GUIDE: Streama Spotify i din Xtreamer
55 svar till detta ämne
Postad 16 augusti 2010 - 07:33
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Testade Operativsystem: Windows Vista, Windows XP, Windows7, Ubuntu. Testade Mediaspelare: Xtreamer PRO, Xtreamer MK1, Xtreamer Sidewinder. OBS! Bör fungera med andra mediaspelare som klarar "egenströmmat" material - Kanelbulle
(Meddela gärna mig om ni har fått annat operativsystem/mediaspelare att fungera.) Spotify Premium är inte ett krav! Tidsåtgång: ca 5-10 min.INNAN DU BÖRJAR: Se inlägg #21 av "Machman" för kompletterande inställningar i Ubuntu, och inlägg #27 av "kobran" för inställningar i Windows 7. Länkar:DSBridge: http://dsbridge.goog...0090707-bin.zipLame_enc.dll: http://www.free-code...er_download.htmINSTALLATION1. Hämta DSbridge (2 filer) och lame_enc.dll (1 fil) 2. DSbridge-filerna och lame_enc.dll läggs i samma mapp där spotify.exe filen finns på din dator. 3. Starta Spotify 4. http://localhost:8124 ska då visas i aktivitetsfältet. (Blå ikon bredvid Spotify ikonen) 5. Öppna ”Notepad” eller lämpligt text program på din dator och skriv in nedanstående: OBS! Skriv in ditt eget ip-nummer. Se Nedan. [playlist] numberofentries=1 File1=http:// DIN DATORS IP NUMMER:8124 Title1=(#1 - 0/5000) DSBRIDGE subnet.7 Length1=-1 Version=2 6. Spara filen som en .plsx fil och som filformat ”Alla filer”. (Exempel: Filnamn: spotify.plsx Filformat: Alla filer) (OBS! Xtreamer använder sig av PLSX filer, andra mediaspelare använder oftast PLS.)7. Högerklicka på filen och se till att filen är en PLSX-fil. 8. Lägg in .plsx filen på lämplig plats i din Xtreamer. 9. Lägg till undantag för trafik i datorns brandvägg(ar) för Spotify. 10. Sätt på en låt i Spotify 11. Spela upp .plsx filen i din Xtreamer (filen ska visas som en ikon iform av en mikrofon) 12. Ljudet ska då stängas av efter 5-10 sekunder på din dator och istället spelas upp i din Xtreamer 13. DSbridge ikonen i aktivitetsfältet på din dator ska även bli grön (tidigare blå) TEST & ÅTGÄRDERInnan man för över/spelar filen i Xtreamer kan man göra ett enkelt test för att se om strömmen finns tillgänglig från datorn genom att göra så här: 1. Starta en web-läsare på din dator och ange adressen http://localhost:8124 (din dators ip och port 8124) 2. Om Spotify strömmen inte finns tillgänglig kommer web-läsaren att indikera att den inte kan koppla upp sig mot den angivna adressen. Om strömmen finns så kan lite olika saker hända beroende på vilken web-läsare man använder och vilka plug-ins den har installerade. I bästa fall kan till och med musiken börja spelas upp av web-läsaren. Hur som helst, säger inte web-läsaren att den inte kan koppla upp sig, så är allt som det ska. Annars kontrollerar du filen (ip nummer, port, filformat) 3. Vid problem kopiera även in dsbridge-filerna och lame_enc.dll i mappen: c:\windows\system32\macromedia\Flash. 4. OBS! Om du startar om routern, kontrollera så att du har samma IP efteråt. Du kan reservera adresser via din router! ENJOY! Kommentera gärna om du har fått det att fungera, om du har problem + eventuella tips/lösningar.
Redigerat av Unregistered31ed242e, 22 oktober 2010 - 18:05.
Postad 16 augusti 2010 - 08:11
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Tips!
DSbridge funkar till alla Mediaspelare som klarar "egenströmmat" material och antingen strömmar från IPadresser eller via playlists i olika former. Har provat HDi Dune, NMT-maskiner (PCH, HDX, Curanta/eGreat, Elektron osv).
Har du en Soundbrige eller Squeezebox har DSbridge även egenskapen att den skickar Låttitel o artist så du ser detta i displayen, det vet jag inte om någon annan klarar av? Tvix har display?!... har ingen själv....
