Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 55PFL7606T/LG 55LW550W, snarlika

93 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 August 2011 - 09:18

Unregistered728f4f3b
  • Unregistered728f4f3b
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Dessa båda 55 tumsapparater är i det närmaste identiska i pris och funktioner. (Passiv 3D, T2 tuner, USB inspelning osv) Philipsen har befarat överkrispig bild, ambilight, oklart "smartinnehåll" samt är snyggare. LG 2D/3D konvertering, bättre onlineinnehåll. Iphoneapparna verkar likvärdiga. Philipsen tycks inte testad än, osäkert kort. Känner någon till mer om Philipsen (utöver den överdrivna skärpan och den kalla bilden som väl borde gå att kompensera för i inställningarna) Användningsområde: Matning från HTPC och Humax HD+. Tänkte mig Boxer tvilling kort med ett kort i boxen och ett i TVn för inspelning inkl HD utbud, mina Fire DTV får köra frikanalerna i datorn.

Postad 29 August 2011 - 10:50

rigm0r
  • rigm0r
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0
Jag vet iallafall att LGn är en riktigt bra tv. Har sett många dåliga philips-apparater i mina dagar.

Postad 29 August 2011 - 10:58

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Som det ser ut enligt din text ovan har inte philipsen 2d till 3d. Då tycker jag att den går bort direkt.

/Niklas

Postad 29 August 2011 - 13:39

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Som det ser ut enligt din text ovan har inte philipsen 2d till 3d. Då tycker jag att den går bort direkt.

/Niklas

För att?
Finns ingen tv som kan trolla och göra 2D-material till BRA 3D-material så den funktionen går bort direkt enligt mig.

Postad 29 August 2011 - 13:40

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

/Niklas

2d till 3d är ett riktigt skämt och ett skamligt försök till marknadsföring.

Postad 30 August 2011 - 09:28

Unregistered728f4f3b
  • Unregistered728f4f3b
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
OK, tack för er input. Som vanligt svårt att värdera finesser. LGn känns som ett säkrare kort. Ansträngt mig för att kolla upp Philips 7606 men hittar märkligt nog i princip inga test, den TVn är ju annars späckad med finesser. Lillebror 6606 tycks extremt prisvärd.

Postad 31 August 2011 - 21:02

Korbendallas
  • Korbendallas
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Är det verkligen inte någon som har sett Philips 55PFL7606T live och kan komma med ett litet omdöme?
Verkar ju vara en fin tv med passiv 3d... men tyvärr finns det inte någon affär som har den i närheten så man kan åka o kolla på den...

Postad 11 October 2011 - 11:42

andermas
  • andermas
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Hittade den här tråden och går i samma funderingar, LG 47LW550W eller Philips 47PFL7606T. Philipsen är ju betydligt billigare vilket aldrig är fel. Det är ju dessutom samma paneler på Philips och LG. Jag har sett ett antal recensioner på båda apparaterna och vad jag kan se är de likvärdiga. LG ska ha något bättre "smart" TV innehåll samt något bättre svärta (märkbart?). Men, efter att ha ägt en Samsung i 7000 serien så går det här med smart TV bort. Kul i början, men används inte alls efter någon vecka. Sålde min Samsung ganska omgående p.g.a. clouding och bleeding. Form går före funktion på Samsung nya smart TV's.

FlatpanelsHD har recenserat både LG och Philips. Jag kan inte hitta några nämvärda skillnader. Personligen tycker jag att Philipsen är snyggare med sin silverram och ambilight är det många som pratar bra om. Det blir en Philips för mig när priset trillar ner under 10.000 kronor!

Philips test:
http://www.flatpanel...l&id=1316001274

LG test:
http://www.flatpanel...l&id=1301662476

Postad 13 October 2011 - 12:20

hanym
  • hanym
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag oxå haft funderingar krin Samsung 7000 serien, men efter allt jag har läst så föll den bort. jag har sett båda Philips 55 7606, och LG LW550W hos Media Market.jag tyckte spontant att LG bilden var bättre, livligare. Däremot Philips 7666T var annulonda, bättre än båda .!

