Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Placering av Kinect sensor

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Kinect (Xbox 360) (Övriga speltillbehör) 4 8.674418 (42) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 27 December 2010 - 21:49

SusanneM
  • SusanneM
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa barnens första tv spel. Äntligen ett tv spel som mamma gillar :) dvs ett Xbox 360 med Kinect, så de inte sitter och slöspelar hela dagarna... Jag har bara tjock tv i vardagsrummet. Tvn står på en 40 cm hög bänk. Enl instruktionerna ska Kinect placeras mellan 60 - 180 cm från golvet.

Några förslag hur jag ska fästa den på tjocktvn?
Kan jag ställa Kinectsensorn i bokhyllan på ca 160 cm höjd, en meter brevid tvn? Blir det konstigt att spela då?

Hur mycket plats behövs i sidled framför sensorn för att man inte ska slå sig?

Tacksam för lösningar på mina problem.

Postad 27 December 2010 - 22:34

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Ställ den mitt på Tv:n. Borde fungera perfekt!! Sätt häftmassa under så sitter den stadigt.

Redigerat av Z-man75, 27 December 2010 - 22:35.

Postad 28 December 2010 - 11:50

SusanneM
  • SusanneM
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Häftmassa? Vanlig sådan som man sätter upp barnens teckningar på väggen, sådan som torkar efter ett tag? Är det verkligen tillräckligt starkt? Vill inte att sensorn ska åka i golvet.

Jag fick även rådet av en vän att använda "silvertejp" - Men hur snyggt är det?
I vilket fall som helst, tack för tipset Z-man75.

Postad 28 December 2010 - 12:56

SusanneM
  • SusanneM
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har fortsatt söka svaret på min fråga och hittade följande länk:

http://support.xbox....-placement.aspx

enligt den så borde jag kunna placera sensorn i bokyhyllan, även om spelaren tittar på tvn för att följa sina rörelser.

Någon som har testat ännu?

Postad 28 December 2010 - 13:12

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Sätt den med dubbelhäftande tejp uppe på TVn. Borde vara enklast. Den tar ju inte särskilt mycket plats på höjden, kameran.

Postad 28 December 2010 - 18:58

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Limmade fast min sensor på tvn med snabblim, sensorn rör sig så den kan falla omkull om den inte står stadigt.
Min sensor sitter på 1,5 m höjd. "Spelytan" på golvet är 2-3 m från sensorn och ca 2m bred. Räcker för att köra 2 spelare samtidigt, men blir lite trångt, iaf för vuxna :)
Sensorn ska vara placerad så centrerat som möjligt, att ha den placerad på ena sidan om tvn är nog ingen bra lösning. Så centrerat på tvn, så långt fram på tvn som möjligt är nog det jag skulle prova i ditt fall.

Postad 29 December 2010 - 02:55

Håbergt
  • Håbergt
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Det är inga problem att ha sensorn vid sidan av, det har jag. Men för vänner som kommer och besöker så glömmer de alltid detta och siktar alltid mot projektorduken. Men de är en vanesak. Jag har upplevt att man kan placera den ganska fritt, bara den står stadigt. Jag föreslår att du ställer den där den passar bäst och sedan testar om det funkar bra. Går det åt **** så är det bara att prova nästa ställe.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.