Ni som lyssnat på båda vilken tycker ni är bäst? Lyssnar på bl.a Timbaland, David Guetta, Black eyed peas, In flames, rise against, sonic suicide. Så dom ska klara rock/Metal bra. Jag tyckte 870 blev lite grötig/bumlig när jag slog på in flames. Elacen var klart bättre där.
Postad 27 February 2010 - 13:12
Var igår och lyssnade på Elac Fs 247 och Canton vento 870 och av dom så gillade jag elac mer. Dom hade inte 890 hemma så vet inte hur dom är. För blir antingen att köpa Elac här hemma eller beställa 890 från tyskland.
Ni som lyssnat på båda vilken tycker ni är bäst? Lyssnar på bl.a Timbaland, David Guetta, Black eyed peas, In flames, rise against, sonic suicide. Så dom ska klara rock/Metal bra. Jag tyckte 870 blev lite grötig/bumlig när jag slog på in flames. Elacen var klart bättre där.
Postad 27 February 2010 - 18:47
Jag har inte lyssnat på båda, däremot köpte jag FS 247 i somras och var nöjd direkt, men nu efter inspelning är jag supernöjd (som jag tolkat det är det så att med de metallelement de har tar inspelningen längre tid). Går djupt i basen.
Postad 27 February 2010 - 19:35
Jag köpte ett par FS247 i december. Hade en bra demo av högtalarna i butik. Dock hade jag inget bra rum att ha högtalarna i, förän nu. Flyttade till ny lägenhet och har nu ett rum på ca 24 kvm. Dock inte så mycket möbler än men högtalarna kommer mer till sin rätt nu och förmodligen ännu mer med lite mer möbler och inredning.
Såg att det fanns ett par vita fs247 till salu på hifimagasinet.com i dagarna för 15k.
Hur som helst en kanonhögtalare men så är säkert även venton. Köp inte utan du lyssnat. Beror på vilken ljudkaraktär du föredrar.
Mvh
Andreas
Såg att det fanns ett par vita fs247 till salu på hifimagasinet.com i dagarna för 15k.
Hur som helst en kanonhögtalare men så är säkert även venton. Köp inte utan du lyssnat. Beror på vilken ljudkaraktär du föredrar.
Mvh
Andreas
Redigerat av Unregistereddae7cbc8, 27 February 2010 - 19:36.
Postad 27 February 2010 - 21:15
Ok, låter ju lovande. Jag tror inte jag kommer få möjlighet till att lyssna på 890 tyvärr. Ska in och lyssna en sväng till och sitta ett bra tag men just nu lutar de på 247!
Postad 27 February 2010 - 22:35
tycker du skall lyssna på båda.... kolla med ditt lokala mediamarkt...de brukar ha ett par vento för demo....
Postad 27 February 2010 - 23:12
Jo vill väldigt gärna lyssna på båda. Men närmsta mediamarkt är i Umeå och de är 30 mil härifrån så känns lite väl för att lyssna på en högtalare. Får försöka övertala handlaren här att ta hem ett par om inte annat
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?