Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

inFAMOUS 2

90 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 May 2010 - 06:39

xdusty
  • xdusty
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Postad bild

E3 2010 – inFamous 2 Fact Sheet

Short Version: Play as Cole, the guy with god-like powers as he tries to save humanity, after the first city blows up and he gets blamed. The power system has been changed, and he has to play with a whole new world. A new fantastic point of view…

Publisher: Sony Computer Entertainment America, LLC.
Developer: Sucker Punch Productions
Platform: PLAYSTATION®3 system
Genre: Action-Adventure
Players: Single player
Launch Date: 2011
Rating: “T” for Teen

OVERVIEW
Cole MacGrath makes his electrifying return in inFAMOUS 2, the second chapter in the best-selling franchise exclusively for the PlayStation®3 (PS3TM) system. Developed by Sucker Punch Productions, inFAMOUS 2 takes last summer’s blockbuster to all-new heights in an immersive open world action adventure that offers a more visceral, emotional and powerful take on the true superhero experience.

Blamed for the destruction of Empire City and haunted by the ghosts of his past, reluctant hero Cole MacGrath makes a dramatic journey to the historic Southern city of New Marais in an effort to discover his full super-powered potential – and face a civilization-ending confrontation with a dark and terrifying enemy from his own future. Gifted with extraordinary god-like abilities, Cole alone has the power to save humanity, but the question is- will he choose to do so?

STORYLINE
inFAMOUS 2 opens in Empire City as a massive explosion rips through the town signaling the birth of a new evil. Nearly escaping death by the dark entity known as “The Beast”, Cole flees the city. Upon leaving, Cole discovers that “The Beast” has destroyed Empire City and is heading down the coast annihilating everything in its path.

In an effort to stop “The Beast” from destroying mankind, Cole heads to New Marais in search of a scientist who is believed to hold the key to defeating this dark entity. As the mystery of “The Beast” unfolds, Cole must learn to harness his powers for the sake of mankind.

KEY FEATURES

• True Superhero Experience – Wielding god-like superpowers, discover what it means to be a true superhero with powerful cinematic sequences, stylized graphic cutscenes and epic boss battles which help bring Cole’s story to life.
  • Advanced Super Powers – Featuring a complete overhaul of the power system from inFAMOUS, experience what it’s like to be a full-blown superhero with enhanced electrical attacks, an improved melee fighting system and a host of new superpowers.
  • All-New Open Dynamic World – Explore a virtually dense and more vibrant open world, set in the southern city of New Marais, with an increased level of interactivity, featuring over 100 simultaneous characters on screen, new gangs, destructible buildings and collapsible environments.
  • Enhanced Urban Exploration – Utilizing a highly-polished mo-cap and animation system to make climbing and exploring flow more fluidly, freely navigate the city and traverse nearly any surface with new fluid and dynamic parkour moves.

Postad bild

Postad bild

Redigerat av xdusty, 04 October 2010 - 11:37.

Postad 31 May 2010 - 18:14

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
The Last Ninja var det första jag tänkte på när jag såg den där bilden.

inFAMOUS var riktigt bra så en uppföljare ser vi fram emot. Lite färre chards att hämta så blir en platinum även i 2an kanske lite roligare att plocka. :)

Postad 31 May 2010 - 18:57

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Lite färre chards att hämta så blir en platinum även i 2an kanske lite roligare att plocka. :)

+1

Ska bli kul att se hur storyn utvecklar sig och om man kanske till och med kan spela vidare från saves från 1an, men det kanske inte är så troligt.

Postad 04 June 2010 - 19:11

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Game Informaer July
Postad bild

Vet inte vad som h'änt med art stylen, men bekräftat är spelet allt.

In 2009, Sucker Punch Productions released Infamous, a super-powered sandbox game that was a drastic departure from the studio's well-known Sly Cooper franchise. Venturing into new territory paid off for Sucker Punch; the PS3-exclusive Infamous has sold nearly 2 million copies, providing a combination of mobility and electrical powers that makes gamers feel like a true superhero. For Infamous 2, the team hopes to raise the bar even higher. A new look for hero Cole MacGrath is just the first step; a new city, new powers, and a powerful new foe await you in Infamous 2, and you can read all about it our exclusive 10-page story.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 June 2010 - 19:12.

Postad 07 June 2010 - 07:22

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

- Sucker Punch explains why they decided to redesign Cole in inFamous 2
Art director Matthias Lorenz told the magazine that he gave Cole a new look in order to make him a “more appealing, more compelling main character.” In terms of his new personality, Animation Director Billy Harper mentioned that they wanted the new Cole to be “a little gritty, a little street, without the grumpiness.” They described him as an “EXTREME sports star - like Travis Pastrana, Tony Hawk or Chris Sharma - what would they be like if they had super powers.”

