Nån som vet vad det kan vara för fel??
Postad 12 december 2009 - 09:52
Postad 12 december 2009 - 09:57
Min plasma tv av märket lg 42pc1r slutade fundegra häromdan. Bilden bara blev alldelses svart när jag tittade, ljudert fungerar men bilden är helt svart.
Tyvärr har jag ingen aning, dock är jag impad över att du inte råkat ut för "Röda prickar" på den?
Postad 12 december 2009 - 10:12
Tyvärr har jag ingen aning, dock är jag impad över att du inte råkat ut för "Röda prickar" på den?
haha, jo röda prickar har jag haft sen jag köpte den typ. Men nu har jag ingen bild alls.
Postad 12 december 2009 - 11:11
haha, jo röda prickar har jag haft sen jag köpte den typ. Men nu har jag ingen bild alls.
Okej, men har du inte gjort något åt dem? För de röda prickarna berodde på ett Panel fel sa de till mig när jag fick min PPC3RA utbytt.
Hade också Röda Prickar, fick en ny tv, då de ansåg att de var för dyrt att laga.
Kan ju säkerligen bero på att din panel lagt av helt.. därav den svarta bilden.
Redigerat av Mushunt, 12 december 2009 - 11:13.
Postad 12 december 2009 - 11:16
Okej, men har du inte gjort något åt dem? För de röda prickarna berodde på ett Panel fel sa de till mig när jag fick min PPC3RA utbytt.
Hade också Röda Prickar, fick en ny tv, då de ansåg att de var för dyrt att laga.
Kan ju säkerligen bero på att din panel lagt av helt.. därav den svarta bilden.
okej, jag köpte ju min för över 3 år sen, är väl ingen garanti kvar där tyvärr
Postad 12 december 2009 - 12:11
Råkade ut för samma sak i somras.
Tog då en rövare med en drulle försäkring jag hade och lämnade in den.
De bytte en panel in i den kostade ca 4500kr tyckte det var ok eftersom min självrisk var på 1500kr.
Glad att allt gick igenom kom jag hem.Fick 3mån garanti på reparationen.
Allt var väl i 3mån och 10dagar.
Hörde då ett pip-brumljud under fm och senare på kvällen dog den helt,
men denna gång funkade inte ljudet heller.
Ringde reparatören som var snäll och tittade på den igen.
Nu var samma panel trasig och det var även komponeter som pajat.
Han sa att något verkade gör kortis i teven.
Så den fick gå i graven.
Postad 12 december 2009 - 12:23
Hejsan !
Råkade ut för samma sak i somras.
Tog då en rövare med en drulle försäkring jag hade och lämnade in den.
De bytte en panel in i den kostade ca 4500kr tyckte det var ok eftersom min självrisk var på 1500kr.
Glad att allt gick igenom kom jag hem.Fick 3mån garanti på reparationen.
Allt var väl i 3mån och 10dagar.
Hörde då ett pip-brumljud under fm och senare på kvällen dog den helt,
men denna gång funkade inte ljudet heller.
Ringde reparatören som var snäll och tittade på den igen.
Nu var samma panel trasig och det var även komponeter som pajat.
Han sa att något verkade gör kortis i teven.
Så den fick gå i graven.
Hej!
det var ju intressant, tack så mkt för informationen.
Blir väl till att köpa en ny tv istället. om det ksoatr 4500 kr är det ju lika bra att köpa nytt.
Tack
Postad 14 december 2009 - 10:26
*Edit* Såg precis att den är över 3 år gammal. Ett kostnadsförslag genom oss skulle ligga på ungefär 3000kr för reparationen med risk för att panelen är så pass dålig att de röka prickarna inte går att få bort (inte ofta det händer men...).
Redigerat av Unregistered1372, 14 december 2009 - 10:28.
Postad 14 december 2009 - 19:47
Sannolikt ditt YSUS som pajjat. Skulle den gå genom mig blir det byte av YSUS och uppgradering av CTRL-mjukvara samt lite ljustering i panelen för att bli av med de röda prickarna så är den så gott som ny!
*Edit* Såg precis att den är över 3 år gammal. Ett kostnadsförslag genom oss skulle ligga på ungefär 3000kr för reparationen med risk för att panelen är så pass dålig att de röka prickarna inte går att få bort (inte ofta det händer men...).
Hej!
ysus säger inte mig nånting.
Men du verkar ju ha bra koll på det. Vet du andra som har råkat ut för detta?
Redigerat av Tomas_D700, 11 januari 2011 - 02:25.
Postad 15 december 2009 - 08:12
Har väl hänt att det glidit in någon 42PC1R med ljud utan bild. Är säker i analysen däremot.
Min personliga rekommendation är att du bör lägga pengarna på en ny TV snarare än att laga upp din 42PC1R.
Postad 15 december 2009 - 17:20
YSUS är helt enkelt ett drivkort av PDP-panelen, så det hjälper nog inte så mycket att säga vad det är, hah.
Har väl hänt att det glidit in någon 42PC1R med ljud utan bild. Är säker i analysen däremot.
Min personliga rekommendation är att du bör lägga pengarna på en ny TV snarare än att laga upp din 42PC1R.
Okej, lika bra att köpa en ny, nu ska man ju bara hitta en hyffsad ny oxå.
Lika bra att köpa en 50 denna gång. Är inne på samsngs 50 tummare, dem verkar ju rätt okej till ett bra pris runt 8000
Redigerat av Tomas_D700, 11 januari 2011 - 02:27.
Postad 02 januari 2010 - 23:18
Postad 11 januari 2011 - 12:17
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar