Redigerat av Unregistereda73534df, 04 November 2009 - 14:03.
Plastfilm/dekorfilm till högtalare
Postad 04 November 2009 - 14:01
Postad 04 November 2009 - 15:33
Postad 06 November 2009 - 10:54
Postad 06 November 2009 - 21:37
Håller på att drapera om mina Focal. Kommer bli röd/svarta.
DC-Fix köptes på Bauhaus.
Vad jag har sett när vi tagit bort vinylen pga att blivit snett så har det inte blivit några lim rester kvar.
Kan se om jag kan fixa lite bilder på det.
mvh Jonas
Edit. Här kommer två bilder på hur det kan se ut. Ursäkta de stora bilderna
På söndag skall sidorna bli röda.
Var gråa innan.
002.JPG 1.98MB
28 Antal nerladdningar
003.JPG 1.63MB
22 Antal nerladdningar
Redigerat av JwK, 06 November 2009 - 21:50.
Postad 07 November 2009 - 08:46
Jag visste inte att man kunde göra som med fönsterfilm,spraya diskvatten.Jo det är lätt att arbeta med, har själv bygg högtalare från grunden som jag klätt i detta material. Kallas också i affärer för DC-fix. Finns på alla byggvaruhus, coop bygg bla. Tror nog att det finns att komma över på exempelvis clas ohlson m.fl. också. För enkelhetens skull kan man spraya på¨högtalare med en blandning av vatten och diskmedel, då fäster inte dc-fixen direkt utan går att rucka lite på, annars kan det vara jobbigt om man upptäcker att man börjat nån grad snett i botten av en golvare. Men kör på, det är kul och blir det fult är det ju bara att dra lös plasten igen, Men av erfaranhet vet jag dock att sådan plast fäster ganska grundligt och ordentligt..så bäst att vara säker innan du börjar, samt prova på nån bordsskiva eller så för att lära dig få till kanterna, antingen om du ska lappa över, vika, eller skära "kant-i-kant"
Bra tips,för filmen greppar rejält.
Men man ska nog vara lite försiktig med vatten och klädda högtalare,för vid urfräsningar är det oftast rå spån eller mdf och kommer det vatten där så är det inte bra.
Postad 07 November 2009 - 13:58
Postad 07 November 2009 - 17:43
Hej!
Håller på att drapera om mina Focal. Kommer bli röd/svarta.
DC-Fix köptes på Bauhaus.
Vad jag har sett när vi tagit bort vinylen pga att blivit snett så har det inte blivit några lim rester kvar.
Kan se om jag kan fixa lite bilder på det.
mvh Jonas
Edit. Här kommer två bilder på hur det kan se ut. Ursäkta de stora bilderna![]()
På söndag skall sidorna bli röda.
Var gråa innan.
Håll mig uppdaterad så jag får ser ut det blir. Har hittat plastfilm på Beckers ifrån Alkor för ynka 30 kr/m, helt klart godtagligt
Nja, vad jag menade är inte att det kommer lämna limrester utan snarare att det kan skada underliggande "plastfaner" som ligger då man drar upp vid kanter och så..klistret är mycket starkt, men sätter du snyggt på från början så borde du väl inte vilja byta
Det gäller att sätta det bra ifrån början då som du säger. Och det håller jag med om, sätter man fast en färg som verkligen blir bra så behåller man ju det.
Redigerat av Unregistereda73534df, 07 November 2009 - 17:44.
Postad 08 November 2009 - 01:06
Detta kostade 430 kr.
Då köpte jag 6 st rullar som är 2 x 0.45 m. 3 rullar svart å 3 rullar rött.
Hoppas att jag kan lägga upp lite nya bilder senare idag
Mvh Jonas
Postad 08 November 2009 - 16:55
Ja då har en donat här hemma idag. Fick klart suben, centern samt en front. Den röda vinylen räckte inte till den nadra fronten, så det blir att köpa en till rulle.
Här kommer två bilder i alla fall.
001.JPG 1.83MB
47 Antal nerladdningar
005.JPG 1.3MB
35 Antal nerladdningarFler kan fixas imorgon när det är ljus ute
Mvh Jonas
Postad 08 November 2009 - 21:17
Postad 09 November 2009 - 15:04
Här kommer lite fler bilder.
De är stora, ber om ursäkt för det.
001.JPG 2.13MB
37 Antal nerladdningar
006.JPG 2.08MB
26 Antal nerladdningar
004.JPG 1.93MB
17 Antal nerladdningar
016.JPG 1.71MB
16 Antal nerladdningarBehöver fixa mer röd vinyl till den högra hgt. Kommer nog fixas under onsdagen.
Om du skall klä om dem, börja med subben lr centern. Tar ett tag innan en kommer på hur en skall göra med alla hörn. Subben vart bäst, pratar om det röda nu. Den gjorde vi sist.
Mvh Jonas
Postad 11 November 2009 - 13:58
Hej!
Här kommer lite fler bilder.
De är stora, ber om ursäkt för det.![]()
Behöver fixa mer röd vinyl till den högra hgt. Kommer nog fixas under onsdagen.
Om du skall klä om dem, börja med subben lr centern. Tar ett tag innan en kommer på hur en skall göra med alla hörn. Subben vart bäst, pratar om det röda nu. Den gjorde vi sist.
Mvh Jonas
Ser bra ut, verkar vara svårt med kanter dock. Något annat man ska tänka på?
Postad 12 November 2009 - 20:25
Nja, vara två personer. Har ett bra tålamod, gott om tid.
Vill man får det bra så e det ju ingen idé att stressa.
Skall du köra en färg el två?
Annars e det bara att köra på
Mvh Jonas
Postad 13 November 2009 - 09:01
Riktigt snyggt med röda högtalare.
Hej!
Tackar!
Var ju bara tvungen att fixa dem så här, efter att Focal släppte sin jubileums modell
Mvh Jonas
Postad 13 November 2009 - 14:16
...Var ju bara tvungen att fixa dem så här, efter att Focal släppte sin jubileums modell
Dina högtalare är ju snyggare än jubileumsmodellen
Postad 13 November 2009 - 17:40
Dina högtalare är ju snyggare än jubileumsmodellen
Både diskanten och den där mojängen på nedre delen på baffeln sen ju inte alls så kul ut på jubileumsmodellen...
Tackar
Jo, den riktiga versionen har ju nån bockad plåt bit vid toppen.
Får nu ordning på den sista fron hgt samt SR hgt så blir det nog riktigt bra
Mvh Jonas
Ps. Blir väll att fixa lite nya bilder till Galleriet oxå
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
71 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?