Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

sätta upp TV på vägen i nyrenoverad hyresrätt ?

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 februari 2011 - 23:24

phillewee
  • phillewee
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
Hej !

flyttar in i en nyrenoverad hyresrätt 1/4 undrar nu vad ni säger om att sätta upp en 42 " på väggen ?

det stod i notiserna på kontraktet att man bara fick använda sig av tavelspik på väggarna... tänkte ev ändå sätta upp en tv på väggen och iså fall när jag flyttar ta hjälp av målarkompisen.

vad säger ni ? någon som har erfarenhet av detta ? vill ju helst slippa att bli skadestånds skyldig till hyresvärden !

Postad 22 februari 2011 - 23:27

Xicaxo
  • Xicaxo
  • Beroende

• 1 057 inlägg
  • 0

Hej !

flyttar in i en nyrenoverad hyresrätt 1/4 undrar nu vad ni säger om att sätta upp en 42 " på väggen ?

det stod i notiserna på kontraktet att man bara fick använda sig av tavelspik på väggarna... tänkte ev ändå sätta upp en tv på väggen och iså fall när jag flyttar ta hjälp av målarkompisen.

vad säger ni ? någon som har erfarenhet av detta ? vill ju helst slippa att bli skadestånds skyldig till hyresvärden !

jaja.. sålänge du "återställer" så är det väl inga problem!?

jag har både borrat och bankat in mina väggar.. men det är bara att spackal och pensla sen när man flyttar.. så "större" ingrepp ska man ju passa sig för.. då det kan bli mödosamt och kostsamt vid nästa flytt

Postad 23 februari 2011 - 04:33

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0
Hålen efter en platt-tv ses idag av många hyresvärdar som "normalt slitage" och ska då vara OK.

Men har man en petig hyresvärd så hade jag tagit en kniv och skurit i tapeten, som en lucka i en julkalender :). Då kan man vika upp tapeten från väggen, borra och fästa TV:n. När man då ska flytta nån gång så kletar man på lite tapetlim på fliken som man skurit loss och limmar över hålet igen. Då blir det i princip inget märke kvar.

Postad 23 februari 2011 - 14:58

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1 866 inlägg
  • 0
Klart man måste få sätta upp en tv på väggen.

Postad 23 februari 2011 - 15:03

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Ser inga problem med det. Bor i en hyres själv.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.