Har skaffat en lya i Malmö. Det är en lägenhet i ett gammalt gårdshus (kruktillverkarhus, lite ålderdomlig industrilook över det hela) som har renoverats. I stort sett finns bara ytterväggarna kvar, ytterväggar i kraftigt rött tegel.
Nu ska jag bestämma hur det ska se ut invändigt, ett projekt som verkligen börjar från scratch. Där finns inget, inte ens innervägger. Materialval (golv, väggar, tak), utrustning (kök), utrustning (teknik), belysning - rubbet.
Kul, verkligen! Men jag vet inte hur jag ska börja. Jag har funderat på två koncept, ett industrikoncept, oljad betong, eller svart sten som golv, inga innerväggar alls. Det andra alternativet är en "mysig" mer medeltida miljö, framtagna träbjälkar, soft tegelgolv, fransk lantkök stil etc.
Lägenheten är inte så stor, 85 m2, varav den är delvis i två plan och delvis öppen till nock (6 meter). Öppen planlösning gäller på plan ett, kök och vardagsrum går in i varandra. Plan två blir ett sovrum och ett allrum (spelrum??).
Nu behöver jag tips på tidningar, siter, inredningsarkitekter, whatever som kan hjälpa min kreativa process. Tips från er pojkar och de fåtal flickor som huserar här mottages mestadels tacksamt. Let it flow, var ska jag börja kolla??
/Ola
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?