Postad 29 March 2010 - 21:57
Härligt bygge!! Blir hela gamla förrådet på 30 m2 ett biorum? I så fall får vi nog lika stora rum ungefär du och jag.
Postad 06 April 2010 - 11:17
Det blir nog snyggt när du e klar.
E de soffan du ska ha sen ser mysig ut...
E de soffan du ska ha sen ser mysig ut...
Postad 10 April 2010 - 07:38
Som någon annan redan skrivit, var är jordfelsbrytaren? Det är en billig livförsäkring ser jag det som.
Postad 10 April 2010 - 08:16
Verkar bli en fin biosalong detdära, vilken bokhylleserie är det där, är efter något liknande?
Postad 18 April 2010 - 09:19
Jajamen, nu händer det grejer! Tittar fint ut det där...;-D Väntar med spänning på nästa uppdatering, ha det gott i vårsolen så länge! Mvh /Calle
Postad 25 April 2010 - 23:11
Har tänkt på det men funderar på att ha en guld tema så vi får se hur det kommer att se ut men jag garanterar att jag byter till svart när jag fått helheten på biot
Postad 28 April 2010 - 21:40
Härligt härligt! En annan har ju långt kvar till det estetiska tyvärr, men man har ju kul under tiden i alla fall och målet som motivation.
Postad 09 May 2010 - 17:31
Måste få svar på denna frågan, om man gör ett renodlat hembiorum. Varför väljer man då ett vitt tak till det?
Postad 09 May 2010 - 18:20
Man kan säga så här, hade jag fått KÖPA akustiktaket själv hade jag köpt garanterat svart.
Postad 09 May 2010 - 18:28
Man kan nog säga att jag är sponsrad och jag har planer på måla det. Har inte färdigställt det än och som tidigare inslag ska jag ha en guld/röd/svart tema när jag är färdig, hoppas du har tålamod att kolla in lite då och då och hoppas du fått svar på din fråga. :-)
Postad 11 May 2010 - 09:43
Antar att det är ett Ecophon tak du sätter upp. Ska ge dig ett gott råd...måla INTE takets yta. Då täpper du till alla små luft hål som måste vara där...annars absorberar de inte ljudet utan reflekterar det.
Bättre i så fall att köpa samma tak fast SOMBRA (svart).
Snyggt hemmabiorum, men monteringen av bärverket till taket stör mitt tränade öga...Huvudprofilerna är jue böjda åt alla håll och kanter
Synd på ett så pass bra tak 
Lycka till
Bättre i så fall att köpa samma tak fast SOMBRA (svart).
Snyggt hemmabiorum, men monteringen av bärverket till taket stör mitt tränade öga...Huvudprofilerna är jue böjda åt alla håll och kanter
Lycka till
Postad 11 May 2010 - 22:51
Tack för ett grymt bra tips Excalibur, Som sagt jag hade planer på att tillochmed tapetsera det(galet hehe) men nu har jag bestämt mig att det skall vara så för att hålla resonansen i akustiken. Jag köper nya tak när ekonomin tillåter det. När det gäller huvudramverket så var tyvärr några lite tilltygad men jag låter det vara så och så ser jag faktist i det stora hela bilden att det ser ju faktist bra ut iallafall.
Postad 13 May 2010 - 00:18
Här händer det grejer, bra jobbat!!
Angående taket, om du verkligen vill få det svart kanske du kan hitta något prisvärt tyg att spänna över det? Det borde inte hindra egenskaperna alltför mycket. Dekormolton t.ex. som säljs på bl.a. scenutrustning.se. Därifrån beställde jag min scenmolton som kommer att agera ljuddämpande tyg, men ljuddämpningen har du ju redan fixat.
Att sen få det att sitta spänt och snyggt är en annan femma, men det kanske går att lösa på nåt bra vis. Lim?
Angående taket, om du verkligen vill få det svart kanske du kan hitta något prisvärt tyg att spänna över det? Det borde inte hindra egenskaperna alltför mycket. Dekormolton t.ex. som säljs på bl.a. scenutrustning.se. Därifrån beställde jag min scenmolton som kommer att agera ljuddämpande tyg, men ljuddämpningen har du ju redan fixat.
Postad 16 May 2010 - 10:29
Ser väldigt bra ut. Jag skall också lägga likadant tak som du. Var det komplicerat?
Mvh Mats
Mvh Mats
Postad 16 May 2010 - 11:32
Första gången för mig med och kan säga att man helst ska vara två, men för dig lär det inte vara några problem.
Postad 24 May 2010 - 09:17
Tycker du gör helt rätt som kollar på andra kulörer/färger utav biomatta. Skulle jag bara ha en kulör i ett rum skulle man nästan få sjukhuskänsla, jag skulle kolla på går alt svart matta. Skiten syns kanske bättre men blir nog helt klart bättre.
Ser fram emot fler bilder
/DrPepper
Ser fram emot fler bilder
/DrPepper
Postad 03 July 2010 - 12:05
Det ser ut att bli riktigt snyggt det där.
En klar 10:a till dig (tack för den du gav mig
En klar 10:a till dig (tack för den du gav mig
Postad 04 July 2010 - 13:08
Det ser mycket fint ut. Den röda tapeten passar utmärkt. Jag såg den på Rusta och blev själv lite sugen på den.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
86 bilder
5 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?