Kommentarer till Nickorama - Bygget av en enkel bio av ilBrutto
Startad av
ilBrutto
, Dec 29 2009 21:59
7 svar till detta ämne
Postad 15 January 2010 - 09:18
Riktigt bra jobbat! Kommer att bli snyggt, det ser jag redan nu. Några frågor: modell på matta, pris och inköpsställe? Är själv ute efter matta till mitt biorum. Har du planer på dämpning och diffusion i rummet?
Postad 15 January 2010 - 09:46
Tack alla, väldigt inspirerande med kommentarer!
Frostbitaren: Mattan är inköpt på Jörgens Matthus i Jönköping (http://www.jorgensmatthus.se/) det är en matta de påstod att de själva tagit fram som ett lågprisalternativ (139:-/m2). Det är en antracitgrå nyans, kanske något tunn men mjuk och skön att gå på. Jag tror att den hette Rambo (!) vilket i så fall passar bra i ett biorum
Dämpning kommer i första hand bestå av ett Ecophon sombra undertak som blir nästa stora investering, sedan skall ett kraftigare draperi hänga för hyllorna i bakre delen av rummet. Där tänker jag börja och sedan får jag känna mig fram om ytterligare dämpning kommer att behövas.
Frostbitaren: Mattan är inköpt på Jörgens Matthus i Jönköping (http://www.jorgensmatthus.se/) det är en matta de påstod att de själva tagit fram som ett lågprisalternativ (139:-/m2). Det är en antracitgrå nyans, kanske något tunn men mjuk och skön att gå på. Jag tror att den hette Rambo (!) vilket i så fall passar bra i ett biorum
Dämpning kommer i första hand bestå av ett Ecophon sombra undertak som blir nästa stora investering, sedan skall ett kraftigare draperi hänga för hyllorna i bakre delen av rummet. Där tänker jag börja och sedan får jag känna mig fram om ytterligare dämpning kommer att behövas.
Postad 15 January 2010 - 10:07
Ok, tack. Jönköping är lite väl långt bort för mig men jag ska nog hitta något motsvarande i sthlm. Priset var ju helt ok.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
20 bilder
942 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?