Otrevlig stämning här i många trådar .
156 svar till detta ämne
Postad 28 January 2011 - 21:35
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Suttit och läst rätt många trådar här i dag och fan vad det tjafsas om allt och inget .
Folk blir som fanatiker så fort någon ifrågasätter ett visst märke som dom själva gillar .
Och många försök till idiotförklaringar av folk som kanske stavar lite illa eller inte gillar vad andra gillar .
Ok förstår om folk inte håller med varandra men man behöver inte bli otrevliga mot varann för det .
Oftast är det riktigt sandlåde nivå på det hela typ min pappas bil är snabbare än din pappas och så vidare .
Jaja nu fick jag spy ut min galla lite . Glömde en sak detta gäller ju inte bara i forumet även i albumen så är det rätt mycket skitkastning .
Postad 28 January 2011 - 21:48
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Håller med dig, är också en anledning till att jag numer allt mer sällan orkar bege mig in i sakliga diskussioner längre. Oftast är det i tv-trådarna där en handfull individer ALLTID står för f a n boyism, påhopp, generaliseringar och mindre pålästa påståenden som hävdar deras tes i "kriget".
Därför orkar man inte ens påbörja nåt seriöst mer än att kanske påpeka att man borde kanske vara mer nyanserad i sitt raljerande. Vilket ju sällan ens leder nån vart.
TV-delen i forumet anser jag vara en klart "död" del för närvarande, en död försåtminerad avdelning vilken man helt undviker. Trampar du på fel mina blir du sönderbashad i bästa fall.
Tråkigt men sant.
Ni vet vilka jag menar om det är nån som undrar,
Redigerat av masse70, 28 January 2011 - 21:53.
Postad 28 January 2011 - 21:52
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Håller med och det samma gäller Mobil delen samma sak där man blir idiotförklarad om man inte tycker som vissa andra där inne .
Så därifrån håller jag mig borta så mycket det går och håller med att det i tv delen är precis lika illa .
Postad 28 January 2011 - 21:54
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Håller med och det samma gäller Mobil delen samma sak där man blir idiotförklarad om man inte tycker som vissa andra där inne . Så därifrån håller jag mig borta så mycket det går och håller med att det i tv delen är precis lika illa .
Låt mig gissa, är det Apple vs rubbet där eller?
Postad 28 January 2011 - 21:58
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
Bara någon rookie nämner LED så exploderar det. Varje tråd blir som slagfält mellan LCD och Plasma förespråkare.
En annan grej är att pryl och teknik nördar är nördigast av alla nördar! Man skall kritisera och ifrågasätta allt och alla.
Postad 28 January 2011 - 22:05
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Masse det med och sen förr var det ju mycket mellan Win mobile och andra . Tror inte jag har frågat någe där sen jag såga HTC toutch diamond jag hade det skulle man inte gjort *S*
Master of rock Kan nog hålla med dig i det du skriver men jag själv skiter i vad det är för prylar och vilket som är bäst jag går min egna lilla väg *S'
Men många blir fanatiker .
Postad 28 January 2011 - 22:06
Unregisterede6970ea2
-
Unregisterede6970ea2
-
Beroende
-
-
1141 inlägg
Tycker mest synd om dem, de har väl inget liv stackarna.
Postad 28 January 2011 - 22:08
PsychoCheF
-
PsychoCheF
-
Beroende
-
-
1353 inlägg
Kan bara hålla med er alla.
Även tröttsamt med vissa moderator wannabees vars största glädje är att påpeka någons (oftast inte allvarliga) brott mot forumets regler.
Postad 28 January 2011 - 22:54
aber715
-
aber715
-
Användare
-
-
210 inlägg
Är det här någon gnälltråd?