Tips 2
Har du Spotify Premium finns det även fjärrkontroll program för Anrdoid... Då får du en helgjuten lösning för hemmet!
Postad 16 augusti 2010 - 17:42
Unregisteredadf1af89
-
Unregisteredadf1af89
-
Användare
-
-
156 inlägg
Kommentera gärna om du har fått det att fungera, om du har problem + eventuella tips/lösningar.
Hej å tack för guiden! Jag kör Win 7 x32 och var tvungen att lägga filerna både vid Spotify och vid c:\windows\system32\macromedia\Flash samt starta om Windows för att få dsbridge att gå igång när Spotify startar. Har lagt spellistan på en usb och när jag kör den så tystnar Spotify på datorn men inget ljud från Xtreamern. Vad göra?
Postad 17 augusti 2010 - 07:17
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hej å tack för guiden! Jag kör Win 7 x32 och var tvungen att lägga filerna både vid Spotify och vid c:\windows\system32\macromedia\Flash samt starta om Windows för att få dsbridge att gå igång när Spotify startar.
Har lagt spellistan på en usb och när jag kör den så tystnar Spotify på datorn men inget ljud från Xtreamern.
Vad göra?
Du beskriver att Spotify fungerar med dsbridge efter omstart av Windows, men får inget ljud i Xtreamer? Vilken Xtreamer kör du? Har du lagt in och prövat att spela plsx filen på Xtreamers HDD? Blir det ljud då? Kör du trådat eller trådlöst? Blir DSbridge ikonen grön när du spelar? Hur länge väntar du efter att du har tryckt på play på spelllistan? Blir det någon skillnad när du byter låt på datorn? Säger Xtreamer "Connecting server" när du trycker på filen? Vad har filen för ikon? Om du skriver in http://localhost:8124 (ditt ip + :8124) i din webb-läsare. Spelar webb-läsaren upp Spotify då?
Redigerat av Unregistered31ed242e, 17 augusti 2010 - 07:48.
Postad 18 augusti 2010 - 18:23
Unregisteredadf1af89
-
Unregisteredadf1af89
-
Användare
-
-
156 inlägg
Du beskriver att Spotify fungerar med dsbridge efter omstart av Windows, men får inget ljud i Xtreamer? Vilken Xtreamer kör du? Har du lagt in och prövat att spela plsx filen på Xtreamers HDD? Blir det ljud då? Kör du trådat eller trådlöst? Blir DSbridge ikonen grön när du spelar? Hur länge väntar du efter att du har tryckt på play på spelllistan? Blir det någon skillnad när du byter låt på datorn?
Säger Xtreamer "Connecting server" när du trycker på filen? Vad har filen för ikon? Om du skriver in http://localhost:8124 (ditt ip + :8124) i din webb-läsare. Spelar webb-läsaren upp Spotify då?
Jag kör den äldsta varianten med fw 2.3.1. Har inte satt i någon HDD. Kör trådat. Ikonen blir grön. Har väntat mer än en låt, dvs >4 min och ingen skillad vid låtbyte. Filen har microfonikonen. Webläsaren spelar upp Spotify.
Postad 19 augusti 2010 - 11:43
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Jag kör den äldsta varianten med fw 2.3.1. Har inte satt i någon HDD. Kör trådat. Ikonen blir grön. Har väntat mer än en låt, dvs >4 min och ingen skillad vid låtbyte. Filen har microfonikonen. Webläsaren spelar upp Spotify.
Okej! Det ända jag kan komma på är om din Xtreamer (MK1) verkligen har stöd för plsx och pls filer?
Postad 19 augusti 2010 - 19:24
Unregisteredadf1af89
-
Unregisteredadf1af89
-
Användare
-
-
156 inlägg
Okej! Det ända jag kan komma på är om din Xtreamer (MK1) verkligen har stöd för plsx och pls filer?
Japp, enligt specen på deras hemsida så har de det. Jag kastar på beta-fw som är aktuell och testar.
