Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia 5230

27 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia 5230 128MB RAM (Mobiltelefoner) 9 7,84 (37) Inga priser

Postad 05 februari 2010 - 21:51

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0
Vet inte om så många hunnit införskaffa denna.
Ganska så identisk med 5800, ivartfall utseende, mått, skärm m.m.

Hursomhelst har jag ett litet problem med denna, förmodligen löjligt enkelt, men kan ändå inte hitta rätt.
När min sambo flyttar över sitt gamla simkort till denna får hon inte fram sina sparade kontakter.
Vilket inte är något problem när vi provar att flytta över det till någon annan telefon.
Någon konstig enkel inst. som jag inte hittar, förmodligen.
Tacksam om någon kan tippsa.

Har lekt med telefonen ett par dagar, eftersom sambon inte vill använda den utan sina kontakter.
Är hittills positivt överraskad av denna billiga telefon. Allt verkar flyta fint utan problem, förutom ovanstående förstås.
Har läst lite om 5800 och ser då att man inte är så nöjd med kameran och då kan jag inte förstå hur denna lilla 2 mpx. kameran kan prestera så bra. faktiskt riktigt skapliga bilder, även i skum belysning, så även vidioinspelning.
Ok. förstå mig rätt...betydligt bättre än man kan förvänta sig.

Förövrigt får tiden framöver visa...men verkar vara mycket telefon för pengarna.

Postad 06 februari 2010 - 04:14

Zeroiq
  • Zeroiq
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Vet inte om så många hunnit införskaffa denna.
Ganska så identisk med 5800, ivartfall utseende, mått, skärm m.m.

Hursomhelst har jag ett litet problem med denna, förmodligen löjligt enkelt, men kan ändå inte hitta rätt.
När min sambo flyttar över sitt gamla simkort till denna får hon inte fram sina sparade kontakter.
Vilket inte är något problem när vi provar att flytta över det till någon annan telefon.
Någon konstig enkel inst. som jag inte hittar, förmodligen.
Tacksam om någon kan tippsa.

Har lekt med telefonen ett par dagar, eftersom sambon inte vill använda den utan sina kontakter.
Är hittills positivt överraskad av denna billiga telefon. Allt verkar flyta fint utan problem, förutom ovanstående förstås.
Har läst lite om 5800 och ser då att man inte är så nöjd med kameran och då kan jag inte förstå hur denna lilla 2 mpx. kameran kan prestera så bra. faktiskt riktigt skapliga bilder, även i skum belysning, så även vidioinspelning.
Ok. förstå mig rätt...betydligt bättre än man kan förvänta sig.

Förövrigt får tiden framöver visa...men verkar vara mycket telefon för pengarna.

"Kopiera kontakter
När du öppnar kontaktlistan för första gången får du välja om du vill kopiera namn
och nummer från ett SIM-kort till enheten.
Om du vill börja kopiera väljer du OK."

Testat detta? Annars gör factory reset och testa igen.

Brukar annars finnas bland Val någonstans om man vill visa kontakter från telefonminne eller SIMminne.

Postad 06 februari 2010 - 19:19

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

"Kopiera kontakter
När du öppnar kontaktlistan för första gången får du välja om du vill kopiera namn
och nummer från ett SIM-kort till enheten.
Om du vill börja kopiera väljer du OK."

Testat detta? Annars gör factory reset och testa igen.

Brukar annars finnas bland Val någonstans om man vill visa kontakter från telefonminne eller SIMminne.

Tack för hjälpen, det fixa sig nu. Ibland ser man inte skogen för alla träd.

Redigerat av ffodil, 06 februari 2010 - 19:20.

Postad 11 mars 2010 - 19:32

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2 882 inlägg
  • 0
Hade samma problem oxå...förde över dem med Blåtand en och en ..lite jobbigt!! Annars super nöjd med telefonen. Jag hade tittat på en 5800 men tyckte den var för dyr för en såpass gammal telefon. Sedan var jag mest ute efter den superba skärmen samt gps och det har ju denna telefon oxå!

Postad 11 mars 2010 - 19:42

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

Hade samma problem oxå...förde över dem med Blåtand en och en ..lite jobbigt!! Annars super nöjd med telefonen. Jag hade tittat på en 5800 men tyckte den var för dyr för en såpass gammal telefon. Sedan var jag mest ute efter den superba skärmen samt gps och det har ju denna telefon oxå!

Kul att du är nöjd. Min sambo är helnöjd med sin, har aldrig haft så bra telefon.

Postad 14 mars 2010 - 11:53

vatoskid
  • vatoskid
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Köpte denna igår och ser att jag inte fick med någon USB-kabel!? Kan detta vara möjligt eller har de glömt packa ner en?

Postad 14 mars 2010 - 11:59

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

Köpte denna igår och ser att jag inte fick med någon USB-kabel!? Kan detta vara möjligt eller har de glömt packa ner en?

Nej, det är fullt möjligt, det följer inte med någon USB-kabel, tyvärr.
Använder själv kablar som jag har till andra telefoner.

Postad 25 mars 2010 - 16:55

Richie_3000
  • Richie_3000
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Köpte även jag denna telefon för två veckor sen, och mer än älskar den! Valde den framför 5800 för att den va nyare å billigare (å var inte i behov av WLAN+1Mpx mer). HELT klart värd pengarna!

MEN nu har min lilla telefon fått för sig å bråka...... :) Sökt lite på nätet om problemet och hittat en snubbe med exakt samma problem, men han har inte heller fått nåt svar på frågan så jag testar här:
Första dagarna körde jag med både medföljande trådheadset å även mitt BT, allt funkade kalas, installerade lite grejjer avinstallerade andra grejjer och vips så kan jag inte längre prata eller höra i mina head-set?!?
Jag kan höra på musik i båda, jag får ringsignalerna i båda, MEN när jag ska svara så hamnar ljud å mick i telefonen å inte i headset?!? Båda är testade på frugans telefon å funkar kalas så det måste vara någon inställning eller nåt! Men jag hittar verkligen inte vad det kan vara... Någon som har blekaste aning?

Andra snubbens problem:
http://discussions.e...sues/m-p/614693

Postad 02 juni 2010 - 21:36

Mrxx
  • Mrxx
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Vet någon om det verkligen är gratis kartor och röstguidning på gps:en för enligt nedanstående länk så verkar det som om man får betala för det.

http://www.mobil.se/...e-1.305332.html

Postad 04 juni 2010 - 08:10

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0
Ja, numera är navigering helt gratis (var dock avgiftsbelagd tidigare).
maps.nokia.com

Postad 08 juni 2010 - 17:47

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om de här gratis OVI kartorna bara är gratis att ladda hem och installera i telefonen, men att det sedan kostar datatrafik att använda dom som bilnavigator exempelvis?

Postad 08 juni 2010 - 19:46

Scio
  • Scio
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Det är gratis om man laddar ner kartorna till telefonen först. Det enda som drar datatrafik (men väldigt lite) är om man aktiverar a-gps.

Postad 08 juni 2010 - 19:59

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

Det är gratis om man laddar ner kartorna till telefonen först. Det enda som drar datatrafik (men väldigt lite) är om man aktiverar a-gps.

Har testat att köra utan A-GPSn aktiverad på min sambos 5230 och det funkar lika bra.
Men som du säger så tar A-GPSn försvinnande lite data.

Postad 08 juni 2010 - 20:57

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Har testat att köra utan A-GPSn aktiverad på min sambos 5230 och det funkar lika bra.
Men som du säger så tar A-GPSn försvinnande lite data.

Men hur funkar navigering om A-GPSn är inaktiverad?? Är inte A-GPS detsamma som triangulering, att masterna håller koll på var mobilen är = en sämre slags gps.