Postad 13 October 2011 - 13:39

andermas
  • andermas
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Det beror ju mycket på hur TV apparaterna är inställda i butik. Philipsen är ju känd för att ha helt "fel" fabriksinställningar. LG'n har något bättre. Vad gäller skillnaderna mellan 7606T och 7666T så verkar det bara vara att den senare har inbyggd WIFI. Ingenting annat (jag har jämfört på Philips hemsida).

Sålunda är 7606T och 7666T bildmässigt likadana. Den skillnad som du såg i butiken berodde nog på att de var konfigurerade olika. Jag skulle själv inte betala några tusenlappar extra för inbyggd WIFI. En "WIFI adapter" kostar ju bara några hundra om man nu behöver detta.

Postad 13 October 2011 - 13:49

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Det beror ju mycket på hur TV apparaterna är inställda i butik.

Indeed, det är väldigt troligt att det hanym stått och jämfört olika inställningar, inte ev skillnader i prestanda.

Står de bara rakt upp och ner på Mediamarkt så är väl det enda man kan vara säker på är att samtliga ståtar med fullständigt urusel bildåtergivning.

Redigerat av pacman, 13 October 2011 - 13:51.

Postad 24 October 2011 - 06:21

andermas
  • andermas
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Inser att det efterfrågas en recension av Philips 47PFL7606T i denna tråd. Ingen nyhet kanske, men här kommer en djupgående recension av TV'n. Helt klart köpvärd och med likvärdig prestanda som LGs motsvarande modeller 550W och 650W.

http://www.flatpanel...l&id=1316001274

Postad 24 October 2011 - 10:07

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

och med likvärdig prestanda som LGs motsvarande modeller 550W och 650W.

Enl recension skiljer det en del ifråga om svartnivå, till Phillips nackdel. 0.13 cd/m2 är rätt sunkigt och mörka scener lär se rätt platta ut. (inte för att LG:n är nån världsmästare heller i denna gren, men, men)

God knows om det varierar mellan exemplar...

Inser att det efterfrågas en recension av Philips 47PFL7606T i denna tråd. Ingen nyhet kanske

Näe ingen nyhet då du posta samma länk några inlägg upp... ;)

Redigerat av pacman, 24 October 2011 - 10:11.

Postad 24 October 2011 - 10:42

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

För att?
Finns ingen tv som kan trolla och göra 2D-material till BRA 3D-material så den funktionen går bort direkt enligt mig.

Nu ska jag inte utala mig eftersom jag inte sett den funktionen in action. Men jag har läst mycket användar omdömmen. Och har då fått för mig att det fungerar över förväntan på hd-matrial.
Personligen känner jag att jag vill ha det på min 3d tv.

/Niklas

Postad 24 October 2011 - 11:04

andermas
  • andermas
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Enl recension skiljer det en del ifråga om svartnivå, till Phillips nackdel. 0.13 cd/m2 är rätt sunkigt och mörka scener lär se rätt platta ut. (inte för att LG:n är nån världsmästare heller i denna gren, men, men)

God knows om det varierar mellan exemplar...

Näe ingen nyhet då du posta samma länk några inlägg upp... ;)

Ledsen, Pacman. Jag får väl skylla på att det är måndag idag :wacko:

Vad gäller svartnivån så tycker jag att det är svårt att avgöra vad den faktiska "upplevda" skillnaden blir. Alltså vad det mänskliga ögat kan uppfatta. Vad gäller kontrast (destor högre kontrastförhållande desto finare övergångar mellan olika färger, vilket ofta ger en stor inverkan på bildkvalitén) så kan t.ex. inte det mänskliga ögat överhuvudtaget urskilja några skillnader efter 1000:1. Ändå redovisas värden i recension som ligger många gånger över denna gräns. Vad är meningen med detta?

Är det samma med Svartnivån? Vart går gränsen mellan tekniska mätvärden och faktiskt upplevd svärta?

Postad 24 October 2011 - 11:22

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Nu ska jag inte utala mig eftersom jag inte sett den funktionen in action. Men jag har läst mycket användar omdömmen. Och har då fått för mig att det fungerar över förväntan på hd-matrial.
Personligen känner jag att jag vill ha det på min 3d tv.

/Niklas

På min 55LW550W ser 2D till 3D ut som skit och jag förstår inte alls vem som kommer använda funktionen speciellt mycket. Däremot så behövs väl den funktionen för att kunna använda "dual play" om jag inte har helt fel. Känns som ett betydligt bättre användningsområde än det första.

