Men vet ni om det finns någon skillnad mellan 8GB och 32GB-versionen förutom utrymmet såklart?
Mer info om nya iPod hittar ni här:
http://store.apple.c...mily/ipod_touch
Så, någon mer än jag som tänkt köpa en iPod Touch 4G?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 07 September 2010 - 21:54
Någon mer än jag som är sugen på en iPod Touch? Jag ska beställa min från Apple inom den närmsta veckan, och om man beställer den från Apple kan man få sitt namn in-graverat på baksidan av Poden, det blir kanske lite svårare för den som vill sälja sin senare, men men.
Men vet ni om det finns någon skillnad mellan 8GB och 32GB-versionen förutom utrymmet såklart? Mer info om nya iPod hittar ni här: http://store.apple.c...mily/ipod_touch Så, någon mer än jag som tänkt köpa en iPod Touch 4G? Postad 08 September 2010 - 09:08
När det gällde iPod Touch generation 3 så var ju 8GB-varianten egentligen en ommärkt generation 2 men några såna fulingar har jag inte hört talas om när det gäller generation 4. Tror det skiljer för mycket (skärm och kameror) för att det skulle vara möjligt.
Såvitt jag kan förstå är det bara utrymmet som skiljer. Postad 09 September 2010 - 18:52
Jag är lite sugen på en men jag tycker 8GB är lite snålt och 32GB varianten för dyr. Tycker dom borde ha fasat ut 8GB och haft 16GB som billigaste variant.. till samma pris givetvis
Postad 09 September 2010 - 18:52
jag beställde min här i veckan, tog 32gb. Var ju inte så mycket som skiljde i pris så för mig var det inget o välja på, men jag är nästan helt säker på att det bara är utrymmet som skiljer. Måste ju få plats med många apps
Postad 09 September 2010 - 20:00
Jag är sugen på en fast det får vänta tills jag får mer pengar eller efter årsskiftet någon gång. Jag har en 2g 16gb nu så ska jag byta så blir det till minst 32gb versionen.
Jag kan rekommendera dig att köra på 32gb versionen också eftersom att vill man ha en del låtar, program osv tar det plats men framförallt för att om du känner att du inte kommer klara dig på 8gb i framtiden då har du inget att göra åt det annat än att köpa en ny. 8gb är enligt mig för litet därför jag hade som krav när jag letade efter en beggad att den skulle vara minst 2g och ha minst 16gb Postad 10 September 2010 - 20:21
En iPod Touch börjar nästan bli ovärderlig i ett Apple-hem. Särskilt nu med nya Airplay. Vi får se vad hösten har att erbjuda.
Postad 11 September 2010 - 00:46 Jag har inte mer än 3GB musik, kanske lägger till någon 2GB film nån gång, resten kan jag fylla med apps ... Alltså behöver jag inte mer än 8GB. Redigerat av hani95, 11 September 2010 - 02:14. Postad 11 September 2010 - 08:18
Hm, är jag den enda som tänker använda den enbart som fjärrkontroll? Eller nästan i alla fall.
Om jag skulle använda denna som portabel mediaspela skulle min iPhone kännas ganska överflödig. Och tvärtom. Postad 11 September 2010 - 12:38
Har aldrig haft tillfälle att testa en Ipod Touch, men hur är ljudkvalitén om man till exempel jämför med Sonys Walkmans ?
De andra Ipods jag testat låter verkligen inte bra, alldeles för lite bas osv... Postad 11 September 2010 - 12:44
du är inte ensam Frågan är vilka apps man behöver gör att kunna styra så mycket som möjligt. Har kollat runt lite men inte hittat nåt riktigt bra. Mer än till hembiostärkaren och HTPCn. Finns det inget där man kan göra "nos mot nos" och lägga in alla de knappar man vill ha från sin vanliga fjärr? Postad 11 September 2010 - 23:00 Haha, vill du även kunna byta kanaler på TV:n med den? Postad 12 September 2010 - 12:16
ja bland annat, samt gärna kunna styra mina nexan med det går kanske inte ?