Postad 28 January 2011 - 22:59
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Undrar om det inte har blivit lite av en speciell internet-mentalitet att ha ett hårt ord i nätdiskussioner? Jag tror verkligen inte att många av de "hårdskrivande" wesserbissers är så irl. Eller vad tror ni? Sen får man ju inte glömma att detta är en hemsida/forum för en högst artificiell kärlek till elektronik. I många hem är nog stereon det dyraste vi har utan lån. Att prata illa om ex. Focals högtalare (som f.ö är bäst) tar hårt då man kanske lagt ner X antal veckor på sökande efter den rätta högtalaren. Feel good känslan försvinner lätt om någon skriver att de låter sämre än "dessa". Det svider ännu mer om man dessutom har lagt sig på den övre gränsen i vad ekonomin klarar av. Plötsligt har man en livlig diskussion, full av stavfel och försvarsmekanismer. En syn på saken. Vi som läser tråden kan väl hålla varandra i handen och lova att föregå med gott exempel från och med nu. Är någon spydig/uppkäftig/elak så skriv bara: "Jesus ser dig." /G PS Focal äger f.ö alla era j*vla skithögtalare!!
Postad 28 January 2011 - 23:13
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Ja du det kan ju vara någe sånt men jag vet ju att Klipsch är bäst men det är ju inte så många som håller med mig i det *L* Men jag störs inte de minsta av att folk sågar det märket eller någe annat märke heller .
Alla har vi ju olika syn och smak på vad vi gillar .
Sen bråket i tv trådarna hmm det slutar ju med samma skit i varenda tråd .
Skulle dom inte kunna ha en tråd för LCD och en för Plasma och i dessa så får dom inte dra in det ena mot det andra så var det ju med HDdvd och bluray i början om jag inte minns fel .
Postad 28 January 2011 - 23:19
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
PS Focal äger f.ö alla era j*vla skithögtalare!!
ds. Focal suuuger  !!!
Redigerat av masse70, 28 January 2011 - 23:19.
Postad 28 January 2011 - 23:22
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
ds. Focal suuuger !!!
Jesus ser dig. /J
Postad 28 January 2011 - 23:34
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Jesus ser dig. /J
Do  h!
Postad 29 January 2011 - 00:21
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Håller med TS till 110%.
Det är en anledning att jag bara läser en massa trådar utan att skriva nåt, den enda forum som håller vuxen nivå är Xbox360 delen för där alla är trevliga och vänliga mot varandra.
Det har blivit mycket gnäll på stavfel och särskrivningar också den senaste tiden, man ska tänka på alla inte kan stava/skriva korrekt som språkpoliser av olika anledningar. T ex jag har bott i Sverige i snart 10 år, jag vet att jag blandar ihop vissa ord eller formulerar meningar som en 13 årig svensk och jag skulle uppskatta om andra påpekar på schysstare sätt mina brister men oftast är det divers trådar som skapas som enbart hacka på sådana som jag
Redigerat av Lias08, 29 January 2011 - 00:25.
Postad 29 January 2011 - 01:08
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4342 inlägg
Själv kan jag nog ofta framstå som arrogant eller otrevlig, men jag är själv ofta ute efter ett djupare svar än rakt på dvs. svar som försöker sätta igång tankebanor eller andra frågeställningar. Ingen lär sig "något" med helt raka svar på tal, då anser jag att det är bättre att försöka förstå varför det blir si eller så.
Men det är jag
Glöm inte; genom att lära andra, lär man sig själv.
Redigerat av Professor_Kalkyl, 29 January 2011 - 01:11.
Postad 29 January 2011 - 04:02
Unregisteredcc23e210
-
Unregisteredcc23e210
-
Veteran
-
-
1766 inlägg
Jag håller helt med trådskaparen att det ofta förekommer en taskig attityd i vissa delar av det här forumet och att en hel del diskussioner urartar och hamnar på rent löjliga nivåer.
Tyvärr är det här en besserwisser-mentalitet som tycks bli allt vanligare ute på nätet när många individer anser att just de själva har vettigast åsikter, sundaste värderingar och att det är alla andra som tycker fel. Då slutar det oftast i pajkastning, hårda ord och sandlådenivå i inläggen.
Postad 29 January 2011 - 04:40
threnode81
-
threnode81
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Jag kan bara svara för mig själv, men jag har en tendens att idiotförklara folk som inte håller med mig. Inte på det här forumet dock, här håller jag en ganska låg profil . Men jag försöker iaf hålla en trevlig ton och inte skapa en massa onödigt tjafs, även om det är svårt att låta bli i bland. Anger management vore något att testa kanske?