Postad 24 October 2011 - 11:42

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0

På min 55LW550W ser 2D till 3D ut som skit och jag förstår inte alls vem som kommer använda funktionen speciellt mycket. Däremot så behövs väl den funktionen för att kunna använda "dual play" om jag inte har helt fel. Känns som ett betydligt bättre användningsområde än det första.

Dual Play har inget med 2D-3D-konvertering att göra, Dual Play använder bara de två olika spel-halvorna och visar det på samma sätt som 3D-material visas, bilden är inte 3D utan varje spelare ser varsin 2D-bild.

Postad 24 October 2011 - 12:09

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Dual Play har inget med 2D-3D-konvertering att göra, Dual Play använder bara de två olika spel-halvorna och visar det på samma sätt som 3D-material visas, bilden är inte 3D utan varje spelare ser varsin 2D-bild.

Exakt, 2D till 3D-funktionen har inget som helst att göra med Dual Play och precis som Swifting skriver så är det 2D som gäller på Dual Play.

Angående 2D till 3D-funktion; smaken är som baken. Dom 3D-tv:s jag testat det på ser det ut som skit men det kanske inte är så konstigt då det inte finns speciellt många som ens visar bra 3D där faktiskt källmaterialet är 3D.

Köper man en 3D tv idag skulle jag gissa på att väldigt många har 2D till 3D-funktionen om man nu tycker det är viktigt.

Redigerat av BrittBastard, 24 October 2011 - 12:10.

Postad 24 October 2011 - 15:12

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
andermas>>

(destor högre kontrastförhållande desto finare övergångar mellan olika färger, vilket ofta ger en stor inverkan på bildkvalitén)

Njae, "finheten" i övergångarna, snygga graderingar, har snarare med gamma (dvs förhållandet mellan insignal och utsignal, "kontrastkaraktären") och bitdjup att göra, inte det mätbara kontrastomfånget. Två helt olika saker alltså.

Vad gäller kontrast så kan t.ex. inte det mänskliga ögat överhuvudtaget urskilja några skillnader efter 1000:1. Ändå redovisas värden i recension som ligger många gånger över denna gräns. Vad är meningen med detta?

Njae, ögat kirrar väl en dynamik på flera miljoner:1 om det bara får lite tid på sig. Annars skulle vi inte fungera i en värld som består av nattsvarta nätter och soliga och ljusa dagar. :)
Att ögat för ett givet ögonblick bara kirrar 1000:1 må så vara men det är absolut inte samma sak som att en display inte "behöver" mer.

Är det samma med Svartnivån? Vart går gränsen mellan tekniska mätvärden och faktiskt upplevd svärta?

Det beror helt på rummet. Är rummet väldigt ljust så är lägsta möjliga svartnivå fullständigt whatever (och den som "vinner", om vi jämför två som har samma max ljusstyrka, är den tv som har bäst resistens mot ströljus). Men vem vill sitta och glo i ett sånt rum? Filmtajm i kvällens mysbelysning - och man kan gå lååångt lägre än 0.13 cd/m2 för att se skillnad.

Hurvida skillnaden mellan LG:n och Phillyn, om flatpanels mätningar är representativa,i praktiken är särskilt relevanta låter jag dock vara osagt, även om skillnaden är synbar om man ser på en helsvart bild i en optimal miljö. Ämnet kompliceras dessutom av om det finns skillnader i filter, betraktningsvinkel, gamma etc etc

Postad 24 October 2011 - 16:56

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Sant, fick för mig att man fick trycka på ett par andra knappar för att lösa dual play. Tänkte fel...

Postad 26 October 2011 - 08:51

Trolle
  • Trolle
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Står i valet och kvalet mellan Philips 55" och Samsungs motsvarande.
En sak som jag tycker är viktig är hur leverantörerna jobbar med uppdateringar av mjukvaran.
Jag har förstått att LG skickat ut en massa uppdateringar som gjort produkten bättre, och frågan är då, har Philips gjort detsamma? Om dom var likvärdiga från början kanske Samsung har sprungit ifrån Philips om Philips stått stilla med sin produkt som den såg ut vid lanseringen. Någon som har koll?