Postad 12 September 2010 - 15:48
Ljudkvalitén är inte lika bra som den är på en sony mp3 spelare. Jag hade en sony walkman a829 tror jag den hette eller nått sådant innan jag köpte min touch. Ljudkvalitén var mycket bättre i sony:n främst för att man kunde ställa in egna personliga equalizers men det var även lite bättre ljud när man körde helt vanligt pure direct läge så att säga. Samt att man kunde dra upp ljudnivån bra mycket högre. Fast de beror ju på vad du har för hörlurar också. Det låter inte dåligt men det kunde låta bättre samt så kunde det vara lite bättre bas också så är du ute efter en mp3 spelare med bra ljud osv så skulle jag hellre gå på en Cowon s9. Den ska ha grymt ljud och är också touch screen https://www.prisjakt...ams=ss=cowon s9 Postad 12 September 2010 - 16:37 redeye verkar ju lovande, men det är ju inte den billigaste lösningen, det finns ingen billigare? Postad 12 September 2010 - 17:11
Har inte sett några andra än dessa två, men kanske finns det mer fabrikat?
Postad 12 September 2010 - 22:03
Varsegod Postad 14 September 2010 - 02:37 http://www.globalcac...products/itach/ + http://www.iruleathome.com/ varsegod. Postad 14 September 2010 - 14:07
Sitter o kikar på om man skulle köpa en Touch, men vad missar jag ifall jag väljer en begagnad gen 2 eller 3 jmf mot den helt nya fyran?
Det kryllar ju av dessa att köpa begagnade. Står att den nya har "Gamecenter" men det är väl bara programvara? Kan man inte uppdatera en äldre? Postad 14 September 2010 - 14:45 http://www.mydigital...ons-comparison/ Obs! Man kan uppdatera programvaran till iOS4 på en 3G också. Och där står det att 3G har endast 32GB och 64GB, det är fel, man kan ha 8GB, 16GB och 32GB men inte 64GB. EDIT: Ny, bättre länk: http://www.maggadget...e-improvements/ Här står det också att 3G endast har 32GB och 64GB ... Redigerat av hani95, 14 September 2010 - 14:48. Postad 14 September 2010 - 20:43
iPod Touch 3G fanns bara med 32/64GB, men samtidigt såldes 2G med 8GB. 2G kan uppdateras till iOS 4 men utan vissa features som multitasking. Gamecenter verkar funka med 2G men den har långsammare grafik.. Postad 15 September 2010 - 00:54
Det som skiljer 2g från 3g är att 3g har snabbare cpu och grafikprocessor samt att 3g har dubbla mängden ram minne 256mb istället för 128mb, troligtvis en av de anledningarna att multitasking inte fungerar på 2g. Däremot har den sämre batteritid vid lyssning av musik av någon anledning åtminstone av allt jag sett runt på nätet. Det är bara det som skiljer de dvs 3g är snabbare den ska motsvara en iphone 3gs i hastighet medans 2g ligger mellan iphone 3g och 3gs i prestanda.
Man kan lägga in ios4 på 2g och uppåt däremot fungerar inte multitasking och bakrundsbilder i 2g med ios4 även om jag har fått bakrundsbilder att fungera på min (den är jailbreakad), inte fått multitaskingen att fungera än dock. Jämför man de 2 modellerna mot ipod touch 4 så är det snabbare cpu och bättre grafik i den, snabbare trådlöst nätverk 802.11n istället för b/g som sitter i de tidigare versionerna. Bättre skärm med retina skärmen som har högre upplösning och även är skarpare/ljusare. 2 kameror självklart Jag äger som sagt en ipod touch 2g och det är en 16gb version, fick tag på den för 1300:- inkl frakten från tradera som jag tyckte var ett riktigt bra kap och jag är överlag väldigt nöjd med den. Skulle jag köpt en nu däremot skulle det bli generation 4. Däremot skulle jag köpa 32gb eftersom jag anser att 8gb är för lite för mig därav ett av mina krav när jag köpte min beggade. Du kommer garanterat bli nöjd oavsett vad du gör man generation 4 är ju snabbare och bättre på alla sätt samt mer framtidssäker och du kan ta kort och filma med den osv =) Postad 15 September 2010 - 10:02
Är det någon skillnad på 4:de gen ipod touch 8gb,32gb,64gb förutom minnes kapaciteten ? Generationen tidigare var ju t.ex. 8gb sämre processor i mot 32gb & 64gb.