Redigerat av threnode81, 29 January 2011 - 04:41.
Postad 29 January 2011 - 04:48
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Kom precis från PS3-cracktråden och där börjar det bli ganska hatiskt.
"Är du dum i huvudet?" och likannde. Dock så är det ganska underhållande att läsa trådar där två olika grupper är av skiljda åsikter.
Postad 29 January 2011 - 05:00
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Kom precis från PS3-cracktråden och där börjar det bli ganska hatiskt. "Är du dum i huvudet?" och likannde. Dock så är det ganska underhållande att läsa trådar där två olika grupper är av skiljda åsikter. Beger mig dit och predikar lite..
Postad 29 January 2011 - 10:16
Alban
-
Alban
-
Beroende
-
-
1065 inlägg
Till viss del är det väl något som hör internet till. Det är mycket svårare att ifrågasätta någon öga mot öga, än i en tråd. Och oftast vet vi ju rätt lite om vem vi faktiskt skriver med i nån tråd. Och det händer ju i trådar att trettonåringar försöker förklara för läkare hur levern fungerar och vill sen inte bli ifrågasatta utan vill istället bli accepterade som någon.
Men det är tråkigt med dålig stämning...
Postad 29 January 2011 - 14:41
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Håller med TS till 110%. Det är en anledning att jag bara läser en massa trådar utan att skriva nåt, den enda forum som håller vuxen nivå är Xbox360 delen för där alla är trevliga och vänliga mot varandra. Det har blivit mycket gnäll på stavfel och särskrivningar också den senaste tiden, man ska tänka på alla inte kan stava/skriva korrekt som språkpoliser av olika anledningar. T ex jag har bott i Sverige i snart 10 år, jag vet att jag blandar ihop vissa ord eller formulerar meningar som en 13 årig svensk och jag skulle uppskatta om andra påpekar på schysstare sätt mina brister men oftast är det divers trådar som skapas som enbart hacka på sådana som jag 
Har du bara bott i Sverige i 10 år skriver du dj-t bra.
Postad 29 January 2011 - 15:32
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Själv kan jag nog ofta framstå som arrogant eller otrevlig, men jag är själv ofta ute efter ett djupare svar än rakt på dvs. svar som försöker sätta igång tankebanor eller andra frågeställningar. Ingen lär sig "något" med helt raka svar på tal, då anser jag att det är bättre att försöka förstå varför det blir si eller så.
Men det är jag 
Jesus ser dig!
Postad 29 January 2011 - 18:18
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Har du bara bott i Sverige i 10 år skriver du dj-t bra.
Ja jag kom till Sverige 99 och har jobbat stenhård på språket, många av mina kollegor tror att jag är född här.
Postad 29 January 2011 - 21:50
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
Håller med TS till 110%. Det är en anledning att jag bara läser en massa trådar utan att skriva nåt, den enda forum som håller vuxen nivå är Xbox360 delen för där alla är trevliga och vänliga mot varandra. Det har blivit mycket gnäll på stavfel och särskrivningar också den senaste tiden, man ska tänka på alla inte kan stava/skriva korrekt som språkpoliser av olika anledningar. T ex jag har bott i Sverige i snart 10 år, jag vet att jag blandar ihop vissa ord eller formulerar meningar som en 13 årig svensk och jag skulle uppskatta om andra påpekar på schysstare sätt mina brister men oftast är det divers trådar som skapas som enbart hacka på sådana som jag 
Haha, då är vi två här
Postad 30 January 2011 - 03:27
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Ja jag kom till Sverige 99 och har jobbat stenhård på språket, många av mina kollegor tror att jag är född här. 
Stenhår t!.
Postad 30 January 2011 - 11:17
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Masse det med och sen förr var det ju mycket mellan Win mobile och andra . Tror inte jag har frågat någe där sen jag såga HTC toutch diamond jag hade det skulle man inte gjort *S* Master of rock Kan nog hålla med dig i det du skriver men jag själv skiter i vad det är för prylar och vilket som är bäst jag går min egna lilla väg *S' Men många blir fanatiker .