Kan ju tillägga att jag tycker Philpsen är snyggare...tror jag. :)

Redigerat av Trolle, 26 October 2011 - 08:56.

Postad 26 October 2011 - 09:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Det klart viktigaste är att den är tunn och ser snygg ut på väggen :rolleyes:

Postad 26 October 2011 - 09:28

Trolle
  • Trolle
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Det är inte oviktigt att den är snygg men om t.ex LG som uppdaterat så bilden blivit mycket bättre därmed har fördelar i hur allt visas på panelen så går det före design.
Frågade Philips support om dom skickat ut uppdateringar av sin 3D-funktion men det trodde dom inte. :blink:

Postad 26 October 2011 - 19:41

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
LG har inte uppdaterat de 2 plasmorna jag haft hemma sedan de släpptes i våras.

Postad 26 October 2011 - 19:46

Trolle
  • Trolle
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Inte? Har du kollat så det inte finna ny mjukvara? Är din tv uppkopplad mot nätet?
Läste igenom LG-tråden och det uppgraderar folk sin tv hej vilt. :)

Postad 04 November 2011 - 12:21

andermas
  • andermas
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Jag vet att mina åsikter nedan rör Philips 47" modell vilket inte är ämnet för tråden, men mina erfarenheter kan kanske vägleda någon i alla fall.........

Det blev till slut en 47PFL7606T för ~ 10.000 kr hos NetonNet. Jag har sneglat en hel del på LGs 47LW550W modell också, men det är så mycket rapporter om "clouding" och "Edge Bleeding" att jag inte vill riskera detta. Jag har redan haft en Samsung med dessa problem (en riktig "skräp" panel enligt mig). På denna Philips finns det också tendenser till samma problem, men betydligt bättre vilket också har framgått i flera recensioner. En LED TV (ej Full LED) helt utan dessa problem verkar inte finnas (om man stänger av alla bildförbättringarna för att få en korrekt bild).

Jag har haft TVn i en vecka och kan bara säga att jag är nöjd. Mediaspelaren (som kontinuerligt uppdateras) spelar utan problem upp bl.a. MKV 1080p filmer från min dator (trådanslutet nätverk än så länge). Inget nätverkskrångel utan allt fungerade från start.

Inställningsmöjligheterna på denna TV är mycket bra och det går utmärkt att få till en s.k. "korrekt" bild (som dock inte passar alla). Det är så pass bra och avancerade möjlighet att man kan behöva lite hjälp att komma igång. Efter mycket letande hittade jag kalibreringsförslag som passade bra på min TV i ett mörkt rum. Svärtan blev mycket bra utan att behöva slå på några "bildförbättrare". Jag provade även att kalibrera med hjälp av HiFi klubbens kalibreringsskiva (enkel men gratis). Provade sedan med en av de mest krävande filmer för svärta och gråskalor som jag känner till. Harry Potters sista två filmer. En fröjd för ögat i ett mörkt rum och detta UTAN att utnyttja bildförbättringar för att öka svärta m.m. Jag vill passa på att säga att jag tillhör den mer kritiska skaran och skulle lämna tillbaka TVn om jag upplevde något som jag tyckte var störande.

Idag kör jag Canal Digital via en HD box. Jag får väldigt bra bild på CDs HD kanaler, men jag har svårt att få bilden bra på vanliga SD kanaler från Canal Digital (någon som vet varför? Dålig kvalitet på signalen? Inställning?). Vanliga SD kanaler via Boxer (marksänt) blir dock väldigt bra och här har man stor nytta av de bildförbättringsfunktioner som finns. Jag funderar därför på att helt hoppa av CD och köra Boxer istället. Philips TVn har stöd för DVB-T2 (Boxer HDTV generation 2 som kommer i höst). Skönt att slippa en box och ytterligare en fjärrkontroll tycker jag. Programguiden fungerar bra utan att vara alltför avancerad. Jag har inte provat inspelningsfunktionerna ännu.

