Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Inställningar Marantz SR 5300

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 February 2011 - 13:24

Unregistered6c3ecbc2
  • Unregistered6c3ecbc2
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej!
Jag skulle behöva hjälp med inställningarna av min förstärkare, tycker den krämar på för dåligt i förhållande till vad den innehåller.
min setup är för närvärande
Marantz Surround Reciever SR5300
Högtalarna är Dynavoice Magic FX-6 paketet med vinklade bakhögtalare
Ingen sub ännu

Vanligtvis brukar jag använda MCH stereo när jag lirar musik, men det är då knappt någon bas alls, har börjat köra på CS-Music nu istället och då är det vettig bas men måste höja närmare 0 för att det ska trycka på något och då kan jag fortfarande utan problem vara i närheten av anläggningen.

Antar att det har något med inställningarna att göra, kompisen har exakt samma högtalare men istället följande förstärkare, https://www.prisjakt...kt.php?e=578624.

Har tidigare haft en jämförelse på forumet mellan min och hans förstärkare och det va ju samlade åsikter om att marantzen skulle vara bättre. Behöver jag byta förstärkare eller är detta något som en rejäl genomgång av inställningarna kan råda bot på?

Går det att ändra något på M-CH-stereo mode så att jag får mer bas, ska ju inte behöva maxa det vanliga reglaget kan man tycka.
Är tacksam om någon har en instruktionsbok som ligger i PDF eller något sådant också, fick inte med det när jag köpte den av kompisen som hade fått den av sin svärfar...

Mvh Gustaf

Postad 11 February 2011 - 13:42

Unregistered6c3ecbc2
  • Unregistered6c3ecbc2
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
hittade en manual nu iaf, men tar gärna emot tips om det är någon som har något!

Postad 19 February 2011 - 20:28

Unregistered6c3ecbc2
  • Unregistered6c3ecbc2
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har fortfarande inte lyckats lösa problemet, funderar över hur stor skillnad det kan göra på rumsstorleken?
Märker ju att förstärkaren och högtalarna kan trycka på så det skorrar i tapeten men då måste jag höja något enormt, känns inte som att högtalarna är så svårdrivna att jag ska behöva släppa på full spänning för att det ska bli outhärdligt högt...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.