Postad 15 September 2010 - 20:46
3G fanns bara 32gb/64gb men som tidigare nämnt så såldes det 2g 8gb samtidigt. I de nya är det bara storleken som skiljer. Postad 17 September 2010 - 19:49
Fick min idag, och jag ser ärligt talat inget som skiljer sig från den föregående, men jag har aldrig ägt en iPod förut så ...
Har ni hittat fodral till nya iPod? Länka gärna isåfall. Jag vet inte om jag vågar ha den i fickan utan fodral, hur gör ni? Redigerat av hani95, 17 September 2010 - 20:37. Postad 18 September 2010 - 01:20
Du märker skillnad om du lägger den brevid förra generationen främst på display:n skulle jag tippa på, annars är det kamerorna som är det stora nya på de, och knapparna på sidan ser annorlunda ut. De är skillnaderna på utsidan som är synliga. Skulle du testa den mot min 16gb 2g skulle du märka stor skillnad i snabbhet skulle jag tippa på. Jag köpte min beggad och har ett fodral till den men jag orkar inte köra det längre, den var repig när jag fick den på baksidan som så många andra blir på direkten men sålänge skärmen är repfri vilket den var spelar det ingen större roll. Du kan självklart köpa något fodral men jag rekommenderar dig främst att köra med ett skydd till skärmen. http://store.apple.c...mp;s=topSellers Jag har ett sådant och det är det absolut bästa skärmskyddet jag har köpt någonsin, plus att man får med 2st. Det var enkelt att applicera och är väldigt skönt att använda när det sitter på samt går riktigt smooth om man säger så. Jag vet inte om det kommer passa till din däremot eftersom att måtten kanske är annorlunda mot vad det var på 2:a generarationen samt att du har ju en kamera där fram Postad 20 September 2010 - 18:04
Någon mer som fått hem sin touch som får igång appen till remote (apple) jag lyckas inte det.
får kontakt och allt men sen hittar ipod touchen inget biblotek. Förslag? Edit: Löste sig. Var en ruta i routern som inte var ikryssad. Ett hett tips till alla nu som kör datorn via Lan och touchen via wi-fi (till samma router såklart) "Tillåt Multicast i nätverket" hette rutan hos mig. Redigerat av PureDigital, 21 September 2010 - 18:30. Postad 05 October 2010 - 15:06
letat och kollat på alla mp3spelare men tyvärr är ipod så mkt bättre än andra så man får väl ta och köpa en. fast man hatar itunes och vad apple står för så är det en lysande produkt. ser dock att det inte kommit in så många på lager än. nga förstågångsipodköpte hör som är nödra med senaste ipod touch?
Postad 13 October 2010 - 21:57
Är det nån som vet varför Apple inte petar in en kortläsare? Det är enda dealbreakern för mig.
Postad 22 October 2010 - 06:58
Till alla er som haft en touch, några frågor, bortsett från mobildelen, vad mer skiljer mot en iphone?
Fungerar alla iphone apps på en touch (bortsett från de som handlar om telefoni förstås)? Har ni tips på något program som kan konvertera flac till apple lossless? Postad 22 October 2010 - 13:19
Inte helt hundra men nästan, de apps som funkar på iphone funkar på ipod touch.
