Sitter på en Canon 450D och använder för närvarande EF 50 f/1,8 II för det mesta när jag fotograferar inomhus. Den inbyggda blixten tillsammans med kitgluggen (EF-S 18-55 IS) brukar sällan resultera i några bättre bilder.
Då 50mm-gluggen oftast är något snäv för annat än rena porträttsbilder funderar jag på att köpa en fast glugg på en kortare brännvidd så att man kan få in lite mer i bilden, givetvis med en stor bländare.
Har sökt lite på forumet angående Sigma EX 30/1,4 DC HSM men inte lyckats hitta så mycket. Är det någon som har erfarenhet av detta objektiv? Är det värt att investera i?
Ett annat alternativ är givetvis att införskaffa en blixt och då lutar det åt Canon SpeedLite 430EX II. Tanken är då att jag ska använda denna tillsammans med ovan nämnd kitglugg.
Frågan är vad man blir mest nöjd med när det gäller slutresultatet. Lutar mest åt ny glugg då det känns roligare att köpa, men är inte helt främmande för blixt. Även om det känns lite meckigt att släpa runt på.
Tacksam för input.
EDIT: Förresten, får man alltid med ett motljusskydd med Sigmas gluggar? Vet inte hur mycket det kommer att användas inomhus men jag blev bara nyfiken. Ser inte att någon av återförsäljarna skriver något om att det ingår.
Redigerat av knobloch, 04 October 2010 - 12:24.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Canon Speedlite 430EX II vs.580EX II
4 bilder
134 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?