Ambilight är faktiskt riktigt trevligt även om det inte var viktigt vid val av TV. Att TVn inte är av tråkig, blank, plast ser jag också som positivt. Borstad aluminium känns betydligt mer exklusivt. Alla "viktiga" ingångar (HDMI, antenn, optiskt ljud samt USB) sitter antingen neråt eller åt sidan vilket gör att montering på vägg inte innebar några problem (ska man använda Scart så sitter dock denna kontakt rakt bakåt). Den "matta" panelen gör att man slipper reflektioner vilket jag tycker känns skönt efter att ha provat på t.ex. en Samsung Tv i 7000 serien (som åkte tillbaka till affären efter utvärdering).

3D har jag också hunnit prova. Det finns en del 3D filmer att ladda ner från nätet. Att slippa aktiva glasögon (som jag hade på den Samsung TVn i 7000 serien från 2011) som jag provade är riktigt skönt. Lätta glasögon som jag kan ha ovanpå mina vanliga glasögon. Bilden är mycket mer behaglig och jag känner mig inte ansträngd och trött i ögonen. Den lägre upplösningen är ingenting som jag kan se och därför retar jag mig heller inte på det (jag är som sagt ganska noggrann och kritisk). Jag har även provat att spela 3D spel vilket var kul. 3D ger ett extra djup i bilden oavsett om man har några ”extrema” 3D effekter. Jag kan mycket väl tänka mig att se filmer i 3D av denna anledning. Jag har provat att se t.ex. Tron i 3D. 3D effekten tillför en hel del till en film. Jag rekommenderar därför en TV med passiv teknik för att kunna njuta av denna extra krydda utan trötta ögon, glasögon som tappar kontakten, batterier som ska laddas samt dyra glasögon som ska köpas in.

Det enda negativa som jag har hittat (än så länge) är den s.k. NetTV funktionaliteten, d.v.s. ”appar” och internetsurfning. Samsung har betydligt bättre funktioner och snyggare funktioner för detta. MEN, jag har svårt att se att jag skulle utnyttja dessa funktioner. Det enda som jag skulle vilja ha är möjligheten att titta på olika kanalers ”play” erbjudande. SVT Play e.t.c. Eftersom dessa kanaler kräver Flash så vet jag faktiskt inte om det finns någon TV som klarar detta idag. Det här är dock inte så viktigt att det blev ett problem för mig. Jag tycker att internet tjänsterna som dagens TV apparater har är roliga någon vecka och sedan använder man de inte längre. Det var i alla fall så jag kände för min Samsung TV som ska vara en av de bästa i detta avseende.

Vad som bör tilläggas är att LG och Philips har ingått ett avtal för att utveckla en gemensam plattform. En uppdatering är utlovad till nu i vinter.

Jag tycker att denna Tv är mycket prisvärd och ser nu att den har sjunkit under den ”magiska” 10 000 kronors gränsen.

https://www.prisjakt....kt.php?p=920187

Postad 04 November 2011 - 13:09

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Inte? Har du kollat så det inte finna ny mjukvara? Är din tv uppkopplad mot nätet?
Läste igenom LG-tråden och det uppgraderar folk sin tv hej vilt. :)

Eftersom jag hade problem med 2 av LG plasmorna jag hade hemma så var det det första supporten kollade. Ingen ny FW för dem iaf..

Postad 04 November 2011 - 13:14

Trolle
  • Trolle
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Mycket intressant läsning, tackar så mycket för det. Den här uppdateringen som du refererar till som ska komma nu i vinter, vet du mer om vad den ska innehålla? Jag har inte sett någonting om detta.

Postad 04 November 2011 - 14:34

andermas
  • andermas
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Mycket intressant läsning, tackar så mycket för det. Den här uppdateringen som du refererar till som ska komma nu i vinter, vet du mer om vad den ska innehålla? Jag har inte sett någonting om detta.

Nej, jag vet inte vad den kommer att innehålla. Philips support har dock bekräftat att den är på gång. Jag satt igår och lekte med de befintliga "apparna" (via min Iphone som fjärrkontroll förstås.....). Ganska underhållande faktiskt. En kul grej med IPhone är att de kan "projicera" bilderna i telefonen på TV'n via det trådlösa nätverket. Lite kul när kompisar är på besök och man vill visa något kort som man har tagit för alla.

