Vad kan man göra?
Min PS3-fläkt varvar upp mycket oftare
Postad 07 September 2010 - 09:51
Vad kan man göra?
Postad 07 September 2010 - 09:59
Om garantin är gången så tycker jag du plockar isär den och blåser ur den med tryckluft. De gjorde jag och min är mkt tystare nu.
Postad 07 September 2010 - 10:18
Apropå att inte dammsuga, min dammsugargrejjs är av plast, så trodde det skulle vara lugnt? Aja det är hjort nu iaf och ps3an funkar fortfarande. Kanske inte gör om det då
Redigerat av Silverschnitzel, 07 September 2010 - 10:19.
Postad 07 September 2010 - 10:20
Slutsats. Dammsug, men gör det med förnuft. Undvik direktkontakt mellan munstycke och din PS3. Jag rekommenderar för övrigt samma sak om du använder tryckluft.
Postad 07 September 2010 - 10:23
Postad 07 September 2010 - 10:25
Tack för svaren, ska testa tryckluft. Finns det på typ Claes Ohlsson och liknande butiker?
Japp. Det ser så ut.
http://www.clasohlso...px?id=136175439
http://www.kjell.com...tem=18094&path=
Redigerat av Kimpost, 07 September 2010 - 10:28.
Postad 07 September 2010 - 10:31
Postad 07 September 2010 - 12:18
Postad 07 September 2010 - 12:40
Kimpa kimpa kimpa, för fan. Jag vet inte hur många ggr man har hört polare som bara damsugit bredvid sin dator som står på golvet och vipps så funkar den inte. Vet inte varför de e skillnad på att damsuga/tryckluft men om du kollar så är det sällan man använder damsugare i elektronikverstäder. Vi hade speciella damsugare på mitt gamla jobb men dom var jordade mot skrivbordet som sedan var jordat det med. De hörs ju tom att blåsa alltid är bättre än att suga
Ekaa, din östgötska räv!
Dra en dammsugare fram och tillbaks på ett golv, eller ännu hellre en matta, och du alstrar garanterat en massa statisk elektricitet. Låt sedan dammsugaren stöta till datorn som står där på golvet och vips... Men om du istället för att dra munstycket fram och tillbaks på ett el-alstrande sätt, bara riktar munstycket lite försiktigt mot områden som du vill suga av (hehe) - så kommer det att fungera bra.
Om du skulle ta ett tryckluftmunstycke, och dra det fram och tillbaka mot en heltäckningsmatta, och sedan låta munstycket vidröra moderkortet - så riskerar du att också då förstöra något. Precis som med en dammsugare alltså.
Ditt gamla jobb förstod grejen. Jorda verktygen man använder när man leker med elektronik. Helst ska man jorda även tryckluftsprutan. Men eftersom det kan vara lite opraktiskt ibland (att åstadkomma fullständigt korrekt jordning), så kan man istället använda tryckluft eller dammsugare lite smart och försiktigt. Luftens riktning har dock ingen som helst betydelse.
Postad 07 September 2010 - 13:11
Kimpa kimpa kimpa, för fan. Jag vet inte hur många ggr man har hört polare som bara damsugit bredvid sin dator som står på golvet och vipps så funkar den inte. Vet inte varför de e skillnad på att damsuga/tryckluft men om du kollar så är det sällan man använder damsugare i elektronikverstäder. Vi hade speciella damsugare på mitt gamla jobb men dom var jordade mot skrivbordet som sedan var jordat det med. De hörs ju tom att blåsa alltid är bättre än att suga
Ekaa din gamla östgötska röv!
"Punktsuger" man så är det inga problem. Gäller ju bara att vara försiktig.
Man måste ju vara försiktig med tryckluft också. Gäller ju att se till så att man blåser bort skiten och inte in.
Redigerat av BrittBastard, 07 September 2010 - 13:11.
Postad 27 September 2010 - 17:10
Postad 27 September 2010 - 17:33
Postad 27 September 2010 - 17:36
Postad 27 September 2010 - 17:40
Postad 28 September 2010 - 20:19
http://www.avforums....ech-2500-a.html
Redigerat av Unregistered1232, 28 September 2010 - 20:31.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?