Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

"Måste ha" programvara

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 January 2010 - 19:08

pipari
  • pipari
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Godkväll,
Jag håller på att bygga en HTPC just nu. Den kommer köra win7(32bitas) och jag undrar lite vad ni använder för program för att spela upp högupplöst film som ligger i formatet .mkv? Även om ni har några andra tips. Jag är inte intresserad av att köra någon mediacenter lösning av något slag. Isåfall en lösning som gör att jag kan använda följande funktioner utan att byta program:
-Spotify (där sket sig nog de flesta)
-Högupplöst film i .avi och .mkv
-Bluray

Även en annan lite generell fråga, vilken temperatur brukar eran HTPC ligga på vid uppspelning av HD ? Jag kommer enbart köra "HD-ready". 720 något antar jag? Inte jätte insatt men funderar på att bli.

MVH Stoffe

Postad 23 January 2010 - 19:33

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Den kommer köra win7(32bitas) och jag undrar lite vad ni använder för program för att spela upp högupplöst film som ligger i formatet .mkv?

Jag har installerat Windows 7 Codecs och spelar upp det mesta med valfri spelare - i mitt fall MediaPortal.

-Spotify (där sket sig nog de flesta)

Spotifier

-Högupplöst film i .avi och .mkv

MediaPortals vanliga uppspelare med ovan nämnda codecpack.

-Bluray

Blue-Ray / HD-DVD plugin for Arcsoft player

Postad 23 January 2010 - 20:00

pipari
  • pipari
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Tack för svaret! :)

Postad 24 January 2010 - 03:11

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Jag kör ffdshow med ac3filter och det funkar finfint, har alltid varit emot codecpacks

Postad 24 January 2010 - 11:44

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Jag kör ffdshow med ac3filter och det funkar finfint, har alltid varit emot codecpacks

Alla har vi våra religioner. :unsure: Jag förstår vad du menar, genom åren har codecpacks ställt till med mer skada än nytta. Just Shark007 tycker jag dock om eftersom den lägger sig parallellt med det som är inbyggt i W7 och låter dig välja vad du ska använda för varje filtyp.

Postad 24 January 2010 - 19:49

pipari
  • pipari
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Ingen som kör windvd-2010 då? jag har använt det innan och gillar just att det dragit ut ljudet utan att klaga. Men vet att det drar lite rätt mycket prestanda. (Körde med ett externt ljudkort och hade stora problem men de flesta programmen utom just windvd-2010)

Postad 24 January 2010 - 20:19

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0

Alla har vi våra religioner. :) Jag förstår vad du menar, genom åren har codecpacks ställt till med mer skada än nytta. Just Shark007 tycker jag dock om eftersom den lägger sig parallellt med det som är inbyggt i W7 och låter dig välja vad du ska använda för varje filtyp.

Why fix something that aint broke? :) Jag är nog bara oldschool och kör vidare med det som funkar på min dator. Får sätta mig och grotta i vilka nya fantastiska saker som kommit när det är dags för ominstallation :)

Postad 24 January 2010 - 23:57

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Why fix something that aint broke? :) Jag är nog bara oldschool och kör vidare med det som funkar på min dator. Får sätta mig och grotta i vilka nya fantastiska saker som kommit när det är dags för ominstallation :)

Testade faktiskt anticodec pack, som innehåller codecen från MPC HC och det funkade bra med dxva förutom att jag inte fått till subs och att välja ljudspår i *.mkv

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 24 January 2010 - 23:59.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.