Philips har också bekräftat att det kommer ytterligare 2 uppdateringar till TV'n inom ett par veckor. Mest "rättningar" vilket i och för sig visar att Philips underhåller sina apparater. Två av rättningarna var intressanta. Den ena var ökat stöd för undertexter och den andra (som jag ser fram emot) är att kunna använda Ambilight som "mys" belysning utan att TV'n är på. Detta fungerar inte bra idag eftersom det stängs av efter en kort stund.

Postad 04 November 2011 - 15:08

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Någon som vet skillnaden mellan 55PFL7606T och 55PFL7606H?

Postad 04 November 2011 - 16:26

hanym
  • hanym
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
vad jag förtsår båda är lika, jag har inte hittat någon skillnad. Däremot K version innehåller DVBs( satellit) tuner, men DVBT ej T2.Den ända nackdelen med philips att det saknar de viktiga appar som Lg, Sammy har,typ SF anytime,You tube, viaplay,Skype,mm. hoppas att de uppdataera deras net-tv då blir det direkt en philips.! för mig

Postad 04 November 2011 - 16:40

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Skumt, H-versionen är ju både nyare och billigare...

Postad 04 November 2011 - 19:27

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Någon som vet skillnaden mellan 55PFL7606T och 55PFL7606H?

T klarar av DVB-T2, det gör ej H. Sedan så säljs inte 55PFL7606H officiellt i norden så det är en gråimport.

Postad 07 November 2011 - 13:34

andermas
  • andermas
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Nedanstående uppdateringar är på gång för "T" modellerna. Detta är bekräftat av supporten. Tydligen utvecklar de för en modell i taget. Finns alltså redan för andra modeller. Det kommer även att komma en större uppgradering av Philips NetTV plattform. Datum är dock inte bekräftat.

Q5551_0.14.84.0 (Date published: 2011-10-21)

Important: This software is NOT applicable to T-models.

Picture disappears while watching ZIGGO digital (DVB-C) channels with CAM inserted. (Only

applicable to country, Netherlands)

No sound during initial replay of paused programme (Pause TV).

Q5551_0.14.76.0 (Date published: 2011-10-06)

Important: This software is NOT applicable to T-models.

Support of USB keyboard and USB mouse.

Support of USB subtitles (exclusively for file extension srt, sub and sami).

YouTube application is upgraded to the new YouTube Leanback application.

You are now able to select the locked channels using P+/- keys.

TV is unable to wake-up from Standby.

Unable to select picture format when you [Browse USB] or [Browse PC].

“No Programme Available” message appears onscreen when you switch channel.

Ambilight lounge light turns off by itself.

“No signal” OSD appears onscreen when you switch between channels. (Only applicable to country,

Austria)

Unable to playback satellite (DVB-S) recorded channels. (Only applicable to K-models)

“Scrambled Program” OSD appears onscreen when you watch satellite (DVB-S) channels with CAM

inserted. (Only applicable to K-models)

Redigerat av andermas, 07 November 2011 - 13:45.

Postad 07 November 2011 - 15:11

Trolle
  • Trolle
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tack, såg detta själv nu på Philips support-forum. Jag köpte mig en 55PFL7606T/12 i fredags och har pillat på den en hel del nu i helgen. Det som jag stör mig på är att jag inte kan spela material från min bärbara hårddisk i 3D format och att hårddisken måste vara formaterad i FAT32 som inte stöder filer över 4GB. (Samma problem med min PS3:a) Hur har ni löst det med att streama material från datorn. Jag kan tillägga att skivan med Philips media connect saknades till min tv så jag ahr inte testat det programmet på datorn ännu....kanske funkar att streama direkt via det programmet? Jag vill ju såklart kunna se nedladdat material även i 3D....

Som det ser ut nu så verkar jag vara tvungen att skaffa en Blueray-brännare och bränna ner allt 3D-material för att sedan spela upp det i min PS3:a.

Redigerat av Trolle, 07 November 2011 - 15:25.

Postad 07 November 2011 - 15:28

andermas
  • andermas
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Tack, såg detta själv nu på Philips support-forum. Jag köpte mig en 55PFL7606T/12 i fredags och har pillat på den en hel del nu i helgen. Det som jag stör mig på är att jag inte kan spela material från min bärbara hårddisk i 3D format och att hårddisken måste vara formaterad i FAT32 som inte stöder filer över 4GB. (Samma problem med min PS3:a) Hur har ni löst det med att streama material från datorn. Jag kan tillägga att skivan med Philips media connect saknades till min tv så jag ahr inte testat det programmet på datorn ännu....kanske funkar att streama direkt via det programmet? Jag vill ju såklart kunna se nedladdat material även i 3D....

