Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lysande pixlar / damm på din HS10?

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 January 2003 - 23:22

sbl
  • sbl
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Tjena,

Jag är lite nyfiken på statistiken på de HS10 som levererats till Sverige. Om du sätter på din HS10 och visar helt svart bakgrund (ändra via menyn "install setting" -> "background" från blått till svart) - har du då något som lyser på duken?

Jag har en litet grönt dammkorn som är lite större än en pixel i ena hörnet. Man får gå rätt nära skärmen för att se den. Funderade på om det är värt att skicka tillbaka projektorn för det, men om man till exempel läser den här tråden:

[url="http://"http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&threadid=206533&perpage=20&highlight=dust&pagenumber=2"]Klicka här för att gå till tråden på avsforum[/url]

... om tre användare som har 3-7 trasiga pixlar + dammkorn på sina nya HS10'or så känns det verkligen inte som det är värt besväret...

... nyfiken på resultatet

Postad 11 January 2003 - 23:29

Unregisteredc9aec3ff
  • Unregisteredc9aec3ff
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Hvis det er i kanten eller hjørnet så syns ikke jeg det er verdt bryet å sende den inn. Jeg hadde en med blå piksel midt i bildet og det var forferdelig, den jeg bruker nå har en blå i overkant av bildet og jeg ser den aldri.

Tor Arne

Postad 12 January 2003 - 00:19

Unregistered1a1a8abb
  • Unregistered1a1a8abb
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Har för mig att några på avsforum har blåst/sugit bort dammet med något lämpligt, de bästa vore nog tryckluft eller dammsugare, man skall undvika att blåsa själv för att utandnings luften innehåller fukt ;). Men det gäller att ta det lugnt med lufttryck. Vet dock ej om det är svårt att komma åt lcd-panelerna.
Jag lämnar inga garantier på att detta skulle funka men gå till avsforum och kolla, där finns mer info

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.