Postad 20 augusti 2010 - 11:36
Unregisteredd94d7fdc
-
Unregisteredd94d7fdc
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag gissar på att det här inte funkar om jag kör XP? (iom att jag testat på båda mina PC)
/Emelie
Postad 20 augusti 2010 - 12:02
Unregistereda434feaf
-
Unregistereda434feaf
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Hej,
Bra guide men tyvärr får jag det inte att fungera. Problemet är att den ikonen ni pratar som ska startas när jag kör Spotify inte ens kommer upp. Har även lagt in filerna i macromedia/Flash... Den mappen fick jag dessutom skapa själv trots att jag HAR flash. Tips?
Postad 20 augusti 2010 - 12:42
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
einfinity:
Tror inte XP ska kunna påverka något. Jag har streamat med DSBridge från XP mot HDi Dune & NMT maskiner, tror att det ska funka för Xtreamer oxå... men självklart är det bäst om någon Xtreamer kille svarar!!
Postad 20 augusti 2010 - 17:50
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hej,
Bra guide men tyvärr får jag det inte att fungera. Problemet är att den ikonen ni pratar som ska startas när jag kör Spotify inte ens kommer upp. Har även lagt in filerna i macromedia/Flash... Den mappen fick jag dessutom skapa själv trots att jag HAR flash. Tips?
Ikonen som jag pratar om (en mikrofon ikon) visas endast om det är en plsx/pls fil. Sparade du "Anteckningar" som "Alla filer" dvs inte som text. Det ska bli en fil, inte text fil. Exempel: Filnamn: Spotify.plsx Filformat: Alla filer (står förmodligen som "textdokument (*.txt)" som standard. Löste det sig? Förutsätter att du har Xtreamer?
Postad 20 augusti 2010 - 17:58
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Jag gissar på att det här inte funkar om jag kör XP? (iom att jag testat på båda mina PC) /Emelie
Hej Emelie, Jag tror inte att det ska spela någon roll. (...är dock inte 100% säker) Jag prövar på måndag med min andra dator med XP, så låter jag dig veta senare. Förutsatt att du kör Xtreamer? Eller vilken mediaspelare använder du?
Redigerat av Unregistered31ed242e, 20 augusti 2010 - 18:06.
Postad 20 augusti 2010 - 18:03
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hmm, skumt. Är inte säker på vad det kan vara. Förutsatt att du har gjort allt rätt. Har du prövat att starta om Xtreamern? Någon gång har jag fått att det inte kommer något ljud, har då startat om Xtreamer, startat om spotify på datorn och tryckt på Play på Xtreamern. Tror inte det ska ha någon betydelse om du spelar på HDD eller USB heller. Skicka en print screen med .plsx filen och hur det ser ut på Xtreamer så ska jag kolla. Låt mig veta om du lyckas annars.
Redigerat av Unregistered31ed242e, 20 augusti 2010 - 18:07.
Postad 20 augusti 2010 - 18:42
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Tips!
Om ni lägger in låtarna ni vill lyssna på i Queue (kö) så blir det inget hack mellan låtarna och ingen fördröjning, istället för att bryta en låt. Det är min erfarenhet.
Postad 20 augusti 2010 - 22:37
Unregisteredd94d7fdc
-
Unregisteredd94d7fdc
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej Emelie,
Jag tror inte att det ska spela någon roll. (...är dock inte 100% säker) Jag prövar på måndag med min andra dator med XP, så låter jag dig veta senare. Förutsatt att du kör Xtreamer? Eller vilken mediaspelare använder du?
Hej, Jag har en Xtreamer Sidewinder. Måste nog göra något fel för jag får inte heller upp den blå ikonen. Inte på någon av mina burkar. Edit: Av någon konstig anledning har jag fått det att fungera nu. Den blå ikonen dyker upp och jag kan köra playlisten på min Xtreamer. Toppen! Tack för guiden :-)
Redigerat av Unregisteredd94d7fdc, 21 augusti 2010 - 14:59.
Postad 21 augusti 2010 - 16:28
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hej, Jag har en Xtreamer Sidewinder. Måste nog göra något fel för jag får inte heller upp den blå ikonen. Inte på någon av mina burkar.
Edit: Av någon konstig anledning har jag fått det att fungera nu. Den blå ikonen dyker upp och jag kan köra playlisten på min Xtreamer. Toppen! Tack för guiden :-)
Kul att höra att det löste sig.
Postad 23 augusti 2010 - 20:42
Thomasso27
-
Thomasso27
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Tack för guiden!
Det funkar bra men om jag ska byta låt kan det sluta streama till xtreamern... iconen är fortfarande grön men spelningen på xtreamer visas som "offline". Måste starta om spotify för att det ska funka igen...
Ska det va så?
Jag kör Vista, kör trådlöst mellan datorn och routern och sladd mellan routern och Xtreamer.
Postad 23 augusti 2010 - 21:32
Machman
-
Machman
-
Användare
-
-
112 inlägg
Tack för guiden!
Fungerar utomordentligt med Win XP och Xtreamer mk1. Fick tyvärr inte igång det med Wine i Ubuntu som jag kör till 99,9%. Sambon blev dock nöjd, hon kör XP.
Ska fortsätta experimentera med Ubuntu, återkommer om jag når framgångar.
Postad 24 augusti 2010 - 08:43
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hej!
Tack för guiden!
Det funkar bra men om jag ska byta låt kan det sluta streama till xtreamern... iconen är fortfarande grön men spelningen på xtreamer visas som "offline". Måste starta om spotify för att det ska funka igen...
Ska det va så?
Jag kör Vista, kör trådlöst mellan datorn och routern och sladd mellan routern och Xtreamer. Har upplevt samma problem: Tips! "Om ni lägger in låtarna ni vill lyssna på i Queue (kö) så blir det inget hack mellan låtarna och ingen fördröjning, istället för att bryta en låt. Det är min erfarenhet."I dags läget har jag ingen annan lösning. Ni som har samma "problem", och har löst det. Meddela gärna oss andra.
Redigerat av Unregistered31ed242e, 24 augusti 2010 - 08:45.
Postad 24 augusti 2010 - 09:21
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Har någon prövat med Western Digital TV LIVE HD Media Player?
Då den har stöd för PLS-filer vill jag gärna få det bekräftat om det fungerar eller inte.
Redigerat av Unregistered31ed242e, 24 augusti 2010 - 09:21.
Postad 24 augusti 2010 - 20:41
Machman
-
Machman
-
Användare
-
-
112 inlägg
Så var streamingen igång från Ubuntu också!
Följ instruktionerna i guiden och:
- Öppna wine config
- Gå till Libraries fliken
- Sätt till dsound och lame_enc som "native, builtin"
Postad 28 augusti 2010 - 10:47
SwedBear
-
SwedBear
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Hmm, jag får aldrig DSBridge-ikonen att dyka upp.
Win7 Pro 64bit, Spotify Premium. JAg har lagt DSBridge-filerna i samma mapp som spotify.exe och även skapat en mapparna macromedia/Flash i systems32 (eftersom de inte fanns där).
Om jag förstått rätt så ska det alltså räcka med att lägga filerna i samma mapp, sen dras DSBridge igång samtidigt?
/B
Postad 29 augusti 2010 - 13:29
riche76
-
riche76
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag har exakt samma problem att jag inte får dsbridge ikonen att komma upp överhuvudtaget.
Jag har skapat mapp och allt då jag också har windows 7 64 bitars.. Lagt alla filer överallt.
Jag streamar till ps3 ska också tilläggas. Får fram ikonen på ps3 men kan inte få nåt ljud.
Nån som vet vad jag gör för fel eller är det windows7 som strular till allt?
Postad 29 augusti 2010 - 22:13
SwedBear
-
SwedBear
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Jag sökte runt lite och det verkar vara ett problem med senaste Flash-uppdateringen.
I 64-bitars Windows 7 ska man även lägga filerna här: C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\
Många rapporterar att det funkar men än funkar det inte för mig. Ska dock boota om strax för att se om det hjälper.
Postad 30 augusti 2010 - 07:16
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Jag använder själv inte Windows 7 så jag skulle uppskatta att ni som använder Windows 7 (32bit resp 64bit) meddelar oss när och hur ni har löst problemet! På så sätt kan vi lägga in lösningen i Guiden.
Redigerat av Unregistered31ed242e, 30 augusti 2010 - 07:32.
Postad 31 augusti 2010 - 10:28
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Jag sökte runt lite och det verkar vara ett problem med senaste Flash-uppdateringen. I 64-bitars Windows 7 ska man även lägga filerna här: C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\ Många rapporterar att det funkar men än funkar det inte för mig. Ska dock boota om strax för att se om det hjälper.
Funka det?
Postad 02 september 2010 - 17:59
kobran
-
kobran
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Tips för er med Windows 7, 64-bit: Ladda ner [LAME MP3 Encoder 3.98.49] och INTE [LAME MP3 Encoder 3.98.4 - x64] (vilket man tycker borde vara den rätta...) Lägg filen lame_enc.dll i Spotify-katalogen tillsammans med dsbridge.ini och DSound.dll Kopiera även över dessa tre filer till mappen C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\ Sedan funkade det för mig! Tack för guiden! (jag hade en röd DSBridge ikon tidigare med felmeddelande "Could not load lame_enc.dll")
Postad 15 september 2010 - 16:02
xlightan
-
xlightan
-
Rookie
-
1 inlägg
Postad 26 september 2010 - 11:37
jockes
-
jockes
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Har någon prövat med Western Digital TV LIVE HD Media Player? Då den har stöd för PLS-filer vill jag gärna få det bekräftat om det fungerar eller inte.
Sitter o testar nu och får det inte att fungera. Kör med Vista och spotifyströmmen går att spela upp i Firefox, men WD:n säger bara att det inte finns någon media i min playlist. Fortsätter ett tag till med Jamcast via Xbox:en...
Postad 27 september 2010 - 23:34
UGotNoobed
-
UGotNoobed
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hej,
Någon som fått detta att fungera med Windows 7 än?
Postad 28 september 2010 - 10:34
kobran
-
kobran
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hej,
Någon som fått detta att fungera med Windows 7 än?
Om du läst mitt inlägg tidigare så ser du att jag fått det att fungera. Det kan ju dock vara så att du kanske har provat detta utan att lyckas, men i så fall får du nog förklara närmare vad som inte funkade...
Redigerat av kobran, 28 september 2010 - 10:36.
Postad 28 september 2010 - 17:59
UGotNoobed
-
UGotNoobed
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag gjorde som du skrev, kommer ändå inget när jag startar spotify. Visst är det mappen med 2 filer i från början där man ska lägga grejerna? Spotify mappen alltså.. Ligger en .exe och en annan film i min "Program" mapp. La även i den andra mappen du nämnde.
Postad 17 oktober 2010 - 17:52
Mastermind
-
Mastermind
-
Amatör
-
-
60 inlägg
tja
får upp ikonen brevid spotify ikonen, men den blir bara blå
har filen på hd i xtreamer pron och den är i form av en mic.
Får inte något ljud och ikonen blir inte grön och för inte upp något iom jag öppnar det inte i ett web fönster heller.
Den öppnar inget.
jag kan tänka mig att det är något nätverksproblem
Postad 17 oktober 2010 - 18:00
Mastermind
-
Mastermind
-
Amatör
-
-
60 inlägg
när man laddar ner lame kvittar det vilken fil man tar jag har vista.
sen är där en massa filer är det bara den med lame_enc.dll som ska läggAS in under spotify
Postad 22 oktober 2010 - 17:59
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Jag sökte runt lite och det verkar vara ett problem med senaste Flash-uppdateringen. I 64-bitars Windows 7 ska man även lägga filerna här: C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\ Många rapporterar att det funkar men än funkar det inte för mig. Ska dock boota om strax för att se om det hjälper.
Fick tidigare inga ikoner till Spotify Kopierade dom 3 filerna till Flash mappen och nu rockar det  Tack för tipset
Postad 22 oktober 2010 - 17:59
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
när man laddar ner lame kvittar det vilken fil man tar jag har vista.
sen är där en massa filer är det bara den med lame_enc.dll som ska läggAS in under spotify
Jag antar att det var en fråga? Ja, det är bara lame_enc.dll som du ska lägga i Spotify mappen.
Postad 02 november 2010 - 19:51
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Någon som vet varför Spotify låter skit i Xtreamern. Kör HDMI ut till stereon. Låter fruktansvärt komprimerat o pumpar hela tiden om ni fattar vad jag menar (har man jobbat som tekniker på radio eller studio så förstår ni nog vad jag menar).
