Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

alternativ till spotify

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 November 2010 - 14:34

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0
spotify verkar inte vara det enda men kanske den bästa, eller!

http://alternativeto...efm/?ref=plugin

Postad 19 November 2010 - 14:41

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Klart det finns alternativ som med de flesta andra tjänster. Själv har jag bara kommit i kontakt med Spotify och Grooveshark och mellan dom så är den förstnämnda klart bättre i mitt tycke, inte bara vad gäller utbudet men också funktionaliteten och design av programvaran.

Vore intressant att höra ifall någon annan testat några av de andra tjänsterna listan och vad ni tyckte om dom?

Postad 19 November 2010 - 15:49

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0
har provat dezzer och grooveshark. dezzer har jag bara hittat på franska och spanska. jag använder spotify pga jag gillar upplägget med album.

Postad 28 April 2011 - 15:34

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0
wimp
http://www.wimpmusic....ftl?page=index

någon som provat?

Postad 29 April 2011 - 10:47

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Klart att det kommer konkurrenter när de ser att det är ett fungerande koncept. Tyvärr verkar det som att det är svårt att få tillräckligt mycket reklam enligt nån artikel jag läste om spotify, där de funderade på att endast ha det som en betaltjänst. Inte för det spelar nån roll för mig betalar alltid ändå för att kunna använda det i mobilen osv.

Postad 29 April 2011 - 13:33

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0

Klart att det kommer konkurrenter när de ser att det är ett fungerande koncept. Tyvärr verkar det som att det är svårt att få tillräckligt mycket reklam enligt nån artikel jag läste om spotify, där de funderade på att endast ha det som en betaltjänst. Inte för det spelar nån roll för mig betalar alltid ändå för att kunna använda det i mobilen osv.

Självklart kommer det konkurrenter och det är väll välkommet då mycket utav pengarna från spotify försvinner på vägen och inte kommer artisten till handa.

men det hade varit roligt om det fanns någon som använder något annat än spotify och vill dela med sig av detta här.

Postad 29 April 2011 - 13:40

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0
Wimp funkar helt ok, lite trubbel med stop -> start nästa dag spela på mobil men det är bara att logga in igen och köra. Wimp är bara betalning som gäller. Man får ett test på 30 dagar, gratis. Men man måste registrera kontokortet man ska använda med tjänsten.

Postad 29 April 2011 - 13:40

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Självklart kommer det konkurrenter och det är väll välkommet då mycket utav pengarna från spotify försvinner på vägen och inte kommer artisten till handa.

men det hade varit roligt om det fanns någon som använder något annat än spotify och vill dela med sig av detta här.

Finns en tråd om wimp och spotify här

Det största problemet för artisterna att få pengar är att det inte regleras i deras kontrakt med skivbolagen, det lär ju gälla samma med eventuella konkurrenter till spotify och lär ju ändras efterhand som kontrakt skrivs, kommer säkert att finnas en klausul om streaming media.
Ett annat problem kan säkert vara reklamen i spotify, om ingen gör reklam så finns det inte mycket pengar att fördela. Tror mer på betaltjänster i det fallet, då vet de vad de får in på varje användare.

Postad 02 May 2011 - 23:12

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0

Finns en tråd om wimp och spotify här

Det största problemet för artisterna att få pengar är att det inte regleras i deras kontrakt med skivbolagen, det lär ju gälla samma med eventuella konkurrenter till spotify och lär ju ändras efterhand som kontrakt skrivs, kommer säkert att finnas en klausul om streaming media.
Ett annat problem kan säkert vara reklamen i spotify, om ingen gör reklam så finns det inte mycket pengar att fördela. Tror mer på betaltjänster i det fallet, då vet de vad de får in på varje användare.

rolig läsning:
http://www.torefrisk...ning-pa-spotify

jag har sett den tråden. men är det inte kul med en tråd där man kan diskutera alla dessa tjänster. finns det inget namn på dessa tjänster. web-radio låtter fel. web-jukebox är vel bättre!

Redigerat av urbjo, 02 May 2011 - 23:30.

Postad 02 May 2011 - 23:26

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0

Wimp funkar helt ok, lite trubbel med stop -> start nästa dag spela på mobil men det är bara att logga in igen och köra. Wimp är bara betalning som gäller. Man får ett test på 30 dagar, gratis. Men man måste registrera kontokortet man ska använda med tjänsten.

är det mycket album eller är det bara en lista med låtar från artisten.

Postad 02 May 2011 - 23:30

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

rolig läsning:
http://www.torefrisk...ning-pa-spotify

Tror dock att andelen premiumkunder är en högre del iom att många har spotify i mobilen, och man får premium i ett antal månader av tex telia. Och många som använder spotify hade inte betalat alls om de inte haft spotify. Mycket att väga in när det gäller ny teknik.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.