WTF!?!? Kan det bli ngt annat än Epic Fail?
Art stylen var ju en av de största orsakerna till varför 1an stack ut i mängden. Gillade den och Coles utseende skarpt, och så kommer dom och ändrar på det. :P

Postad 07 June 2010 - 07:59

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Tycker den där Cole ser ut som en florist. Eller nån som håller på med tyger, inte nån som springer omkring med elektrifierade armar.

Postad 07 June 2010 - 09:18

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Cole var generisk bad ass i förra spelet. Nu är han generisk gay istället...

Ja nej jag gillar inte heller den nya stilen.

Postad 07 June 2010 - 11:08

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0

* Cole will be spending his time in the game becoming a “super-super hero” in order to be able to beat the beast, this will involve him will be ramping up his power from the last game.

Hmm...undrar vad det betyder för oss som spelade första spelet som ond? Jag kanske tolkar mycket från det lilla, men det låter som att den goda "vägen" är canon.

Får väl sälla mig till gänget och säga att Coles nya utseende inte fallar mig i smaken heller.

Postad 07 June 2010 - 11:34

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Tycker den där Cole ser ut som en florist. Eller nån som håller på med tyger, inte nån som springer omkring med elektrifierade armar.

:P

Postad 08 June 2010 - 06:31

xdusty
  • xdusty
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Ser ut som ni har rätt, kanske har Cole gått och blivit en homosexuell florist nu? Get with the times :)

Postad bild

Postad 08 June 2010 - 07:14

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Ser ut som ni har rätt, kanske har Cole gått och blivit en homosexuell florist nu? Get with the times :)

Postad bild

Där ser han ju ut som någon av dom väsande killarna med kisande ögon i One Tree Hill. Fjolligt!

Postad 08 June 2010 - 13:28

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Lite scans här -> http://www.thesixtha...famous-2-scans/

Gameinformer: Moral Crossroads: Infamous’ Tale Of Two Coles

Postad 22 June 2010 - 02:04

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad 22 June 2010 - 08:14

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Kan inte mer än hålla med till fullo..

Blev rätt nyligen klar med inFamous, hade undvikit den här tråden fram tills nu.

Och är det inte ofantligt konstigt att han springer runt med en sorts cattleprod när han kan skjuta BLIXTMISSILER och framkalla BLIXTSTORMAR från skyarna? Känns som han blivit både gay och korkad om han föredrar ett närstridsvapen över tidigare nämnda krafter..

Postad 22 June 2010 - 08:39

xdusty
  • xdusty
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0
Kanske han bara blivit less på att använda sina blixtar och vill ha lite omväxling :)..

I en intervju med Nate fox (game director) frågade Greg Miller (IGN) honom om Cole någonsin tog en dusch? Då han knappt kunde stå i en pöl utan att ta skada, och nu i tvåan så är en av hans nya krafter IS... :P Nate blev lite tagen på sängen iaf av frågan, men nu är det ju bara ett spel där verkligenheten ligger långt borta.

Postad 22 June 2010 - 10:58

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Seriöst...IS?!?! Vad har det med elektricitet att göra?

Utvecklingen av det här spelet verkar ha kantats av extremt dåliga beslut under hela utvecklingstiden. Måste vara några riktiga puckon som sitter på beslutsfattande positioner... :)

Postad 02 July 2010 - 20:28

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Gameplay video

Ser RIKTIGT bra ut. ;)

Postad 03 July 2010 - 10:07

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Japp, som du säger. Det SER riktigt bra ut, men herregud vad har han för mesig röst?

Postad 03 July 2010 - 14:38

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0
Och varför har han så fula byxor som kan liknas vid ett par evisu jeans?

Redigerat av belzebubb, 03 July 2010 - 14:39.

Postad 03 July 2010 - 15:26

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0
Rösten passar hans nya metrosexuella utseende. ;)

Postad 03 July 2010 - 16:18

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
I slutet av första spelet fick
Spoiler
Kan detta spel då vara
Spoiler
sen i inFAMOUS 3
Spoiler

;)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 03 July 2010 - 16:19.

Postad 03 July 2010 - 21:23

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

I slutet av första spelet fick

Spoiler
Kan detta spel då vara
Spoiler
sen i inFAMOUS 3
Spoiler

:D

känns som en klockren teori

Postad 23 July 2010 - 15:38

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Från Game Informer.