Angående flac- apple lossless så använder jag Max: http://sbooth.org/Max/ Finns nog ett gäng till men detta program tycker jag är smidigt, lägger även in den färdigkonverterade musiken i iTunes om man vill. Postad 22 October 2010 - 20:21
Lyckades komma över en Apple iPod Touch 32GB 4th Generation på Media Markt i Barkarby helgen som var. 3090 SEK.
Min fundering gäller surfandet på iPoden då jag är en rookie när det gäller s.k. mobilt surfande. Kör trådlöst hemma modem-laptop. Har pluggat in modemets lösenord på iPoden så hemma är allt ok. Hur kan jag fixa så att jag kan vara uppkopplad varsomhelst? Stort tack på förhand! Postad 02 November 2010 - 08:02
Jaha, då har man officiellt beställt ett ex.
Har tänkt att ha nån strumpa som skydd. Postad 02 November 2010 - 09:01
Du kan ju inte vara uppkopplad om det inte finns ett trådlöst nätverk tillgängligt. Är du hemma hos någon med ett trådlöst nätverk eller på en plats där det finns fritt sådant så är det ju bara att ansluta på samma sätt som du gjorde hemma. Eller förstod jag frågan fel? Postad 03 November 2010 - 03:14
Precis du ansluter som vanligt är det ett öppet nätverk behöver du inte göra något mer än att ansluta till det. Det är ju dock det med den sämsta säkerheten.
Annars kollar du vilket ssid personen eller skolan, företaget med mera har och skriver in wpa-psk t ex lösenordet. Eftersom ipod touch inte har något inbyggt 3g modem så går den inte att surfa med som en iphone utan trådlöst nätverk t ex. Något jag hoppas att apple kommer att sätta in i framtida versionen av touchen =) Jag har för övrigt också köpt mig en 4g 32gb och är väldigt nöjd med den. Har en gammal 2g 16gb också som är ute för försäljning. Det är som natt och dag mellan de i snabbhet och en del andra grejer också. Med de menar jag att 2:a generationen inte är dålig bara det att 4:e generationen är så pass mycket bättre. Någon som vet om det finns något bra display skydd ute till 4:an än? och vart man kan köpa det i sådant fall? Postad 12 November 2010 - 12:31
Trevlig att man äger en sådan här
Portable entertainment gadget of the year Apple iPod Touch With the same hi-res Retina display as the iPhone 4, video looks amazing. Music sounds amazing. Then there are the apps: the varied, graphically impressive games that have made the Touch the most successful portable games machine in the world. Simply put, if you’re going to spend £200 or so on portable entertainment, buying anything else would be pure madness. Postad 14 November 2010 - 20:45
Har nyss införskaffat en ipod touch gen 4 32gb, 2890:- på elgiganten (collect@store). Måste säga att den känns riktigt bra. Knivskarp skärpa och bra ljud.
En fråga från en ipod nybörjare: Ska den inte ta .avi filer? Hur lägger man till dem, ska väl ändå inte behöva konvertera en vanlig avi film för att få in den. Har provat "drag and drop" i itunes men då får jag meddelandet "kopierades inte till iPod-enheten eftersom filtypen inte kan spelas upp på denna iPod" Varför mån tro...? Postad 28 November 2010 - 23:01
ladda ner VLC från appstore. den tar avi. Postad 17 December 2010 - 13:18
Hej,
Hade tänkt att införskaffa en ipod som fjärr till squeezebox. Fråga: Tankar ipod'en ned alla skivomslag 1 gång och lagrar dessa lokalt på IPOD i ett passande format eller streamar den omslagen vid varje tillfälle så att säga? Oavsett svar på den första frågan så undrar jag hur själv omskalningen (om det ens sker någon?) går till, dvs tar det 1-2 sek om skivomslaget är på 1-2 mb? Jag har runt 1000 albums som jag har lagt på hårddisk och omslagen jag har är på runt 1-2mb stora i bra kvalitet. Någon som har erfarenhet, tips på storlek på filer om det spelar någon roll? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |