Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

IN-EAR lurar > klipsch, sennheiser eller bose?

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 November 2010 - 18:16

cyrtax
  • cyrtax
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag funderar på att införskaffa nya In-ear lurar och vill veta vilket skulle vara ett bra köp, klipsch, sennheiser eller bose?

Det får kosta max 1000kr inte mera, vill ha bra bas och så gott som kristallklar diskant, ska driva dem med en HTC Wildfire....

Kom med produkt förslag! :)

Med Vänliga Hälsningar/Emil

Postad 15 November 2010 - 21:16

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Då har du redan eliminerat Bose, det är bara deras gamla utgångna in-ears som går att hitta för under tusenlappen.

Du bör precisera vilken typ av ljudbild du är ute efter lite mer: Vad är bra bas för dig? Fet, tung bas eller korrekt, snabb och högupplöst bas? De flesta billigare Sennheiser-lurarna är mer åt det fetare hållet, där kan du hitta tex MM 50 för iphone/htc för 5-600kr som skulle funka. Så har du headset också. Alt. CX400-II med volymkontroll istället. Båda dessa dunkar på ordentligt, men passar inte lika bra för krävande inspelningar som tex klassisk musik.

Klipsch har jag ingen erfarenhet av!

Postad 16 November 2010 - 18:10

cyrtax
  • cyrtax
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Då har du redan eliminerat Bose, det är bara deras gamla utgångna in-ears som går att hitta för under tusenlappen.

Du bör precisera vilken typ av ljudbild du är ute efter lite mer: Vad är bra bas för dig? Fet, tung bas eller korrekt, snabb och högupplöst bas? De flesta billigare Sennheiser-lurarna är mer åt det fetare hållet, där kan du hitta tex MM 50 för iphone/htc för 5-600kr som skulle funka. Så har du headset också. Alt. CX400-II med volymkontroll istället. Båda dessa dunkar på ordentligt, men passar inte lika bra för krävande inspelningar som tex klassisk musik.

Klipsch har jag ingen erfarenhet av!

ah okej, men är de äldre bose bra? såg några för 895kr på mediamarkt vet dock inte vad det var för modell.... Jag vill ha en som kan gå djupt i registret men som även kan hänga med i snabba beats.... vill helst ha med mick.

Postad 16 February 2011 - 11:45

henrlk
  • henrlk
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Alla märken är bra. Man får läsa till sig information man söker eftersom allt blir så individuellt när det gäller ljud. Jag personligen tycker Bose hörlurarna är rätt ok, men de saknar mic som du vill ha. Funderat på ett gamerheadset?
Synd ingen säljer begagnade Bose hörlurar. Jag är själv på jakt efter ett par :)

PS. In-Ear hörlurar är att föredra när du ska driva dem med en telefonförstärkare.

Redigerat av henrlk, 16 February 2011 - 11:46.

Postad 16 February 2011 - 11:54

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Har hört väldigt mycket gott om a-Jays på senaste tiden och dom har vunnit en del tester och verkar vara mycket bang för det priset de betingar.

Kolla bland deras modeller vet jag, jag håller själv på att troligtvis köpa ett par som det verkar.

Postad 16 February 2011 - 19:43

Maria83
  • Maria83
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Jag har Bose tripod. Jag gillar dom inte. Sitter inte så bra i örat och släpper ut för mycket ljud. Isolerar dåligt också så man blir störd av ljud runtomkring.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.