste det med HDMI från digitalbox -> TV och optiskt från digitalbox -> förstärkare

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.