Jag upplever inga problem i mobildelen. Dock är det så att äntrar man en tråd om en nalle och börjar skriva att den är skit, seg och krånglig - då blir det mothugg. Framförallt eftersom det i många fall handlar om användarens oförmåga och inte nallens dito. Typscenario inom mobilområdet är att man köper en lur UTAN att ta reda på dess egenheter och om den kräver tweaks eller ej etc. Man köper istället vad man *tror* att den erbjuder. Sony Ericssons X1 är ett typexempel. Många köpte den p.g.a märket och gnällde sedan i högan sky på ditten och datten istället för att läsa på och göra den till sin egen. Har man problem med nallen kan man skriva vad problemet är och få trevliga svar med råd och tips. Men börjar man skriva om skitnallen etc - då blir svaren därefter.
Postad 30 January 2011 - 17:40
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Stenhårt!.
Tack
Postad 30 January 2011 - 18:01
Unregisterede3e9db38
-
Unregisterede3e9db38
-
Veteran
-
-
1636 inlägg
har också märkt att folk överlag är väldigt "hårda" på nätet som nån sa. men en annan sak jag tänkt på är att många verkar vara enormt trångsynta, det går liksom inte att få fram ett budskap, ungefär som att alla är döva gaphalsar som ska predika för alla andra. läser numera inte tv-delen då alla trådar spårar ur till pajkastning där båda sidor skriker för döva "motståndare"
mvh
Postad 30 January 2011 - 18:04
Unregisterede3e9db38
-
Unregisterede3e9db38
-
Veteran
-
-
1636 inlägg
Men det är jag 
för min del får du gärna fortsätta så  måste hålla med om det är matnyttigare att få höra en kort genomgång så att frågeställaren förstår själv än att bara få ett svar ur tomma intet. eller åtminstone en motivering till ett svar. försöker även jag köra den stilen, även om jag kanske inte har lika mycket kött på benen inom alla grenar som en del andra mvh
Postad 30 January 2011 - 20:31
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4342 inlägg
Jesus ser dig!
Redigerat av Professor_Kalkyl, 30 January 2011 - 20:32.
Postad 30 January 2011 - 20:40
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Jag upplever inga problem i mobildelen. Dock är det så att äntrar man en tråd om en nalle och börjar skriva att den är skit, seg och krånglig - då blir det mothugg. Framförallt eftersom det i många fall handlar om användarens oförmåga och inte nallens dito.
Typscenario inom mobilområdet är att man köper en lur UTAN att ta reda på dess egenheter och om den kräver tweaks eller ej etc. Man köper istället vad man *tror* att den erbjuder. Sony Ericssons X1 är ett typexempel. Många köpte den p.g.a märket och gnällde sedan i högan sky på ditten och datten istället för att läsa på och göra den till sin egen.
Har man problem med nallen kan man skriva vad problemet är och få trevliga svar med råd och tips. Men börjar man skriva om skitnallen etc - då blir svaren därefter.
Ok vissa kanske har den oförmågan men jag har inge problem alls med att folk sågar någe tycker att det bara är bra för då får man ju se att prylen kanske inte är så bra som vissa andra tycker . Och just mobiler skit samma vilket märke det må vara så har alla några modeller med stora brister . Sen kanske folk inte vill ändra operativ med mera i sina mobiler man tycker ju att företaget som utvecklat skiten borde sett att den inte kommer fungera tillfredställande det är min vad jag tycker . Folk blir som tokiga om man ifrågasätter vissa märken i dom flesta forumen här.
Postad 31 January 2011 - 02:22
Unregisteredcc128e50
-
Unregisteredcc128e50
-
Veteran
-
-
1671 inlägg
Det som slår mig är att många trådar saknar gnistan som fanns tidigare. Liksom TS upplever jag att folk är mer aggressiva, mindre toleranta och kan inte hålla en saklig ton.
Personligen gör jag såhär. De som går in stenhårt med personangrepp eller på annat sätt beter sig som idioter noterar jag i en mental lista på medlemmar som jag aldrig någonsin kommer att svara till eller skriva inlägg som är riktade till. I nuläget är det två medlemmar på denna lista...
