Kanal5/kanal9 kan bli ägda av MTG
29 svar till detta ämne
Postad 14 February 2011 - 02:49
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
SBS ska säljas och MTG är de största spekulanterna http://www.dagensmed...icle3088344.eceJag kan bara se hur Kanal5 blir lika dålig som tv3 och andra Viasat ägda kanaler lika med kanal9 och övriga SBS radio/TV kanaler Vad tror ni är detta bra eller åt skogen? ProsiebenSat1 är ju spekulanter av ComHem undra om försäljningen av SBS kan bero på att de har planer att köpa Comhem? och vill göra sig fri från SBS?
Postad 14 February 2011 - 08:05
sisa123
-
sisa123
-
Amatör
-
-
85 inlägg
SBS ska säljas och MTG är de största spekulanterna
Jag kan bara se hur Kanal5 blir lika dålig som tv3 och andra Viasat ägda kanaler lika med kanal9 och övriga SBS radio/TV kanaler
Kanal9 används ju som 'repris'-kanal för många av Kanal5s prg, + att Kanal9 har några 'egna' prg också. Så Kanal5 är väl redan 'lika dålig' som Kanal9 isåfall. Vem som äger kanalerna är nog ointressant eftersom kanalernas målgrupper redan är etablerade, alltså är även kanalinnehållet i stort sett låst.
Redigerat av sisa123, 14 February 2011 - 08:06.
Postad 14 February 2011 - 08:51
Unregistered1254
-
Unregistered1254
-
Guru
-
-
5090 inlägg
Bara TV6 fortsätter sända Simpsons så är jag nöjd.
Postad 14 February 2011 - 08:53
Unregisteredb27a28b7
-
Unregisteredb27a28b7
-
Veteran
-
-
2307 inlägg
Bara TV6 fortsätter sända Simpsons så är jag nöjd. 
Och family guy!
Postad 14 February 2011 - 08:58
Unregistered1254
-
Unregistered1254
-
Guru
-
-
5090 inlägg
Och family guy! 
Givet. Grymt skönt att slänga sig på soffan och titta igenom hela kvällsprogrammet med allt från tjocka poliser i USA till Simpsons.
Postad 14 February 2011 - 09:02
Unregisteredb27a28b7
-
Unregisteredb27a28b7
-
Veteran
-
-
2307 inlägg
Givet. Grymt skönt att slänga sig på soffan och titta igenom hela kvällsprogrammet med allt från tjocka poliser i USA till Simpsons. 
Word! Gärna att det avrundas med two & a half men. Off topic? Näää.. Det enda som 5an, eller rättare sagt 9an har att erbjuda för mig har varit top gear & nån enstaka hockeymatch. Iuf.. Fråga Olle har jag skrattat gott åt någongång också.
Postad 14 February 2011 - 09:03
Unregistered1254
-
Unregistered1254
-
Guru
-
-
5090 inlägg
Haha, va? Finns Fråga Olle kvar? Det såg jag ju på högstadiet/gymnasiet typ.
Postad 14 February 2011 - 09:07
Unregisteredb27a28b7
-
Unregisteredb27a28b7
-
Veteran
-
-
2307 inlägg
Haha, va? Finns Fråga Olle kvar? Det såg jag ju på högstadiet/gymnasiet typ.
Såg det för inte alls längesedan.. De filmade ett onanimaraton, haha
Postad 14 February 2011 - 15:46
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Såg det för inte alls längesedan.. De filmade ett onanimaraton, haha 
ja 5an står för sin sak (ironi)
Postad 14 February 2011 - 17:12
Unregisteredb27a28b7
-
Unregisteredb27a28b7
-
Veteran
-
-
2307 inlägg
ja 5an står för sin sak (ironi) 
Haha, yeah nivån är GRYM nu
Postad 14 February 2011 - 21:07
sisa123
-
sisa123
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Kanal5 är ju bara skit just nu!
Idag missade de tiden på Big Bang Theory - IGEN!
Istället för utannonserade 17:20 som det stod i alla tidningar tablåer, och på hemsidor, inkl. deras egen, OCH ÄVEN PÅ EPGn!, så startade istället Christine 17:20, varpå man naturligtvis missade Big Bang...
Sen körde de Big Bang 17:50, men det var ju inte inspelaren ställd för...
