Postad 06 November 2009 - 17:07
Postad 06 November 2009 - 19:12
/Mats
Postad 06 November 2009 - 19:19
Postad 06 November 2009 - 21:42
Tycker det skulle passa ännu bättre med röd och svart front hemma hos dig!
/Mats
Han har flyttat,du får lägga upp bilder på hur du har det nu Robs.
Postad 07 November 2009 - 17:38
Jag tror mer på folielösningen som du var inne på tidigare.
Den är inte så dum faktiskt, den kostar cirka 30 kr/m och är ett billigt alternativ. Blir dock en massa pill att sätta fast dem perfekt på högtalarna. Sen kan det bli en massa märken efter det och då kan man ju lika gärna göra det proffsigt och lackera dem.
Eller får du lämna in dom och få det gjort proffsigt.
Har redan kontaktat en som lackerar högtalare och han kan göra det efter jul. Priset var inte fy skam heller, cirka 1500 kr för både fronthögtalare och center. Och då blir det verkligen proffsigt gjort.
Tycker det skulle passa ännu bättre med röd och svart front hemma hos dig!
/Mats
Har flyttat så bilderna stämmer inte alls överens hur det ser ut just nu. Ska uppdatera när jag får tid
Har haft mina funderingar på andra högtalare också så klart men har har fastnat för just 600-serien och vita går inte att köpa. Sedan vore det så klart roligt och se hur en helvit uppsättning av 600-serien blir. Finishen blir nog bättre om man lackerar, beroende på vilken färg och glans du väljer. 600-serien har ju tyvärr ingen äkta träfaner.personligen skulle jag inte göra nått på dessa högtalare. Om jag hade dina högtalare och promt ville ha annan färg så skulle jag sälja och köpa andra. Risken är för stor att de inte får samma fina finish som de har idag, oavsett färg. Naturligtvis bara en åsikt bland flera...
Han har flyttat,du får lägga upp bilder på hur du har det nu Robs.
Jag ska försöka få tummen ur arslet och fixa det snart!
Postad 07 November 2009 - 18:03
Såg iaf jävligt bra ut på bild.
Poopie va namnet
Redigerat av JonnyVT, 07 November 2009 - 19:58.
Postad 07 November 2009 - 20:03
Det är ju en här på forumet som fick sina Dali (concept6?) lackade i vitt, kommer bara inte ihåg vem de va..
Såg iaf jävligt bra ut på bild.
Poopie va namnet
Tack för tipset, hans högtalare ser otroligt bra ut och jag tvekar på att Concept 6 har äkta trä faner ifrån första början. Har kontakta honom och ska se vad han säger om det.
Postad 07 November 2009 - 20:10
nej, du ska givetvis airbrusha och ha ett rum med bra ventilation om du ska göra det själv.
Postad 07 November 2009 - 20:55
Självklart ska jag inte lackera dem själv, skulle aldrig få för mig att lackera något sånt här. Skrev tidigare i tråden att jag har pratat med en person som lackerar möbler och högtalare som kan göra allt arbete till ett förmånligt pris (i mina ögon).Dra ner till mekonomen, köp 4st sprayburkar, gå ut med högtalarna och sprayburkarna, och bara måla på.....finishen kommer bli perfekt...
nej, du ska givetvis airbrusha och ha ett rum med bra ventilation om du ska göra det själv.
Redigerat av Unregistereda73534df, 07 November 2009 - 21:08.
Postad 07 November 2009 - 22:37
Postad 07 November 2009 - 23:52
Skulle aldrig få för mig att massakera ett par högtalare själv med sprayburkar.
Postad 08 November 2009 - 00:05
Ja det va ett bra pris för frontar och center,tycker du ska slå till.
Mycket förmånligt pris utan tvekan. Lackerar man dem så blir de till 99% perfekta jämfört med plastfilm där kanter och skarvar alltid är svåra att få till helt perfekt. Sen ska man bara bestämma sig för vilken färg man ska ta. Har man valt en färg så kan man inte ångra dig. Mycket lutar dock åt mattvitt då det både är snyggt och att det och mattsvart bli bäst på ytan.
Håller med till fullo.. spelar ingen roll om priset varit dubbelt.
Skulle aldrig få för mig att massakera ett par högtalare själv med sprayburkar.
Nej inte jag heller, speciellt då det handlar om högtalare för tiotusentals kronor för den delen. Ibland undrar man varför inte B&W satte äkta träfaner på 600-serien? Hade gärna betalt någon tusenlapp mer för det.
Postad 07 March 2010 - 22:41
PMa mig om nån vet
Tack
Postad 08 March 2010 - 20:04
Har lagt projektet på is då 800-serien har börjat bli intressant...Hur blev det Robs? Blev det en annan färg?
Redigerat av Unregistereda73534df, 08 March 2010 - 20:04.
Postad 09 March 2010 - 13:31
Har lagt projektet på is då 800-serien har börjat bli intressant...
Vita 804:or... det vore något
Postad 09 March 2010 - 19:20
Vita 804:or... det vore något
Hade köpt dem utan tvekan!
Redigerat av Unregistereda73534df, 09 March 2010 - 19:21.
Postad 13 April 2010 - 21:47
1. Går det att måla/lacka direkt på folien eller blir det bara skit av alltihopa?
2. Går det att måla/lackera även fronten som är gjord i någon plast/gummivariant?
3. Är det lätt att plocka ur element osv eller är det ett djäkla projekt?
Redigerat av Unregistered0c078b54, 13 April 2010 - 21:49.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?