Sitter och surfar och funderar angående ett kommande projektorköp.. =)
Jag har surfat sönder Prisjakt, massa forum och Projectorcentral för att hitta den mest prisvärda projektorn men det är ju skitsvårt..! =)
Har haft flertalet projektorer genom åren och den jag har just nu är en Panasonic PT-AX100 som tjänat mig väl under de senaste ca 4 åren.. Den är dock ganska slut nu.. =)
En Full HD projektor hade varit trevligt och Epson TW3200 verkar vara ett bra alternativ men lite dyr kanske och även mindre Ansi än vad min AX100 har..
Då jag trivts väldigt bra med min AX100 som är HD Ready så tänkte jag att en ny sådan hade funkat bra och även så är flertalet av dom ljusstarkare än de som är i Full HD *för en billig peng*
Då jag använder min Projektor som enda bildvisare i vardagsrummet så används den ju flera timmar om dagen och även då dagtid så jag sätter STORT värde i ansilumen och betalar då priset med sämre svärta osv.. =)
Jag har spanat ut 3 st projektorer som jag är sugen på och dessa är
Benq W600+ *2600 ansi*
Benq MW512 *2800 ansi*
Epson TW450 *2500 ansi*
Anledningen till denna tråd är att jag sökt efter en butik i närheten av där jag bor *strax utanför Lund* som har dessa projektorer så man kan få jämföra dom med varandra men framförallt också för att se hur mycket regnbågseffekter jag kommer att se på DLP:arna och hur mycket det stör mig...
Jag var vid ett tillfälle för något år sedan på HIFI Klubben och tittade då på W1000 samt w600 som då hade 2X på färghjulet och såg regnbågseffekterna ganska tydligt.. Enligt diverse forum så skall den uppdaterade W600+ ha 3X på sitt färghjul och kanske det gör någon skillnad.
Uppgift på MW512:ans färghjulshastighet hittar jag inte *inte ens på Benq´s hemsida*
Känns lite trist att beställa en på nätet för att sedan upptäcka att regnbågseffekterna blev alltför irriterande..
Vet att det är mycket begärt att bjuda hem en okänd person till ert hem för att jag skall kunna provkika lite men tänkte ändå chansa att det finns någon vänlig själ som kan ställa upp.. =)
Kanske ett par hundralappar är lockande för några minuters visning..? =)
Far ofta runt i Skåne så även ifall det är några mil att köra så funkar det för min del..
Kanske någon Projektorguru kan tipsa om en prisvärd HD Ready/Full Hd som har mycket ljustryck..
Mvh
Peter