Postad 31 January 2011 - 08:01
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Det som slår mig är att många trådar saknar gnistan som fanns tidigare. Liksom TS upplever jag att folk är mer aggressiva, mindre toleranta och kan inte hålla en saklig ton.
Personligen gör jag såhär. De som går in stenhårt med personangrepp eller på annat sätt beter sig som idioter noterar jag i en mental lista på medlemmar som jag aldrig någonsin kommer att svara till eller skriva inlägg som är riktade till. I nuläget är det två medlemmar på denna lista...
Ignorera-knappen finns ju också. Bra där. Tyvärr är det ju inte alla som använder sig av den eller gör som du gör. Man kan ibland tro att vissa VILL ha tjafs och förstöra för alla andra. Vi gör så gott vi kan för att upprätthålla en glad och trevlig stämning. Vilket jag faktiskt tycker det är i de allra flesta trådarna. TV-delen är helt klart värst ja.
Postad 31 January 2011 - 10:01
Unregisteredf3b7885c
-
Unregisteredf3b7885c
-
Beroende
-
-
1024 inlägg
Kunde jag aldrig tro Lias, bara 10 år, du är ett föredöme för andra. Trodde absolut du va född här, lite brytning hör man i chatten men det har ju alla från Sthlm, nä seriöst all creadits till dig kompis. Och jag håller med där xbox delen känns mer vuxet än många andra forums delar, men det är kanske just att det är specifikt xbox det handlar om där... brukar inte bli så trevligt när någon från PS3 delen skriver där
Postad 31 January 2011 - 10:09
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Kunde jag aldrig tro Lias, bara 10 år, du är ett föredöme för andra. Trodde absolut du va född här, lite brytning hör man i chatten men det har ju alla från Sthlm, nä seriöst all creadits till dig kompis. Och jag håller med där xbox delen känns mer vuxet än många andra forums delar, men det är kanske just att det är specifikt xbox det handlar om där... brukar inte bli så trevligt när någon från PS3 delen skriver där 
Haha! Jag brukar faktiskt göra ett och annat inlägg där utan att det blir otrevligt.  Både Xbox och PS3 i sig har nog generellt sett en betydligt yngre publik än vad t ex förstärkare har. Dock är medelåldern på både 360- och PS3-delen säkert 5-10 år högre här än vad den är på andra spelforum på internet. Sen är det ju så att en PS3 är en PS3 och en 360 är en 360, var ju faktiskt någon som föreslog en uppdelning i TV-delen också. Plasma för sig och LCD för sig. En inte helt dum idé kan jag tycka. Dock så finns det ju dom som gillar att munhuggas så det kommer ju alltid finnas trådar det tjafsas i.
Postad 31 January 2011 - 11:14
nedman
-
nedman
-
Forumräv
-
-
774 inlägg
Sen är det ju så att en PS3 är en PS3 och en 360 är en 360, var ju faktiskt någon som föreslog en uppdelning i TV-delen också. Plasma för sig och LCD för sig. En inte helt dum idé kan jag tycka. Dock så finns det ju dom som gillar att munhuggas så det kommer ju alltid finnas trådar det tjafsas i.
Det tycker jag funkar rätt så bra, man slipper mycket "Men köp en Xbox/PS3 istället så..." inlägg - som lätt kan skapa osämja... Det som upprör mest nu tror jag är hackning/jail break tråden...
Postad 31 January 2011 - 11:26
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Det som upprör mest nu tror jag är hackning/jail break tråden...
Kan ju bero på att de som håller på med hackningen på PS3/Xbox, till skillnad från andra saker, förstör för ANDRA genom att fuska och ändra i statistiken/levels för oss andra !
Postad 31 January 2011 - 11:31
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
När det gäller Plasma-LCD-tjaffset så skulle jag vilja hävda att detta ständigt eldas på av dessa Rookies som i inlägg nr 1 envisas med att fråga "Vilken TV ska jag köpa?" istället för att läsa på lite själva i befintliga trådar.
Varje sådan fråga har en tendens att alltid sluta med samma tjafs mellan samma personer.
