Postad 10 October 2011 - 09:28
Jag återkommer med något mer konstruktivt när jag läst noggrant.
Postad 10 October 2011 - 23:20
Nej, gick du på något glädjeframkallande när du lirade?Mådde du dåligt av något annat när du lira det.
Postad 11 October 2011 - 09:02
Redigerat av Fredrik HL, 11 October 2011 - 09:03.
Postad 13 October 2011 - 14:06
Nej, gick du på något glädjeframkallande när du lirade?
Ja, det var spelet som var glädjeframkallande!
"Speldesignen – Tanken är att Rage ska vara en stor, öppen värld där man kan både kan åka omkring i fordon och skjuta likt Doom. Sanningen är att spelet är väldigt förutsägbart och väldigt linjärt."
Vems tanke? Tror det är dina förväntningar som spökar här.
"Racingen – Bilarna i spelet kontrollerar dåligt och helt orealistiskt. Du kan bromsa på en halv sekund från full fart. Det känns som utvecklingen stått helt still, Motorstorm är ett fantastiskt bilspel i jämförelse."
Va? Orealistiskt....Det är ingen simulator det här, hela spelet är orealistiskt. Det är simpelt och lättspelat för att skippa frustration.
"Storyn – I dagens FPS räcker det inte längre med en gubbe som är helt tyst och aldrig snackar, vars ansikte man aldrig får se - det blir ju helt identitetslöst. Eller, det kanske skulle kunna fungera men då får man ha en bra story som väger upp. Rages story har väl bra premisser, människorasen är nära att dö ut, det är anarki överallt, andra muterade raser kliver fram. Men det finns inga storysekvenser alls, när jag såg den inledande sekvensen trodde jag spelet skulle vara fullt av sånt. Men inget hände, du får ett uppdrag som du inte bryr dig om från en no-name och utför det. Dialogen är reducerad till det mest grundläggande. Du kan inte prata med speciellt många av invånarna och det ger dig heller inget.
Du blir tillsagd att hålla dig undan och hålla en låg profil för att du skulle vara ett hett byte för många som vill lämna in dig till organisationen ”The Authority”. Ändå blir du tillsagd att spränga och döda saker till höger och vänster, och åka ut och slåss mot banditer varannan sekund i galna bilstrider.
Håller verkligen inte med, man kan prata med alla och jag tycker att alla har en personlighet med smarta dialoger inte bara upprepar samma om och om igen. Sedan anpassar sig dialogen efter vad för uppdrag du gjort vilket leder till mer trovärdig värld.
"Linjäriteten – Världen är faktiskt inte speciellt stor. Jämför man med exempelvis Just Cause 2 så är Rage jättelitet. Det går snabbt att köra dit man ska och det finns ingen mening att utforska någonting just eftersom det inte finns något av värde att hitta. Man kör i smala korridorer/på smala vägar och åker till sitt mål som är markerad med en streckad linje på minikartan. Andra vägar är låsta av osynliga väggar, dörrar i byar är stängda, bråte och skräp täcker för vägar dit man inte får gå.
Uppdragen, det finns sidouppdrag som inte är speciellt bra, men storyuppdragen är linjära – allt går i ordning liksom. Själva banorna man kommer till där man får skjuta fiender är också helt linjära – en linjär korridorskjutare."
Jo, de sant. Men jag tycker inte det är något negativt. Detta är ju smaksak.
Om grafiken.
Jag spelar det på PC och där finns allt med AA osv med högre upplösning och en aning bättre texturer. Jag har dock sett bilder på Xbox360 vesrionen och det ser ok för så gammal hårdvara. Du glömmer dock designen vilket är konstigt då detta spel är så otroligt fantastiskt designat. Allt från världen till fienderna.
Du säger inget om ljudet som är helt perfekt. Då pratar jag inte om upplösningen på ditt HIFI system utan designen och de antal detaljer som lagt ner på olika ljuden beroende på vilken fiende du skjuter.
Spelet får 9/10 av mig
Postad 13 October 2011 - 14:10
Postad 14 October 2011 - 15:40
Nja, jag tar hellre 30 FPS och snyggare grafik tbh. Allra helst tar jag 60 FPS och snyggare grafikJust det. 60FPS är också väldigt trevligt och något som borde bli standard för alla utvecklare.
Sen har vi olika åsikter helt enkelt, det är precis som jag säger i sammanfattningen. Ingen har rätt eller fel... Du gillade inte FFXIII, men det gjorde jag
Designen glömde jag inte, men jag tyckte inte den var något märkvärdigt. Samma sak med ljudet.
Det finns mycket bättre arkadracers än Rage, de har ju uppenbarligen inte lagt ned någon större tid på att få det att kännas bra eller göra ett lite djupare system. Jag kräver självfallet inte Forza, men man får gärna ha med the basics. Snarare är det så att man introducerar frustration med gummibands-AI och dålig hantering. Tur man har vapen.Va? Orealistiskt....Det är ingen simulator det här, hela spelet är orealistiskt. Det är simpelt och lättspelat för att skippa frustration.
Open world var det sagt, jag förväntade mig väl open world men fick closed world.Vems tanke? Tror det är dina förväntningar som spökar här.
Nah, det har inga likheter egentligen med Borderlands. Sämre än Borderlands imo.Borderlands utan cell-shading? Bättre eller sämre?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
376 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?