Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bildproblem med ny receiver från Pioneer

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 February 2011 - 19:29

Jochswe
  • Jochswe
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej,

Har nyligen köpt en Pioneer VSX-920-K hemmabioreceiver. Ljudet är kanon både när jag kollar på TV och lyssnar på musik. Problemet som jag har är att videosignalen ut blir väldigt dålig när jag kollar på TV (se bifogade bilder). Ibland blir bilen dålig direkt när jag sätter på receivern men den kan också inträffa efter 20 minuter. Det konstiga är att signalen är bra när jag är inne i Onscreen menyerna - kan problemet vara inkompatibilitet med HDboxen?

Min setup är som följer:

Motorola VIP 1910 [TV via LAN] -> (1 m HDMI) -> VSX920 -> (5 m HDMI) -> Samsung UE40C6515

Det verkar inte som om det är fel på HDMI-kablarna eftersom TV-bilden är bra när jag kopplar förbi receivern och använder samma kablar. Varför fungerar inte denna setupen? Kan det vara problem med att Motorola-boxen endast är HDMI v.1.2?

/ Johan

Bifogad fil(er)

Postad 15 February 2011 - 10:34

Unregistered79cbf332
  • Unregistered79cbf332
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Kan det vara så att signalförstärkaren inte klarar av din 5m HDMI?

Jag kanske yrar om något helt annat, men för mig uppstod motsvarande problem då jag kopplade PS3:an direkt till projektorn, grynig bild som fan. Efter att jag kopplade via Kramer VS-41HC så fick jag tillbaka perfekt bild.

Postad 15 February 2011 - 15:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Har du ngn form av uppskalning igång i förstärkaren? Har du provat pure läget? Har samma förstärkare och upplever inga problem alls med mina prylar. Jag kör iofs inte TV genom min.

Postad 15 February 2011 - 15:48

Xicaxo
  • Xicaxo
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0

Ibland blir bilen dålig direkt när jag sätter på receivern men den kan också inträffa efter 20 minuter. Det konstiga är att signalen är bra när jag är inne i Onscreen menyerna - kan problemet vara inkompatibilitet med HDboxen?

om den någon gång är "bra".. så känns det ju som om det är nått kretsfel eller liknande.. garanti ?

Postad 15 February 2011 - 17:32

Jochswe
  • Jochswe
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har testat både med och utan uppskalning (pure-läget). Bilderna ovan är utan uppskalning och slår jag på det så blir det något bättre, dock fortfarande inte helt bra.

Kretsfel hoppas jag verkligen inte att det är, synd på en sån fin receiver! Men garanti har jag fortfarande kvar så i fall det är det så får jag väl lämna tillbaka den.

Postad 15 February 2011 - 18:38

Xicaxo
  • Xicaxo
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0

Jag har testat både med och utan uppskalning (pure-läget). Bilderna ovan är utan uppskalning och slår jag på det så blir det något bättre, dock fortfarande inte helt bra.

Kretsfel hoppas jag verkligen inte att det är, synd på en sån fin receiver! Men garanti har jag fortfarande kvar så i fall det är det så får jag väl lämna tillbaka den.

svårt att avgöra.. men eftersom du säger att det funkar "ibland".. för att sedan bli dåligt.. låter ju väldigt konstigt.. hade det varit kablarna eller liknande så skulle det ju antingen funka eller inte.. inte ibland och en viss tid.

jag tror att dina kablar funkar aldeles utmärkt!

men att det är nått fel i din receiver.. antingen programvara eller hårdvara.. lämna in! kostar dig ingenting eftersom du har garanti.

kan ju vara så att du fått ett välkänt "måndags exemplar"

Redigerat av Xicaxo, 15 February 2011 - 18:41.

Postad 16 February 2011 - 13:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Eller så är det helt enkelt så att boxen inte gillar din förstärkare. Inte första gången sånt händer.

Postad 17 February 2011 - 16:01

hundskall
  • hundskall
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är det en ny digitalbox kommer det säkert frekventa uppdateringar som möjligen kan avhjälpa felet. Kontakta HB-box leverantörer och påpeka problemen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.