Som det ser ut nu så verkar jag vara tvungen att skaffa en Blueray-brännare och bränna ner allt 3D-material för att sedan spela upp det i min PS3:a.

För de filmer som jag hittills har streamat har jag använt min PC. Antingen direkt till TVn eller via PS3. En programvara som jag kan rekommendera för att streama till PS3 (och sedan via HDMI till TVn) är PS3 Media Server. Den tar allting som man skickar till den (inklusive 3D material). Jag har hittills inte stött på ett enda filformat som inte har fungerat. Enkel installation och fungerar väldigt bra. Det finns ju dock begränsningar för vad man kan skicka trådlöst. 1080P material blir svårt p.g.a. informationsmängden som ska få plats. Själv kör jag trådbundet. PS3 Media Server finns att hämta här:

http://www.ps3mediaserver.org/

Jag har inte installerat Philips media connect eftersom den inte fanns med i paketet. Den går dock att ladda ner här om man vill prova:

http://www.wifimedia...ect.philips.com

Redigerat av andermas, 07 November 2011 - 15:30.

Postad 07 November 2011 - 15:53

Trolle
  • Trolle
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag kör PS3 media server via WIFI för PS3 och det är som du säger, Blueray-material klarar man inte med WIFI. Jag drog en tråd till TVn och tänkte att PS3mediaserver skulle hitta den men så verkar inte vara fallet. Kanske funkar om jag istället kopplar tråden till PS3 och kör materialet den vägen? anledningen att jag trådade tv var att PS3 har Wifi och Tvn har det inte. Köpte också en Onkyo 609 receiver och den vill också ha tråd!
Jag ahr inte möjlighet att köra HDMI ut från datorn då mitt grafikkort endast har 2st DVI ut. Har dock en DVI->HDMI samt toslink för ljud som är kopplad till receivern nu.

Postad 07 November 2011 - 16:02

andermas
  • andermas
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Jag kör PS3 media server via WIFI för PS3 och det är som du säger, Blueray-material klarar man inte med WIFI. Jag drog en tråd till TVn och tänkte att PS3mediaserver skulle hitta den men så verkar inte vara fallet. Kanske funkar om jag istället kopplar tråden till PS3 och kör materialet den vägen? anledningen att jag trådade tv var att PS3 har Wifi och Tvn har det inte. Köpte också en Onkyo 609 receiver och den vill också ha tråd!
Jag ahr inte möjlighet att köra HDMI ut från datorn då mitt grafikkort endast har 2st DVI ut. Har dock en DVI->HDMI samt toslink för ljud som är kopplad till receivern nu.

Om du kopplat "tråden" till din PS3 och därifrån med HDMI så kommer det att fungera väldigt bra. Det är i alla fall så jag har satt upp mitt system. Jag är mycket nöjd.

Det många glömmer är dock att även PS3 ska konfigureras för bästa bild på TVn. Läs gärna mer här med tips på lite enkla inställningar att verifiera:

http://referenceaudi...-playstation-3/

Postad 07 November 2011 - 19:24

Trolle
  • Trolle
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tack!
Tråden via PS3 funkar utmärkt som du säger, får nog fixa en liten hub bakom tv:n eftersom alla apparater vill ha nätåtkomst.
Ska testa instälnningarna för PS3:an nu också, misstänker att det inte står helt rätt till där.

Postad 08 November 2011 - 00:54

magnil2
  • magnil2
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Kan den inbyggda mediaspelaren streama direkt från en nas?

Postad 11 November 2011 - 14:13

magnil2
  • magnil2
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Behöver få köpt TV i helgen men kan inte bestämma mig för om jag skall ha Philips eller LG. Bildkvaliten verkar vara förhållandevis lika, andra saker som är viktiga för mig:

-Timeshiftpause funktion
-Mediaspelare, spela från nas
-Design

Någon som har erfarenhet från båda som vet vilken sonm fungerar bäst?