At San Diego Comic-Con, developer Sucker Punch admitted that due to negative fan reaction to the new-looking Cole MacGrath in Infamous 2, the team is going back to the drawing board to revert Cole's look to what he was like in the first Infamous.

Although it didn't show off any images of the new-old Cole, the developer said that it currently has a couple of designs in the works. Ironically, when we debuted the game in our exclusive cover story a few months back, Sucker Punch told us that it was changing Cole because of Infamous 2's new setting and the mixed fan reaction to the first Cole.

Infamous fans: Make up your *** mind already! Sucker Punch: While you're changing things up, could you change his name, too? Cole MacGrath is a horrible name.

For more on Infamous 2, read our cover story and check out a wealth of exclusive info on the game from our infamous 2 hub page.

:)

Postad 27 July 2010 - 13:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Gameplay video

Ser RIKTIGT bra ut. :rolleyes:

Mycket imponerande, stor grafisk förbättring. Första spelet var taggigt som ********. Och man försöker göra honom lite smidigare också, skulle gärna se ännu mer fart men det kanske går att låsa upp.

Bra att de byter ut Cole, hoppas de byter ut rösten också. Vad tänkte de med ;)?

Redigerat av Zoiler, 27 July 2010 - 13:19.

Postad 18 August 2010 - 20:26

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Nytt gameplay;

Nya cole.

Postad 19 August 2010 - 18:41

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Gameplay från ett annat område.

http://www.youtube.c...h?v=xA2pC39KbzE

Looking good. :(
Postad bild

Skönt att gamla Cole är tillbaka...
Postad bild

Postad 04 September 2010 - 17:10

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0
Lite ny bilder och en gameplay trailer
Bifogad fil  inf1.jpg   343.7K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  inf2.jpg   378.62K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  inf3.jpg   421.44K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  inf4.jpg   450.5K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  inf5.jpg   517.6K   0 Antal nerladdningar
Trailer
Det ser ju sjukt snyggt ut :) Combat ser betydligt smidigare och snabbare ut.

Postad 04 October 2010 - 11:38

xdusty
  • xdusty
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0
Some gameplay footage of inFAMOUS 2 has emerged from The Eurogamer Expo 2010

Postad 25 February 2011 - 16:26

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Ny trailer; http://www.gametrail...10915?nocache=1

Postad 25 February 2011 - 16:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Få se om jag orkar klara av tvåan, orkade inte riktigt varva ettan, nån bugg i slutet stoppade mig. Men tyckte det såg markant förbättrat ut mot ettan senast jag såg det för något år sedan, har slutat kolla på media sedan dess.

Postad 26 February 2011 - 01:04

bylin
  • bylin
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Jag älskade ettan, ett riktigt bra spel i mina ögon och händer. Längtar till nr två kommer och köper det på dag ett.

Postad 03 June 2011 - 12:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Snart dags för tvåan. Ska försöka lira klart ettan först :(

Postad 03 June 2011 - 22:41

FluBBa
  • FluBBa
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Demot för 2an är ju riktigt bra, väldigt likt 1an spelmässigt men mycket snyggare och bättre på många sätt.

Postad 07 June 2011 - 14:43

BlackZam
  • BlackZam
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Någon som vet vart man kan beställa europeiska hero edition?
Play.com vill ju inte skicka det...

Postad 10 June 2011 - 22:37

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Ingen som lirar detta spel eller? Har själv köpt det men inte kommit till skott med att testa ännu.

Postad 11 June 2011 - 00:50

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Jag spelade demot nyss och utan att ha spelat ettan var detta faktiskt ett spel som gav mersmak. Det kan bli ett köp så småningom. Det första som slog mig var hur snabbt Cole springer! Jag har nog aldrig spelat ett tredjepersonsspel där karaktären rör sig så snabbt. Sedan var animationerna och rörelserna smidiga, att klättra upp för ett hus gick verkligen enkelt. Man kan stå på i princip vad som helst med trovärdiga animationer också. Står man på en lyktstolpe sätter han ihop fötterna och hukar sig för att hålla balansen, inga fötter i luften här inte. Intressant spel!

Postad 12 June 2011 - 10:54

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Jag spelade demot nyss och utan att ha spelat ettan var detta faktiskt ett spel som gav mersmak. Det kan bli ett köp så småningom. Det första som slog mig var hur snabbt Cole springer! Jag har nog aldrig spelat ett tredjepersonsspel där karaktären rör sig så snabbt. Sedan var animationerna och rörelserna smidiga, att klättra upp för ett hus gick verkligen enkelt. Man kan stå på i princip vad som helst med trovärdiga animationer också. Står man på en lyktstolpe sätter han ihop fötterna och hukar sig för att hålla balansen, inga fötter i luften här inte. Intressant spel!

Ettan är ju tillgänglig gratis via "Welcome back" paketet på PSN nu, ifall ditt konto registrerats innan 21 Apr dvs.

Postad 12 June 2011 - 18:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Testade demot av inFamous och var inte så imponerad..
Men drog hem det gratis nu och måste säga att det är riktigt skoj

Postad 12 June 2011 - 18:58

muppsson
  • muppsson
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Jag har kört 2:an ett par timmar nu och jag måste säga att det är riktigt roligt och snyggt. Fick en känsla nästan direkt hur det kommer att sluta. Får väl se om jag får rätt även denna gång. Hade rätt om slutet på 1:an.

Postad 13 June 2011 - 13:35

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Läste precis recensionen av inFAMOUS 2 i Göteborgs Posten, recensenten fokuserade på att moralsystemet var borta i tvåan. Jag spelar inFAMOUS 1 just nu och kommit ungefär 30% genom det, personligen tycker jag att moralsystemet inte tillför ett jota och överlag bara känns som en anledning att spela om spelet med aningen ändrade förmågor.

Vet inte om moralsystemet har större inverkan i slutet av spelet men än så länge så anser jag att det bara tar ner tempot.

Postad 13 June 2011 - 13:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Läste precis recensionen av inFAMOUS 2 i Göteborgs Posten

Deras recensioner är oftast bra för ett gott skratt men inte mycket mer.

Postad 13 June 2011 - 20:53

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Deras recensioner är oftast bra för ett gott skratt men inte mycket mer.

Det är en tidning för en bred publik med recensioner för en bred publik. Jag bryr mig inte så mycket som recensionen i sig utan det faktum att moralsystemet var borta. Som jag förstod det var hela ond /god valet en stor grej med spelet, titeln med dess blandning av versaler och gemener pekar rakt på det. Jag personligen kommer inte sakna det i det utförandet som fanns i inFAMOUS 1 men hur kände ni andra?

Postad 13 June 2011 - 21:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Håller med. Är väl drygt halfvägs genom ettan. Får bli 2an efter det.

Postad 13 June 2011 - 21:20

muppsson
  • muppsson
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Man får göra "goda" och "onda" val även i 2:an...

Postad 13 June 2011 - 23:08

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Jag har en Amerikansk Hero edition att hämta ut om någon vill ha? den kostar 1190:-

Postad 13 June 2011 - 23:28

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0

Man får göra "goda" och "onda" val även i 2:an...

Ja och efter att ha gjort onda val fick jag de röda krafterna. Allting i 2an kände jag igen från ettan inga nyheter förutom den nya visuella stilen. Menar GP han att det inte finns två separata slut nu eller på vilket sätt är det borta?

Postad 14 June 2011 - 06:17

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

Det är en tidning för en bred publik med recensioner för en bred publik. Jag bryr mig inte så mycket som recensionen i sig utan det faktum att moralsystemet var borta. Som jag förstod det var hela ond /god valet en stor grej med spelet, titeln med dess blandning av versaler och gemener pekar rakt på det. Jag personligen kommer inte sakna det i det utförandet som fanns i inFAMOUS 1 men hur kände ni andra?

Har ingen aning om vad dom spelade, men good cole/bad cole är helt identisk med första spelet med små grafiska detaljer som urskiljer samt krafter som är exklusiva till sin nivå. Tenderar att hålla med Zolier angående recensionen. Dom kan helt omöjligt ha spelat spelet.

Postad 17 June 2011 - 19:28

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Har spelat en hel del på det. Jag har tagit platina på föregångaren (spelat igenom det 2 gånger) och måste säga att 2:an är grymt mycket häftigare. Roligare fiender. Jag blev positivt överraskad över dem. Helt klart köpvärt. Jag köpte Hero Edition förresten. Väskan verkar rätt häftig men jag har inte packat upp den än.

Postad 17 June 2011 - 19:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Det är en tidning för en bred publik med recensioner för en bred publik.

Jag skulle inte en gå så långt som att kalla det recensioner.. vissa spel ska beskrivas på tre meningar. Oftast får man ingen info alls, ofta, som i det här fallet, får man direkt felaktig info.

Postad 27 June 2011 - 14:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Körde en 3-4 timmar på det här igår. Det är ju väldigt likt ettan men känns förbättrat på många punkter och bättre överlag? Synd att mitt största irritationsmoment från ettan inte är fixat (snabb transportering, jag har svårt att ta mig fram via ledningarna).

Orbsamlandet a la Crackdown är kul, synd att man inte får ut så mycket av det.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.