Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpråd av 5.1 system

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 March 2010 - 23:00

Maattan
  • Maattan
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tjenare, har tänkt köpa mig ett nytt hemmabiopaket då mitt är en aning "out of date". Det jag ska använda det till är mitt ps3, min dator och tv. Så det kommer användas till både musik, spel och film.
Jag har kollat runt en hel del själv och frågat i butiker, men jag kan fortfarande inte riktigt bestämma mig. Just nu så lutar det åt:
Dynavoice Magic F-6 EX Högtalarpaket(http://www.fynda.se/...php?prodid=3339) och Yamaha RX-V565 receiver(http://www.fynda.se/...php?prodid=3642)

Då jag bor en bra bit från deras butik så kan jag inte direkt provlyssna systemet, så det känns som en liten chansning. Sen är det ju inte heller nån sub till vilket gör mig osäker.
Då jag bor i en ganska lyhörd lägenhet så kommer jag väl inte kunna dra på så hög volym ( efter 22.00 :)) men jag vill ändå ha lite tryck i ljudet när jag sitter hemma i soffan och kollar på en härlig rysare med tjejen.

Min budget ligger på ~7000kr, ju billigare desto bättre, men det gör inget om priset stiger med en tusenlapp om det verkligen är värt det.
Jag vill bara bli nöjd med det jag lägger ut mina pengar på.

Postad 18 March 2010 - 23:09

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Nu kommer ALLA säga att du MÅSTE provlyssna och en liten skara kommer säga "låna hem". :)

Det är så galet olika karaktär på ljud från olika högtalare så du MÅSTE (inte bör) provlyssna - så du kan avgöra vilka du vill ha.

Visst, i den priklassen kommer du säkert inte bli missnöjd på Dynavoice, men så fort du lyssnar på något annat i den prisklassen och kanske gillar det ljudet kommer du ångra dig.

Summa-sumarum : PROVLYSSNA på högtalarna och har du tid och lust provlyssna gärna på recievers då de också levererar olika karaktär och vamt/kallt ljud och vad folk än säger nu - att låna hem 6st högtalare i prisklassen 2500-3000 är lätt overkill :D

Lycka till.

Postad 18 March 2010 - 23:31

Maattan
  • Maattan
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Härligt med snabba svar! :)

Jag förstod att det skulle komma ett sådant svar, men som sagt så bor jag dessvärre 27mil ifrån fynda.se's butik och jag känner heller ingen som har dessa högtalare, receivern däremot ska jag kolla upp! Såg att de hade en likadan på OnOff här i stan.

Är ganska okunnig inom detta område och har ingen aning om vilka märken som är bra och inte. Så jag skulle också vilja veta om just Dynavoice är ett bra märke med bra kvalité eller om det bara är någon budgetvariant?

Postad 18 March 2010 - 23:42

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Det är ett budget-märke som en del butiker på fina gatan kan saluföra.

I min värld är 2500:- inte mycket pengar men det kanske det är i din så jag vill inte kommentera det egentligen, men som jag sa - du kommer garanterat inte bli besviken men det finns ju andra butiker än Fynda.se som har paket i den prisklasen

Postad 19 March 2010 - 10:25

Maattan
  • Maattan
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Nej, 2500kr tycker inte jag heller är mycket pengar för högtalare, men eftersom jag bara har en budget runt 7000kr så har jag inte så mycket att välja på, om jag inte ska ta någon billigare receiver?
Har du några tips angående andra hemsidor eller andra paket så skriv gärna det isåfall! Är som sagt rätt ny inom området! :)

Postad 19 March 2010 - 10:37

Unregistered422ad0ee
  • Unregistered422ad0ee
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Nej, 2500kr tycker inte jag heller är mycket pengar för högtalare, men eftersom jag bara har en budget runt 7000kr så har jag inte så mycket att välja på, om jag inte ska ta någon billigare receiver?
Har du några tips angående andra hemsidor eller andra paket så skriv gärna det isåfall! Är som sagt rätt ny inom området! :)

Om du har en begränsad budget nu kanske du hellre ska satsa på ett riktigt bra sterepaket. När enonomin framöver tillåter kan du utöka till 2.1 och sedan 3.1 och 5.1.

Själv så har jag idag endast ett stereopaket. Jag har skaffat en Denon avr 1909 och använder mig av mina gamla JAMO högtalare som har blivit över. Nu står jag inför köpet av ett fullfjädrat 5.1 högtalarpaket och det räcker eftersom jag redan har förstärkaren fixad.

Visst, stereo är inte samma sak som sourround men det är skillnad på stereo och stereo. Det var bara en tanke men det kan ju vara ett alternativ att överväga.

Postad 19 March 2010 - 20:20

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0

Vet inte var du bor men nog 17 borde det finns en handlare eller två på orten du befinner dig i. In dit, lyssna och pressa priserna :lol:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.