Postad 12 November 2011 - 23:06

magnil2
  • magnil2
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Fortsätter min monolog. . . Var på Mediamarkt Bäckebol idag och tittade på apparaterna, hade inte sett Philipsen innan. Tyckte designen var snygg, snyggare är LG men LG:n kanske passar bättre på en mörkbrun vägg.

Bilden var däremot förskräcklig på Philipsen, mycket grynig/kornig. Den satt på stora väggen med samma källa som övriga apparater men såg ut att inte vara HD jämfört med de andra. Måste varit någon inställning men trots hjälp av två i personalen fick vi inte ordning på det. Menysystemet/fjärren var inte helt enkelt. . .

LG:n stod i ett annat rum med annan källa och den bilden såg bra ut och menysystemet var betydligt bättre.

Tyvärr var ingen av dem nätverkskopplade så det gick inte att prova mediaspelaren.

Hade blivit LG:n idag om den funnits i lager.

Postad 13 November 2011 - 03:03

Trolle
  • Trolle
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Philips är tydligen kända för att ställa in sina apparater så dom ser hemska ut "out of the box" och så var det även för min.
Dock så blir bilden tusen ggr bättre när man gjort sina egna inställningar.
Jag använde inställningarna från Flatpanel HDs recension och dom funkar bra för mig.
Jag är iaf helnöjd med bilden.

Postad 20 November 2011 - 13:24

peternn
  • peternn
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Köpte en Philips 55PFL7606T igår och är än så länge mycket nöjd.
Jag vill dock kunna stänga av funktionen Active Control men hittar inte var man gör det? Någon som vet?
Omöjligt att kalibrera bra när denna funktion är igång.

/Peter

Postad 20 November 2011 - 13:40

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0

Köpte en Philips 55PFL7606T igår och är än så länge mycket nöjd.
Jag vill dock kunna stänga av funktionen Active Control men hittar inte var man gör det? Någon som vet?
Omöjligt att kalibrera bra när denna funktion är igång.

/Peter

Hur är clouding/bleedning på denna tv?

/Mange

Postad 20 November 2011 - 13:43

andermas
  • andermas
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

/Mange

Kan inflika att jag köpte en Philips 47PFL7606T just p.g.a. att det har rapporterats så lite om bleeding och clouding på Philips. Och mycket riktigt, jag har inga problem alls med detta. Jag är helnöjd att jag inte valde t.ex. LG som verkar ha stora problem med just clouding och bleeding :-)

P.s.
Jag har tidigare ägt en Samsung i 7000 serien som hade sjukt mycket clouding och bleeding :-(
D.s.

Redigerat av andermas, 20 November 2011 - 13:46.

Postad 21 November 2011 - 09:28

peternn
  • peternn
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

/Mange

Jag har inga speciella pproblem med clouding och bleeding på min 7606a. :)

Tyvärr har jag nu insett att det inte går att stänga av Active Control på 7606an.
Chattade precis med Philips kundsupport och de bekräftade detta :/

Lite märkligt eftersom det verkar gå på en massa andra modeller..

Postad 21 November 2011 - 14:43

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Vad är Active Control?

Postad 21 November 2011 - 15:03

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Har Philipsen fått samma uppdateringar som lg:n. Jag såg philipsen på expert, men jag tyckte bilden i 3d läge inte var lika behaglig eller lika bra på philipsen. Det var inte samma film så det är en orättvis jämföring men endå.

Jag vet inte heller om jag är så förtjust i alu på tv apparater. Påminner mig om simens platt tv för sekel sedan.

En sak jag däremot gillar är ambilight. Har sett lite klipp på youtube, och jag tycker att det verkar tillföra mycket känsla i en film.
Hade jag inte haft mörkbrun tapet på tv-väggen hade jag nog köpt philipsen bara för ambilighten.

Men nu blir en Lg.

/Niklas

Postad 21 November 2011 - 15:25

Trolle
  • Trolle
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tror Philipsen ligger något steg efter i uppdateringar men det ska komma enligt supporten.

Och igen, att kolla på en Philips i butik går inte.
Be om en fjärrkontroll och stäng av diverse bildbehandlingskretsar samt Butiks-läge som är default.

Ambilight har en funktion där man väljer färg på sin vägg, sedan anpassas Ambilight efter väggfärgen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.