Postad 09 november 2010 - 13:08
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Ingen som kan tala om ifall de har problem med ljudet från Spotify i Xtreamer? Det låter som sagt väldigt illa i min förstärkare.
Postad 19 november 2010 - 09:14
StPe
-
StPe
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Fungerar kanonbra (Windows 7 32bit, Xtreamer Pro v 2.4.2) med port 8124 öppnad i både router och brandvägg.
Kopierade filerna till både Spotify- och Flash mappen (räcker kanske med enbart Spotify mappen) och startade om datorn. Upplever inga ljudproblem, kör trådat nät.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Funkar perfekt med Win 7 64bit och fw 2.5.2 också.
Redigerat av StPe, 24 december 2010 - 19:26.
Postad 23 november 2010 - 15:37
enectrixx
-
enectrixx
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Tack för guiden! Funkade utmärkt med Windows 7 + Syvio 200A (en NMT-maskin) tack vare kobrans tips!
Ljudkvalitén är rätt dålig, men jag tror att det delvis kan bero på min förstärkare samt att kabeln mellan NMT och förstärkaren är en analog RCA-kabel. Vissa låtar har även andra tonlägen än de borde ha, men jag har inte kollat upp om det är pga att originalfilerna (de är lokala filer) är dåliga eller om det är pga DSBridge.
Postad 24 november 2010 - 21:07
pathol
-
pathol
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hej
Har gjort precis som beskrivet. Även kopierat till macromed mappen. När jag startar Spotify händer inget annorlunda, inga extra blåa eller röda ikoner, allt är precis som vanligt.
Windows 7 64.
Filer som är kopierade till C:\Program Files (x86)\Spotify och C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash
lame_enc.dll
dsbridge
dsound.dll
Jag har inte Spotify premium.
Snälla. vad gör jag galet?
Patrik
Postad 08 december 2010 - 10:47
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Jag testade för nåhra veckor sedan o då funkade det men nu när jag uppdaterat Xtreamer så går det inte igång. När jag testar först med localhost:8124 så funkar det men stannar efter en sekund. Någon som har har en lösning på problemet?
Postad 16 december 2010 - 12:29
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Hmm är det ingen som har någon lösning på mitt problem. Alltså jag har testat det i både Windows 7 o XP o det är samma fel på båda systemen. När jag kör igång browsern så stannar quicktime spelaren efter ca 1 sekund. Konstigt att det funkade förrut.
Edit:
Det var visst firefox som inte funkade. I IE så funkar det. Nu ska jag testa Xtreamern oxå. Hoppas det fukar.
Edit:
Spotify på Xtreamer funkar icke.. Har det något o göra med nya uppdateringen???
Redigerat av it2ceda, 16 december 2010 - 12:55.
Postad 16 december 2010 - 13:03
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hmm är det ingen som har någon lösning på mitt problem. Alltså jag har testat det i både Windows 7 o XP o det är samma fel på båda systemen. När jag kör igång browsern så stannar quicktime spelaren efter ca 1 sekund. Konstigt att det funkade förrut. Edit: Det var visst firefox som inte funkade. I IE så funkar det. Nu ska jag testa Xtreamern oxå. Hoppas det fukar. Edit: Spotify på Xtreamer funkar icke.. Har det något o göra med nya uppdateringen???
Jag testade senast igår (Vista+XT Pro). Funkar hur bra som helst! Kolla så att du inte har fel ip adress (dator/xtreamer) i plsx filen.
Postad 22 december 2010 - 19:43
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Spelar Spotify bara en upp låt? Då ska ni veta att det är Spotify själva som har ändrat det. Det spelas bara upp en låt när man spelar upp från "sök" fältet. Dvs, om du vill spela upp flera låtar i rad måste dessa ligga i någon favorit/spellista. Detta kan kommas att ändras. Det är alltså inget fel på din Xtreamer alt. inställningar.
Redigerat av Unregistered31ed242e, 22 december 2010 - 19:44.