Inte heller är det första gången man kan fråga 'vaffor beter de sig på dette vise ???', i förra veckan var det likadant flera ggr.
Redigerat av sisa123, 14 February 2011 - 21:08.
Postad 14 February 2011 - 21:47
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Kanal5 är ju bara skit just nu! Idag missade de tiden på Big Bang Theory - IGEN!
Istället för utannonserade 17:20 som det stod i alla tidningar tablåer, och på hemsidor, inkl. deras egen, OCH ÄVEN PÅ EPGn!, så startade istället Christine 17:20, varpå man naturligtvis missade Big Bang...
Inte heller är det första gången man kan fråga 'vaffor beter de sig på dette vise ???', i förra veckan var det likadant flera ggr.
tror det går en aning dåligt för kanal5/sbs därför vill de sälja då det inte är vinstdrivande mer
Postad 14 February 2011 - 22:43
sisa123
-
sisa123
-
Amatör
-
-
85 inlägg
tror det går en aning dåligt för kanal5/sbs därför vill de sälja då det inte är vinstdrivande mer
SBS = Skit Bakom Spakarna!
Postad 15 February 2011 - 08:31
hofwing
-
hofwing
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Kanal5 är ju bara skit just nu! Idag missade de tiden på Big Bang Theory - IGEN!
Jag kör comhem och hos mig stod det iallafall att Big Bang Theory började 17:50, stod även på tvplaneten.se och tvdags.se
Postad 15 February 2011 - 12:38
sisa123
-
sisa123
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Jag kör comhem och hos mig stod det iallafall att Big Bang Theory började 17:50, stod även på tvplaneten.se och tvdags.se
Men inte på Kanal5s egen tablå på deras hemsida, inte på deras egen text-tv, inte på Markända EPGn eller i Aftonbladets tv-tidning...
Postad 16 February 2011 - 01:18
sisa123
-
sisa123
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Men inte på Kanal5s egen tablå på deras hemsida, inte på deras egen text-tv, inte på Markända EPGn eller i Aftonbladets tv-tidning...
Och samma skit ikväll tisdag igen, inte var det nån Big Bang 17:30 som utannonserat inte ...
Postad 16 February 2011 - 17:08
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Kanal9 används ju som 'repris'-kanal för många av Kanal5s prg, + att Kanal9 har några 'egna' prg också.
Så Kanal5 är väl redan 'lika dålig' som Kanal9 isåfall.
Vem som äger kanalerna är nog ointressant eftersom kanalernas målgrupper redan är etablerade, alltså är även kanalinnehållet i stort sett låst.
Jag ser bara "Mad Men" på Kanal 9 men pg av den serien förlåter jag att Kanal 9 i övrigt mest sänder repriser som sagt. Pantertanter, Frasier, Falcon Crest, MacGyver... Kanal 5 förlåter jag också - denna gång för att det är kanalen som sänder "Big Bang Theory". 25 februari börjar Kanal 5 sända säsong 4 som är den senaste. Christine och Vänner kan jag dock utantill vid det här laget efter alla år!
Postad 17 February 2011 - 00:46
MackeMack
-
MackeMack
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
jag tycker 5,an är ett skämt... Försöker locka tv-tittare med sex och SKIT program. Sen verkligen trycker de ut allt ur Filip och Fredrik, låt killarna slappna av lite. Ungefär som 6,an gör med Erik och Mackan...
Jaja sen tycker jag kanal 5 har sämst bild i min TV, (har analogt) men vafan riktigt j*kla kass bild grynigt så man ej kan se på tv. (Bor i centrum så alla andra kanaler har väldigt fin bild) men ej 5,an och 9,an... trist
Postad 17 February 2011 - 08:05
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Jaja sen tycker jag kanal 5 har sämst bild i min TV, (har analogt) men vafan riktigt j*kla kass bild grynigt så man ej kan se på tv. (Bor i centrum så alla andra kanaler har väldigt fin bild) men ej 5,an och 9,an... trist
Om du har den analogt ska du vara tyst om bildkvalité. Analogt kan variera oerhört i bara ett hus om nätet är mindre bra. En frekvens kan vara bra, en annan usel. Programmen - mmh, de har ivartfall slutat sända The Fresh Prince of Bel Air men jeklar vad tjatiga de är i med en del gamla (och nya) serier. CSI fattar jag inte att folk kan se på, Desperata husmödrarna har överlevt sig själva, Fringe sänder de på en helt obskyr tid osv. De behöver en nystart helt enkelt.
