Nu har jag suttit med min gamla (och 50+ kg tunga)
Jag måste erkänna att jag fortfarande inte är särskilt imponerad över bilden hos de flesta platt-TVs jag sett ens den senaste tiden. Bilden hos plasman tenderar att tilltala mig mest men energiförbrukningen på de flesta plasmapaneler jag kollat är på tok för hög. En LED-LCD kring 50W-60W känns rimligare, men här gäller det ju att inte köpa grisen i säcken och få problem med clouding, ljussvaghet eller ryckighet vid panoreringar etc. Det verkar vara ungefär samma som förr egentligen: CRT och projektorer är bäst på rörliga bilder, LCD bäst för stillbilder :-)
TVn jag letar efter behöver inte vara så stor: 37-42 tum räcker fint. Den ska dock ha nätverk+DLNA och gärna stödja uppspelning av H.264 och MKV så att jag kan streama en del film från NASen utan att behöva kicka igång HTPCn varje gång. En komponent-ingång behövs även (men finns väl i princip alltid enligt HD-spec?). Ett plus är givetvis om panelen inte reflekterar alltför mycket ljusblänk. Skulle responstiden vara så låg att det gick att spela ett eller annat FPS från datorn utan att bli frustrerad är även det uppskattat.
En stor del av tittandet är SVTPlay, Netflix och SVT Bolibompa :-), dvs ofta lågupplöst streamad video. Hyfsad hantering av sådan video är således också uppskattad.
En annan sak som är ungefär som förr är den snåla tillgången på stålars, så max 6000:- får den kosta! Jag har letat fram två alternativ och mycket tacksam för feedback om dessa eller andra lovande modeller (gärna med egen erfarenhet av resp modell och dess eventuella skavanker):
Eller:
Vad tror ni, är nån av dessa nåt man kollar på ett par timmar om dagen de närmsta sex åren?
Redigerat av korpenkraxar, 01 August 2011 - 11:07.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
JVC HV-32P40
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?