Postad 08 juni 2010 - 22:35

Scio
  • Scio
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
sv.wikipedia.org/wiki/Assisted_GPS

Postad 12 juni 2010 - 18:37

Björnås
  • Björnås
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Vad menas med A gps

Postad 13 juni 2010 - 18:14

Scio
  • Scio
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Det kan du läsa om i länken ovanför ditt inlägg.

Postad 17 juni 2010 - 13:02

Syncmaster-245B
  • Syncmaster-245B
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
ok, gps nav funkar utan o va uppkopplad, verkar ju smidigt att i förväg kunna ladda upp den med kartor, hur funkar den som bilgps? el är den tänkt som stadnavigering?
minijack för standardlurar, ok ljudkvalitet(ev tänkt o ersätta min mp3 osså)?
batteritid vid påslagen skärm(typ navigering)??

Redigerat av Syncmaster-245B, 17 juni 2010 - 14:50.

Postad 17 juni 2010 - 17:44

Scio
  • Scio
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Funkar utmärkt som bilnavigator.
Ljudet i 5230 vet jag ingenting om, men i 5800 är det kanonbra.
Batteriet räcker väl inte till några långresor, men det finns ju billaddare.

Postad 17 juli 2010 - 22:07

Bumb
  • Bumb
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Varit inne på Nokia 5230 ett bra tag nu men tvekar fortfarande! Vad tycker ni som använder telefonen?

Vet ni om det går att få sidorna man surfar på i "normal" strl, så man inte behöver sid-förflytta sig på skärmen så att säga?

Postad 02 september 2010 - 09:37

WOODMIST
  • WOODMIST
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
köpte en billig hållare och en billaddare till min 5230.körde navigationen på långresa. funkade kanon både röst hjälpen, ljudet samt varning för fartkamror...väldigt snabb på att räkna ut nya rutter om man kör fel eller så.
super nöjd. :)

Postad 12 oktober 2010 - 19:22

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Hej!

Har en 5230 med (gb minne. Har satt vad jag förstår att det ska sparas på e: som är (gb minneskort. Ändå försöker den lagra bilder till c varpå den säger att c är fullt. Var ändrar man detta?
Tacksam för svar!

Postad 18 oktober 2010 - 09:07

jenssi
  • jenssi
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
gå in i kameraläge, välj inställningar, välj använt minne, klart!

Postad 23 oktober 2010 - 11:50

moose11
  • moose11
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
En dum fråga känns det som, men hur fasen får man in själva kartorna i mobilen till gps:en?? Behöver man datakabel eller kan man lösa det ändå via minneskortet?

Tacksam för svar!

Postad 24 oktober 2010 - 00:24

Scio
  • Scio
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
support.ovi.com/index.php?id=support_suite_get_new_maps_for_your_device&lang=sv_SE

Postad 24 oktober 2010 - 11:55

moose11
  • moose11
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
danke

Postad 18 mars 2011 - 20:34

nekton
  • nekton
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tänkte kolla en sak angående mediaspelaren med er som har den här mobilen. Min mor är intresserad av den och hon lyssnar mycket på ljudböcker. Om man pausar en mp3-fil mitt i, vilket ofta är fallet med just ljudböcker, när man sedan startar mediaspelaren nästa gång - har den då sparat var i filen man stängde av? Hon har tydligen stora problem med sin nuvarande mobil som bara minns vilken fil man spelade sist, men inte var någonstans i den filen man var.

Någon som har möjlighet att kolla detta i sin 5230? :P

Postad 26 augusti 2011 - 19:58

HLarry
  • HLarry
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tänkte kolla om de finns nån här med en lösning på ett problem ja har med en 5230.

Fick en 5230 som va bunden till operatören 3 och lämnade in den till en skojare som skulle låsa upp den så mitt Telia abb skulle funka. Visst den funkade med telia när ja fick tillbaka den men de ligger ändå massa gamla 3 program kvar på den och de är massa problem med att uppdatera både mobilen och div. program.
Så min undran är om man kan radera den på nå vis så man får den som om den va helt obunden till nå n operatör?

Mvh Larry

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.