Postad 17 February 2011 - 08:41
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Är det bara jag som ser fördelen i att vi då kanske kan få TV3 HD och Kanal 5 HD i samma paket hos andra operatörer än monopol-Boxer?
Postad 17 February 2011 - 09:43
sisa123
-
sisa123
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Kanal 5 förlåter jag också - denna gång för att det är kanalen som sänder "Big Bang Theory". 25 februari börjar Kanal 5 sända säsong 4 som är den senaste.
Men de sänder ju aldrig på utannonserad tid ... Fast det spelar ju eg. ingen roll, för på Sajterna finns ju redan säsong 4, upp till episod 15, ute. Tvyärr är ännu inte 15 svensktextad, men svensk text behöver man ju bara om man är 'lat'. Christine och Vänner kan jag dock utantill vid det här laget efter alla år!
Men det är ju henne du får se om du tittar på Big Bang på utannonserad tid ... Måndag, tisdag, onsdag, och kanske ikväll också - vem vet? - så har de istället för Big Bang sänt Christine! Skitstövlar är vad de är!
Postad 17 February 2011 - 10:34
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Men de sänder ju aldrig på utannonserad tid ...
Fast det spelar ju eg. ingen roll, för på Sajterna finns ju redan säsong 4, upp till episod 15, ute. Tvyärr är ännu inte 15 svensktextad, men svensk text behöver man ju bara om man är 'lat'.
Men det är ju henne du får se om du tittar på Big Bang på utannonserad tid ...
Måndag, tisdag, onsdag, och kanske ikväll också - vem vet? - så har de istället för Big Bang sänt Christine! Skitstövlar är vad de är!
Även jag har noterat att starttiderna i tablån blivit omkastade den här veckan. Konstigt att de inte fixat till det hela nu när det gått flera dagar. Ser att "Big Bang Theory" även ikväll torsdag har tidiga tiden och Christine den sena. Får se i vilken ordning det blir utsändning ikväll... Självklart kan man ladda hem serierna så snart de gått i USA och fler och fler gör nog det. Att låta svenska TV-tittare vänta ett halvår på serieavsnitten är en kvarleva från den "gamla goda tiden" då upphovsmännen hade gott om tid att mjölka varje marknad för sig. Man ser det inte bara när det gäller TV-serier utan även spelfilm. Den gamla principen att köra bio först, sen betalfilmkanaler och sist TV & DVD fungerar inte heller särskilt bra när många sett filmen hemma redan innan den har svensk biopremiär!
Postad 17 February 2011 - 23:17
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
coola ner lite här va  inget av de serier ni snackar om tittar jag ens på för mig kan de lägg ner hela högen och satsa på rediga program i stället
Postad 18 February 2011 - 12:31
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1866 inlägg
jag tycker 5,an är ett skämt... Försöker locka tv-tittare med sex och SKIT program. Sen verkligen trycker de ut allt ur Filip och Fredrik, låt killarna slappna av lite. Ungefär som 6,an gör med Erik och Mackan...
Hur kan man ha analogt 2011?
Postad 18 February 2011 - 12:49
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Hur kan man ha analogt 2011?
Jo, det finns kvar en del som inte tagit steget över till digital-TV - jag känner faktiskt några personligen. Det gäller nog i synnerhet fastigheter där man genom sk gruppavtal med kostnaden inbakad i hyran/månadsavgiften har tillgång till ett analogt grundutbud med några kanaler utöver SVT/TV4 t ex TV3, Kanal 5, kanal 9, Kanal 11, TV6... I fastigheter där man endast har SVT och TV4 analogt har nog de flesta tagit steget över till digital-TV åtminstone med det minsta abonnemanget. 49 kr/månaden är ju inte en alltför hög kostnad - jag har dock hört att en del tycker att en "extra låda" med "en massa kablar" och en fjärrkontroll till utgör ett hinder! Möjligheten att använda CA-modul för programkortet i nya TV-mottagare kommer säkert att skynda på övergången till digital-TV för den som inte vill ha fler "lådor".