Postad 29 december 2010 - 15:15
Dino
-
Dino
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Hej! Jag har försökt få det att fungera, men det går inte hos mig. Har windows 7 64-bit och xtreamer Kunde inte hitta filen LAME MP3 Encoder 3.98.49 på nätet. Laddade istället hem filen som hette 3.98.4 64-bit version och alfa 3.99.1 men ingen fungerade. Ljudet försvinner från spotify när jag trycker i xtreamern, dock kommer ljudet inte fram. Likadant är det när jag kör http://localhost:8124, då står den bara pendlar och inget händer. Ser även i aktivitetsfältet att Dsbridge är röd. Står där att could not load lame_enc.dll . Vad är det jag gör fel och hur skall jag få rättsida på det hela. Mvh Tom
Postad 30 december 2010 - 11:43
Xjoj
-
Xjoj
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej, tack för guiden!
Jag känner att jag nästan är i mål, men jag får det inte att fungera..
- Jag har windows 7 64 och kör en Xtreamer sidewinder (utan HDD) med senaste mjukvaran.
- Jag har laddat ner de tre filerna och lagt i spotify samt flashmappen.
- Jag får upp en blå boll i aktivitetsfältet "DS Bridge"
- Jag har gjort en pslx fil med mitt IP nummer
Här slutar det att gå bra..
Eftersom jag inte har någon intern HDD i xtreamern, var ska jag lägga filen? när jag öppnat utforskaren så kommer "Myxtreamer" upp i mitt närverk, när jag öppnar den så är det en mapp som heter "Xtreamer", går jag in i den så är det tomt. Jag har testat att lägga filen där men jag kan då inte hitta den via min xtreamer?
Startar jag om min xtreamer så är filen borta..
Jag har även testat att lägga filen på en USB-sticka och pluggat in i xtreamern för att sedan gå in i "USB" i mediabibloteket, jag ser då ingenting = ingen fil.
Vad gör jag för fel?
Mvh
Patrik
*EDIT*
Jag fick det att fungera, jag hade döpt filen fel.. sedan la jag den på en USB sticka och då fungerade allt
Synd att det är en sådan eftersläpning bara
Redigerat av Xjoj, 30 december 2010 - 11:54.
Postad 31 december 2010 - 15:29
Unregistereda001f94f
-
Unregistereda001f94f
-
Rookie
-
1 inlägg
Har gjort precis som guiden säger och kopierat in filerna där dom ska men de händer ingenting får inte upp en blå boll när spotify startats... Har windows 7 x64.
De roliga är att provade lägga in filerna i Itunes mappen och starta de... då dyker en blåboll snabbt upp men försvinner på en gång!? Vad kan va galet?
Postad 31 december 2010 - 18:07
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hej, tack för guiden!
Jag känner att jag nästan är i mål, men jag får det inte att fungera..
- Jag har windows 7 64 och kör en Xtreamer sidewinder (utan HDD) med senaste mjukvaran. - Jag har laddat ner de tre filerna och lagt i spotify samt flashmappen. - Jag får upp en blå boll i aktivitetsfältet "DS Bridge" - Jag har gjort en pslx fil med mitt IP nummer
Här slutar det att gå bra..
Eftersom jag inte har någon intern HDD i xtreamern, var ska jag lägga filen? när jag öppnat utforskaren så kommer "Myxtreamer" upp i mitt närverk, när jag öppnar den så är det en mapp som heter "Xtreamer", går jag in i den så är det tomt. Jag har testat att lägga filen där men jag kan då inte hitta den via min xtreamer? Startar jag om min xtreamer så är filen borta..
Jag har även testat att lägga filen på en USB-sticka och pluggat in i xtreamern för att sedan gå in i "USB" i mediabibloteket, jag ser då ingenting = ingen fil.
Vad gör jag för fel?
Mvh Patrik
*EDIT*
Jag fick det att fungera, jag hade döpt filen fel.. sedan la jag den på en USB sticka och då fungerade allt 
Synd att det är en sådan eftersläpning bara
Pröva att köra Spotify genom RadioPlayer (du kan ladda ner det på xtreamer.net forum sida). Fördröjningen minskar något då.
Postad 28 januari 2011 - 16:43
Seabaz
-
Seabaz
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jag sammanställde lite olika tips och guider här: http://www.bazz.se/m...streama-spotifyKan fylla på med lösningar allt eftersom jag stöter på dem. Även med andra mediaspelare, om det är specifika förändrigar för dem.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|