Jag skulle hellre hänvisa till märkes/modell-trådarna där det oftast är lite mer nyanserat.
Postad 31 January 2011 - 11:39
nedman
-
nedman
-
Forumräv
-
-
774 inlägg
Kan ju bero på att de som håller på med hackningen på PS3/Xbox, till skillnad från andra saker, förstör för ANDRA genom att fuska och ändra i statistiken/levels för oss andra !
Jag vet, det är därför som även jag blir upprörd på de som "förespråkar" det!
Postad 31 January 2011 - 12:22
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3782 inlägg
Ok vissa kanske har den oförmågan men jag har inge problem alls med att folk sågar någe tycker att det bara är bra för då får man ju se att prylen kanske inte är så bra som vissa andra tycker . Och just mobiler skit samma vilket märke det må vara så har alla några modeller med stora brister . Sen kanske folk inte vill ändra operativ med mera i sina mobiler man tycker ju att företaget som utvecklat skiten borde sett att den inte kommer fungera tillfredställande det är min vad jag tycker . Folk blir som tokiga om man ifrågasätter vissa märken i dom flesta forumen här.
Nu är det så att innan man köper en nalle bör man ta reda på vad den går för, vilken plattform den kör o.s.v. Faller då valet på en HTC som kör Windows Mobile - då tar man helt enkelt reda på vad det innebär, om den behöver tweaks etc. Problemet uppkommer om användaren inte tar reda på något om produkten utan köper den och sedan gnäller p.g.a oförmåga att hantera den korrekt. Tar vi en Touch Diamond som du sågade rätt ordentligt kan jag bara konstatera att det är ungefär som med gnäll på X1. Nallen är inte dålig MEN den kräver tweaks för att lyfta. Har man då köpt en nalle som kräver det - då är det bara att tweaka. Är man ointresserad av det - då köper man något annat eller lämnar tillbaka den och byter. För min del är HTC det bästa som hänt inom mobilvärlden och att då läsa en massa gnäll som beror på att användaren inte optimerat nallen (gäller framförallt WM) ÄR irriterande. Framförallt när användaren drar på stora växlar i form av "skitmobilen" o.dyl. Har man köpt en modell med en plattform som kräver användarinsatser - då får användaren anpassa sig till detta. Duger det inte - köp en annan modell. Sedan är det klart att det finns nallar som inte fungerar normalt p.g.a fabrikationsfel (trasig display, kamera som inte fokuserar ordentligt, felaktiga batterier etc) men då är det ju bara att reklamera. Som sagt: tar man reda på VAD man köper INNAN man köper hittar man rätt produkt och behöver inte såga produkten för att den har "plattform X" eller att det är "skit att man skall behöva leta upp en ROM på XDA". Personligen har jag ägt nallar med brister men jag har själv gjort valet och har inte varit missnöjd med köpet. Bristerna kan ha irriterat men ofta har det varit kompromisser som jag fått göra. Annars kan jag skriva och kalla X1 för skitmobil just nu för jag behöver flasha om den p.g.a kort batteritid för tillfället. Om jag skriver ett inlägg i stil med: Makken till skitmobil fins innte! Minn usla X1 åkker snart utt genomm fönstrett! Den håler barra en dagg och är så seg och kronglig! Jag förstårr inte hurr ni kan vara nöjjda med erra X1or! Dessutom harr den ingen mottagning! Jag äggde en K700 innan X1 och denn var så enkel! SE har kastatt bort enkelhetten med X1! Dumma dumma SE!Då får jag räkna med rejäla mothugg. Och det är inte mer än rätt för ett inlägg i den stilen (eller med den innebörden) innebär skit bakom tangenterna och inte att mobilen är dålig.
Postad 31 January 2011 - 13:12
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
När det gäller Plasma-LCD-tjaffset så skulle jag vilja hävda att detta ständigt eldas på av dessa Rookies som i inlägg nr 1 envisas med att fråga "Vilken TV ska jag köpa?" istället för att läsa på lite själva i befintliga trådar. Varje sådan fråga har en tendens att alltid sluta med samma tjafs mellan samma personer. Jag skulle hellre hänvisa till märkes/modell-trådarna där det oftast är lite mer nyanserat.