Redigerat av Unregistered558ade6e, 18 February 2011 - 12:56.
Postad 18 February 2011 - 23:51
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Jo, det finns kvar en del som inte tagit steget över till digital-TV - jag känner faktiskt några personligen. Det gäller nog i synnerhet fastigheter där man genom sk gruppavtal med kostnaden inbakad i hyran/månadsavgiften har tillgång till ett analogt grundutbud med några kanaler utöver SVT/TV4 t ex TV3, Kanal 5, kanal 9, Kanal 11, TV6... I fastigheter där man endast har SVT och TV4 analogt har nog de flesta tagit steget över till digital-TV åtminstone med det minsta abonnemanget. 49 kr/månaden är ju inte en alltför hög kostnad - jag har dock hört att en del tycker att en "extra låda" med "en massa kablar" och en fjärrkontroll till utgör ett hinder! Möjligheten att använda CA-modul för programkortet i nya TV-mottagare kommer säkert att skynda på övergången till digital-TV för den som inte vill ha fler "lådor". 
att många kör analog i dag beror nog största delen på okunskap de tror att det är de bästa de kan få om de bor i hyresrätt osv och att de tror att de ska kosta en förmögenhet att gå till digitalt system
Postad 19 February 2011 - 21:23
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
En trolig konsekvens om MTG köper 5an (och 9an) så drar de tillbaka dessa från Canal Digitals satellitplattform tillsammans med TV3 när gällande avtal går ut.
CD (som satt på lång exklusiv sat-rättighet på 5an) gav Viasat rätt att sända 5an när de fick sända Viasats TV3. Det fanns en "terrorbalans" som rubbas om MTG köper 5an.
Det blir naket för CD då.
Postad 19 February 2011 - 23:48
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
En trolig konsekvens om MTG köper 5an (och 9an) så drar de tillbaka dessa från Canal Digitals satellitplattform tillsammans med TV3 när gällande avtal går ut.
CD (som satt på lång exklusiv sat-rättighet på 5an) gav Viasat rätt att sända 5an när de fick sända Viasats TV3. Det fanns en "terrorbalans" som rubbas om MTG köper 5an.
Det blir naket för CD då.
Comhem har ju fördelen av att enbart vara en återförsäljare av kanalinnehåll och står fritt från alla kanaler: TV4-gruppen, MTG, Prosieben och SVT. Det är en fördel för oss kunder i Comhem jämfört med både Viasat- och Canal Digital-abonnenter som inte kan få tillgång till komplett utbud. En ytterligare koncentration till t ex MTG kan knappast vara till fördel för Canal Digital som genom sin ägare Telenor ju är direkt konkurrent till MTG/Kinnevik på telefonisidan. Jag hoppas verkligen att Comhem även i fortsättningen får vara oberoende. Har svårt att tänka mig att någon av aktörerna som redan har stor marknadsandel i Sverige skulle kunna få köpa Comhem om det skulle bli aktuellt. Hoppas Bryssel isf gör en insats för mångfald och konkurrens!
Postad 20 February 2011 - 09:33
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
vette tusan om MTG kan vara intresserade av Kanal5/9. De har ju redan kanaler i sin kanalflora i de segment som kanal 5 och 9 rör sig i. Enda anledning vore då att snuva CD på dessa men vette tusan om det kan anses vara en klok investering.
Kanal 5 och 9 är iofs etablerade kanaler, kan vara enklare att köpa in dessa och göra om dem än att skapa nya kanaler. MTG skulle bli ganska dominerande med TV3, Kanal5, TV6, TV8, Kanal9, TV10....
Inte många siffror kvar till andra.
Postad 14 March 2011 - 07:48
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Intressant artikel under rubriken "Kampen om kanalerna" i Dagens Nyheter, måndag 14 mars.
Med anledning av Prosiebens avsikt att sälja Kanal 5 och Kanal 9 tillsammans med SBS Radio (The Voice, Mix Megapol, Radio 107,5 och Vinyl).
"Tittarna blir inte vinnare" genom koncentrationen till större och färre ägare, framgår det av artikeln i DN.
Hoppas vi slipper den dag då Comhem får allt utbud i en tjock kabel från ett enda ställe. Mångfalden måste bestå! Jag vill inte ha Big Brother och Minuten i alla kanaler!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|