Visst är det så. Det är ju dock inte rookies som står för det otrevliga, tvärtom. Gamla rävar som "kan" mycket är det ju ofta som är bovarna. Dock är ju antalet trådar i TV-delen ett annat problem, att folk startar en egen tråd så fort dom ska köpa en tv istället för att söka efter svaren. Problemet är ju att det finns så ofantligt många tv-modeller så det är kanske ofrånkomligt. Jag är också lite bov i dramat, då jag/vi håller på med en ordlista och FAQ till just TV-delen. Tyvärr har det dragit ut på tiden men jag hoppas den kommer snart. Ska förhoppningsvis minska antalet nystartade trådar rejält.
Postad 31 January 2011 - 13:15
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Varför inför ni inte ett subforum för köptips, då slipper man ju bläddra igenom hundra sidor köpråd för att hitta något intressant? Majoriteten av alla använder vill ju ha det.
Postad 31 January 2011 - 13:21
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3037 inlägg
Varför inför ni inte ett subforum för köptips, då slipper man ju bläddra igenom hundra sidor köpråd för att hitta något intressant?
Majoriteten av alla använder vill ju ha det.
du menar de 305 utav 197.121 som har röstat
Postad 31 January 2011 - 13:22
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
du menar de 305 utav 197.121 som har röstat 
Majoriteten av de som orkat rösta menar jag ju
Postad 31 January 2011 - 13:23
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3037 inlägg
 ok då
Postad 31 January 2011 - 13:24
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Postad 31 January 2011 - 13:55
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Varför inför ni inte ett subforum för köptips, då slipper man ju bläddra igenom hundra sidor köpråd för att hitta något intressant?
Majoriteten av alla använder vill ju ha det.
Jag personligen har ärligt talat inte varit inne i den där tråden. Den borde kanske ligga under Kommentera & Felrapportera istället? Sak samma, nu har jag sett den.  Hmm, skulle kanske vara bra. Risken är ju att det då startas 100-tals trådar i subforumet för köptips istället. Men nu vet jag om detta och tar upp det för diskussion.
Postad 31 January 2011 - 13:59
Unregisterede3e9db38
-
Unregisterede3e9db38
-
Veteran
-
-
1636 inlägg
Sen är det ju så att en PS3 är en PS3 och en 360 är en 360, var ju faktiskt någon som föreslog en uppdelning i TV-delen också. Plasma för sig och LCD för sig. En inte helt dum idé kan jag tycka. Dock så finns det ju dom som gillar att munhuggas så det kommer ju alltid finnas trådar det tjafsas i.
Måste säga att jag nog är kluven till den uppdelningen. Visst, för att minska munhuggningen finns det väl knappt en bättre modell. Men låt oss säga att en icke insatt person en vanlig dag vill ha köpråd och då skriver "vilken lcd" trots att en plasma kanske passat bättre för just det ändamålet (mina föräldrars köp innan jul är ett bra exempel), så kommer han/hon antagligen posta i lcd-forumet och därmed gå miste om plasma över huvudtaget. Samma sak om man nu vill jämföra lcd och plasma, det blir lite knepigt. I och för sig så går det ju knappt nu heller då det bara blir krig. En objektiv och riktlig FAQ tror jag kan lösa en hel del, då kan man hänvisa till den och efter det andra trådar så skulle många trådar kunna låsas kanske? Alternativet med ett subforum för köptips är också bra, men jag tror inte det gör ett dugg mot pajkastningen... Mvh
Postad 31 January 2011 - 15:27
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Kunde jag aldrig tro Lias, bara 10 år, du är ett föredöme för andra. Trodde absolut du va född här, lite brytning hör man i chatten men det har ju alla från Sthlm, nä seriöst all creadits till dig kompis.
Tack mannen  Jag har hört både det ena och det andra av blattekompisar som "svenne wannabe", "du blir aldrig accepterad" m.m eftersom jag läste många böcker, lyssnade på Radio (P3/P4) och kollade på SVT kanalerna för att lära mig språket. Jag struntar i vad andra tycker och tänker om hur jag vill leva mitt liv.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|